/spanien/barcelona/forum/6151.aspx/spanien/barcelona/forum/6151.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2013-10-28 18:53
Undiano Mallenco tog aldrig med Ronaldos skällsord i matchrapporten, så det kommer inte bli någon avstängning.

Däremot ska man titta vidare på det Ramos sa efter matchen. Källa [as]
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-28 18:49
Bjuder på denna magiska bild HAHAHA
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Golden Barca
2013-10-28 18:41
KarmalsAkaranka S T O R T T A C K. För ett underbart härlig inlägg. Kan även här tilläga att tillgängliga biljetter inför FC Barcelona mot AC Milan är slut. Det kan naturligtvis dyka upp nya. Men jag finner det otroligt förvånande att det pekar mot en god bit över 90,000 mot AC Milan.
Barcelona Gabriel
2013-10-28 18:31
Det här Real Madrid sysslar med är verkligen små klubbs beteende. Det är sånt som gör att mitt hat för dem växer mer och mer för varje dag som går. De har alltid, alltid, alltid fått domarfördelar i Spanien historiskt sätt och ändå har de mage att klaga på domarna? Det är faktiskt rent ut sagt äckligt. Att fans går ut och klagar, att journalister går ut och klagar - det kan jag på ett visst sätt förstå, det tillhör liksom. Men att gå ut på den officiella hemsidan och gråta ut på det sätt som dem har gjort är så otroligt pinsamt att se. Att de ens har mage dessutom med tanke på all den hjälp de fått den här säsongsinledningen. Finns fan ingen skam i den ruttna klubben. Som så många redan nämt så var det ingen inom Real Madrid som gick ut och sa något efter Elche händelsen. Varför inte det? Det måste vara den sjukaste straffen jag någonsin sett. Eller ska jag prata om Ramos, äckliga hycklare. Förra året orsakade han en helt solklar straff på Adriano, när han sedan efter matchen blev frågad om händelsen så sa han att han inte nuddade honom och att han inte pratar om domarna. Nä bara när det gynnar dig eller hur? Äckliga beteende i den skit klubben. Allt från president, tränare, spelare och fans. De lever i sin egna lilla bubbla och det finns ingen som helst ödmjukhet what so ever. Real Madrid nämner inget om Ramos våldsamheter mot Neymar och om hur han borde blivit utvisad, eller om Pepes straff på Cesc. Det är inte lätt när det är svårt. Är så trött på den jävla skit klubben alltså. Det finns inga gränser för hur långt de går för att vinna på saker och ting i slutändan. Manipulerar bilder, kommer med konspirationsteorier, hittar på lögner om våra spelare, usch. Madridistas brukar stoltsera och säga att vi är det mest hatade laget i världen. Det kanske stämmer att vi är i Sverige. Men Real Madrid är och förblir den mest hatade klubben i övriga världen. Inte undra på det.
Barcelona Diar Shekha
2013-10-28 17:49
@GeniusFootball: R-Madrid got an unfair penalty vs Elche - Human make mistakes. Vs Juve - Human make mistakes Clasico - Barca paid him. Madristas Logic.
Barcelona B-Guden
2013-10-28 17:12
kolla klippet 45 sekunden och framåt, fick vi straff ? nej
stog det nånting i tidningarna dagen efter den matchen ? nej
på hemsidan ? nej
Gick nån spelare ut och skylde på domaren ? nej

Fuck Real och deras pinsamma klubb kan inte fatta hur jävla värdelös man kan bli
Barcelona NoGo™
2013-10-28 17:03
@the cameroonians

Giva och Victor Andrade var de andra två.
2013-10-28 16:59
Visst är det så att Barcelona har option på Santos anfallare Gabriel?

Är det någon som har koll på hur han presterat i U17-VM så här långt, ser nämligen att han inte är med från start nu i åttondelsfinalen.

Och visst var så att det var ytterligare spelare som vi fick option på i samband med att Neymar värvades? Någon som har koll på vilka de är?
Barcelona Shanghai
2013-10-28 16:25
Kom igen grabbar, glöm Real Madrid CF. Vi alla vet hur den organisationen fungerar. Alla vi vet att den föreningen är en korrupt klubb som leds av kungafamiljen. Vi alla vet också hur de fick sina 6 titlar på 50-talet. Det ända våra grabbar ska göra - är att kämpa för Kataloniens färger gentemot kungafamiljen.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-10-28 16:17
KarmaIsAKaranka

Årets mest sentimentala inlägg :P
Barcelona Barcelonistas
2013-10-28 16:16
Det gnälls på domaren från Madrids håll varför inte ta fram Juventus matchen i Cl? Där Ronaldo filmar ut Chilleni? Skandal matchen mot Elece? Finns fler matcher den här säsongen man har haft domaren med sig, man borde ligga åtminstone 5 poäng till efter. Fettot Ancelotti har blivit butt fucked av Mou så han ska föra vidare den här smörjan även den här säsongen. Detta är ett stort Mindervärdeskomplex som Real Madrid lider av, men det är inget nytt.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-28 16:14
Jag vill bara säga att jag älskar er, kära culés. Jag älskar er för att ni vågar stå upp. För att ni krossar alla myter och falska anklagelser som kommer från Madrid-lägret. För att ni kämpar för den vackra filosofi vår klubb alstrar.

Äntligen ser omvärlden hur de försöker manipulera, spela ohederligt och fuska. Främst ser omvärlden nu hur de ständigt försökt smutskasta vår vackra klubb för att själva framstå i bättre dager. De har försökt en lång tid nu men de har misslyckats efter alla desperata försök.

Jag älskar er för att ni står för rättvisa, total fotboll och ödmjukhet. Vi håller alla på FC Barcelona av samma anledningar:

Det är något som väcks inom oss när vi ser Dani Alves sprinta på högerkanten likt en hungrig gepard.
Det är något som väcks inom oss när Busquets, Iniesta och Xavi spelar ur sig en grötig situation vid mittcirkeln med bara tre tillslag på 1,3 sekunder.
Det är något som väcks inom oss när Puyol offrar sitt liv för att bryta en boll.
Det är något som väcks inom oss när Valdés leverar en reflex likt en vildkatt och räddar oss från nederlag.
Det är något som väcks inom oss när Messi dribblar förbi tre fullvuxna män och placerar bollen iskallt förbi målvakten i bortre burgaveln.

Ett citat till er och era passionerade hjärtan:

"If they drag us through the mud it doesn't change what's in our blood."

¡Visca Barça y Visca Catalunya!
Coach Pep,
2013-10-28 16:14
Om jag hade haft oturen att födas till Real Madrid supporter så hade jag vid det här laget bojkottat klubben sedan flera år tillbaka för att behålla min egen heder. Så illa är det med den klubben.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-28 16:12
Detta är väll ingen nytt i den där klubben? Det här har man hållit på med enda sedan 2010. Vem minns inte när Mourinho klagade på spelschemat och domarna där han menade att Barcelona alltid får spela sina matcher före Real Madrid samt att man alltid har domaren på sin sida. Det här höll man på med fram tills 5-0 matchen i Clasicot, och även under matchens gång kunde man se hur Mou redan implementerat en hatkampanj gentemot Barcelona. Ramos spark på Messi i slutskedet av matchen, eller sättet han går på både Puyol och Xavi haha. Seriöst i en match som man förlorar med 5-0 så håller man på med sådant här.

Vem minns inte 2011 när dom 4 Clasico matcherna skulle spelas?. Allt från medvetna stämplingar, tjuvknep, Pepe som trampar på Messis hand, Marcelo som trampar medvetet på Villa när han ligger ner listan är lång. Eller varför inte nämna Reals uppförande efter att man vann CDR finalen där Pepe pekar fingret mot Barca publiken och håller på att svinna sig som en liten unge. Det var inte slut där, efter matchen går Mourinho ut på Pk och kritiserar Pep och menar att han tillhör en speciell grupp av tränare, som kritiserar korrekta domslut. Här började även ett stort hyckleri komma in, det var lite som grädet på moset ett stort hyckleri på ett sanslöst mindervärdeskomplex.

Semifinalen i Cl 2011 Mou kritiserar domaren och menar att utvisningen var helt fel ( när den i själva verket var solklar) uppföljs med att han senare på Pk även gråter ut och menar att UEFA hjälper Barcelona samtidigt som han nämner alla domare som han påstod ha hjälpt Barca. Det mest komiska här var ju hur Real Madrids officiella hemsida gick och la ut en manipulerad video på Pepe- Alves situationen där man menade att det var en filmning och att det inte ens var kontant. Även efter det andra mötet som spelades på CN så gnälldes det på domaren IGEN, i ett dubbelmötet som man var helt utspelade i av ett av tidernas bästa klubblag haha patetiskt. Vad har vi mer? Supercup matcherna under våren återigen gnälldes det på domaren från Madrids håll där man även skapade kaos och bråk som avslutades med att Mourinho petade Tito i ögat.

Jag önskar jag kunde avsluta det här nu men det är fan inte slut här, det här är bara början.. Real som åker ut i CdR semin återigen så gnälls det på domaren från Madrid och Mous håll. Som ni ser så är det där inget nytt i den här klubben det är något gammalt som fortfarande finns kvar än idag. Det jag förmodligen kommer komma ihåg mest är hur Mourinho grät på Pk efter semin 2011, där han tog upp massa matcher som han ansåg att vi fått hjälp med. Ni återigen håller man på exakt samma sätt, gnäll på domaren man drar fram massa situationer men glömmer att nämna saker som man får med sig.

2009 - Chelsea Abidals utvisning? ( tidernas billigaste röda kort ever?
2010 - Inter Diego Militos offside, Bojans 2-0 som dömdes bort?
2011 - Arsenal Messis 0-2 som dömds bort på Emirates? Messi som blev fälld i straffområdet som domaren friar? Persie som borde åkt ut långt tidigare efter att ha stämplat Alves?
2011 - Pepes utvisning är utvisning att säga något annat visar stor okunskap.
2012 Milan - Sanchez får ingen straff på San Siro?
2012 - Rooneys offside mål?

Varför nämnder inte Mourinho detta? eller hur hans Porto gick vidare tack vare ett offside mål mot Man United 2004?.
Barcelona Occi
2013-10-28 16:07
Dubbel sorry
Barcelona Occi
2013-10-28 16:07
Ramos ger Neymar TVÅ armbågar i huvudet som i alla ligor ger direkt rött. Dessutom såg det avsiktligt ut av Ramos. Om rättvisa fanns så skulle Real alltså spela med en man mindre i mer än en halvlek. ÄNDÅ så gråter ho-ungarna och transan Cristina samt k--sugaren Ramos. Fabregas ska ha en SOLKLAR straff, men inte fan gör aftonblaskan en poll på hur många straffar vi skulle haft.. Det är fan i mig helt omänskligt hur man kan lipa så äckligt mycket när domaren var emot oss mer än Real.
Barcelona Golden Barca
2013-10-28 15:56
Sorry min första Dagens Dubbel.
Barcelona Golden Barca
2013-10-28 15:55
Det är i dag 40 år sedan Johan Cruyff debuterade i FC Barcelona det var den 28 oktober 1973. Ett datum som är historiskt väldigt viktigt för FC Barcelona. Det var en värvning en väldigt mycket byråkratiskt krångel. Stor hjälte och den man som besegrade den galna byråkratin var och är Armand Caráben. Den Spanska fotbollsfederationen tycktes göra allt i deras makt för att stoppa Catalanerna värvning av Holländaren Johan Cruyff. FC Barcelona tilltänkta nyförvärv missade de 7 första omgångarna tack vara sabotage från den Spanska fotbollsfederationen. FC Barcelona fick en bedrövlig start på säsongen men när Johan Cruyff blev klar förändrades allt. Han debuterade mot Granada och redan i första matchens andra halvlek kom Holländarens första mål. Han kom att göra 1 mål till under andra halvlek och FC Barcelona vann med 4-0. FC Barcelona gick obesegrade efter hans debut genom La Liga. FC Barcelona vann sin första La Liga titel på 14 säsonger. Från den dagen började ett nytt kapitel i FC Barcelonas historia. Visca Barca Visca Catalunya Libertad Catalunya Visca Golden Barca
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-28 15:54
Stackars Carlo, som var så säker på att fotboll endast existerade i Europa :(
Barcelona Rambla~
2013-10-28 15:50
Ancelotti en mysfarbror? Snarare en grinig, feg och överskattad italiensk gubbe till tränare. Han ställde upp med 3 mittbackar och 3 snabba kontringsspelare på topp. Tata Martino gav Ancelotti bollen, varsågod och anfall. De visste inte vad de skulle göra med bollen när de väl fick den. Det fanns inte tillräckligt med kreativitet på planen för att hålla i bollen och föra spelet. Smart Tata. :)
Barcelona Leo y Cesc
2013-10-28 15:47

Det äckligaste jag någonsin sett var när Elche blev rånade och 95 min sätter Ronaldo en straff som han sedan firar med att springa tvärs över hela planen och skriker som om han avgjorde en VM final eller liknande.

Och något komiskt är hur ingen ens nämner Cesc straffsituation när han blir stämplad.

Madrid lidier av mindrevärdeskomplex.

SÅÅÅÅÅÅ JÄVLA GÖTT ATT BARCA SATTE K*KEN I RÖVEN PÅ SVINEN !

Va tvungen att skriva av mig för hade jag haft Cryhoran i samma rum som jag så skulle jag bryta av vartenda ben han har!
Barcelona Rambla~
2013-10-28 15:41
Alltså den här jävla cry babyn Ronaldo, hur fan kan han leva med sig själv? Beter sig som en snorunge efter en utebliven straff. När han istället borde ransaka sig själv och fundera över alla de gånger han faktiskt har fått straff när han inte ska ha haft det. Jävla skitunge till att lipa. Jag är så trött på det här klagandet i media från Madrids håll. Inte en jävel från deras sida bryr sig ens om den solklara straffen Cesc skulle haft efter Pepes stämpling. De försöker få det att låta som om de hade vunnit matchen om de fått den där straffen Ronaldo lipar över. De var utspelade i 75% av matchen så lägg bara ner allt lipande. Ni är skam hela bunten.
Barcelona Júnior.
2013-10-28 15:35
Det är ironiskt men ändå aningen synd hur Real Madrid har förvandlats som klubb under de senaste 10 åren. De går emot allt de står för. Gentlemens club? Det är väl det sista man associerar klubben med i dagsläget.
2013-10-28 15:27
Njutandet fick sig precis en injection efter RealmadridTVs inslag :D
merengues -- länktips
Jeffson
2013-10-28 15:19
Åh herregud. Jag som trodde/hoppades på att det skulle bli lugnare när Mourinho drog. Vem fan har tutat i mig att Ancelotti skulle vara en mysfarbror?

Usch vilken äcklig och pinsam klubb dom är. Jag spyr!
2013-10-28 15:17
Gonzales-Barca

Kolla 1:27, "felaktig offisde" på Ronaldo! :P Och sekunderna efter påstår det att Neymar filmar, men struntar helt i att visa händelsen :P Dessutom är Messi också en kronisk filmare, aka killen som är världskänd för att vägra falla trots att han blir tacklad konstant. Men kommentarerna till artikeln säger väl det mesta om det klippet, butthurted maränger när de är som allra butthurted :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-28 15:16
Synd att Dave Chappelle inte är en reporter eller något i Spanien för då hade han sagt: "In other news, Florentino Perez just shit on himself..."
Barcelona zick9
2013-10-28 15:15
Hur Goal.com kan ge Ramos samma betyg som Iniesta är för mig ofattbart... Ramos var ju flop of the match tillsammans med Bale.
2013-10-28 15:09
Det är uppenbart att detta är en taktik a la Florentino för att försöka dölja det faktum att hans mångmiljardbygge än en gång kraschat. Hade han inte spenderat den där miljarden på Bale hade kanske mutpengarna till RFEF räckt längre än till omgång 9... Som någon skrev igår - Real är det nya Patetico i Madrid.
2013-10-28 15:03
H.Alavi

Alltså fyfan vilket jävla garv man får av den videon :D Det där var en stereotyp till madridista alltså. Man kan verkligen höra bitterheten när han påstår att Valdes var Barcas bästa spelare. Visst, glöm Xaviesta, Ney och Busi som snurrade upp marängerna gång på gång, Pique som nekade deras långbollar i vårt straffområde, eller Messi som åt upp dem defensivt och låg som en igel på dom.

Men största garvet fick jag när de visade en bild på Messi som faller, men uteslöt när 2 spelare kör lite tag-team med sparkar och dragningar som ledde till Messis fall. På tal om uteslutande, föga förvånande att de inte visade Ramos 2 armbågar inom loppet av 30 sekunder, Pepes mangling bakom ryggen på Cesc (mer straff än Ronaldos). Sååå patetiskt att påstå att Real dominerade genom att visa samma målchanser en, två och tom tre gånger om men utesluta Barcas, bl.a. Alves uppvisning på deras vänsterkant. Propaganda när den är som värst.

Slutord: Madridistan kommer för alltid leva i förnekelse, efter att ha fått så mycket serverat av diktatorer, staten och finansiell doping från statliga banker så kan man inte förstå varför de inte vinner. Det måste vara någon annans fel? Right?

Nope, välkommen till verkligheten, där Madridlaget stavas Atletico i förnamn och de lag som man försökt förtrycka inom historiens gång är era övermän. Som culé och anti-kapitalist njuter jag, alla miljarder som spenderats sedan 2002 har gett noll, zero, nada (0) Champions league titlar och den här eran kommer i framtiden ses som Barcelona-eran och man kommer för alltid tala om detta som Barcas dominans över marängerna.

Vad jag såg från startelvorna så var det Real som startade med 5 försvarare.
Annons: