/spanien/barcelona/forum/6156.aspx/spanien/barcelona/forum/6156.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-29 09:11
Grattis Messi, Iniesta, Neymar och Xavi som är med på listan över de 23 namn som är nominerad till FIFA Balon D' or. Vet inte riktigt vad jag tycker om att Xavi är med där och inte Busquets.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2013-10-29 08:00
@Heywood Jablome - Andrés:

Alltså wooow!!! :O Är du säker att det är från Real Madrid TV? eller bara någon som gjort om den?

Det ju fan värre vinkling och hjärntvättning än Nordkoreansk TV hahaha!!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-29 07:38
Intervjun med Blatter i länktips
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-29 07:37
HAHAH har ni sett klippet dät FIFA presidenten Blatter jämför Messi och Ronaldo? Han är ett korrupt svin, men här pricka han rätt på allt
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-29 07:17
Capello (coach Russia): "Leo is still the number 1. In a few days, he'll again be at his top physically, and then it's bye-bye for the rest." Fabio Capello: "Tata deals with the same as myself when I took over from the legendary Arrigo Sacchi, who had won everything, at Milan" [md]" Jag undrar hur det känns för maränger när alla som har varit kopplade till deras klubb besöker Barça och hyllar vår institution. Utan att ens tänka på eller bry sig om Madrid nämnvärt. ääässch de har Marca och AS som hittar på falska citater åt de väl:p
Barcelona Lion24
2013-10-29 02:45
ElTriplete

Fick mig ett gott skratt så här sent in på natten, haha.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-29 02:30
Vill ni se årets roligaste klipp? Jag kan inte sluta skratta. VILKEN VINKLAD JOURNALISTIK. 'Bale var den mest aktiva Madridspelaren och han sköt varenda gång tillfället gavs'. Hahahahha.

Jag orkar inte mer. Den klubben med deras fans.
Barcelona ElTriplete
2013-10-29 02:23
Checka inlägget i Puertan 02.17 från Yo Soy Mourinhista. Helt sjukt hur mycket de gnäller på och hur avundsjuka man kan vara. Messi jämföra med Maradona och Pele medan Ronaldo jämförs med Messi. Slut på debatten för länge sen, förstå det bara. Känner flera Madridistas som alltid säger Messi är bäst men de inne i Puertan är helt sjukt trångsynta.
Barcelona Lion24
2013-10-29 02:17
Júnior.

Absolut. Jag läste också nånstans att Cesc (jag tror det var Cesc, ej 100%) sa att de gav bollen till Real eftersom de inte vet vad de ska göra med den. Men nu är inte Mourinho där längre. Nu har man ett annat spelsystem och det innebär bollinnehav. Det bästa sättet att dominera över dom är att ta ifrån dom bollen för det är just det dom har tränat sen juli månad. När du har tränat på nånting över en sån lång period och du inte utövar det på matcherna så blir man förvirrad.

En annan anledning till varför jag tycker att vi borde dominera mer är att Real spelade med Carvajal på högerkanten och han är inte känd för sin defensiv. Pepe i mitten som har gått ner sig otroligt mycket. De spelade med självaste Ramos som defensiv mittfältare. Såna här grova misstag borde vi ta vara på bättre och det kunde vi göra genom att ha mer boll, utmana mer och snabbt ta tillbaka den när vi har förlorat den. Jag är säker på att siffrorna hade blivit större om vi kontrollerat matchen mer.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-29 01:53
@Golden Barca:
har för mig att santiago bernabeu var en spelare (legend) i madrid klubben som sen blev tränare och sedan en president i klubben
2013-10-29 01:51
Om Messi och Alves hade satt sina chanser bara. Då hade Perez och Madrid inte kunnat gömma sig bakom median.
Barcelona Júnior.
2013-10-29 01:44
Lion24

Att man lät (om man får säga så) Real Madrid hålla i bollen mer i andra halvlek tror jag var rent taktiskt från Tata. Vi hade ledningen med ett mål och istället för att skapa dessa enorma ytor i backlinjen och riskera en kontring så valde man att backa hem och minska på bollinnehavet något. På så sätt kunde man neutralisera deras spel eftersom varken Ronaldo eller Bale är speciellt bekväma i sitt spel när ytorna är små.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-29 01:16
Marc-Andre ter Stegen (goalkeeper Borussia Monchengladbach): "I like it that Barcelona are interested in me." [sport]
Barcelona Lion24
2013-10-29 01:14
Fråga Elche och Juventus fansen vad de tycke när de blev rånade. Jag vill bara se ansiktsuttrycket från en Real supporter i den stunden Real fick straffarna med sig mot Elche och Juve. Sen vill jag se samma ansiktsuttryck som när de spelade mot oss. Dubbelmoral någon?

Klassikern var en rättvis seger men jag vet inte, jag är inte 100% nöjd trots segern. Kanske är det bara jag som ställer för höga krav. Jag var inte alls nöjd med att Real fick hålla i bollen under långa stunder i andra halvlek. Det här är inte våran stil och detta kännetecknar inte FC Barcelona. Men vinst är ändå vinst i El Clasico.
Barcelona Golden Barca
2013-10-29 00:50
Är det inte så ((Rätta mig om jag har fel)). Att Santiago Bernabeu är döpt efter en vad vi dagligt tal kallar för en yrkesmördare.? Han var högt rankad inom det militära. Om jag inte är helt felunderrätad var det väldigt mycket rabalder om namnvalet på deras stadion. Så jag menar vad är det som är så konstigt med att vi som är normala ""vad det nu betyder i dagens svenska samhälle"" verkligen avskyr den här av fascister grundade klubben.? Jag hade verkligen i går en monumentalt udda upplevelse på LIDL Tyresö. Där jobbar en FC Barcelona hysterisk fanatiker och en fullständigt hysterisk Real Madrid fanatiker. Självklart tuggar vi lite i bland och jag bär i stort alltid något som visar min tillhörighet i samhäller det vill säga FC Barcelona emblemet. Real Madrid fanatikern ropade över halva butiken med mig i fokus FORZA BARCA.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! det var en udda och märklig upplevelse.....Undrar om han är på väg konvertera.? Visca Barca Visca Catalunya Libertat per Catalunya
Barcelona Blaugrana91
2013-10-29 00:22
Måste bara få säga att jag hatar Real Madrid så fruktansvärt mycket. Så äcklig klubb att man mår illa, att en klubb som fått så otroligt mycket domarfördelar hittils den här säsongen har mage att gå ut på sin officiella hemsida och prata om orättvisa, fyfan. Nej nu har man skämt ut sig på ett sätt som aldrig kommer glömmas. Vissa har benämnt den klubben son gentlemänn haha finns inget sånt över dem, bara smuts hela högen och har alltid varit. Klubben använder Eu-pengar för att värva, ljuger om sitt gigantiska skuldberg och den där Perez är en en slug maffiagubbe.... Fusk är heller inget ovanligt i den klubben, dem har general Franco att tacka för sin "fina" (blodiga) historia... Hur kan man vilja hålla på en klubb som har "blod på händerna".... Inte bara en fusk klubb utan en facistklubb också. Att deras fans även refererar dem som "världens största klubb" är skrattretande, vad grundar man det på? Hur kan man vara det när man inte vunnit CL på över 10(!!!) år? Lever man på gamla meriter? Svar ja. Världens största klubb idag heter FC Barcelona, vi har flest fans i världen, vart du än är kan du se folk i Barcatröjor. Vi är det största varumärket, alla lag försöker spela vårt spel, eknomiskt är vi även idag på samma nivå som Real och då har vi inte heller Bankia i ryggen.. Real lever på gamla meriter från dels Francotiden, inget ni Realfans ska vara stolta över. Usch!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-10-29 00:22
snygg bild på neymar o Messi
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-28 23:54
Efterspelet av el Clasico handlar om straffsituationer och domare. Inte om Neymars mål, inte om Alexis Sanchez fantastiska lyftning över Diego Lopez, inte om Tatas femmannamittfält eller Messi som högerytter. Ingenting om Victor Valdés.

Det här är typiskt Real Madrid. De vill få bort fokus från vad som EGENTLIGEN avgjorde matchen. Det blir smått komiskt när ett lag som rånade Elche, själva känner sig rånade. Men låt er inte luras - det här är taktik från Madrids sida. De sätter press på domare och i nästa match eller nästa el Clasico får fördelar.

Guardiola sade det bäst 2011: 'Medierna i Madrid låter starkare än våra'. Se hur de har fått hela matchen att handla om 'domarskandal'.

Vänd på steken. Bale gör mål efter 18 minuter, Di Maria lyfter bollen över Casillas och Barcelona gnäller om två straffsituationer. Vad hade dominerat eftersnacket?
s
Barcelona NoGo™
2013-10-28 23:48
@Occi:

Neymar som lärt Puyi lite skills vid 1,40 :P
Barcelona Barca Barca
2013-10-28 23:31
Någon som vet varför De Marcos i Atl Bilbao springer som en tjej ?
Barcelona Diar Shekha
2013-10-28 23:03
Så Zubi har åkt till Tyskland för att förhandla med Mönchengladbach?! ZUBI? Killen som åker på semester trots att han inte gjorde en enda värvning :P Det låter bra för att vara sant! :) Ledningen ska dock ha creed för Tata Martino!
Barcelona Shanghai
2013-10-28 23:02
Eftersom både Valdés och Pinto inte finns tillgängliga nästa säsong, så är det ett ypperligt tillfälle att hämta hit ter Stegen och den rutinerade Reina. Spanjoren får stå i början sedan tar tysken över sakta men säkert över målvaktspositionen.
Barcelona Zeptan.
2013-10-28 22:47
Enligt mundo deportivo har Zubi varit i Tyskland idag och förhandlat med Mönchengladbach om ter Stegen.
Man ska ha kommit fram till ett muntligt avtal med en övergångssumma på ca 8 miljoner euro + 2 i bonusar.
Barcelona Golden Barca
2013-10-28 22:37
Gica Hagi, Luis van Gaal, Samuel Eto"o, Eric Abidal och Lionel Messi har haft huvudroller under FC Barcelona matcher borta mot Celta Vigo. FC Barcelona besöker på tisdagen Balaidos en stadion som skänkt FC Barcelona och dess fans så många oförglömliga minnen. Säsongen 1993/94. Det var en match som spelade i mycket kraftig dimma på Balaidos. Men Gica Hagi gjorde en brutalt vackert drömmål vid 2-3 segern. Det var en kanonskott från i stort mitt på plan. Celta Vigos målvakt Villanueva kunde inte se så mycket av skottet före det att bollen låg i målet. Det har kommit att bli ett av de mera kuriosa målen i FC Barcelonas historia. Säsongen 2002/03. FC Barcelona åkte till Balaidos i den 19 omgången. FC Barcelona var inne i en oerhört djup kris laget var placerat mitt i La Liga tabellen. Till råga på allt elände vann Celta Vigo och Louis van Gaal fick sparken under sin andra period i klubben. Säsongen 2005/06. Andra placerade i La Liga Valencia förlorade sin match och FC Barcelona var matematiska mästare. Men det stoppade inte Samuel Eto"o från att göra segermålet till 0-1. Det var då inte långt kvar till den historiska finalen i Paris. 2011/12 Abidals återkomst och ännu ett Lionel Messi rekord. Var ett besök på Balaidos fullt med feelings. Eric Abidal återkom i truppen 1 år efter att han drabbats av en leversjukdom. Fransosen kom inte att spela men möttes av publikens stormande applåder. Det var en match som slutade 2-2 och Lionel Messi satte ännu ett omöjligt rekord. Han hade under säsongen gjort mål mot alla lagen i säsongens La Liga. Visca Barca Visca Catalunya Llibertat per Catalunya
Barcelona Barcelonistas
2013-10-28 22:24
Blaugrana91 - som jag sa tidigare dessa patetiska individer lever i förnekelse det vet dom själva om. Man är mycket medveten om sanningen dom försöker bara låtsas att man inte har en blekaste aning.Man försöker hela tiden ljuga för sig själv, man kommer med saker som inte alls stämmer. Vrf gör man det?. Real fansen gör detta för det blir som lite plåster på såren när man kommer med felaktig fakta om Barcelona. Det mest komiska dock är ju hur man ignorerar det faktum att man har fuskat till sig minst 5-6 poäng den här säsongen i ligaspelet som man inte alls nämner, eller matchen mot Juventus. Så länge domsluten går deras väg så är det ok, men när man får något emot sig så ska alla bara hängas och skjutas.. Det gör ont att Barcelona är så bra, att man har vunnit ligan 4 gånger senaste 5 åren, att man redan efter 9-10 matcher redan ligger efter med 6 poäng. Det svider att Barcelona har varit så bra, och vunnit 4 liga titlar , 2 Cl titlar mm mer sedan 2009. Man har hela tiden snackat om Real Madrids era, att den snart ska börja men så har det inte blivit.
2013-10-28 22:20
Hoppas Barça utvecklar sin youtube kanal mer och gör den mer City liknande så att vi fansen kan knyta till klubben på den personliga planen ännu taitare. Den just nu för formell. Visca Barça<3
Barcelona Blaugrana91
2013-10-28 21:58
En grej som jag tycker är komisk är när Realfansen snackar om hur dem spelar ut oss? 3 frågor dyker upp för mig, 1. Har vi sett samma match? 2. När isåfall under matchen blev vi utspelade? 3. Vet Realfansen ens vad "spela ut" innebär? För att svara på mina egna frågor. :p Uppenbarligen har vi inte sett samma match, vidare antar jag att det Realfansen menar när dem säger spela ut var när dem hade en bra period under andra halvlek... Och då kommer vi in på sista frågan, baserat på deras korkade kommentarer så vet dem inte vad spela ut innebär, att spela är som vi gjorde med dem i 5-0 matchen, dvs man dominerar och är överlägsen på exakt allt. Real dominerade inte ett dugg mot oss, visst dem hade som sagt en bra period under andra halvlek, men det är knappast att spela ut. Det lag som var närmast att spela ut var vi under första halvlek, Real hade inte en suck att komma med och vi kunde avgjort redan då. Att vi sen blir trötta i andra gör ju att Real kommer in lite i matchen.
Barcelona Occi
2013-10-28 21:35
magisk inside-video från el-clasico. Ett måste att kolla :) Nyligen uppladdad från barcas officiella youtube-.
Barcelona Andreas-
2013-10-28 21:24
Dem trollar bara i Puertan, det är ingen som känner sig rånade.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-28 21:16
Zick9 - skithögen lider av selektivt minne ingen ide att man länkar länkar sanningen dom kommer glömma bort det där redan i morgon när dom vaknar haha.
Annons: