/spanien/barcelona/forum/6138.aspx/spanien/barcelona/forum/6138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcaholic
2013-10-27 22:28
Júnior.

Tycker om din elva bortsett från att jag tycker att Neymar ska få vila nu. Han har startat ett antal matcher irad och jag tror vi lär behöva honom mer mot Espanyol & Milan. Däremot tycker jag Sanchez som vilade sist och är full av självförtroende ska starta på topp med Pedro & Messi.

Mascherano vill jag inte ens se på bänken, trött på honom.
Barcelona Júnior.
2013-10-27 22:25
the cameroonians Jag hade velat se en rotation på de flesta positionerna i matchen mot Celta. Självklart ska man inte underskatta Celta men jag hade velat se följande elva: Valdes Alves-Puyol-Bartra-Montoya- Song S.Roberto/Iniesta-Cesc Pedro-Messi-Neymar Messi har varit skadad och därmed redan missat matcher i ligan. För att komma tillbaka till sin vanliga nivå så behöver han speltid. Messi, Neymar, Alves och Valdes är de enda från ordinarie elva jag vill ska vara givna mot Celta, annars är jag nöjd med rotation på samtliga positioner.
AndreD -
2013-10-27 22:17
Vilken mottagning av Villa
Barcelona Andreas-
2013-10-27 22:16
Hyfsad prestation av Villa.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-10-27 22:12
Betis går verkligen inte att känna igen fån föregående säsonger.
Barcelona Andreas-
2013-10-27 22:10
Det här kan sluta 5-0 till Atletico.
Barcelona Canaletes
2013-10-27 22:08
3-0 och där gör Villa sitt 2:a för kvällen!
Barcelona Canaletes
2013-10-27 22:05
2-0 Atlético!

Jävlar vad tråkigt 2-lagsliga det kommer bli i år med inget 3:e som kan utmana där uppe...
Barcelona The Octopus of Badia
2013-10-27 21:57
the cameroonians

Jag anser att vi bör rotera en del där bak, där Bartra, Puyol och Montoya bör få speltid på tisdag. Sedermera skulle Xavi må bra av att vilas även han, men annars skulle jag vilja se starkast möjliga lag, även om Celta inte kommer parkera bussen likt många andra lag (se Luis Enriques spelfilosofi).

En intressant notering är att matchen mot Espanyol redan är på fredag nästa vecka. När spelade vi senast på en fredag?
Barcelona the cameroonians
2013-10-27 21:53
Jaha, vad tror ni om matchen på tisdag mot Celta då? Blir det en reservbetonad startelva eller blir det bara de "vanliga" rotationerna? Efter Celta väntar derby nästa helg (edit fredag) och sen Milan i CL. Så länge Atlético fortsätter vinna anser jag att vi inte ska rotera alltför mycket. Däremot bör en motståndare som Celta på hemmaplan vara ett bra läge att verkligen vila de som slet som värst igår. Spelare som Xavi och Adriano behöver nog vila, liksom Piqué som ju haft problem med en ljumske på slutet. Även Neymar kan kanske komma att bli föremål för rotation. Hur som helst räknar jag med att Puyol och Bartra får starta och förmodligen kommer Song att ingå i startelvan tillsammans med Pedro. Vad tror/vill ni andra?
Barcelona Mäktiga Messi
2013-10-27 21:47
alltså den där tolken måste vara helt dum i huvudet och ljuger jävligt mycket .
Barcelona Andreas-
2013-10-27 21:03
Fan vad sjukt att Torres gör mål direkt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-27 21:01
FCBlaugrana

..Och Oliver gör mål direkt för Atletico. ;)
Barcelona Rambla~
2013-10-27 20:52
Deulofeu Jordi Vinyals är garanterat ett bättre val än Eusebio men Tata Martino har för många assistenter med tanke på att Roura och Rubi blev kvar efter Tito. Vad gör de idag, fyller de ens någon funktion? Speciellt Rubi borde vara som klippt och skuren som tränare för Barca B. En ung spännande tränare som förra säsongen gjorde underverk med ett Girona som har små resurser? Lösningen finns inom klubben. Vad väntar de på? De kan inte på fullaste allvar längre tro att Eusebio utvecklar laget?
Barcelona DM1982
2013-10-27 20:35
@FCBlaugrana:

I längden kommer de inte orka det, det tar för hårt på förstaelvan. Rotation är nyckeln för att orka med hela säsongen, kolla bara på Barcelona förra säsongen när de var helt slut på slutet av säsongen. Det funkar inte.
Barcelona LeoMessi
2013-10-27 20:31
Måste bara säga att det är riktigt jävla imponerande att Roma har 9 raka vinster och 1 insläppt mål!! Det är riktigt jävla imponerande
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-27 20:28
Oliver Torres startar för Atletico Madrid ikväll! Istället för Arda. De byter aldrig ut sina startspelare, alltid samma elva förutom denna ändringen just idag. Hur länge kommer de orka vinna med samma spelare vecka in och vecka ut i både ligan och CL?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-27 20:22
B-Guden/

Har tyvärr inte tid just nu då jag måste logga ut. Men jag kan PM:a dig imorgon eller på tisdag med en summering av hans presskonferens.
Barcelona B-Guden
2013-10-27 20:18
@el Flaco - Me, Myself and I:

Kan du berättta vad som sägs ? eller om det finns nån med engelsk text till
Barcelona Leo y Cesc
2013-10-27 20:12

Härligt att vi vann igår mot smutsen och ännu härligare när vi vunnit ligan så har vi gjort det med att sätta k*ken i röven på dom!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-27 20:11
Kollade nyss på Tata Martinos presskonferens från igår och måste säga att han bara växer och växer. Kloka och väluttänkta svar gång på gång. Lyfter fram spelarna och menar att han har inte tillfört särskilt mycket till laget och ännu har mer att lära sig. Svarar ärligt när han får frågan om det var ett defensivt byte med att slänga in Song, vilket det naturligtvis var. Håller fötterna på jorden trots att den viktiga segern i el Clásico. Undviker att prata om domaren och inte heller svara tillbaks på Ancelottis kommentar tidigare under säsongen om att han inte "känner till den europeiska fotbollen".

Sist och inte minst nämnde han Tito Vilanova, utan att någon ens frågade om honom, och hyllade det stödet som visades gentemot Tito. Han tar verkligen för sig då gångerna han ställs framför mikrofonerna men hela tiden på ett ödmjukt sätt. Fortsätt så, mister!
Barcelona Deulofeu
2013-10-27 19:38
Zubi satt på läktaren i när b-laget spelade så man behöver inte vara orolig för att något ska hända... med Eusebio suck...

Vi har ju en så suverän lösning i juvenil coachen som känner till hela juvenil a laget där de allra vassaste håller hus upp med honom!

Någon som hört något om Grimaldo förresten?
Barcelona Deulofeu
2013-10-27 19:36
Förstår verkligen inte hur de tänker i b-laget.

Vi har en av europas absolut hetaste talanger som dessutom är a-lagsman för Paraguay han är 17 bast!

Han får hålla till i juvenil a tillsammans med en ytter som nästan alltid får assist och är en tillgång precis vad b-laget behöver.

Sanabria har dessutom en klausil på 20-30 miljoner som Arsenal,Chelsea samt Man City gärna betalar.

Upp med de båda till b-laget nu!

Dessutom är varje match som Samper inte startar grovt tjänstefel!

Nieto har inte gjort något de senaste 5 matcherna bänka honom för guds skull.

Vart håller Babunski hus som också är landslagsman.
Barcelona Barca Barca
2013-10-27 19:02
@Rambla~:

Jag har svårt att se Zubi gå in till Eusebio och meddela att han ska få sparken, spelade dom inte under en tid tillsammans i klubben ? Jag börjar bli smått orolig för B-lagets situation. Jag har under hela den här säsongen inte blivit imponerad nånstans av ynglingar, taktiskt eller spelmässigt. Mycket ligger i den dåliga coachningen, Real Madrids ynglingar ligger ännu risigare till men kan tänka mig att deras tränare kan lika gärna åka på foten snart. Och precis som du nämner så är det ett rent helvette och ta sig tillbaka till segundan igen, först o främst är det motivationen, många talanger kommer inte tycka det är något speciellt att spela i ett B-laget och om ja minns rätt så hade Pep och Luis Enrique jävla massa kval matcher in till segundan.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-27 18:52
Länktips:

Messi skrattar åt Ronaldo's patetiska protester till Mallenco om två "uteblivna" straffar. Kvällshumor. B-)
Barcelona Rambla~
2013-10-27 18:49
Görs det inte något drastiskt snart så kommer Barca B att åka ur denna säsong. Gudarna ska veta att det är svårt att sen ta sig tillbaka från helvetet i Segunda B. Det kan dröja åratal innan det sker. Eusebio håller på att förstöra hela ungdomsverksamheten på några säsonger. För fan Rosell eller Zubi, gör något!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-27 18:45
Haha Mou vilken idiot, jävla tomte.
Barcelona NoGo™
2013-10-27 18:45
Fan håller Hart o co på med? Haha herregud! Eusebio, herregud avgå förfan! Snälla!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-27 18:44
hahaha, Hart. Vilken överskattad målvakt.
Barcelona Rambla~
2013-10-27 18:40
Nu är det 0-2 och kört. Det finns inga gränser för min avsky för Eusebio. Vilken småklubb som helst kommer nu för tiden och vinner på Miniestadi. Jävla sopa. Gör oss alla en tjänst och bara avgå.
Annons: