/spanien/barcelona/forum/6141.aspx/spanien/barcelona/forum/6141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-27 12:32
2004 Cl gruppspel - (Milan 1-0 Barcelona) (Barcelona 2-1 Milan) 2006 Cl Semifinal ( Milan 0-1 Barcelona) (Barcelona 0-0 Milan) Utslaget ur Cl! 2012 träningsmatch) - (PSG 2-2 Barcelona) 2013 Cl Kvartsfinal ( PSG 2-2 Barcelona) ( Barcelona 1-1 PSG) Utslaget ur Cl 2013 El Clasico Barcelona 2-1 Real Madrid Inte konstigt att Ancelotti är bitter när han har blivit så här kraftigt penetrerad utav Barcelona.
Barcelona Zamboza
2013-10-27 12:20
@LeoMessi:

Han får skylla sig sälv. Everton bjöd honom 5 ggr mer i lön än Sociedad. Han valde pengarna framför spel i cl. Evertons tränare har ju sagt att man kommer få se det bästa av honom vid årsskiftet så han kommer nog få mer speltid.

Ancelotti tycker jag inte lever upp till den där mysfarbrorn som han påstås vara. Han är en riktig dålig förlorare. Han anklagade Alexis för att vara filmare efter 2-2 matcher mot psg trots att Zlatan står 2 meter offside när han gör mål. Han såg den väl inte lika tydligt som Alexis situationen trots att det var lika långt bort. Igår blev han manövrerad av en som han påstår inte förstår sig på europeisk fotboll. Då klagar han på att hans lag skulle ha straff/ar och att hela världen såg det i ren Mourinho anda. Han såg inte Chiellini siuationen och kunde därför inte uttala sig, vilken hycklare. Han är lika inkonsekvent som resten av real i sina uttalanden. Han har ju bara en vinst mot Barca på 7 matcher, så det finns nog en hel del bitterhet.

Igår såg man inte det vanliga Barca som kör full offensiv. Det var ett Barca som spelade kontrollerat anfallsfotboll med beredskap att retrera vid bolltapp. Det märktes på dem få kontringstillfälle real hade. Tata är en tränare som behövs i Barca. Han kör på tiki takan, men med en del influenser som förbättrar laget, som att inte anfalla som huvudlösa kycklinshöns och bjuda på mål i onödan, rakare bollar som får motsåndarna att springa ännu mer än att bara parkera bussen. Hans taktik kommer löna sig i stormatcher i avgörande moment längre fram.
Barcelona Andrés V
2013-10-27 12:18
Ska jag vara helt ärlig så vart jag grymt irriterad när Alexis tappade fart för att sedan vända tillbax då jag trodde chansen var försvunnen ..... sedan kom chippen och ja ... ni vet nog resten.
Barcelona LeoMessi
2013-10-27 12:14
Espanyol leder med 1-0, efter att deras anfallare har fått en passning på mittplan och kommit fri med målvakt då backlinjen var otroligt högt upp!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2013-10-27 12:06
Juvenil A spelar just nu mot Espanyol. Starelvan; Ondoa, Godswill, Roger, Juanma, Palencia, Ortega, Ebwelle, Kaptoum, Sanabria, Enguene och Munir Stream i länktips. EDIT: Senare idag (17.00) spelar Barca hemma mot Eibar. Dongou är tillbaka och det är därför som Sanabria spelar med Juvenil A idag.
Barcelona barca de Corazon
2013-10-27 11:59
fyfan vilken undebar känsla när man firar sitt första år gifta o drar till en pub där dom vissar el classico o att alexis får avgöra o neymar var kung kunde inte bli bättre lördag:D Happy face
Barcelona the cameroonians
2013-10-27 11:58
Barcelonistas

Det handlar om hjärnkapacitet. Du överskattar deras förmåga att resonera.

De har blivit så vana vid att alltid få domarfördelar att de inte kan acceptera, än mindre förstå, en match där domaren är neutral. Det är inte inom ramen för det normala för en maräng - därför blir det kortslutning i båda hjärncellerna.

Har klubben en president som efter nästa tio år inte förstått att miljardvärvningar inte bygger ett lag kan man inte ha några högre förväntningar på fansen som valt och hyllar honom.

Ryktas för övrigt om att Ancelotti lärde sig ett nytt ord igår... Por Qué...
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-27 11:57
Titta på Pepes tackling på Alexis i slutsekunderna. Samma som Mascheranos på Ronaldo igår. Fick vi straff? Nej.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-10-27 11:56
Barcelonistas Ingen ide att förstå deras logik, Macheranos kllumpiga duell vs Pepe klumpiga duell nämns inte utan dem hakar upp sig på den vi orsaka men glömmer bort Pepes. Dem är nog mer frustrerade över att Ancelotti sätt att coacha liknar Psg när han bossade över laget, en viss spelare gör mål utöver det skitspel som är väldigt oinspirerat. Tycker Pique fått mycket ris denna säsong, han gjorde det bra och var vital i höjdspelet för oss när dem slängde in inlägg efter inlägg. Det sjuka är att många inte nått sin form och vi ligger där vi ligger, jag väntar bara på att ryggraden i laget når sin toppform då kommer laget att flyta förbi. Tata Martino 1- Ancelotti 0 väl mött nu blickar vi framåt!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-27 11:47
Snacka om komedi när Real fansen snackar om domarfördelar när man själva har fått enorma fördelar den här säsongen. Juventus matchen där Ronaldo filmar ut en chilleni, vem minns inte Mourinhos andra säsong? Hur jävla mycket domslut fick inte Madrid med sig varje vecka?. Kolla länktips, skandal straffen som dom får, Real borde varit fler poäng efter om det inte vore för domaren.
Barcelona LeoMessi
2013-10-27 11:38
Någon här som vet hur det går för Deulofeu? Jag läste någonstans att han har fått 60 minuter totalt på 9 matcher i ligan. Vilket jag tycker är helt jävla värdelöst. Varför kunde vi inte låna ut honom till exempelvis Celta Vigo? Jag tycker synd om Roberto, han förtjänar definitivt en chans och han borde få göra något inhopp då och då.
Barcelona Andresito
2013-10-27 11:27
Most recovered balls for Barcelona against Real Madrid: Pique 12 - Mascherano 8 - Busquets 8 - Messi 7

Våra tre centrala defensiva spelare vann mest boll, och tätt därefter vår högerytter, anmärkningsvärt på tal om Messi.

Det hade aldrig funkat att placera Messi på högerkanten de senaste två åren, men nu när vi faktiskt har någon som kan göra saker på egen hand på andra sidan av planen i Neymar så kan det funka. Messi var en bättre version av Alexis igår, dock ville han för mycket framåt, han behöver inte alltid utmana/slå avgörande passningar.

Realfansen säger att vi är skit utan Messi, idag säger de att Messi var helt osynlig igår, och ändå vann vi. Frågan är vilka som är skit med det resonemanget.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-27 11:25
DM1982

Kan inte göra annat än att instämma. Det är väl ingen hemlighet att Messi inte nått upp till sin högstanivå den här säsongen, även om han trots det har gjort en hel del mål. Det viktigaste är ändå att han kommer i form efter juluppehållet, och jag tror och hoppas att fysteamet har koll på det där.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-10-27 11:21
Ignorera denna...Det blev fel och jag fattar inte hur man tar bort inlägget...
Barcelona DM1982
2013-10-27 11:03
@L.A.M Nr 10:

Självklart var det inte en jättedålig match av Messi, långt ifrån. Han hade en annan roll den här matchen, längre ut på kanten för att göra Ramos roll i mitten helt meningslös. Ramos fick springa omkring själv där i mitten, den personen som de hade tänkt stänga fanns helt enkelt inte där.

Däremot så är det tyvärr så att det var Messi som tappade bollen vid Reals kontringsmål. Det är tyvärr inte första gången som Messi tappar bollen när han kan passa vilket leder till kontring för motståndaren.

Överlag en medioker match, både från Messis men även Ronaldos sida. Neymar stal showen men det var även fullständigt uppenbart att Bale inte har något i Real att göra...eller sett ur culé-ögon så borde han alltid starta.
Jeffson
2013-10-27 10:59
L.A.M Nr 10

Det är just det jag menar, han kan bättre. Sen gör han ingen jättedålig match men mina krav på honom är väldigt höga, högre än på någon annan. Sen om det är rätt eller inte vet jag inte :)
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-27 10:53
Messi gör väl inte en jättedålig match eller? Man ser att det är klass varje gång han har bollen. Tycker man ser skillnaden mellan honom och Ronaldo igår, när Ronaldo inte får ytorna så kan han inte gör något. Det var en gång matchen han fick en stor yta att springa på och då blev det mål, annars var han ofarlig. Messi däremot kan både ta sig förbi själv och skapa sin egen målchans men också lägga den på djupet. Tycker han gör en okej insats fast han kan bättre.
Jeffson
2013-10-27 10:34
Capitan

Helt rätt!
Fan att man alltid ska glömma nåt. Speciellt Pique som faktiskt får mycket skit, han var riktigt bra igår.

Minus till Messi också. Han gick inte riktigt att känna igen igår. Men men, vänta bara tills han hittar storformen igen. Oj oj oj :)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-27 10:28
Jeffson

+ Gerard Piqués uppståndelse!
Jeffson
2013-10-27 10:16
Godmorgon kära cules. Enligt rapporter är det +6 i Barcelona och vi ser ut att gå emot en mild vinter.

Mina tankar om matchen igår:

Plus

+ Valdes, han gjorde ett par matchavgörande räddningar, borde kanske tagit Jeses skott men överlag var han vår bäste spelare.

+ Neymar gjorde mål. Jag gillar att många ogillar honom och när han glänser stör det folk ännu mer. Framförallt alla madridistas. Bra för hans självförtroende också.

+ Iniesta gick att känna igen igår. Hoppas att han kan bibehålla den nivån nu.

+ Busquets! Han är vår katalanska vålnad som sätter skräck i dom vita!

+ Matchens delikatesser. Alves tunnel på Cristina. Alexis chip. Busquets vändningar. Xavis klack.

+ Kolla in Fabregas blick på Khedira vid det där tjafset (jag tror det var vid Ramos gula) det borde finnas på youtube. Det är EXAKT det vi saknat de senaste åren.

+ Song och Busquets samtidigt på plan. Det funkade bra och det var ett tillfälle där Song nickade bort ett inlägg ut till hörna där jag sa högt till mej själv att "Där hade Iniesta aldrig varit".

+ Tata, sjuk laguppställning men den visade sej fungera. Friskt vågat hälften vunnet.

+ Bale. Utan honom skulle Madrid ha Özil och 500 miljoner att köpa en anfallare för.

Minus

- Att vi släpper in det målet. Hade varit gött att nolla dom.

- Att Puyol inte spelade. Nu funkade allt iofs men man vill ju unna Puyol att spela sånna här matcher.

Barcelona Danne - Culé - 26
2013-10-27 10:14
Helt ärligt. Att önska att någon spelare får benen brötna. Det här mina vänner sann puerta anda
Barcelona B-Guden
2013-10-27 10:13
Dom o deras jävla domarhjälp, dom hade haft max 5 poäng i ligan utan domaren kolla länktips 45 sekunden och framåt fick straff då ? nej såklart inte. Real madrid lyckas få det här att se ut som en domarskandal fast ingen av situationerna var straff. var det några klagomål efteråt för barcas sida ? nej
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 10:10
Det här är från Puertan där de diskuterar klippet där Messi skrattar åt CR. En p12:a som skämmer ut Puertan så det är löjligt. Sen en fotbollskunnig som vet vad han talar om. Tummen upp för den ena. Kan ni gissa vem som är vem?

Madridista100

Kolla när Messi skrattar åt Ronaldo när han klagar på domaren. aa Messi det är lätt att skratta när man har köpt domaren. När Barca kryssa mot Osasuna blev det kaos dem skulle ha frisparkar nu hatar jag Messi ännu mer hoppas att Celta vigo bryter benet på han. Igår var Messi så gott som osynlig han fick ett läge han har absolut inget att skratta åt med domar hjälp var vi när på kryssa bara Benzemas full träff Hala Madrid!!

Luka Modric

Helt rätt, jag hade också skrattat åt honom, situationen hade hänt, vad ska han klaga på 10-15 minuter senare. Ska domaren ändra sig och ge honom en straff? Han borde istället fokusera på sitt spel istället. Hade Ronaldo velat stå upp i den situationen hade han gjort de, och till 99 % fått ett skott på mål där istället.
Barcelona II Barça II
2013-10-27 10:07
Neymar var bäst på plan och ja, han var mycket bättre än självaste Messi och Ronaldo. Killen är helt fantastiskt att skåda, helt klart kan han inom en snar framtid bli vald till världens bästa. Neymar är den bästa värvningen vi har gjort sedan Ronaldinho.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 10:06
Haha Messi bara står och flinar och skakar på huvudet när Ronaldo klagar allt vad han kan på domaren. Helt rätt.

Ronaldo behöver inte slänga sig såfort det blir kontakt han har idrottsvärldens mest kompletta och starkaste kropp enligt alla Real-supportrar. Varför fälls hans ben bakåt bara för att han får lite kontakt vid överkroppen?

Han beskrivs som Hulken men kan inte ta en liten knuff av Mascherano som är vad, hur lång och hur tung?
Barcelona Zamboza
2013-10-27 10:06
@FCBlaugrana:

Vad kan man förvänta sig av en klubb som skryter om att dem är en gentlemanna klubb, men gör precis tvärtemot.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-27 09:57
Jag vet att det är förbjudet, men kan inte låta bli. Från puertan Teo Celerier (Real Madrid) 2013-10-27 09:13 Jag tror faktiskt inte att Coentrao har läckt ut något, jag är mer övertygad att den som läckte ut information var anti-madridistan Isco, han är bra men jag har aldrig gillat att han säger något sånt och sen väljer att komma hit och säga Messi är världens bästa.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-27 09:54
I puertan skyller man förlusten på Iker C. De tror att han har läckt informationen om att Sergio Ramos skulle spela DM till sin flickvän och hon berätta det vidare. Stackars Iker som även om han inte spelar nu för tiden skylls på förlust.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 09:27
Jag måste säga att det är lite pinsamt från Reals håll att skriva på sin OFFICIELLA hemsida att man blev rånad på två straffar. Skyller på domaren på sin officiella hemsida.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 09:08
Här kommer lite intressant statistik för er! Det här är ändå oerhört imponerande från Tata's sida. Med tanke på vilka lag han har haft. Inte direkt några som dominerar matchbilden eller så som Barca. "Martino last lost a home game his team was winning at half-time more than 7 years ago. Libertad 1-3 Nacional, 5 Sep 06" Så vi ska känna oss säkra på att inte torska i alla fall om vi leder i paus. Grande Tata!
Annons: