/spanien/barcelona/forum/6127.aspx/spanien/barcelona/forum/6127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2013-11-02 14:57
xaviiniesta

Länktips. Jag rekommenderar att du sparar hemsidan.

Gabriel

Väl skrivet!
Barcelona koeman92
2013-11-02 14:39
Most assists in the Liga this season: Neymar 7 - Cesc 6 - Koke 6 - Cani 5

:)
Jeffson
2013-11-02 14:27
@Gabriel:

Sorry för att jag quotar ett så långt inlägg men detta är EXAKT så jag känner men inte har tangentbordstalang nog för att uttrycka. Dessutom tycker jag att detta inlägg förtjänar att ta plats två gånger =)

Mycket väl skrivet. Du har varit en tillgång för oss de senaste dagarna. (och längre än så men det sista har du verkligen glänst)
Barcelona Gatumusikanten
2013-11-02 14:11
"Müller - Wohlfahrt har en teori om att kalvblod främjar läkning och injecerar spelarna med kalvblod för att de ska bli friskare snabbare. En kontroversiell teori som inte fått stöd i den allmänna medicinen)." Läste detta i Bayerns senaste inför rapport. Va fan?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-11-02 13:59
Gå in på rojadirecta och tryck sedan på forum och väl där kommer du att hitta matchen :-) Skriver från mobilen så jag kan tyvärr inte länka:(
xaviiniesta
2013-11-02 13:43
missade matchen igår, vet någon hur jag kan se matchen nu?
Barcelona Barcelonistas
2013-11-02 12:46
Detta var en utav dom sjukaste matcherna under Pep vi skapade så otroligt mycket men vann bara med 0-1 borta mot Getafe. Helt sjukt vad domaren var usel i den här matchen sanslöst..
Barcelona LeoMessi
2013-11-02 12:21
En ska jag ogillar med spanska domare är att spelare inte ens kan prata med dom. Så fort en spelare säger något så åker det gula kortet upp. Ibland kan man ju se hur vissa spelare pratar sansat med domaren och rätt som det är blir han varnad och man ser en chockad spelare. Räcker inte med att dom dömer fel hela jävla tiden. Men dom gör sig själva omöjliga att ens prata med.
Barcelona Gabriel
2013-11-02 12:20
Var inne här igår efter matchen för att dela med lite av mina tankar men valde att vänta med det med tanke på hur stämningen här inne såg ut. Vissa måste verkligen take a chill pill, jag är ledsen men jag förstår mig bara helt enkelt inte på mig på vissa. Hur tänker ni? Jag kan förstå grejen ändå, att supporta FC Barcelona är inte som att supporta någon annan klubb, så enkelt är det. Jag vet att man går runt hela veckan och väntar på match, inte nödvändigtvis enbart för att man håller på laget utan även för att man ser fram emot att bli underhållen. Många ser ligamatcherna något som helgens "räddning". Då inget annat kul händer, så finns åtminstone Barça, tack o lov. Just därför blir besvikelsen större när laget inte infriar förväntningarna och förhoppningarna man som Culé ställer på laget. "Jävla skit match, vi vann men det var inte kul att se på" - en Culé i sitt essä. Helt ärligt, jag förstår det men jag förstår ändå inte. Man måste tänka ett steg längre. Vi har spelat 3 matcher på några dagar, och vet ni vad? Vi har vunnit dem alla! 9/9 poäng, enklusive en El Clasico vinst. Det finns absolut INGET att klaga på. Innan dess ställdes vi mot Milan. Spelarna har matchats hårt den här perioden, och man har kommit ur striden vinnandes, det är det som räknas. När man summerar en säsong så är det omöjligt att ha gått igenom den utan en endaste "skitmatch" spelmässigt, sånna kommer alltid att komma, det bara går inte att showa och spela pr fotboll varje gång. Spelarna är också människor, inte maskiner. Efter matchen igår var jag bara glad att vi faktiskt vann, tycker det var synd att mer fokus inte kunde läggas på det faktum att vi vann matchen trots att vi inte spelade bra. För i slutändan är det precis sånna detaljer som avgör om man står som ligamästare eller inte i slutet. Sen kan jag förstå frustrationen på vissa av spelarna som slarvar eller spelar nonchalant, även jag blir irriterad under matchens gång och skriker ut ett och annat opassande, men efteråt när man tänker på hav o gräs så lugnar man ner sig. Det hade varit en helt annan grej om spelet alltid såg ut som det gjorde igår, men så är det ju inte. Ta det lite lugnt. Dessutom gjorde Espanyol det svårt för oss. De spelade utefter deras förutsättningar och grisade till matchen så mycket som de kunde. Redan från minut 1 maskade de när tillfälle gavs. Detta problem med "bussen" kommer att fortsätta, för det är ett problem. En sak jag däremot oroar mig för är Messi, han ser inte alls på hugget ut. Det känns som något mer än bara en sviktande form, får hoppas på att jag har fel. Dags att blicka framåt, Milan snart. Visca!
Barcelona barca show
2013-11-02 11:58
Bra match i mina ögon igår även om 90 procent här inne tycker det var katastrofalt.
Jag tycker vi spelade då och då med fart och lite mer rakt spec xavi som verkligen slår fler genomskärare som var bra.
Iniesta inte så bra men det kommer sakta och säkert.
Busqets brukar inte synas på plan för han brukar vara felfri men igår syndes han otroligt mycket och många misstag där det var den första gången jag ser honom dålig,
Alves ojojojojoj vad ska jag säga killen löper som en häst men hans inlägg var katastorf och inget att hämta med de. Spelmässigt lite för seg måste agera snabbare.
Messi jag kritiserar inte honom för killen har varit skadad och är ej i from. Jag tror det kommer smälla verkligen hårt snart med messi och då tror jag inte någon kommer våga säga ett ord och då kommer det svida för alla backar och målvakter vänta och se.
Alexis supeeerrrbbb fortsätt så.
Neymar matchens bästa spelare den killen hittar på nya saker varje gång och assisterar bra och fantiserar mycket kanon.

Så sluta gnäll och kolla nogranne för det var ett tåg på plan och ingen buss som inte ville spela fotboll utan enbart för lika och fult spel som de spelade men kom undan jätte mycket
Barcelona Cedqvist
2013-11-02 11:37
H. Alavi

Vill minnas att "utvisningen" var ett 5 gult kort som hade överklagats, och eftersom domarkomitén inte sammanträtt så kunde inte avstängningen träda i kraft...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-02 11:20
En fin lördagsmorgon har vi här i Stockholm och jag vill passa på att be om ursäkt för mitt uppförande här inne efter gårdagens match. Jag passerade inte någon gräns på det sättet, men jag var kanske lite för hård i min kritik och det hjälpte inte direkt i ett redan ganska så irriterat forum, som det var efter slutsignalen här inne. Ber om ursäkt för det! Det är bara det att vi har blivit så bortskämda dom senaste åren med att vinna 99 av 100 och samtidigt göra det på ett sätt som får hela världen att gå i extas. När spelet såg ut som det gjorde igår så är det klart att det svider lite grann trots att vi vann. 3p är det som är viktigast när matchen är slut och det var det vi greppade tag igår! Det är det som är charmen med FC Barcelona. Vi ska inte bara vinna, vi ska göra det på ett snyggt sätt också. Vi ska göra det på ett sätt som lämnar avtryck i motståndarna. Men jag var för hastig i gårdagens kritik mot laget, klart att det kommer finnas trötta ben i laget efter 3 matcher på sex dagar. Men om nu spelarna verkligen var trötta, varför fick inte dom andra speltid? Jag tänker på Tello, Pedro, Fábregas och Sergi Roberto till exempel. Onödigt kan jag tycka att riskera skador, speciellt nu när vi har Milan på onsdag, men det gick bra ändå så det finns kanske inte så mycket att säga om det nu i efterhand. ---- Hittade intressant statistik på Twitter. With 4 goals and 8 assists, Neymar has been directly involved in 12 goals in his 15 games for Barcelona ---- Var det bara jag som reagerade på vad C More-kommentatorn sade under matchen? Han nämnde att en Espanyol-spelare (minns inte vem det var) hade fått ett rött kort i matchen innan och skulle ha varit avstängd i derbyt men fick spela ändå eftersom förbundet inte hade tid att sätta sig ner och granska situationen där han blev utvisad. Vad i helvete? Så om jag får rött kort idag, har match igen om två dagar men det visar sig att förbundet inte kan sätta sig ner och granska mitt röda kort, så får jag spela nästa match? Det låter väldigt märkligt om ni frågar mig. Hur kan det gå till på det sättet? Det här skitförbundet har haft några dagar på sig att sätta sig ner och göra sitt jävla jobb och ändå så hinner man inte? Varför? Vad är det ni är så upptagna med? Det är jag jävligt nyfiken på.. ---- Äntligen fick vi se Neymar visa ilska mot domaren! Fy fan vad jag har suttit hemma och bokstavligt talat brunnit upp av ilska av det som Neymar har råkat ut för. Kapning efter kapning och ändå ingenting. Varken straff, frispark eller kort. Ingenting. Lade märke till att han sökte upp domaren flera gånger igår för att visa sitt missnöje men domaren valde att hela tiden peka på sin ficka där han har sina kort och ja.. Man har ju inget val då. Tråkigt att det ska behöva vara så. Domarna försvarar sig ständigt med dessa kort och det börjar bli väldigt pinsamt. Jag vill nästan gräva ner mig själv i ett hål när jag tänker på att dessa domare har jobbat sig uppåt i systemet hela vägen upp till La Liga. Hur i helvete gick detta till? Om domarnivån är så här usel längst upp, hur är den längst ner? Får man gult kort för att man har glömt att klippa sina naglar?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-02 11:01
Vasilyev (vice-president Monaco): "Valdes transfer? Won't comment, he has a contract. I can only say he's a legendary goalkeeper." [marca]

Aaaaand there you go. ;)
Barcelona Canaletes
2013-11-02 09:15
Nice! Minne för livet :) Varför går han runt med en necessärväska? Om det nu är hans haha
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 09:03
Lägger upp senare, verkar inte funka nu
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 09:02
Jag
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 09:01
Lite suddig med mig, men den andra e med min kusin, som påminner om Alves :)
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 09:01
Lite suddig med mig, men den andra e med min kusin, som påminner om Alves :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-02 08:59
Barcelona have a penalty difference (for/against) of "+101" in league history. Madrid have "+208" and Atletico "+139".
Barcelona Canaletes
2013-11-02 07:18
haha rolig historia. Lägg upp fotot fan! Ja, du kan lägga en fet big smiley över ditt face så du inte blir outat om du så gärna inte vill :)
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 06:11
Kom hem nyss från stadens festliv. Var på plats igår o såg matchen, och det jag la la mest märke till var Xavis defensiva jobb. Grymt förvånande. Efter matchen när vi skulle ut så kom Cuenca ut genom en dörr i Camp nous gångar. Han gick runt som en vanlig person, och folk reagerade inte. Knappt ngn kände igen honom, men jag gjorde. Jag ropade lite tyst, "Cuenca, foto". Han svarade tyst, "Rapido por favor
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-02 03:52
Adrian från Rayo summerar upp Madrid mycket väl. The 25-year-old says los Blancos’ large budget allows the club to hide their shortcomings better than others, but insists there are flaws in the make-up of the capital club.
Barcelona Shanghai
2013-11-02 03:45
Haha, jag tror nog att vi är de ända som klagar på vinster. Tänk om vi hade förlorat, hur skulle ni reagera? Seriöst, det är så sorgligt att se vissa här klaga. Man får kritisera laget hur mycket man vill, men saken är att vinst räknad som vinst hur än spelarna presterar. Tycker att Neymar är ligans bästa spelare just nu. Han känns alltid farlig när han har bollen vid fötterna. Hans kreativitet är otroligt viktigt mot parkerade bussar.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-11-02 02:36
Visst att camp nou är tyst. Men när Alexis gör mål låter de ungefär som att de gjort 7-0. Vi gör 1-0 i ett derby. Förjävligt
Barcelona Treyh
2013-11-02 02:14
Det märktes att Busquets var trött. 3x intensiva 90 minuter på sex dagar tär på kroppen
Wena
2013-11-02 02:03
Haha skön vinst , vi spelar inte den bästa fotbollen i världen men vi levererar :) ligger först i ligan och först i Cl . Vad är det ni klagar på?`neymars skott som nästan gick in i krysset? eller att vi vann med 1-0 med Akexis i topp form?
Barcelona Barcelonistas
2013-11-02 01:15
Barca King - både Xavi och Iniesta var väll ganska så involverade i spelet tidigare säsonger när Messi spelade centralt?. Jag tycker folk glömmer bort en väldigt viktig detalj här. Messi måste vara involverat i spelet så mycket som det bara går. Den dimensionen som Messi ger till anfallet är enormt viktigt för vårt spel. Om du kollar dom matcher där vi har varit som bäst så har Messi varit enormt involverat i spelet. Tyvärr så har Messi inte kunnat prestera på topp den här säsongen hittills då skador satt stopp för han.
2013-11-02 01:08
Så skön inställning vår tränare har. Martino: "Messi thinking about World Cup? Don't think so. If we're lucky to play it, he'll start with that after the CL final."
2013-11-02 01:07
Grabbar vi har klagat och vi har alla sagt det någon gång inklusive mig. Messi ska flyttas till högerkanten och Tata har gjort det. Det kräver cojones. Vi har ett problem dock och det är att Messi blir inte involverad i spelet som vi har vant oss vid. Målet alexis gjorde brukar Messi göra men frågan är om messi hade tagit löpningen eller velat ha den snett inåt bakåt. Genomskäraren Alexis slog brukar Messi slå. Hur ska Messi involveras mer i spelet? Messi är inte den unga naiva 21 åringen som spelade intensivt på kanten och kom med fart för att dribbla bort försvararen från kanten. Tata är på rätt spår men problemet är Messi. Jag har ingen lösning men det som gör oss bättre är att xavi och iniesta blir mer involverade på ett helt annat sätt. Fast jag måste säga att jag saknar Messi centralt.
Barcelona Barcelonistas
2013-11-02 01:06
grande jw - ja fast den förlusten sa inte så mycket för mig med tanke på hur bra vi spelade i dom övriga matcherna. Den 1-2 förlusten mot Espanyol var inget man blev orolig över det var en tillfällig formsvacka. Om jag inte minns fel så förlorade vi även med 4-3 borta mot Atletico, så det var en period där laget var ur form, men man hade hela tiden den där känslan av att laget när som helst skulle hitta tillbaka till toppformen igen.

Sen syftar jag inte bara på den här säsongen utan även under Tito kunde man se att laget hade enormt svårt att plocka fram högsta nivån mot topplagen. Jag har enormt höga krav på det här laget en sådan här match mot Espanyol bryr jag mig inte så där jätte mycket om, i dom här matcherna är det bara poängen som gäller. Det är i dom större matcherna som jag vill se laget spela drömfotboll och dominera stort.
Annons: