/spanien/barcelona/forum/6132.aspx/spanien/barcelona/forum/6132.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-02-25 00:25
Ride_The_Big_One(6) Absolut är Milan en historiskt stor klubb, men finansiellt är man inte ens nära Barca och det var just det jag poängterade, ibland resonerar vissa här lite som att vi hade Milans ekonomi... Barcelonas omsätting ökar och vi har på 2 år gjort vinster på över €80M samtidigt som i princip alla andra klubbar går back. Det är dags att utnyttja det här. Men denna ledning är försiktig när det kommer till att spendera, iof har ju det varit bra, men nu när läget ser bra ut får man se till att göra det, värvningen av Ney visar ju dock att klubben inte är rädd för att lägga ut stora summor...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-24 23:52
Júnior. Helt riktigt. Dom gör det för att utnyttja kryphålen så artikeln inte blir stämplad som ren lögn med eventuellt en påföljande rättstvist. Och för den oinsatte så kommer hela artikeln vara rent nonsens då endast siffrorna 140 blinkar i fejset enligt subliminal message- lagen. Helst ska man sluta läsa huvudstadstidningar helt och hållet :) Ibland var det roligare förr när man bara hade 377 som enda verktyg, brann för själva spelet och man var glatt ovetandes om allt skit som cirkulerar runt fotbollen. I dagens teknologiska värld blir man bara frustrerad och ledsen när man läser det ena skräpet till det andra från den ena skittidningen till den andra.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-02-24 23:48
Blaugrana91 Nu ska vi inte smutskasta Milan, deras ledning må vara snåla men det är storklubb med rik historia. Problemet med Kompany är att han är väldigt omtyckt och ses som en av ryggraden i City med en tränare som värdesätter han högt som dessutom har ett projekt som säger mig att affären där är nästintill omöjlig. Dem har en bra tränare som säkerligen gör allt för att Kompany ska vara kvar. Jag hade ingen som helst koll på deras förluster, men jag gillar starkt att du går efter Hummels och Kompany, det är generaler det och sånt är jag klart för!
Barcelona Blaugrana91
2014-02-24 23:41
Ride_The_Big_One(6) Sen är väl ingen av dessa spelare orealistiska, vi är Barcelona inte Milan
Barcelona Júnior.
2014-02-24 23:38
Enkos

Jag slutade läsa efter du hade skrivit "Marca"... Nä, skämt åsido. Det är ingen chock precis att dessa tidningar fortsätter att trycka på dessa punkter. Om någon vecka så lär han väl "ha kostat 140 miljoner euro".

Sedan är det alltid lite roligt när medier kommer ut med dessa siffror och man inser att de har beräknat vad hela projektet(!) har kostat för att hämta hit Neymar medan de inte gör det med andra affärer. I dessa kalkulationer ingår det bl a scouting, två träningsmatcher, köpoptioner etc som de omvandlar till valuta. I vissa fall har man även sett när vissa beräknar in flygkostnader osv för att nå en såpass hög summa som möjligt.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-24 23:38
Ride_The_Big_One(6) Nja City är nog inte helt emot om vi bjuder ett högt bud. FFP börjar gälla och City har raporterat jätteförluster dem senaste åren, under granskningsperioden var det bara tilllåtet att gå back €38M, något City inte klarade. Vill dem värva måste dem sälja, samma gäller Chelsea. Men visst är säkert lättare med Hummels.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-02-24 23:31
Blaugrana91
Dortmund brukar släppa sina spelare om dem själva vill gå, men Kompany känns som en tuff nöt att knäcka då City inte är i behov utav pengar och har ett projekt under pelle.

Tycker du inte vi borde gå efter realistiska spelare som Vertonghen som ser ut att missa Cl eller Benatia från Roma som är lätt Serie a bästa mittback?

Men annars håller jag med om att det måste rensas lite samt att värva in lite.
Barcelona Blaugrana91
2014-02-24 23:16
Som jag sa igår vi behöver öppna plånboken rejält i sommar. Ter Stegen köps för €20M, Reina kanske värvas också. En mittback av världsklass måste in, gärna Kompany eller Hummels. Priset spelar uppenbarligen ingen roll för Barca om man verkligen vill ha en spelare, typ Neymar.... Sen behövs någon till mittfältet, även där ska det vara världsklass. Till anfallet ser jag inget behov, även om ryktena om Kun Aguero inte hade varit fel. Det ekonomiska borde inte vara nåt problem, vi använde inte förra årets budget då Neymar värvades för budgeten som satts innan säsongen var slut
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-02-24 23:04
Barcastuff: Jonathan dos santos wants more playing time, he will fly to Munich this friday for some ps4 with Thiago (Bayern) Hahahahahahahahahajajajj
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 22:50
Since they returned to the Liga in 2010, Real Sociedad are the only team against which Barcelona didn't win any Liga away game [via sport]
Barcelona Pep the genius
2014-02-24 22:35
Test
Neymar11
2014-02-24 22:35
enkos Jag köper ingenting från media längre. Dom har smutsat Barca hela året nu, speciellt från Madrid håll Hade vart underbart om ledningen hade krävt att Bale övergång ska offentliggöras via en domare. Så att Ronaldo kan förstå att Bale var dyrare än honom. Men staten hade gömt undan den anmälan direkt. Då Madrid är regeringen, och Perez är inofficielle finansminister i Spanien! :)
Neymar11
2014-02-24 22:31
LeoMessi Dom förväntade sig att han bara skulle vara borta någon månad. Men Gud vet vad som har hänt, kan vara problem mellan han och klubben ifall han inte vill förlänga kontraktet och ta bakvägen från klubben likt lewy Man kan tycka att Dortmund som klubb hade gått ut med det om det hade vart någon allvarlig skada.
Barcelona enkos
2014-02-24 22:30
Neymar är enligt Marca världens dyraste spelare som kostade 107 miljoner euro ..
Barcelona LeoMessi
2014-02-24 22:14
Neymar11 (Barcelona) Har läst att det är någon ryggskada men informationen har inte varit så specifik. Måste vara något väldigt allvarligt med tanke på att han ej har spelat sen augusti.
Neymar11
2014-02-24 21:59
LeoMessi Ryggskada tror jag
Barcelona LeoMessi
2014-02-24 21:56
Förresten vad är det för skada som har hållit Gundogan borta så länge? Han har ju inte spelat på hela säsongen...
Ronaldinho the original
2014-02-24 21:49
Bara jag som skulle vilja se en Barca tränings match? Tänker er Alexis-Messi-Neymar mot Mascherano-Pique....
Barcelona B-Guden
2014-02-24 21:32
Lite tankar om vad jag tror behövs. En tränare som satsar 2-3 år framåt. vågar ta bort dom som inte håller.
Tello Cuenca Affelay JDS Roberto och Song (Montoya) BORT.
Ersättare. Rafinha Adama Dongu och en ny mittback. Adama och Dongu ska fortfarande tillhöra B-laget men få en del speltid med A-laget speciellt i i cupen. Montoya får en säsong till.

Masherano Tar Songs Position, så får vi ha Pique Ny mittback (högklassig) och Batra, Mash kan alltid vikariera där bak.

Truppen kommer alltså se ut så här
Backar Montoya Alves Pique Batra + En ny Alba Adriano (masch)
Mittfält Iniesta Cesc Xavi Busquet Masherano Rafinha
Anfallare Alexis Pedro Neymar Messi (Adama Dongou) Även Rafinha kan spela Ytter.
Räknar Med Pinto och Ter stegen i Mål

Om Inte Montoya håller kanske vi ska fixa en Abidal typ på högerbacken och bara ha 1 offensiv Ytterback Alltså inte i år men nästa. Ger hellre speltid till Adama än Tello Vill gärna prova med en Central anfallare låta Messi börja röra på sig på kanten.
Ja Neymar och Messi på kanten med en djupledshotande central forward (Alexis och Dongou) Djupleslöpningar från Mittfältarna överlappningar från Ytterbackarna osv. vilket spel vi kan få.

Ja det är vad jag tror behövs, man kan inte ha en storhets period oavbruten, lika bra att försöka satsa på att få fram en ny då med lite nytt och hungriga spelare.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 21:19
Xaviesta - du har rätt men det är svårt att inte låta bli ibland när man ser så mycket skitsnack som inte stämmer. Men ska låta bli då det förstör forumet.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-24 21:14
Barcelonistas Alltså när fan ska du ge dig, allvarligt talat? Tröttnar du inte på älta i sånt trams hela tiden? Bara låt bli pajkastningen med andra sidan, alla härinne läser i puertan dagligen (yes, alla) och alla därinne läser i Rambles dagligen (yes, alla). Läs dom vettiga inläggen där, vilket kommer ifrån en handfull personer endast tex min personliga favorit Cigge, och låt bli resten bara. Du klarar ju bevisligen inte av det eftersom du klistrar in skit här konstant på vad den och den har skrivit. Vem fan bryr sig? Även du måste hålla med om att det finns viktigare Barcarelaterade saker att diskutera för tillfället än puertan. Ditt missriktade fokus fyller dig med iritation, vrede och hat. Klarar du inte av att läsa där och sedan skita i vilket så låt hellre bli. Men förpesta inte vårt forum med vad nån jävla tomte tyckte eller skrev därinne.
Barcelona Nemesis 10
2014-02-24 21:01
Júnior. Ser att du känner som mig, jag hoppas verkligen att vi får se ändringar år 2016. Det är otroligt svårt att ha harmoni i laget när ledningen ställer till det gång på gång och det kostar oss dyrt. Allt det här har gått så snabbt och jag sitter och tänker vart felet började nånstans? Det är svårt att komma på exakt vad men nåt som är säkert är att så länge det strular i ledningen och runt om klubben så kommer det vara riktigt svårt att finna ro, lugn och harmoni i laget. Kolla på Bayern t.ex Dom vinner allt men ändå förstärker dom med Thiago, Götze, och nu kommer även Lewandowski. Det är så en ledning som brinner för själva sporten agerar för att försäkra att man kommer vara herren på täppan en lång tid fram över. Jag vet att Barca är lite speciella då vi tror riktigt starkt på vår ungdomsakademi och det gillar jag men man måste också tänka lite logiskt för det finns ingen klubb i denna värld som kan dra fram ett gäng världsstjärnor år efter år på beställning. Så man måste värva och ha lite känsla för när det är dags för det vilket vi har noll i detta läge. Tror typ att vi måste åka ut i gruppen i CL och komma 5:a i ligan innan vi får se såna förstärkningar, vilket är tråkigt men sant. Längtar fortfarande till dagen vi får in en eller två rediga mittbackar som inte bara konkurrerar med Barta utan även Pique ska få svettas på sin position!
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 20:54
Elece,Valencia,Granada, Alla gånger Xabi Alonso klarat sig från rött kort? elr varför inte nämna 11/12 säsongen där man efter en klockren research kom fram till att Real borde haft minus 9 poäng?. Real Madrid har alltid haft domaren med sig historiskt.
viccc
2014-02-24 20:52
Allt de här om att Tello, Roberto, Pique, Montoya ska säljas kommer aldrig hända, varken Gundogan kommer komma. Man måste vara realistisk med dagens ledgning.

IN: Luiz,Ter stegen

UT, Tello (lån) Valdes, Puyol, Affelay, cuenca (lån)
Barcelona Barcelonistas
2014-02-24 20:47
Raúlista (Real Madrid) 2014-02-24 20:19 Leder ligan p.g.a. domarbeslut? Hade det inte varit för felaktiga domarbeslut hade Barca legat en bit bakom både oss och Atlético. Vi har gynnats i en, två matcher. Barca gynnas får gratis poäng av domarna var fjärde match.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-24 20:33
Haha, apropå ingenting typ. Skummaste inlägget på väldigt länge..
Barcelona Mikheil
2014-02-24 20:28
.
Barcelona Barcadinho.
2014-02-24 20:27
Väldigt OT - men lite om fotboll i mycket mindre skala än de störa turneringar och stjärnor. Jag har 3 individuella spelare den här säsongen som jag gillar att följa. Jag njuter bara, utan press, utan höga krav. Coutinho - jag kollar på Pool mest bara för honom. Tränaren Benitez har haft några stora och små positiva saker som han har gjort för fotbollen. Bl dem Coutinho. Han trodde på honom och typ upptäckte honom. Willian - konstigt, men sant. Jag uppskattar Mou att han ger honom så mycket speltid. Jäkla vad han växer steg för steg. Gillar inte Chelsea men gillar Willian. Dos Santos - jag kommer alltid att ha ett extra öga på honom tills han slutar. En halvlek här och en match där, spelar roll. När jag hinner- älskar att titta på honom. Hade dubbel glädje förra säsongen på CN när jag åkte på matchen mot Mallorca.. Hoppas att jag orkar vara vaken kl 22.00 ikväll, Espanyol-Villarreal. Ja som sagt OT, men skönt ibland att titta på fotboll utan för höga krav.
Barcelona zick9
2014-02-24 20:20
Har någon en länk eller nåt där man kan läsa om Vilanovas situation? Är han frisk från cansern?
Barcelona Júnior.
2014-02-24 19:56
Jag känner precis som du, "Nemesis 10". Det här är inte Barcelona, det här är inte "mes que un club" utan Rosell har under sina år som president lyckats göra oss till en storklubb i mängden. Jag skäms, jag kokar och jag känner mig aningen vilsen om jag ska vara ärlig. Det finns saker som jag i dagens Barcelona inte ens vill associeras med även om de fina delarna är självklart fler. Jag har aldrig kännt så här tidigare angående klubben, en konstig känsla. Dagens upplaga av Barcelona styrs på ett helt annat sätt än vad det tidigare har gjort. De högsatta männen i de dyra kostymerna som styr vår vackra klubb har lyckats smutsa ner oss en aning, de har dolt sanningen för omvärlden men det värsta är att de samtidigt har ljugit oss cules rakt upp i ansiktet. Klubben är i dagsläget ett lok som lyckats hamna utanför rälsen. I en avlägsen framtid tror jag att vi kommer kunna återvända till dett vi en gång var, men detta förmodligen först efter 2016.
Annons: