/spanien/barcelona/forum/6120.aspx/spanien/barcelona/forum/6120.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-30 21:49
Ni måste också försöka förstå att det är normalt att en klubb som Barcelona har ögonen överallt, men det betyder inte att man är beredd på att lägga bud på samtliga.
AndreD -
2013-10-30 21:45
Hahaha wtf Valencia så jävla pinsamt....
Barcelona koeman92
2013-10-30 21:45
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Definera bättre?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-30 21:44
@påfågeln:

Varför skulle det inte vara accepterat, det är bara det att de flesta tycker att PL är en bättre liga, det tycker faktiskt jag också. Men alla får väl ha sin egen åsikt
Barcelona Gabriel
2013-10-30 21:42
Alla de 4 Dortmund spelarna som ryktas in är otroligt bra spelare, överflödiga eller inte, jag skulle inte direkt gråta ifall någon av dem köptes in. Klass på varenda en av dem.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-30 21:40
Den enda jag skulle tacka ja till är Hummels. Vad ska vi med Göndugan till? Om inte Thiago Alcantara var nöjd med speltiden, varför ska en startspelare i Dortmund vilja komma hit? Dessutom kan Song vikariera på en av de offensiva platserna. Jag anser att ett köp av ytterligare en mittfältare är ytterst överflödigt, speciellt med tanke på att Rafinha troligen kommer att komma tillbaka nästa år.
Barcelona Barcanist
2013-10-30 21:36
Vad fan har hänt med Valencia? Man brukade darra och kallsvettas 48h innan en match på Mestalla förut...nu ser man mer fram emot det..
Barcelona Júnior.
2013-10-30 21:35
Hade självklart kunnat tänka mig Gundogan och Hummels men vad ska vi med Reus och Lewandowski till?

Det vi behöver är en renodlad 9:a som är villig att acceptera en joker roll. En anfallare som accepterar att sitta större delen på bänken. Messi ska vara i mitten och om jag ska vara ärlig så finns det en sak som jag ogillar med Tatas taktik för tillfället och det är att han slänger ut Messi på högerkanten. Jag skulle dock nästan kunna satsa min tå på att Lewandowski går till Bayern nästa sommar.

Jag ser heller inte vad Reus skulle kunna tillföra i vårt lag i dagsläget som vi redan inte har. Neymar och Alexis är två fantastiska spelare och jag hade inte kunnat ersätta dessa framför någon annan spelare faktiskt.

För att sammanfatta:

Hummels & Gundogan - JA TACK!

Reus och Lewandowski - Nej tack!
Barcelona koeman92
2013-10-30 21:32
Dubbel
Barcelona koeman92
Barcelona are closely monitoring 4 Borussia Dortmund players: Marco Reus, Robert Lewandowski, Mats Hummels and Ilkay Gündogan. [Mundo Deportivo]

Intressant..
Barcelona the cameroonians
Samtidigt fortsätter Daniel Larsson att visa fin form för Valladolid.

Ett mål och en assist har lett till att hemmalaget hämtat upp ett 0-2 underläge.
Äkta Cule
2013-10-30 21:31
@FCBlaugrana:
Hummels och Gundogan kan jag förstå, vi behöver förstärkningar på innermittfältet (speciellt med tanke på generationsväxlingen) samt på mittbackspositionen. Däremot så platsar Reus och Lewy platsar inte i elvan med tanke på trion längst fram...
Barcelona the cameroonians
2013-10-30 21:20
ajajaj - Valencia verkar gå på ytterligare en käftsmäll, nu hemma mot jumbon Almeria.
Sista natten med gänget för Djukic?
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-30 21:17
Barcelona are closely monitoring 4 Borussia Dortmund players: Robert Lewandowski, Marco Reus, Mats Hummels and Ilkay Gundogan. [md]

DRÖÖÖÖMMEN
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-30 21:03
Har de börjat visa La Liga i tv4 sport?
Barcelona påfågeln
2013-10-30 21:02
Kul att Yaya nämner det som alla här anar men som inte är accepterat att uttrycka i Sverige, nämligen att kvalitén på La Liga är högre än PL:s.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-30 21:01
Snacka om att Higuain har ersatt Cavani bra och att han inte saknar Madrid. Cavani känns varken saknad eller ens pratas om.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2013-10-30 19:16
Det var en liten planinvasion innan matchen mot Celta, tur att den som sprang in inte ville något illa. ; )

2013-10-30 18:05
Stoichkov har uttryckt sin oro för Messi form. Han menar att Messi är utmattad och att det har hunnit ikapp honom. Han fortsätter att säga att det beror på alltför många internationella matcher. Dessutom var han inte imponerad av en idelös Madrid i El Clasico. Goal.com Peshmerge Jag tror att bakom kulisserna handlade det en hel del om att han ville även ha ett bättre kontrakt. Nu menar jag inget illa, han förtjänade det. Synd att Pep inte såg Yayas potential att kunna spela honom högre upp i plan. Något vi borde ha utnyttjat med tanke att Barça står för en fantasifull fotboll. Istället begränsade vi honom till dmc. Sergio är bättre på den positionen men bara tänk om Pep hade sett vad Yaya hade för potential. Då hade vi inte behövt någon Song eller keita för den delen. Det är inte ett minus heller att Yayas hjärta slår för klubben som Xavis och Puyols.
2013-10-30 17:53
Bartra blev intervjuad efter matchen och påpekade att han och Puyols samarbete är utmärkt och att det inte är en slump att de inte släpper in mål. Han sa vidare att de kommunicerar helatiden och när de två spelar. Släpper de inte in mål. Bromance, haha! Ni kan läsa det på goal.com
Barcelona Peshmerge
2013-10-30 17:40
@Barca King - Messi i hjärtat:

Det var inte så han var villig att gå och drog för pengarna, utan Pep spela mycket mer med Busquet och Yaya blev petad och ville få speltid men det fick han inte av Pep för Busi spela för bra. Båda två var riktigt grymma då och en av dem var tvungen och acceptera bänken. Blev Yaya då. Han ville spela fotboll och det fick/får han i City. Annars ville han aldrig lämna Barcelona. Han har alltid pratat positivt om Barca varje gång och hoppas komma tillbaks snart till klubben han saknar och borde spela för!
2013-10-30 17:25
2013-10-30 17:25
Yaya Toure (Man City): "Do I miss playing in Spain? Yes, I miss the quality of the league. And the Camp Nou and the Barça fans." [via efe]

Pengar ger inte alltid lycka :P
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-30 17:24
Occi, hittade denna vid relaterade klipp :P Messi och Pique i en duell om att hålla bollen uppe, Puyi dömer (vem annars?) och resten följer dom intensivt medan de solar. Geri måste ha enorma cojones som utmanar Leo, vilket ifs han bevisat i Piqueton-gate :P
2013-10-30 17:23
Så kyligt av Alexis, vem gör ett sådant mål i en el clasico? De flesta hade av nervositet inte gjort något vidare av den chansen.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-30 17:19
Occi

Stort tack för länktipset! Kan inte annat än hålla med Guardiola o co, Messi är komplett. Vissa spelare må vara fysiskt kompletta men Messi är den kompletta fotbollspelaren: Vision, teknik, passningar, speed, psyke, styrka och låg tyngdpunkt, fenomeno!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-30 17:18
Gud va bra vi var kommer aldrig att finnas ett bättre fotbollslag 2009-2012!.
Barcelona Occi
2013-10-30 17:00
Kollar på denna med gråten i halsen. En gammal favoritspelare till mig Roberto Baggio besöker barca i 4-1 matchen mot Arsenal där Messi gör 4 mål. Kan inte mycket italienska och spanska men man förstår ju ändå lite vad som sägs när han pratar om Messi och barca. Legender som Cruyff och Stoichkov syns även med. Riktigt sevärd.
Barcelona koeman92
2013-10-30 16:58
@The Reporter:
När kommer filmen ut?
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-30 16:52
Jag har bara en fråga till er:

Vilken idiot/pajas/enögd anser att Messi inte är bland topp 3 i världen?

Tips: Svaret finns i ett skämt forum!
Annons: