/spanien/barcelona/forum/6139.aspx/spanien/barcelona/forum/6139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2013-10-31 19:03
@zick9:

Gäller det bara nu eller för alltid?
Barcelona zick9
2013-10-31 18:55
Håll käften angående Ronaldo och Real Madrid nu.
Barcelona Zamboza
2013-10-31 18:52
Haha Cristiano Ronaldo är så jävla patetisk. Tydligen är det pga Blatters citat som han inte vunnit fler guldbollar. Blatter förstör hans image som han byggt upp under lång tid menar han. Jag tycker att han sköter det ganska bra själv. Det var inte mer än en vecka sen han skämde ut sig mot Juventus. Och hela världen såg det Ancelotti förutom du.

Personligen hoppas jag att Ribery tar den och Messi grattar honom medans en spänd och besviken CRfår nöja sig med tredje platsen.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-10-31 18:37
Coach Pep Kan bara hålla med dig. Att förpassa Messi till en kant är detsamma som att sätta en resistor på hans talang. Vidare förstår jag inte varför Lewandowski ens diskuteras då han knappast kommer att komma till Barcelona. Ska vi sitta här och diskutera varenda kotte som ryktas hit? Jag trodde att Silly Season var över. Forumet svängde från "jag kan tänka mig en Henrik Larsson-typ som accepterar bänken mestadels" till "hit med Lewandowski". Körsbäret på tårtan var att det tom var nån här inne som var inne på att kanske dags att sälja Messi och "casha in". Man märker vad X-box och Playstation har gjort med den här generationen fotbollsfans. Alla ska säljas hela tiden och alla ska köpas hela tiden. Jag minns när folk, med Hetfield i spetsen, ville ha bort Alexis istället för visa tålamod och stötta killen. Nu viskas det ibland om att sälja Pedro - grabben som älskar Barcelona och som aldrig ger mindre än 100 % när han kliver ut på gräset. Nej grabbar, det här funkar inte. Tålamod och tilltro, tack. Det är inte i anfallet vi behöver förstärka. Isf en anfallare som kommit upp i åldern lite och accepterar bänken med sporadiska inhopp när det behövs en annorlunda ingrediens i sopppan likt Tata resonerar. Däremot behöver vi en målvakt och en mittback snart.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-10-31 18:35
Någon mer som har märkt att Fabregas, iniesta och sanchez inte skadar sig lika ofta längre? Kändes som att dessa herrar brukade åka på ganska långvariga skador titt som tätt förr. Haha hoppas jag inte jinxar detta nu:P
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-31 18:25
H Alavi

Var det en sån här Tata du efterlyste? :P Tata, Ney, Sandro och Pautassio är... Queen! :P
Barcelona ElRaval
2013-10-31 18:17
Hehe, ser att jag får massa skit på mig nu för att jag nämnde en eventuell försäljning av Messi. Det är så klart att jag varken tror på det själv eller vill att det ska hända.

Men konstigare saker har väl hänt i världsfotbollen? INGET är omöjligt, inte ens att Messi skulle kunna lämna för 2,5 miljarder till City eller PSG i framtiden.

Sen vad vi vill eller inte vill hör inte riktigt till saken. Vi har en sportchef som är väldigt speciell och vi har en fotbolls-värld som mer och mer handlar om sponsorer och deras önskningar ska man inte underskatta.

Coach Pep,
2013-10-31 18:13
Rekommenderar denna oumbärliga artikel om Víctor Valdés. Det är en skandal hur han behandlats av media och massan under alla dessa år.
Coach Pep,
2013-10-31 17:47
Det är bra av Gabriel att ge oss en tankeställare, men personligen kan jag tycka att den är aningen förhastad. Jag kan köpa att man enstaka gånger startar med Messi på kanten för att förvirra motståndaren, men att flytta honom dit permanent är nog bland det dummaste man kan göra i mina ögon. Jag står fast vid att om det är någon som har sin nuvarande roll cementerad framöver så är det Messi. Så länge han befinner sig i sin peak så ska anfallsspelet anpassas efter honom snarare än att han ska anpassa sig till anfallsspelet. Messi spelar centralt just för att få utlopp för hela sitt register vilket är mer än bara målen. En stor anledning att jag vill ha kvar honom centralt är för att han är världens farligaste framspelare. Det finns få eller ingen spelare som lägger lika många genomskärare per match som Messi. Sekvensen då Messi går ner för att hämta boll för att sedan göra en framspelning eller alternativt att spela vidare och göra en djupledslöpning är vad som som definierar honom och vad som gör honom till den odiskutabelt bästa spelaren. Han är den enda som kan vara världens målfarligaste och passningsfarligaste på samma gång.

När Messi spelar centralt och har en eller två slitvargar bredvid sig på kanten så slipper han trötta ut sig och kan maximera sin energinivå i anfallsmomenten. Detta tror jag är anledningen till att han inte jobbar hem lika ihärdigt längre. Inte för att han är lat men för att reglera hans energinivå. Om Messi ska bli en kantspelare igen så kommer han bli begränsad samtidigt som det kommer kräva mer energi. Han kommer att dala tidigare som spelare istället för att maximera sin peak. Messi har inte samma idrottsliga gener likt Ronaldo som tål mycket mer fysisk ansträngning och löpande. Dessutom är Messi ingen speciellt snabb spelare förutom de första metrarna.

Därmed inte sagt att Gabriels idé inte hade fungerat, men jag ser verkligen inte varför vi ska behöva flytta på Messi nu när han också fått Neymar bredvid sig vilket underlättar hans arbete. Jag ser helst Messi och Neymar nära varandra då dessa kan uträtta tekniska mirakel tillsammans, samtidigt som Alexis behåller sin position till höger. Ska Lewandowski komma och stjäla speltid av Alexis som håller på att explodera? Inte om ni frågar mig.

Om ni frågar mig så har Neymar-Messi-Alexis potential att bli det giftigaste anfallet vi någonsin haft. I enstaka matcher kan man flytta ut Messi på kanten men jag ser ingen större poäng med att ändra hans roll permanent som kommer rubba balansen i laget. Att Messi spelade på kanten senast var väl mest pga att Fabregas var bättre lämpad att spela centralt för att kunna gå ner och hjälpa till att styra upp mittfältsspelet.

Nej, jag ser inte hur en centeranfallare ska kunna få mer inflytande än att fungera som en joker i dagens Barca.

Messi centralt = Omatchad skörd av mål, assists och genomslagskraft.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2013-10-31 17:43
Capitan

Vi tar det senare jag lovar, Bruden klagar över att jag sitter med plattan bara o ger henne ingen uppmärksamhet.
2013-10-31 17:39
Busquets gör sin gubbe relativt ofta. Med att göra sin gubbe menar jag att man har en bra teknik när en motspelare springer mot en och helt enkelt gör bort han. Busi är en av Barcas spelar som gör bort sina motståndare enklast:

Varför tror du annars att Özil o Kaka lämna La Liga? Efter alla höftskador BUsi gav dem.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-31 17:36
@Pep.G ° TAATATTATATTATATATA:

Ja? Är "haha" din motivering till att bänka en spelare som är i god form? Skulle underlätta för mig och andra läsare om du kunde motiverat din petning av Alexis. Dessutom tror jag att jag formulerade mig fel när jag sa att vi byter ut halva elvan när jag menade truppen, ber om ursäkt för det missförståndet. Du vet väl att i.o.m ett köp av Lewa, måste också minst 1 offensiv spelare säljas.
2013-10-31 17:28
@Pep.G ° TAATATTATATTATATATA:

Det har jag inte påstått att han gjort heller, men min motfråga till dig blir, är det vad som krävs för att förtjäna sin startplats i dagens Barca? Blir väl Busi och ett par till som återstår i elvan i sådana fall :P
Barcelona ( Xaviesta )
2013-10-31 17:27
Bara jag som stör mig på versaler i nicknames? Dessutom monotona sådana? Du kan väl ändra det för forumets skull? Menar inget illa, det är bara väldigt jobbigt för ögonen.
Barcelona LeoMessi
2013-10-31 17:15
Hur kan real som har det "bästa mittbacksparet" i världen släppa in dubbelt så många mål som vi har denna säsong?:P
2013-10-31 17:12
Golden Barca

Spelar ingen roll om Real hade släppt in 4004 mål, de vann mot Sevilla = VÄLRDENS BÄTSA ALG GEONM TIDENRA!

höhöhö:P
2013-10-31 17:11
H.Alavi

Hahah eller huuuur
2013-10-31 17:10
Capitan

Jag vet inte var du har lärt dig matte, men 3/11 är inte hälften av startelvan. Dessutom så kommer 2/11 sannolikt försvinna i form av V.V och någon mittback.

Sanchez? Haha

Nu ska jag spela FM för det är tydligen där man lär sig matte idag...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-31 17:06
Loggar in. Ser "Leo Messi" och "försäljning" i samma mening.

Loggar ut.
Barcelona Golden Barca
2013-10-31 17:04
Sevilla gjorde 3 mål på Real Madrid i går. Det hjälpte som bekant föga när Real Madrid gjorde 7 mål. Det som dock är intressant för mig som total statistikfanatiker gällande FC Barcelona är följande. De 3 målen Real Madrid släppte in gör att de nu släppt in 3,003 mål..........Vilket också gör att Alexis Sanchez 2-0 mål på Camp Nou var baklängesmål nummer 3,000 för Real Madrid. Nu kommer sådant som undertecknad bara dyrkar. För första gången i La Liga historien sedan säsongen 1930-31 har nu FC Barcelona mindre antal insläppta mål i La Liga än Real Madrid. FC Barcelona har 3,000 insläppta och Real Madrid 3,003 Visca Barca Visca Catalunya.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-31 17:03
ElRaval

Sälja Messi? Finns ingen chans i världen att vi gör det. Kanske när loppan är 35 år och vill avsluta karriären i Newells.

Pep.G ° TAATATTATATTATATATA

Neymar Lew Messi
Iniesta Busquets Fabregas
Alba Mascherano Hummels Alves
Ter Stegen

Är du seriös med den elvan? Inte så att vi är Real Madrid och byter ut halva elvan varje säsong. Dessutom anser du att Sanchez bör förpassas till bänken, i den formen han är i nu? Jösses, håll dig till FM...

---

Jag är rätt så skeptisk ang. en värvning av Lewa, speciellt när i har framtidens Eto'o 2.0 i canteran som väntar på sin chans. Dessutom så tror jag inte att Lewandowski accepterar bänken så ofta. Jag tycker att chansen borde ges till Dongou och att man inte slösar någon energi på att köpa en överflödig spelare på fel position när vi i själva verket är i stor nöd av en mittback. Får vi in Balanta i vinter, så att han kan spela CL, blir jag nöjd.
AndreD -
2013-10-31 17:01
@koeman92:
Klasskillnad som sagt.
2013-10-31 17:00
#Messi hsde chippat

När var det sist du såg Alexis göra sin gubbe i Barcelona?

Chefen har alltid vart en favorit. Redan när han var den bästa DM i världen i Liverpool och jag tycker fkt att han är mycke bättre än Pique. Chefen får in 9/10 glidtacklingar medan Pique får in 1/10. Han har desdutom bättre crossbollar, och är tuffare än Pique. Han läser t.o.m spelet bättre. Marcherano är inte rädd för bollen när han ska nicka den till skillnad från sin långa mittbackskollega bredvid. Dessutom passar chefen mycke bättre med Hummels än aka "Piquenbauer"
Barcelona Barca Barca
2013-10-31 16:53
Xavi el rey Välkommen :D
2013-10-31 16:53
El Raval,

Du får ursäkta om jag låter lite fanatisk nu, men Messi har förtjänat att stanna i Barca tills han blir 40, OAVSETT hur han presterar. Killen bar Barca på sina axlar när han var 20.

Pep.G

Känns lite som att du underminerar Sanchez men visst, alla har rätt till sin åsikt :) dock, no offense, men log rätt brett när du påstod det samtidigt som du har Masch i din drömelva. Två helt olika positioner men ah, du fattar :P
Barcelona Xavi el rey
2013-10-31 16:52
God eftermiddag alla mina Barcelona-vänner! Ny på forumet från och med idag och ville bara säga hej!
Barcelona LeoMessi
2013-10-31 16:45
ElRaval (Barcelona) Ja fan, sen kan vi säljs Puyol, iniesta och xavi också
2013-10-31 16:44
#Messi hade chippat

Kasta han på bänken! En perfekt kontringsspelare, inget mer. Sanchez har rätt träformiga fötter för att anses vara så himla teknisk som folk gör honom. Men han passar galant när vi leder med udda målet och är pressade och behöver kontra in nådastöten.
Barcelona Júnior.
2013-10-31 16:41
Man måste bara älska hur Gabriel ständigt lyckas ge en själv en tankeställare. Jag själv såg i början inte meningen med att värva en såpass etablerad forward. För mig var/är det givet att Messi ska spela centralt och att vi skulle gå efter en forward som skulle kunna gå med på att spela för klubben men endast som joker. Men poängen är ju trots allt självklar trots att man fortfarande är kluven i frågan om en förändring i Messis position. Något måste ske och det kan mycket väl vara en sådan "drastisk" förändring som krävs, vilket Tata försöker implementera. Jag kommer vara en utav de som i början kommer vara något kritisk till Lewandowski, dvs om ryktena ens är sanna, men är dock mer än villig att ge det ett försök. Frågan är hur trovärdiga är dessa rykten? I dagsläget ser jag Bayern som givna "vinnare" i denna transfern. Förvånas inte om han redan i januari månad skriver på för de tyska giganterna. Enda möjligheten jag ser i att han skulle vilja skriva på för oss vore om Hummels göra detsamma och på så sätt påverkar Lewandowski i hans val om sin framtida klubb.
2013-10-31 16:40
Lewandovski är för bra. Han är den dimensionen som behövs i dagens Barca. Messi som falsk 9a funkar inte längre. Sure han gör många fler mål nu, men han har sällan haft sånna svårigheter o göra sin gubbe som han har nu. Jag saknar den Messi som avgjorde stormatcher och inte den Messi vi har idag, som avgör alla matcher förutom dem största. Det är lite Cristiano Ronaldo över det hela.
Det är därför jag personligen tror varför Messi vill spela till höger igen, han vill lämna över skytteligan till C.R och köra sitt eget race, så som han bör.

Sist Ronaldo gjorde mer mål än Messi vann vi Champions och Messi var överlägsen Ronaldo trots att frisörfavoriten hade gjort mer mål.

Tänk er en startelva med Iniesta-Sergi-Cesc och Neymar-Lew-Messi framför. Lägg därtill Ter Stegen och Alves-El Jefe-Hummels-Alba där bak. Hihihi sjuukt, Ska fan köra det på karriärläget nu ba för det!!
Annons: