/spanien/barcelona/forum/6122.aspx/spanien/barcelona/forum/6122.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-04 08:26
Barcadinho Jag är inte så säker på att ryktena om att lewandowski är klar för Bayern stämmer. Mest för att jag har svårt att se det ske, men sen har det hänt förr att spelare hamnat annanstans än där man varit "klara" för sen innan. Det är inte ovanligt. Och Dortmund själva säljer nog definitivt hellre till en annan klubb. Jag kan bara hoppas att vårt intresse finns på riktigt och att Arsenal, Chelsea mfl inte lockar lika mycket som att dra på sig blaugrana
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcadinho.
2013-11-04 07:54
Ni har skrivit länge om Lewandowski här och det finns en del rykten om honom till Barca. Men det sades också förut att Lewan i princip är klar för Bayern redan i somras och att klubbarna har kommit överens om att flytten kommer att ske efter den här säsongen. Så ok, massa med rykten, men jag har en känsla av att det med Bayern är tyngre.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-04 07:48
Rosell ger ris och rosor. Hans värvningar till A laget har varit klass. Cesc, Alexis, Neymar, Song, Alba, Adriano och Tata. Song var överflödig men det finns mycket att hämta i honom spelmässigt. Den bästa värvningen Rosell har gjort är Tata. Han är professionell. Han vill jobba efter sina förutsättningar och inte Rosells. Han är en man som står för sin ideal och det kan bara en person med stark karaktär göra. Till skillnad från Rosells knähundar zubi och Eusebio är den här mannen klockren och man kan inte ogilla honom. Median, vi supportrar och spelarna är hänförda av honom. Tata har gjort allt han har lovat. Han vill utvärdera truppen innan han gör de förändringar som behövs. Han spelar tiki taka med olika formationer och testar spelarna i andra roller efter taktik och motstånd. Han flytta ut Messi till höger som ingenting. En av hans förmågor jag beundrar är självförtroendet han inger enskilda spelare. Han har fått Pique, Pique att komma upp till en bättre nivå. Alexis är en annan spelare och resten stortrivs under Tata. De talar väl och gott om honom. Sättet han sköter Bartra på är mästerligt, Bartra kommer bli en världsback under honom. Messi innan skadan gjorde 8 mål i ligan och hattrick om Ajax, han hittar snart tillbaka. Personligen gillar jag Tata verkligen och står bakom honom. Han är pragmatisk och jobbar nära spelarna. I länktips finns det en läsvärd artikel om Tata att läsa.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-04 06:33
Jag vill ha lewandowski så jäkla mycket nu alltså. Vore själva fan om han går till en annan klubb ifall vårt intresse är på riktigt
Barcelona grande jw
2013-11-04 03:50
Sport skriver att Dortmund kommer låta Lewandowski gå för €8.5 miljoner i Januari. För en sådan summa kan vi redan nu sluta diskutera om andra spelare som Diego Costa och Rodrigo Palacio. Costa kommer gå för €40-50 mille och inte ens Palacio var så billig som €8.5 när han gick till Inter.

Jag tycker verkligen om Pedro och han har en lång historia i klubben men om Lewandowski ska anlända så är det han som måste gå i mina ögon. Man undrar om det fanns någon sanning alls i det där €40M budet på Pedro. Lewandowski in för 8 miljoner och Pedro ut för 40 hade varit våran bästa affär någonsin. Tyvärr tror jag Pedro kommer stanna så länge han själv vill och därför förstår jag inte riktigt hur alla anfallare ska få plats?
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-04 01:11
Barca-king Just det som är grejen, övergångar nuförtiden hänger på hur stor roll vår sportschef har i dom, ju mer roll desto mindre blir chansen... *suck* ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Precis det som går igenom mina tankar, allt är möjligt med commander koko bananas in charge. Men som sagt, nog om det :)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-04 01:08
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Vi kan ju allting hoppas men ingenting förvånar mig längre med den här Juntan med Rosell i spetsen. Efter när de sålde Abidal var det droppen för mig.

Kommer det bli värre innan det blir bättre? No doubt!.. Många storlag önskade att de hade samma talangfabrik som oss. Vad gör vår ledning? Låter sina kompisar träna dem.

Nu hänger jag inte med så mycket vad tidningar i Barcelona skriver. Vet någon av er vad de tycker om Eusebio eller har Rosell sån grepp om median med?? Det här J***** politiken inom vår ledning fördärvar det sportsliga framgångerna vi kunde ha haft..

När han tog bort Johan Cruiff's hedersplats började Rosell redan där stinka som den skunken han är. Hur kan man göra något sånt mot manen som gav FC Barcelona den identiteten de har och har haft det senaste 30 år.
Nog om tjatet.

Är det bara som längtar efter Milan matchen. Jag säger inte att vi kommer att vinna med 4-0 som sist men jag vill fan att vi ger dem en match de aldrig glömmer. Jag vill se samtliga i startelvan med en jävla attityd så att det kommer ut rök från öronen. Domaren får se upp med filmaren Balotelli. Han söker straff hela tiden. Han är i klass med C.Ronaldo och Bale när det gäller att snubbla på försvarare medveten och mjölka domarna på straffar..

Förlorar Pique en närkamp till mot Robinho får vi skicka honom ner till B-laget för gott. (någon gång måste var nog)
2013-11-04 00:54
Det kommer inte bli lätt att få Levandowski. Det är många stor klubbar som behöver en anfallare även om de redan har är de inte dugliga. Chelsea, City, Arsenal och Real. Leva kommer inte bli billig. Du må inte betala en övergångs summa istället får han en fett lön plus en bonus att skriva på inklusive hans agent för att locka honom. Om Barça vill göra en ärlig försök, Tata, Zubi och Rosell lovar honom att han är en nyckelspelare så kommer han kanske. Men resten av de klubbarna är bättre än oss på att betala fetta löner och fetta påskrift bonus.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-04 00:30
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Hoppas bara inte detta är ett försök från Sandro att radera allt som Pep gjorde för klubben, vilket inkluderar att flytta upp Barca B till andradivisionen.
2013-11-04 00:22
xaviiniesta
Sänt: 2013-11-04 00:13
B-laget ligger på nedflyttnings plats , undra vad som händer med spelare som Samper om B laget åker ner

Jaa, vad som händer med våra talanger är att de drar till antingen Bayen, Arsenal, eller Man City där ledningen har någon form kompetens att driva en fotbollsklubb.

Visst är det tråkigt..
xaviiniesta
2013-11-04 00:13
B-laget ligger på nedflyttnings plats , undra vad som händer med spelare som Samper om B laget åker ner
Barcelona Pep #4
2013-11-04 00:11
En lewandowski i barca gratis kan ju inte bli bättre. De som argumenterar för en värvning av Diego Costa före Lewandowski är ju inte kloka.

A.Madrid är kända för att sälja deras anfallare till dyrt pris. Kolla bara på Torres,Aguero,Falcao. Fortsätter Costa så här bra som han inlett måste vi va beredda på att slänga upp en summa på ca 350-450 miljoner.

Jag kan förstå ifall folk säger att Costa redan vet hur spansk fotboll fungerar osv.. men Lewan är klasser bättre. Han har tillsammans med Götze och Reus burit Dortmund till Cl final och fortsättet producera mål efter mål i klubben. En klar förstärkning hade han varit.

Neymar-Lewan-Messi

Kan de bli bättre? Det ända isåfall som hade varit jobbigt är att Alexis och Pedro hade fått mycket mindre speltid. Till och med Cesc som brukar spela uppe på anfallet.
Barcelona Shanghai
2013-11-04 00:05
Nu när Antoine Griezmann inte blir uttagen till det franska landslaget så är det ett ypperligt läge att Spanien hugger till och VdB tar med honom till spanska landslaget. Han har trots allt bott i landet sedan år 2005. Aja, det skulle i alla fall vara en grym förstärkning.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-11-03 23:49
Kollar på fotbollskanalen, Skönt att hon som hejar Real Madrid inte är där idag
Real Madrid victors
2013-11-03 22:21
Anledningen varför han inte blev utlånad till ett botten lag i primeran eller ett holländskt lag är för att klubben tyckte att det inte va ett tillräckligt bra för Deulofeu, dem har dvs överskattat han mycket, givetvis är han en enorm talang men så bra är han inte ... Ännu. Tycker dock det är bättre att han är i Everton än att sitta på läktaren som Roberto och dos santos
Barcelona Vampíro
2013-11-03 22:16
Deulofeu får alltså drygt 25 min att spela i dagens match. Jag fattar inte hur de tänkt angående den utlåningen, är det inte speltid grabben behöver? Vad fan gör han då i England? Han kommer aldrig slå sig in i Evertons lag och få 90 min varje match. Ännu en gång helt värdelöst scoutat. Visst jag kan förstå att han matchas in långsamt men det fanns flertal klubbar i Spanien som var bereda att ge honom precis det han behövde dvs värdefull speltid. Nu lär han istället ruttna på en bänk i PL.
AndreD -
2013-11-03 21:53
Hahaha denna är helt klockren
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-03 21:24
@Lion24:

Det är El Pasillo...

En skribent som gör min vardag :)
Barcelona grande jw
2013-11-03 20:28
Aubameyang (Borussia Dortmund): "If Lewandowski leaves, we would prefer him to join Barcelona rather than Bayern Munich." [bein]
Barcelona Gio Style
2013-11-03 19:20
Jag tycker inte heller att vi behöver en världsklasstriker utan snarare en inhoppare.
Folk drar för snabba slutsatser om att spelet med Messi som falsk nia är sönderläst, det handlar snarare om att Messi inte är i form och att han inte har marginalerna med sig atm.

Han har spelat där länge nu och senast förra säsongen gjorde han ju mest mål av alla, så att säga att det är "sönderläst" nu är helt fel IMO.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-11-03 19:08
grabbar sluta leta anfallare vi behöver mittbackar
2013-11-03 19:00
Mina anfalls val till Barça. Diego Costa, han kan spanska ligan och vi har låtit allt för många bra anfallare slinka ur händerna på oss från Atletico. Palacio, rutinerad och har samma arbetskapacitet som Diego Costa. Sist men inte minst Levandowski.
Barcelona Lion24
2013-11-03 18:38
zick9

Hahahahahaha ibland behöver man inte leta efter komedi filmer eller liknande. Vem av ''dom'' skrev det där?
Barcelona LeoMessi
2013-11-03 18:19
zick9 (Barcelona) Haha vilket betyder att det går jämnt ut och det uttalandet blir jävligt motsägelsefullt:P
Barcelona zick9
2013-11-03 18:15
@Barcelonistas:

"Ronaldo är bättre än Messi eftersom han inte har spelare som Xavi och Iniesta i sitt lag. Dock är Özil bättre än Iniesta."
Barcelona Barcelonistas
2013-11-03 17:55
Minns 2009 när det började dra ihop sig i ligan med ett Clasico kvar. Det var precis samma person också som var då säker på dom där 3 poängen i Bernabeu. Matchen? Den slutade med 2-6... Förluster som 5-0, 2-6 , och mycket mer har inte gett ödmjukhet alls tydligen haha.. "Barca möter Betis borta. Där tror jag att dom antingen förlorar eller spelar kryss. Jag ser dom som 3 poäng före då jag förväntar mig att vi inte bara vinner över dom på Bernabeu utan vi borde göra det ganska klart också. "
Barcelona LeoMessi
2013-11-03 17:36
Lite tråkigt att se hur mycket kvalité bilbao har förlorat. Dom brukade vara ganska jävliga att möta men nu torskar dom titt som tätt.
2013-11-03 17:17
Thierry Henry

Jag håller med dig om en sak. Det är då att vi behöver position-byte mellan spelarna när vi anfaller. Vi hade det där spelet när vi vann båda cl med Pep.

Nu har Messi blivit mer stationerad. När jag såg matchen mellan Arsenal-LIverpool såg jag rörelse-mönstret vi bruka ha hos Arsenal. Om man tittar på Dortmund, Bayen, till med City så använder samma anfalls-taktik, visa lag mer än andra. Positions-byte för att förvirra försvararna och komma bort från markeringarna. Tata måste väcka Messi och Company för att hitta det spelet igen.

Jag har också märkt en sak till. Det känns som att Messi har lagt på lite för mycket Muskler. Han var lättare,kvickare, och mer explosiv för ett år sen(senaste föra höstterminen och tidigare) än han är idag.

Är det bara mina ögon eller vad tycker ni?
Barcelona the cameroonians
2013-11-03 16:58
Thierry Henry

Jag tror att vi kommer förbli oense i denna fråga.

Det är klart att man kan drömma sig tillbaka till säsongen 08/09, men den tiden är över och att flytta ut Messi på en kant kommer i mina ögon att få ödesdigra konsekvenser, utan att skriva en roman om varför.

Men låt mig säga så här: Laget kommer bli som en orkester i otakt.
Barcelona LeoMessi
2013-11-03 16:52
Gabriel (Barcelona) Själv förstår jag inte varför den killen är så överhypad. Känns som att vi har talanger som skulle göra mer nytta än honom. Han kanske borde lära sig att värdera situationer lite bättre innan han blir någon stjärna.
Annons: