/spanien/barcelona/forum/6171.aspx/spanien/barcelona/forum/6171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-26 20:51
Jag är så stolt över Barcelona och allt vad klubben står för. Jag kommer alltid att hata Real Msdrid och dess supportrar. 4 liga titlar senaste 5 åren och vi ligger 6 poäng före fuskarna nu. Lider med Juventus som gjorde en perfekt match taktiskt!. Sen kom domaren in och avgjorde!.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona .Andreas
2013-10-26 20:50
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Ehh? Får man inte tycka att Bale har en form av ett ap-ansikte? Det är väl inte direkt konstigt heller då vi ursprungligen kommer därifrån (allihopa av oss).

Det är inte direkt så att jag pysslar med kiss&bajs som 7 åringar gör.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-26 20:49
@.Andreas:

Med andra ord är det inte högre nivå på dig än skämten du kritiserade. Du är pinsam.
Barcelona Canaletes
2013-10-26 20:49
Fan tråkigt att dom stängt av kommentarsfältet på AB. Alltid kul att läsa svenska folkets röst.
Barcelona .Andreas
2013-10-26 20:48
¡Barca! - Crèma Catalana Mitt apskämt? Jag svarade på ett apskämt om Bale och skrev att jag tänkte för mig själv likadant men inte skrev något. Läs igen tack eller skaffa glasögon.
2013-10-26 20:44
@.Andreas:

Ska du inte kommentera om ditt apskämt efter ditt moralpredikande
Barcelona the cameroonians
2013-10-26 20:44
Att stjäla någons nick är aldrig okej.

IP-spärr.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-26 20:43
This is for all Juventus supporters, they where Robbed in the cl last week
2013-10-26 20:43
Ancelotti:

Hela världen utom domaren såg straffen på Ronaldo

Hela världen såg att Ronaldo filmade mot Juventus förutom Ancelotti
Barcelona Andresito
2013-10-26 20:41
Det här om Bale, det måste seriöst vara tufft att vara Madridista, eller iallafall Florentino Perez som faktiskt spenderat sina pengar på Bale. Bale kändes som en desperat-värvning så att det skulle bli Neymar-Messi mot Bale-Ronaldo.

Det är nog än mer frustrerande att se Neymar anpassa sig otroligt bra medan man har en Bale som har svårt att bidra med något extra under en match.

Säger inte att han är en dålig spelare, men han är inte en 1-miljardsspelare, Florentino drog ner byxorna för Tottenhams Levy och tog emot, tycker i detta fall synd om Real-supportrarna som också tappade sin playmaker och näst bästa spelare.

Samtidigt så är jag jävligt nöjd med Neymar, bland de bästa idag (många presterade, men 1 mål + 1 assist sticker ju ut)

Blir alltid lika upphetsad av att se Messi och Neymar krama varandra!
Barcelona .Andreas
2013-10-26 20:41
Skulle inte vi haft straff här?
Barcelona Acrobat
2013-10-26 20:39
Är det bara jag som njuter av att Real- "fansen" klagar på domaren? Har de redan glömt när Pepe filmade till sig en straff när det var övertid på övertidens övertid i ligan för några veckor sedan? Synd att det inte var ännu tydligare att det skulle varit straff idag. Karma.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-26 20:35
Ancelotti borde dra till Plaza Mayor och slappna av. Varför?:

"There is nothing quite like a relaxing cup of café con leche in Plaza Mayor." xD
Barcelona Barcelonistas
2013-10-26 20:34
Trött på Real ständigt ska dom klaga på domaren. Vrf inte bara fe dom alla titlar så vi slipper detta ständiga tjöt?
Barcelona the cameroonians
Busquets: "Madrid crying about referee? They always look for excuses. They have no reason to complain, not today, not earlier this season."

True!
Barcelona DM1982
Martino: "Referee? As I've done until now, I'm trying not to talk about the referee, and more so when the other coach already did so."

Ha, Tata skickar iväg en riktig pastej till Ancelotti.
Coach Pep,
2013-10-26 20:33
@Rambla~:

Precis, tyvärr finns inget idealisk plats för Mascherano i Barca. Om Bartra kan spela taktiskt smart och inte klanta till sig så är han vad Barca behöver, dock så måste han bulka upp sig då jag tycker han saknar styrka. En mittback idag bör vara stark då man annars är körd mot de mer fysiska lagen. Ta Varane t.ex, ett rejält odjur. Bartra är inte på den nivån.
Barcelona El Capitá
2013-10-26 20:33
hade inte handsregeln ändrats i spanien inför säsongen?
2013-10-26 20:32
Capitan \(^.^)/

Men då måste vi ta med Mascherano i beräkningarna och det vill jag inte. Dessutom var det inte bästa prestationen från Messi idag med tanke på hans kapacitet men det har jag förståelse för med tanke på att han inte är i matchform ännu.
2013-10-26 20:31
@.Andreas:
Haha du tog bort ditt inlägg helt plötsligt när du insåg att du körde med samma nivå på dina skämt under matchen. Kallar bale för apa och sen leker moralkärring. Pinsamt.
Barcelona the cameroonians
2013-10-26 20:31
@Rambla~:

Messi fick ta ett steg tillbaka idag för att Martinos taktik skulle fungera.

Uppenbarligen ville han ha in Cesc centralt för att vinna kampen om mittfältet, medan Messi fick ta steget ut på kanten och inte ha samma frihet som vanligt. Just friheten och att kunna vara spontan behövs för att Messi ska trivas.
Anser ändå att han bidrog i det taktiska och vann tillbaka bollen ett flertal gånger. Offensivt blev det bättre när Alexis kom in och argentinaren fick ta klivet in centralt.

Vi tappar just målskyttet när Messi kommer för långt från mål. Han hade inte möjlighet att ta samma löpningar in i straffområdet som vanligt.

Men som du skriver - vilket sparkapital!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-26 20:29
Det är ju omöjligt att välja matchens lirare! Idag tycker jag att kollektivet var matchvinnaren. Någon som håller med?
Barcelona Barca-nist
@DM1982:

han har rätt, han hade sina glasögon på sig då!
Tycker att vi förbiser Xavi helt idag. Han gjorde inte ett enda fel under matchen och tappade aldrig bollen. Iniesta tappade bollen i ett livsfarligt läge där Ronaldo fick sitt avslut med vänsterfoten. Xavi gjorde dessutom ett par fantastiska mottagningar och spelade ur sig svår situationer ett halvdussin gånger under matchen helt majestätiskt.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
NoGo™

Liknande situation förra året på Bernabeu mot Adriano. Vi fick ingen sympati från Real så fuck 'em
Barcelona DM1982
2013-10-26 20:28
Ancelotti: "Why do I now talk about ref, refusing to do it when Chiellini was sent off after dive Ronaldo? This time I could see it clearly"

Ja men visst Ancelotti, så måste det ju vara.
Barcelona Davids3
2013-10-26 20:28
Blir nästan arg för hur lite uppmärksamhet Busq får i sitt spel, han är jokern, han är den som balanserar hela spelet, han är den som räddar laget när någon gör en tabbe, han är alltid på rätt plats rätt tid..

Är utan tvekan en av de 3 jag hade velat se spela kvar i Barca karriären ut !
Barcelona Acrobat
2013-10-26 20:27
KristoferDelija: Tack så mycket! :D
Barcelona NoGo™
2013-10-26 20:27
Ancelotti (coach Real Madrid): "It was a clear penalty foul from Mascherano on Ronaldo. Only the referee didn't see it." #fcblive

Ancelotti pinsam som vanligt! Samma sak när vi mötte PSG förra säsongen.
2013-10-26 20:26
@.Andreas:

Ta det lugnt det var ett skämt, fira vinsten istället.
Annons: