/spanien/barcelona/forum/616.aspx/spanien/barcelona/forum/616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-07 00:45
Barca 666

Aleix Vidal har aldrig spelat i Barça B. Han spenderade ett år i Infantil B (U13).
Barcelona Gabriel
2016-06-07 00:45
Vlom Njae nyttig och nyttig det beror på hur man tolkar det. Jag kan sträcka mig så långt att jag går med på att han varit en "duglig" värvning men om man helt plötsligt lägger in hans ålder, pris samt kvalité så förtjänar Mathieu ändå att nämnas som spelare som man absolut inte borde värvat. 20M€ för honom som kunde ha spenderats mycket klockare, don't you think?
Postat via SvenskaFans-appen
Vlom
2016-06-07 00:36
Gabriel Mathieu har dock visat sig vara en mycket nyttig värvning som reserv till Piqué och Maschernao.
Barcelona Gabriel
2016-06-07 00:19
Jag har sakta men säkert börjat att acceptera att vi inte kommer att få de spelarna vi inte räknar med sålda, utan att vi istället river kontraktet med dem. Sånna som Adriano och Song exempelvis, det var 2 spelare jag ändå räknade med att vi skulle få lite inkomst för, inte mycket men åtminstone ett par miljoner euros. Men sanningen är den att jag sedan en lång tid tillbaka varit medveten om ledningens inkompetens vad gäller att sälja våra spelare, jag visste bara inte att de skulle vara så här urusla. Så jag kommer att försöka att inte bitcha om "det" när både Song och Adriano lämnar på free transfer (för det kommer dem att göra) då jag förstår att klubben suttit sig själva i en rejält fucked up situation. Man har 2 spelare som klubben inte räknar med och vill ha bort till vilket pris som helst, då blir det också "till vilket pris som helst". Jag tänker inte vara sån att jag jämför oss med andra klubbar och säger "men titta på dem och hur mycket de får för spelare de inte räknar med" - nej, för jag vet att vi inte klarar av det. That's fine (eller nej det är inte fine men whatever) men jag accepterar det. Vad jag däremot från och med nu kräver är att varenda värvning som görs utav klubben ska vara ordentligt välplanerad och genomtänkt. Inga mer Fabregas, Song, Vermaelen, Douglas, Mathieu för att bara nämna några, det ska vara spelare som faktiskt kan tillföra oss någonting och helst utvecklingsbara spelare som tom våran ledning, trots deras inkompetens, kan klara av att få sålda även om de nya köpen på ett eller annat sätt inte skulle lyckas hos oss som man tänkt sig. Jag ska åtminstone försöka att se det på det sättet, jag vet att vi inte klarar av att få Adriano och Song sålda men jag vill helst bara vända blad helt ärligt talat och bli av med dessa sopor helt och hållet. Ett annat krav jag har är att dessa idiotiska klausuler inte läggs in i de nya kontrakten vi skriver. Att en spelare kan lämna för ett tuggummi paket om han inte spelat si och så många matcher. Ja, jag förstår att spelarna vill ha en viss trygghet i deras kontrakt men klubben måste också kunna känna en trygghet också. Accepterar inte spelarna det så kan dom spela för någon annan klubb.
Barcelona Barca 666
2016-06-06 23:52
Petersays:

Du har rätt Alexi Vidal & Denis Suarez var endast 1 säsong i Barca B. Så de räknar vi inte. Munir hade jag med samt så vill jag att Samper flyttas upp som jag nämnde. Då vi kan t aupp Samper så tycker jag med Denis Suarez som enda mittfältaren räcker gott o väl denna sommar. Pjanic / Pogba är bra spelare men jag ser hellre att vi får upp Samper o ger honom tid.

Om Vidal lämnar oss nu (30m Euro minst måste d vara) också så räcker inte enbart med Jonny från Celta. Vill fortfarande ha in Van Der Wiel / ta tillbaka Montoya. 2st på HG positionen & 2st på VB positionen & 4 mittbackar då är jag nöjd.

Liunil - Hoppas din källa har rätt om Umiti. Han är den typen som känns rätt att ta in på förhand.

Vampiro - Song är en sv de värsta värvningarna utan tvekan. Men vi speade honom helt fel också. Killen var central mittfältare och skulle fortsatt vara d o inte nån mittback. Läste att klubbar som Crystal Palace kan vara intresserade av honom. Han är fortfarande homegrown i PL, kan Ligan & kan CL/Europa spel. Så nåt lite bör vi kunna squeeza ut for honom (åven om det inte blir mkt att hänga i julgranen med)
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 23:23
Fernando Polo för en stund sen: "Umtiti is coming..." Väldigt trovärdig.
Barcelona petersays
2016-06-06 23:15
"petersays - Håller med tyvärr börjar antalet egna produkter gå ner. Dock i den truppen jag nämnde hade vi fler än 6 som faktiskt blivit skolad i La Masia: Messi, Munir, Rafinha, Iniesta, Denis Suarez, Busquets, Sergio Roberto, Aleix Vidal, Alba & Pique - Ca 10 spelare som blivit skolad i La Masia där Alba, Pique, Vidal & D. Suarez även spelad för andra klubbar i mellan" Vidal och Suarez är inte skolade i La Masia. Hur du än vrider och vänder på det så kan de inte räknas som egna produkter, tyvärr. Ett år var i akademin väl? Vidal spelade i Reals akademi längre än så. Munir missade jag däremot att du hade med på ett hörn - eventuellt.
Barcelona Vampíro
2016-06-06 22:53
Barcelona are expected to let Alex Song (28), back from loan at West Ham, leave on a free transfer. His contract expires in 2017. [md] Sämsta värvningen klubben gjort genom tiderna?
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 22:40
[QUOTE=the cameroonians]I princip startspelare såväl i Celta som i Spaniens U21-lag. Kan spela både mitt- och ytterback, dock tror jag att brukar spela till vänster. [/QUOTE] Högerfotad som gör sig bäst som VB, weird :P
Barcelona Junta Dimision
2016-06-06 22:39
@enkos:

Bomben Zlatan pratade om är hans egna klädmärke A-Z. Säkra källor har dessutom sagt att Zlatan ska till United.
Barcelona the cameroonians
2016-06-06 22:36
[QUOTE=Liunil Masse]Barcelona are considering to sign Celta full back Jonny (22), who has a 12M buyout fee. Scouts watched him many times this season. [ser] Oj, någon som har bra koll på denne Jonny? [/QUOTE] I princip startspelare såväl i Celta som i Spaniens U21-lag. Kan spela både mitt- och ytterback, dock tror jag att brukar spela till vänster.
Barcelona enkos
2016-06-06 22:35
Banega är klar för Inter. Han var aldrig aktuell för Barca?
Kineser köpte Inter och den bomb som Zlatan snackade om imorgon kan vara just inter :)
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 22:31
Barcelona are considering to sign Celta full back Jonny (22), who has a 12M buyout fee. Scouts watched him many times this season. [ser] Oj, någon som har bra koll på denne Jonny?
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 22:26
Noticias Celta links Jony (Celta) as one of Lucho’s preferred right back options to replace Dani Alves. Jony in och Vidal såld till Milan, förmodligen.
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-06 22:23
Rac1 är ju en väldigt trovärdig källa. Hoppas Umtiti blir klar snart!
Barcelona Vampíro
2016-06-06 22:02
Fucking Masche alltså! Vilket fullblodproffs. Den karaktären är vädligt sällsynt idag bland alla instagrampojkar. Visca Mascherano!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 21:50
CruijffCast - Episode 3 - The Decay of La Masia

Flesta av er följer sälert redan Lucas Resende på twitter men lägger ändå ut hans Youtube-video här där han förklarar La Masias sönderfall. Väldigt bra.
Vlom
2016-06-06 21:41
@DM1982:

Tydligen så var det för att journalisten från La Razón (Alfonso Ussia) anklagade Messi för att vara dopad dagen efter VM-finalen mellan Argentina vs. Tyskland.
Barcelona enkos
2016-06-06 21:19
Det dm1982 skrev står även i sport och marca.
2016-06-06 21:18
@enkos:
Han säger följande om sin situation i Barcelona; Jag har ett kontrakt. Precis som jag sagt till sportchfen sedan januari så har det hänt mycket saker för egen del, inte bara spelmässigt men också privat (kan syfta på hans skatteaffär där han självmant sa sig skyldig och blev fälld). Jag har en väldigt bra relation med samtliga. De vet hur jag känner och resonerar. Det har jag gjort klart för dem. Jag har alltid blivit väl behandlad och har inget att klaga på. Samtidigt finns det händelser som hamnat mittemellan som varken är deras eller mitt fel - och det gör att man tänker och överväger saker fler än en gång. Jag kommer inte att göra något som kastar skuggor över min relation till klubben, en relation som alltid varit god. Den dagen jag lämnar vill jag göra det utan en bitter smak i munnen. Det finns alltid möjlighet att såväl stanna som lämna. Klubben har sagt att de inte har några intentioner att låta mig lämna och att de är väldigt nöjda med mig. Och när en klubb som Barcelona förklarar detta så är det väldigt svårt att ta ett beslut. Speciellt som jag inte vill tvinga på någon ett beslut. Varken jag eller klubben förtjänar det. Vi får se vad som händer helt enkelt. Hela intervjun i länktips
2016-06-06 20:42
Sitter och läser kring hela historien angående Denis Suarez.

Som jag förstår det har Barcelona alltså gett spelaren ifråga ett kontraktsförslag (har ju tidigare bara haft B-lagskontrakt med klubben) som Denis förkastat med det skäl att han vill ha en matchande lön sett till den roll han ska i truppen/laget. Barcelona har kontrat och sagt att de inte kan gå upp.

Denis tolkar detta som att om han tackar ja till ett annat erbjudande kommer Barcelona att matcha budet och använda sitt "first refusal".

Barcelona hävdar dock att eftersom de har meddelat Villarreal att de kommer att utnyttja återköpsklausulen anser man att varken Villarreal eller spelaren kan förhandla med andra klubbar, trots att återköpsrätten inträffar först den 1:a juli.

Knepig situation, minst sagt.
Barcelona DM1982
2016-06-06 20:10
Messi has won case against Real Madrid supporting right-wing paper La Razon for libel. Player donates the €65000 to Doctors Without Borders. [barcastuff] Undrar om Aftonbladet kommer skriva om det här? De brukar vara snabba på att skriva när andra spelare "skänker" pengar till höger och vänster.
Barcelona Gabriel
2016-06-06 20:06
Värvningen av Samuel Umtiti, om den blir av, är en sådan typ av värvning som vi alla tjatat om. En ung och utvecklingsbar spelare med en hög potential som redan nu håller en bra nivå spelmässigt och som dessutom inte blivit uppköpt av en av de största klubbarna. Får ledningen igenom det köpet för 20-25M€ så får man gratulera dem för en gång skull. Det är bara att hoppas och hålla tummarna!
Barcelona Junta Dimision
2016-06-06 20:04
@Vampíro:

Tar gärna "Lyon" som sponsor istället för Qatar :). Fin värvning ifall det sker, även om det inte var mitt förstaval!
Barcelona Vampíro
2016-06-06 19:36
Barcelona are in advanced talks with Lyon centre back Samuel Umtiti (22) They hope to reach a deal with Lyon for 20-25M. [rac1] Skulle bli väldigt positivt överraskad om de lyckas få honom för den summan. Det är ett kap i dagens marknad speciellt när Aulas och Lyon är inblandade. Återstår bara att se vilka klausuler de skriver in i kontrakten, blir inte förvånad om Barça nu måste ha "Lyon" som sponsor på bröstet.
Vlom
2016-06-06 19:08
Idag har det gått exakt 1 år sedan som FC Barcelona besegrade Juventus och tog hem den femte CL-titeln i klubbens historia.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 17:54
Ramirez (president Las Palmas): "The only offer we got for one of our players is the one Barça made for Lemos, but it wasn't high enough." Haha, pengafattiga Las Palmas sätter krav på oss, jeez..
Barcelona enkos
2016-06-06 17:45
Bruno Alves är klar för Calgari som bosman.. vi kunde ha knutit honom även om han är likt Pepe en galning :)
Barcelona enkos
2016-06-06 17:37
För argentinska Ole säger Mascherano att Barcelona gör allt för att behålla honom och det gör svårt för honom att flytta. Därför lutar det starkt att Mascherano blir kvar .
Barcelona enkos
2016-06-06 17:35
Enligt nya uppgifter börjar Messi på bänken i nattens match. Gaitan som är nära Atletico startar istället. Chile är kända för sin tuffa spel så vore bra om Messi vilar hela matchen och satsar på nästa.
Det luktar bli en kvartsfinal mot Suarez .
Annons: