/spanien/barcelona/forum/6158.aspx/spanien/barcelona/forum/6158.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Aléx
2013-10-27 02:00
@AndreD -:

Walter White hade blue meth =)
AndreD -
2013-10-27 01:55
Att de orkar klaga på straffar när Cescs är klarare än Walter Whites meth hahaha, sjukt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2013-10-27 01:43
Försökte Ancelotti göra en "Pep" och flytta sin kapten från backlinjen till mittfältet? Ramos är inte ens hälften så intelligent som Lahm, och har verkligen inte kylan att spela på mittfältet. Katastrofdrag av Carlo. Ancelotti säger att han spelade med Bale för att sätta mer press på Busquets. Busi är så fantastisk jävla bra spelare, inte minst när man tänker på hur mycket Real har försökt att hitta en liknande spelare som Busi i flera år och misslyckats. Ingen i Madrid kan spela ensam pivote så som Busquets, de har varit tvungna att offra en spelare i flera år nu för att stärka i mitten. Hade någon av Alonso, Khedira eller Illarra kunnat spela ensam pivote så hade man haft plats för både Modric och Isco (Özil). Det är det som gör Busquets så unik, att andra lag har 2 spelare som gör det han gör. Tata var bra genom hela matchen. Han byter ut Cesc i exakt rätt tid, när Marcelo, Ronaldo och oftast en till Madridspelare kom i vågor och pressade Alves. Dessutom gör Alexis avgörande målet. Song-bytet är något Tito och Pep aldrig skulle göra, även om vi behövde det i flera matcher mot svåra lag. Att spela Ramos i mitten var bara för att neutralisera Messi, den behandlingen Neymar fick av Ramos ett par gånger var egentligen designade till Messi. Inte för att Messi gjorde sin bästa match men Ancelotti var helt fel ute ikväll. Att han skyller på domaren är bara Mourinhofasoner som t o m fansen i Madrid numera avskyr. Leverera, snacka mindre.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-27 01:37
RÖSTA. Är Neymar mänsklig? 1. Nej han är från en annan planet. 2. Nej han är bara faktiskt en illusion. 3. Han är bara ett labb projekt byggt för att äta maränger. ;);););)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-27 01:29
Man märkte att Messi inte var i form. Passningarna satt inte exakt och timingen var dålig. Han har varit skadad och har precis kommit tillbaka. Om 2 veckor kommer vi få se den riktiga Messi.
Barcelona Gabriel
2013-10-27 01:18
Hahahaha älskar detta forumet (när det går bra), flera av er kommer med så sköna kommentarer. Riktig komedi asså!
Jeffson
2013-10-27 01:16
FCBlaugrana

Ja men undra om det inte är Varane som är den vita vålnaden som är vår mardröm. Nu förstår jag precis allting. Cirkeln är sluten.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 01:13
@Jeffson:
Ja jag satt och tänkte på det under matchen också. Inga fick jag det till, men jag har tydligen kollat på en helt annan match. Såhär stod det på Real Madrid redaktionens spelarbetyg efter kvällens match: "Raphael Varane – 4 (av 5) Inget El Clásico utan att Varane sätter skräck i Barca-anfallet. Var på förhand orolig för att fransmannen skulle vara ringrostig efter sin långa frånvaro från sin plats i startelvan, men visar att idag att prestationerna från i våras inte alls var någon formtopp, utan standard för Varane. Glidtacklingen från andra halvlek ska betraktas som en av matchen höjdpunkter." Alla ser vi olika på en match antar jag..
Jeffson
2013-10-27 01:06
Är det bara jag som undrar vad Mourinho åt till middag? Han skulle ju äta sa han.

Och på tal om mat, hur många culés käkade Varane ikväll?

Och btw så har jag kontaktat Missing People nu ikväll, så ni behöver inte vara oroliga för Bale. Dom kommer nog att hitta honom. Desto värre verkar det vara för Perez (läs: Spaniens) miljard, den lär vara försvunnen för gott.
Barcelona Canaletes
2013-10-27 01:02
Missa inte dagens avsnitt av Judge Judy.
Florentino Pérez stämmer Daniel Levy på försäljningen av Gareth Bale på €101 miljoner. Hett debatt utlovas om The Hernia scandal.
Barcelona Diar Shekha
2013-10-27 00:58
I Puertan har man redan börjat längta efter nya tränare.... Det går snabbt där!
Barcelona koeman92
2013-10-27 00:44
Haha gissa vad de i Puertan tror är lösningen efter dagens förlust? Det är *trumvirvel*... Flera värvningar! :D
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 00:44
Blev så trött när jag läste kommentarer som "Avgå Tata", "Katastof-coach" "idiot" osv innan matchen. Han fixade denna viktiga match ganska bra för oss tycker jag. Mycket bra genomförd match och taktiskt riktigt bra.

Bara jag som tycker att Piqué var fantastisk idag? Och gillar även att Tata "vågar" sätta in Song som han gjorde i slutet av matchen, det är ett perfekt tillfälle för honom att få spela och hjälpa laget.

Grande Tata! Visca Barca!
Barcelona Canaletes
2013-10-27 00:35
@Barcelonistas:

Eeenligt radiokanalen Cope var han på plats och blev rörd. Han var dock inte på VIP-läktaren utan en mer diskret plats.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-27 00:33
@MQUC:

det var ju ironi min vän, alla unga real spelare från Castilla skeppas alltid iväg till Getafe, ju med att isco ej spelat så menade han på skoj att dom redan skeppat iväg han tlil getafe likt alla deras andra ynglingar
Barcelona Barcelonistas
2013-10-27 00:33
Den här vinsten är för en man Tito Vilanova!. Någon som vet om han var på plats? För mig att jag såg någon som skrev att han skulle komma och kolla på matchen.
Barcelona Canaletes
2013-10-27 00:28
Enligt radiokanalen Cope sist Ramos spelade som mittfältare var med López Caro, alltså säsongen 05-06. Vilken genius move av Ancelotti!!!!!! :D
Barcelona LeoMessi
2013-10-27 00:26
Det var nog första matchen på länge som real inte försvarade sig hela matchen och satsade på kontringar. Dom försökte hålla i bollen och sen komma till lägen, det märktes ganska snabbt att posessionfotboll är inte så lätt som alla försöker få det till så folk ska inte klaga på Barca då. För att ramos skulle få sitt första gula så krävdes det två ordentliga armbågar i ansiktet på Neymar. Jag vette fan om jag en såg Bale, såg bara att han drog iväg två skott som gick åt helvete.
Barcelona NoGo™
2013-10-27 00:16
@Mäktiga Messi

Har väl att göra med att göra så att så många som möjligt skulle ha en chans att se matchen, tänker främst folk i Asien tex.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-10-27 00:14
vet någon varför matchen började så tidigt klockan 18.00 ? missade fan första halvlek p.g.a jobb jättetråkigt att göra det . forca Tito tack neymar o tack sanchez
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-26 23:58
Det är verkligen synd att Valdés lämnar. Jag fattar inte varför. Han är otroligt omtyckt bland både spelare och fans, förvisso väldigt underskattad generellt men det viktigaste borde vara att Barca är nöjda med honom. Han går till ett sämre lag i en sämre liga, till Frankrike där han knappast kommer få mer uppmärksamhet även om han gör fler avgörande räddningar. När man frågar sig vad anledningen till att han lämnar är så landar man alltid i att det måste vara en rejäl spricka mellan Valdés och ledningen, det måste vara något allvarligt som verkligen inte går att lösa. Otroligt synd för han har denna säsong varit världens bästa målvakt.
Barcelona MQUC
2013-10-26 23:49
@-SAMI-:

varför far du med osanning min vän? Getafe skulle inte ens ha pengar till 1 månadslön åt Isco :)

UNDERBAR KVÄLL

MES QUE UN CLUB
Barcelona -SAMI-
2013-10-26 23:40
Namn: !Sergio_ Busquets!
Sänt: 2013-10-26 22:56
På tal om ingenting, vart fan var Isco idag? Va han halv-skadad? Varför spelade han inte?

Isco är klar för Getafe:)
Barcelona Barcadinho.
2013-10-26 23:29
Måste säga att jag kommer sakna Valdes så jäkla oerhört. Vilken säsong han har hittills, jäkla bäst i världen. Och vilka krossbollar till ytterbackarna,nästan som han var en teknisk ute spelare. Och vilken pondus, skällde på Iniesta idag och på Xavi för två veckor sen (kan ni tänka er!!).

Vad ska han göra i Monaco alltså+,vad är det för äventyr och miljöbyte?
Det är ju nästan samma som i Katalonien. Och franska liga, jaha säger jag.
åtminstone om han skulle välja något väldigt annorlunda.
Kommer bli galet svårt att ersätta honom, i alla fall i början.
Iker gick runt i tunneln och kramade halva Barca-laget - jag säger bara, byt en klubb...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-26 23:26
Fyfan vad skönt det är med en vinst. Det är flera månader till nästa match, och vi inte bara fördubblar vår ligaledning gentemot marängerna utan har skapat oss själva en perfekt match att bygga vidare på säsongen ut. Det är oerhört viktigt att vinna höstclásicot, vinnaren får en boost i väldigt många matcher och förloraren tappar självförtroendet helt. Nu har vi riktigt bra förutsättningar för att ta ännu en ligatitel. Det är ett par smådetaljer som vi behöver förbättra tills vi stöter på svårt motstånd i CL men annars ser det riktigt bra ut.
Barcelona Barcadinho.
2013-10-26 23:16
@Rambla~:

För att den här klubben lever i storhetsvansinnet - och därför har man rätt att göra allt för att vinna och klaga på allt när det inte går vägen.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-26 23:01
Rambla - så har det alltid varit folk minns det dom vill minas. Varenda situation som går Barcas väg så ska det skrivas och tjötas.
Barcelona SupremeMan
2013-10-26 23:00
här har ni de flesta höjdpunkterna under matchen.
kolla 7:13, kommer aldrig att glömma det :) kan se det 1 miljon ggr utan att bli trött
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-10-26 22:56
På tal om ingenting, vart fan var Isco idag? Va han halv-skadad? Varför spelade han inte?
Barcelona Rambla~
2013-10-26 22:43
@AndreD -:

Jag nämde det i förbifarten tidigare. Det är ingen som snackar om den incidenten. Om inte det där är straff vad är? Cesc tonar ner det i eftersnacket. Finns ingen anledningen att käfta.

Cesc: "Pepe's penalty foul on me is crystal clear. If we'd want, we could also complain..."
Annons: