/spanien/barcelona/forum/6168.aspx/spanien/barcelona/forum/6168.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-27 15:44
Madrids mindervärdeskomplex visade sitt fule tryne även i de nationella medierna. Den spanska kanal 1, den stora rikskanalen som ska vara "neutral", inledde sportnyheterna med Motorcykel VM och Formula 1, något som knappast hade hänt om Madrid hade vunnit. De pratade dessutom bara i typ två minuter om matchen, och det mesta handlade om Cristianos uteblivna straff.
Barcelona Shanghai
2013-10-27 15:43
Igår var det en psykologisk seger som vi kommer leva med fram till nästa klassiker. Det är även otroligt viktigt att spelarna har fötterna på jorden och fokuserar på nästa match. Tata bör få spelarna att blicka framåt mot CL och AC Milan. Argentinaren får hitta på några knep för att knäcka bussen som kommer att parkeras på Camp Nou.

Jag vet inte om Dongou är skadad, men om han är disponibel så är det ett utmärkt läge att Tata tar med honom för att slänga in i slutskedet. Alla vet att bussen kommer att parkeras och jag önskar att se Tata ändrar positioner på spelarna för att slänga in stora och långa spelare i straffområdet som har bra huvudspel. Exempelvis Piqué, Song, Busquets och Dongou och dessa spelare matas med inlägg av Adriano och Alves.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 15:41
OT

Men måste bara länka denna då jag tyckte det var oerhört skönt gjort.
Sakho efter gårdagens vinst för Liverpool är påväg hem från Anfield.

Ser ut som att man hade trivts i bilen Sakho sitter i också..
Barcelona B-Guden
2013-10-27 15:41
Är det bara jag dom tycker Bale luktar en ny Kaka ?
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-27 15:39
@Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR:

älskar har han fuckar ur när neymar och alexis gör mål sen när jesé gör mål
- goal..
Barcelona Canaletes
2013-10-27 15:38
haha kolla in bilden. Iniesta omringad av spelare upprepar sig igen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-27 15:35
YYEA

Fast Alexis startade ju inte för oss igår.

----------

Håller med el Flaco. Det är bra för oss att Real Madrid skyller på domarna istället för att vara självkritiska. De lurar bara sig själva och kommer fortsätta spela dålig fotboll. Detta kan bli en rolig säsong.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-10-27 15:32
Njut, RAC1 som kommenterar matchen.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-10-27 15:30
DM1982

Bale borde ha insett att han skulle hamna i den här situationen innan han gick till Real. Det är bara att titta på spelare som Kaka, Beckham, Owen, Cassano, Woodgate och Anelka som är exempel på lovande/toppspelare (i sitt förra lag) som kom till Real och floppa. Notera att fyra av dessa spelare var top Premiere League spelare.

Bara för att man funkar i Premiere League så betyder det inte att man funkar i världens bästa liga.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-27 15:28
Det är inte heller första gången den där klubben lägger in massa skit på deras hemsida. 2011 la dom in tom en video som var manipulerad där man ville komma fram till att Pepe inte ens träffade Alves...
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-27 15:23
'' någon läckte att ramos ska spela i mitten''

som om han vore den avgörande faktorn ifall dom skulle vinna, haha det sämsta ursäktet jag har hört, han kan varken slå en avgörande pass eller dribbla sig förbi spelare för att skapa lägen åt andra
Barcelona Shanghai
2013-10-27 15:22
Tjena tjejer och killar!

Det var ett tag sedan man skrev här och nu är det verkligen dags efter gårdagens fantastiska vinst.

Vill även passa på att tacka Ancelotti för att han spelade Ramos som mittfältare och spelade med "världens bästa mittback" Varane som käkade upp Culés.

Jag älskar Varane och Ramos. Haha! :)
Barcelona DM1982
2013-10-27 15:19
@!Sergio_ Busquets!:

Utan att vara sarkastisk så måste jag säga att jag tycker fan synd om grabben. Perez lägger ut en löjlig summa pengar för Bale och inte ens Bale kan tycka att det var vettigt. Hur ska han kunna motivera den summan? På planen kommer han inte göra det, det är väldigt få spelare som kan motivera den summan. Då talar vi om Messi, Ronaldo och möjligen någon till. (även om det är överdrivna summor ändå).

Han kommer inte sälja tröjor för att motivera den summan, återigen är det väldigt få spelare som gör stor skillnad vid tröjförsäljning. Bale har helt enkelt inte den starqualityn som behövs för att sälja en stor mängd tröjor. Ser man till exempel till Neymar så är det stor skillnad på dem. Neymar är stjärna i ett landslag som är mytomspunnet medan Bale spelar för ett lag som ingen någonsin bryr sig om....undantaget de som bor i Wales då.

Summa summarum, killen har knappt en chans och risken (chansen?) är stor att han helt enkelt kommer fastna helt. Än så länge har inte knappast färgat av Reals spel alls, det har varken gjort till eller från med honom på planen. Igår blev Reals spel till och med bättre när han gick ut och i matchen mot Juve så var han knappast en tillgång på planen.

Att utnämnas till bästa spelaren i PL säger mig inget, det är en träbensliga och i Spanien lever de mycket på tekniken.
2013-10-27 15:04
Gareth Bale's El Clasico Debut: 54% pass completion rate, 0% take-on success, 0% cross success, 2 fouls & 1 yellow card. Absolutely abject.
2013-10-27 15:00
Rambla/

Kollade på ett spansk fotbollsprogram igår direkt efter matchen och marängerna där brukade upp all världens produktion av näsdukar när de klagade över hur domaren hade missgynnat de. De hävdade t.o.m. att bollen hade åkt ut till inkast för Real Madrid innan Neymar gjorde sitt mål.

Personligen är jag nöjd med den utvecklingen, att de gråter ögonen ur sig och skyller på domaren istället för att vara självkritiska, När det går så långt, som du är inne på, att klubbens egna hemsida gnäller, de gjorde nog inte det i matchen mot Elche, är det uppenbart att marängerna lider av samma mindervärdeskomplex som de anklagat oss att ha haft tidigare under många år.
Barcelona Gabriel
2013-10-27 14:59
Ni ska inte ta marränger på allvar när de kritiserar Messi, vi alla vet att de hade sålt deras mammors själ för att gå tillbaks i tiden och ändra historien så att Messi istället spelade i deras lag.
Aléx
2013-10-27 14:56
@Rambla~:

Det kommer att påverka nästa el clasico, Real.M gör så att domarna kommer att blåsa straff på minsta lilla...som dom brukar göra!
Äcklig lag, hur kan man heja på ett sånt lag?! Jag skulle skära av min Barca tatuering med kniv om klubben skämde ut sig på det sättet.

Real.M tillsammans med Perez är så desperata att dom skulle kunna sälja sina fruar för en vinst mot Barca eftersom man har köpt Bale, såld Özil och klubben har mer problem än Dr Phils gäster.
Barcelona YYEA
2013-10-27 14:54
westinho - Sergio #16 Glöm inte Chile :P Jag kan fortfarande inte tro att vi fick tag på den här gossen Neymar. 57 miljoner var en absolut fynd för den här typen av spelare i dagens marknad. Han är utan tvekan den främsta talang i sin åldersgrupp med ett moget spel som inte motsäger hans unga ålder, att gå från den stora fisken i Brasilien till den europeiska scenen och Barcelona, anmärkningsvärt tidiga framsteg redan. Det finns goda skäl att fortsätta vara upphetsad av honom och bara skratta åt huvudstaden som hade siktet inställt på att ta in Neymar som sitt första val.
Barcelona Rambla~
2013-10-27 14:37
Världens största klubb gråter om uteblivna straffar på sin officiella websida. Snacka om låg klass, hahaha. Skäms de inte? Jag menar, kom igen, så gör man bara inte. Det är inte div 7 Norrland vi pratar om nu (med all respekt för Norrland).
2013-10-27 14:21
Gillar den katalanska sporttidningen el 9:s rubrik på förstasidan: "Amb vaselina" - med vaselin/chipp - och bilden på Alexis mål. Vaselina på spanska betyder både chipp och vaselin. Ganska lätt att första dubbelmeningen med den rubriken. :P
Barcelona Barcelonistas
2013-10-27 14:05
Real Madrid hade enorma problem igår man lyckades inte skapa en enda målchans i stort sett via ett bra och kvalitativt anfallsspel. Dom få chanser som man skapade var bjudningar från våran sida bland annat Iniesta som tappade på mittplan vilket ledde till Ronaldos läge. Vi kan även se att deras mål som dom gör kommer via ett bolltapp som leder till den omställningen. Det enda läget som man skapar via ett bra spel är Benzemas turliga skott från 30 meter som tar i ribban.

Matchen igår var egentligen bara ett försmak på vad som kommer komma i framtiden. Finns några spelare som ännu inte har hittat den där superformen än och då syftar jag på Messi. Han är långt ifrån toppformen och får vi igång Messi med detta spelet som vi har så kommer vi få in flera dimensioner i spelet.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-27 14:04
Cristiano var synligare än Messi igår. Varför? 1. Han grät efter sin grova förstärkning (som mot Chiellini i veckan) 2. Han blev grovt förnedrad av Dani Alves framför en hel fotbollsvärld Dessutom är Varane ett labbprojekt skapat för att halsa Alexis pungkulor och Kaljic ett labbprojekt skapat för att vara en patetisk dålig förlorare. Två lyckade projekt i mina ögon ;)
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-27 14:01
Ursäkta om detta blir tjatigt, men vill bara belysa en sak. När Barca slog ut Real i CL 2011 så blev det ett jävla tjat om domaren från Real-håll vilket ledde till konsekvenser för dem. Någon betta sin högra pungkula igår, jag synar den, höjer med min vänstra, att spanska ff istället kommer bestraffa domaren. #Por que?
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-27 13:57
Sitter och tittar på matchen igen nu och inser att Real Madrids startelva innehåller spelare från 8 (!) olika länder. Spanien, Frankrike, Portugal, Brasilien, Tyskland, Kroatien, Argentina och Wales. Det är anmärkningsvärt.

Barcelonas: Spanien, Brasilien och Argentina.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-10-27 13:55
Electric Sanchez!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-27 13:54
@Capitan \(^.^)/:

Jag var i sån extas att jag missade målfirandet, men jävlar vad glada dom blev och med all rätt. Unnar Alexis och grabbarna det är dom värda. På tal om Reals bortförklaringar, så var det ju redan förutspått innan matchen :P Det gör vinsten så extra skön när Real-sympatisörer skriker efter fouls på saker som merengerna gör 100 ggr värre och 1000 ggr om. Har ingen statistik på det, men ah, ungefär då.

#Fotbollen vann!
2013-10-27 13:54
@westinho - Sergio #16:

Helt rätt, det var skönt att få se hur Ronaldo klarar sig i situationen Messi hamnat i varje El Clasico. Vi såg Ronaldo tre gånger igår:

1 När Iniesta tappa bollen och han fick sitt läge
2 När hann föll som ett löv i straffområdet
3 När Messi bjöd honom på ett kontringsläge, vilket ledde till hans assist.

Resten av matchen fick han spela mot en backlinje och ett mittfält framför den backlinjen, vilket Messi får spela mot varje El Clasico. Och under den tiden var han HELT OSYNLIG. Med andra ord, varje gång Ronaldo syntes i matchen var det på grund av att VI SLARVADE.

Det där kontringsläget som gav honom en assist var ett typexempel på situationer vår backlinje inte får ge Ronaldo. Han fick bara två igår. Till skillnad från förra året då han fick typ sju stycken per match.

Ronaldo kan bara spela så bra som vi tillåter misstag, inga tabbar (Messis pass som ledde till 2 - 1 och Iniesta supertabbe som ledde till Ronaldos läge) och samma spelstil nästa Clasico och Ronaldo bör vara helt osynlig.
Barcelona Júnior.
2013-10-27 13:42
Jag har haft mina tvivel, "om" och "men" angående Tata i början av säsongen och främst när ryktet att han skulle ta efter Tito börjades spridas. Även om det fortfarande är tidigt in på säsongen så känner jag en viss ära i att han är mannen som leder vår trupp.

Det vi saknade förra året var att Tito inte lyckades göra byten som ändrade en hel matchbild. Tata är en man som match efter match har bevisat att han lyckas med detta, då syftar jag t ex på det "the cameroonians" är inne på.

Mannen som "inte förstår sig på den europeiska fotbollen" överglänste den erfarna och framgångsrika managern igår i det taktiskta, i världens största prestigematch. Tata har verkligen bevisat vad han går för och framtiden ser ljus ut.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-27 13:42
Älskar hur han säger Alexis vid chippen! Fotbollsgodis! EDIT: Han ser ut som ett barn när han firar haha :)
Barcelona The Reporter
2013-10-27 13:38
Älskar Tatas geniala drag. Han tar in Song när han vet att laget behöver balanseras tex. Och vad händer då? Jo vi gör 2-0
Annons: