/spanien/barcelona/forum/6160.aspx/spanien/barcelona/forum/6160.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-29 15:24
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Det sjuka är att du visar chanserna real Madrid hade i början av klippet för att sedan visa Neymars mål, för någon som inte har sett matchen kan det se ut som om real har missat många mål chanser och att Barca sedan gjorde mål på sin första mål chans
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-29 15:21
Westinho Helt sjukt vilka paralleller man kan dra till en fejkvideo om N.Korea och en helt seriös en från R.Madrids ledning. -Bortklippta sekvenser -Lögner -Påhittade stats -Avbrutna klipp -Visa samma anfall om och om igen för att understryka sitt lags dominans, ignorerar motståndarens etc :P "Tomorrow's news, our great Leader Flo visits the Chocolate factory"
Barcelona zick9
2013-10-29 15:19
Kanske dags att låta Sergi Roberto få spela? Han har bara gjort ett kort inhopp den här säsongen. Även Neymar och Adriano bör vila då de har startat alla matcher de senaste 2 månaderna. Busquets kan också sparas så att vi för en gångs skull låter Song spela. Många spelare är slitna efter El Clasico och dessutom är det derby på fredag. Vi vinner fortfarande med följande elva. Neymar, Xavi, Busquets och co finns på bänken i nödfall. Valdés Alves - Bartra - Puyol - Montoya Roberto - Song - Fabregas/Iniesta Alexis - Messi - Pedro
Barcelona Hyder
2013-10-29 15:05
Utan att gå in på vad den här artikeln handlar om (vem orkar bry sig?) så måste jag konstatera ett remarkabelt faktum:

Människor skickar alltså fortfarande brev till varandra!
Barcelona B-Guden
2013-10-29 14:56
Även om Bale presterar på sin arla hösta nivå kommer pengarna han köptes för ändå inte vara värd honom, så låt han spela kvar för jag tror inte han kommer bli bra i real han gjorde världens flopp av att gå till spanien, alla vet hur det går för engelsmän som försöker sig på teknisk fotboll
Barcelona ardan
2013-10-29 14:24
Cedqvist
Nej jag tror inte heller det är någon sanning i detta.. Det är ju trots allt Aftonbladet men lite roligt är det iaf:) Lugn nu:)
Barcelona LeoMessi
2013-10-29 14:15
Haha lite löjligt att det ryktas att bale kan byta klubb till sommaren. Han har inte ens hunnit spela 90 min under en match. Tror inte Madrid ens funderar på att sälja sin rekordvärvning efter 2 månader då han inte har kunnat spela pga skador. Han är ju inte som vår käre Neymar;)
Barcelona Cedqvist
2013-10-29 14:14
@ardan:

I call bullshit!

Det där är lika patetiskt som påhoppen på Neymar, killen är ny i klubben och har skadeproblem, det finns ingen stabilt fungerade människa som tror att han skulle vara på väg någonstans bara för det. Finns det verkligen folk som tror på sånt här, eller varför "lockar" man med såna rubriker?
Barcelona ardan
2013-10-29 14:09
Vet inte om någon har lagt upp den men jag gör det iaf :)
Komiskt!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-29 13:51
Jobbigt med spelschemat nu. Match idag igen och på fredag också. Matcherna precis efter El Clásico brukar vara svårspelade, speciellt när det nu bara är tre dagar efter. Många av spelarna är förmodligen tröttkörda och jag hoppas verkligen Tata har med detta i tankarna när han pusslar ihop kvällens startelva.

Valdés;
Alves, Bartra, Puyol, Montoya;
Cesc, Busquets, Song/Sergi;
Pedro/Tello, Messi/Neymar, Alexis

På ett liknande sätt skulle jag formera laget ikväll. En blandning mellan ordinarie nyckelspelare och spelare som oftast får nöta bänk. Möjligt att Messi behöver vila men jag misstänker att han gärna vill spela sig i form. I så fall får Neymar vila efter den fina insatsen senast och två av Alexis, Tello och Pedro får chansen från start.

Jag förväntar mig ingen jätteprestation idag och heller ingen målkavalkad men det viktigaste är att få med sig tre poäng och behålla ligaledningen. Det är sådana här matcher man måste vinna för att ta hem ligan brukar man ju säga och jag tycker det passar perfekt in på matchen idag. Med Lucho så kommer förmodligen Celta ha en del boll, mer än andra lag som spelar mot oss och då finns även chansen att straffa de i kontringarna.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2013-10-29 13:10
@Golden Barca:

Håller med dig här, samma startelva som jag vill se, och som Shanghai skrev Montoya istället för alves.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-29 13:09
Idag vill jag se många ynglingar i startelvan! Tello, Montoya, Roberto och Bartra (han börjar nästan bli självklar) ska få en chans idag. Det kommer att vara nyttigt för deras självförtroende. Messi bör starta tillsammans med Tello och Pedro. Förra årets möte på Celtas hemma slutade i 3-1 vinst för Barca om jag inte minns fel, dessutom är den också känd för att vara en av Cristian Tellos bästa matcher. Kan han upprepa samma prestation igen?

Valdes
Montoya Bartra Puyol Adriano
Cesc Song Iniesta/Roberto
Pedro Messi Tello

Barcelona Rambla~
2013-10-29 12:54
En skräptidning jag vet men ändå värt att nämna. Arsenal har nog haft ögonen på Ter Stegen ett tag. De ryktades ju också vilja ha Valdes till nästa säsong.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-29 12:40
Ja när man kikar in på Sport så verkar det verkligen HELT klart med Ter Stegen. Och jag blir SÅ glad. En ung målvakt med fantastisk potential, en vinnarskalle utan dess like. Bra med fötterna, bra i luften, fantastiska reflexer. Behöver bli lite jämnare men han är liksom 21 år gammal. Det är otroligt ovanligt att en målvakt spelar på den här nivån i den åldern.

Är otroligt exalterad!

Det ska sägas att jag är ledsen att Victor lämnar. Han är en Barca-ikon och gör sin bästa säsong i sin karriär. Han kommer vara otroligt saknad, han har fått utstå så oerhört mycket kritik under sin tid men det är nu när han ska lämna man inser hur mycket killen gjort för klubben och vilken bra målvakt han är.

(Ska bli skönt med en lite längre målvakt dock som kan gå ut och plocka lite inlägg, hörnor och frisparkar.)
Länktips: www.sport.es
Barcelona Krabban94
2013-10-29 12:30
Lite sent ute kanske men angående straffsituationerna och klagandet från alla Madridistas, kanske folk borde förstå att domaren har 1sekund på sig att göra ett beslut. Vi har repris x10 ungefär från alla olika vinklar hit och dit, lätt för oss att sitta och slänga sk*t på domaren om att han är mutad etc. Straff hit och straff dit, domarna gör över 85% av sina beslut korrekt med tanke på att de har 1sekund på säg att göra det är det otroligt starkt i mitt tycke! Jag tror personligen ingen av oss eller nån annan oavsett om de är supportrar till Arsenal eller Real hade gjort bättre prestationer som domare på denna nivå, med tanke på all press från klubbarna, medierna och läktarna...

Otroligt glad över att vi vann i helgen, hoppeligen plockar vi hem 3poäng till idag och sätter press på Real. Hoppeligen får jag sitta på Camp Nou o se derbyt på fredag!

Visca el Barca!
Barcelona pato
2013-10-29 12:27
senaste tyska målvakten i barcelona var väl robert enke
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-29 12:15
Det är precis samma sak när Barça spelarna är på Bernabeu hela publiken sjunger glåpord mot spelarna när de värmer upp och pekar fuck u med diverse andra saker. Värre än vad som någonsin skulle ske på Camp Nou. Som när de kalla Messi för efterbliven. Känns skönt och se att fansen ger tillbaks. Självklart ska man jävlas med motståndarna på ett smart, roligt och irriterande sätt som att hela arenan ska skandera por que?
Barcelona the cameroonians
2013-10-29 12:13
...eller så kopierar man startelvan i Sport.es och skriver under med sitt eget namn...
Barcelona Shanghai
2013-10-29 12:08
Golden Barca Bra startelva, men en av Adriano eller Alves bör vila för att ge plats åt Montoya.
Barcelona Golden Barca
2013-10-29 12:00
Startelvan till i kväll är naturligtvis en mycket spekulativ händelse. Jag ser många som vill rotera allt och alla. Jag ser mer Gerardo Martino följa sina föregångångar och inte vill ha hela havet stormar utan går runt försiktigt på Playa del Ängsholmen.

Valdes.

Alves Bartra Puyol Adriano

Song Sergio Fabregas

Alexis Messi Pedro.

Visca Barca Visca Catalunya.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-29 11:55
@Canaletes:

Hahaha jag fick samma känsla! Detta går nästan att jämföra med när Nordkorea fick stryk mot Brasilien med typ 1-6 och...ja, länktips.

Real Madrid. Fortsätt leva i förnekelse bara. Pinsammaste klubben någonsin.
Barcelona Rambla~
2013-10-29 11:49
Kanske dags att inse faktum, att precis alla av världens culés knappast är guds bästa barn. Fast, har vi någonsin påstått detta?

Dessutom, de där snorungarna som gapade på Ronaldo och Ramos, hade Ramos gått fram till dem så hade de sprungit fortare än kvickt ut från Camp Nou. :P
Barcelona B-Guden
2013-10-29 11:47
DET FOLK MÅSTE LÄRA SIG ÄR NÄR BALON DOR RÖSTAR FOLK PÅ DEN SPELARE DOM ANSER ÄR BÄST I VÄRLDEN, INTE DEN SPELARE SOM VAR BÄST I DET LAG SOM VANN MEST

Finns det nån på riktigt som kan gå ut och säga att Ribery är bättre än Messi Ronaldo Iniesta ? Nej och därav kommer han inte vinna priset heller.
Barcelona Lion24
2013-10-29 11:43
Äkta Cule

Det är beklagligt att sånt händer, verkligen. Men när ska de göra en reportage när Barcelona spelarna värmer upp i Madrid? Tror du deras fans säger: ''Vi hejar på Real Madrid, inte er'' ? Kan garantera dig att samma typ av språk används mot Barca spelarna.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-10-29 11:41
Ribery förtjänar baloon doro utan tvekan. Han var bäst i världens bästa lag förra säsongen.
Barcelona Occi
2013-10-29 11:37
@Äkta Cule:

Haha jävla troll, tillbaks till puertan med dig.
Barcelona Karlsson
2013-10-29 11:34
Ååh nej! vad hemskt! Detta måste vara första gången någon på läktaren har skrikit något elakt till någon spelare.. Herregud det där var garanterat bland det mildaste som ropades ut under matchen, PRECIS som under alla andra fotbollsmatcher som någonsin har spelats.
Vad tror du att andra lags supportrar ropar åt Mess t ex.?
-Jag hejar inte på dig Messi för att du är vår motståndare, men du är himlarns duktig ändå!
@Äkta Cule:

Barcelona Lion24
2013-10-29 11:30
Kan någon vettig mänsklig varelse berätta för mig vad Real fansen vill? Enligt dom skulle Ronaldo ha vunnit Balon D'or säsongen 11/12 eftersom han vann ligan samtidigt som Messi slog omöjliga rekord men vann ''bara'' Copa del Rey. Nu när Messi har vunnit ligan och Ronaldo har gjort 10-11 mål fler i år och inte vunnit någon titel alls (vi räknar inte med supercupen, dessa turneringar spelar vi inte, eller hur Mou?) så anser flera av dom att någon av Ronaldo eller Messi borde vinna och den utav dom två som ska vinna ska vara Ronaldo eftersom han har haft en bättre säsong. Kan någon hjälpa mig? Jag fattar ingenting. Jag är helt förvirrad. Not. Jag vet hur ''intelligenta'' deras fans är.

Till priset: Det här är självklart. Världens bästa fotbollsspelare heter Messi. Alla vet det förutom Real fans, Ronaldos vänner och portugiser. 90% av de som kan fotboll, alltså, gamla fotbollsspelare som har spelat en VM och Champions League match, gamla fotbollslegendarer, tränare, aktiva spelare o.s.v menar att Messi är bättre. Kolla bara på intervjuerna. Inte allt för länge sen så sa Real profilerna Ronaldo originalet, självaste Guti och F. Cannavaro att Messi är bättre. Idag/igår sa även ännu en Real profil som har vunnit 2 titlar som tränare (Capello) att Messi är bättre. Det här är världsmästare inom fotboll, Champions League mästare, liga mästare. Personer som kan fotboll, som har varit inom fotboll. Är fortfarande aktiv i fotboll, som har taktiska kunskaper. Dom kan fotboll mer än någon av oss här på svenskafans, goal.com eller aftonbladet.se. Det jag stör mig på är att folk fortfarande vägrar säga sanningen fastän de själva vet sanningen. Det är bättre att kunna nicka och springa snabbt än att kunna dribbla förbi 3-4 spelare, komedi?

Balon D'or borde ges till Messi varje år om han presterar som han gör idag. Därför är det inte intressant längre i mina ögon. Jag tycker att man borde skapa 2 priser. 1: världens bästa fotbollsspelare även om det är självklart och 2: till den spelaren som har varit nyttigast för sitt lag och vunnit flest titlar eller varit en stor del i en stor titel så som CL.

När man ger priset till Messi så säger dom: '' det är för att han leker så ödmjuk '' men tänk människor, tänk, and again tänk om de som röstar faktiskt verkligen tycker att ''dvärgen'' är den bästa fotbollsspelaren.
Äkta Cule
2013-10-29 11:20
Man skäms som Culé...
Äkta Cule
2013-10-29 11:20
@LeoMessi:
Jag är enig med dig, men det finns säkert fler spelare som förtjänar att vara med i listan också. Tyvärr så måste man inse att vissa stjärnspelare kommer gallras bort när en sådan lista görs...
Annons: