/spanien/barcelona/forum/612.aspx/spanien/barcelona/forum/612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2016-06-10 15:55
Nån som kan spanska som kan uppdatera gällande skandalen som spanska medier skriver om?
Barcelona Vampíro
2016-06-10 15:54
BREAKING REPORTS: David De Gea has been removed from Spain squad due to rape allegations. Hold!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjff
2016-06-10 15:45
Gonzalez_Barca Sicken jävla miss av mig! Ja, jag menar givetvis Rijkaard. Får väl skylla på att jag mot bättre vetande höll mig vaken för att se den aktuella matchen. I nattmössan tydligen.
Barcelona Gonzalez_Barca
2016-06-10 14:26
Kröjff

Ehm, när var Kluivert tränare för oss? Du menar väl Rijkaard? hahaha
Barcelona Gabriel
2016-06-10 12:32
Gaspart må vara en av våra sämsta presidenter någonsin men sanningen är den att han alltid ville väl, även om det gick rent åt helvete. Han älskar Barcelona och när det gick åt helvete så tog han sitt ansvar och lämnade själv. Något Bartomeu aldrig hade gjort. Sen lever Bartomeu på det som Pep byggt upp med Messi, Xavi, Iniesta, Dani Alves (som lämnar nu) tillsammans med hans värvning av Neymar som alltså inte gick korrekt till.

Hade Gaspart haft det här laget till sitt förfogande så hade han också vunnit trippeln. Bartomeu och Rosell var det värsta som kunde hända oss, och jag undrar om trippeln kanske var en dålig sak trots allt för oss förra säsongen.
Barcelona LennyRomario
2016-06-10 12:30
@the cameroonians:

Katastrof. CL-segern var i förlängningen det sämsta som kunde hända.
Barcelona koeman92
2016-06-10 12:16
The cameroonians

Och så finns det folk här inne (nämner inga namn) som fortfarande påstår att han är bättre än Laporta. Det är för mig helt ofattbart hur man ens kan försvara Barto efter allt som har hänt. Denna ledning måste vara den värsta vi har haft sedan Nuñez tiden.
Barcelona the cameroonians
2016-06-10 12:03
Kommer bli ett extra styrelsemöte om detta i eftermiddag där de med all sannolikhet kommer godkänna dealen. Det pratades först om cirka €5 miljoner i vite för klubben, men Cadena SER skriver att det kan bli det tredubbla utifrån de 30 sidor långa överenskommelsen advokaterna dragit fram. Snacka om att sätta sig själv före klubben. De har såklart redan fått MD att skriva att detta är en bra deal för klubben...
Barcelona neymar JR
2016-06-10 12:01
Men nu måste väl ändå folket agera?
Barcelona Gabriel
2016-06-10 11:56
the cameroonians Man blir ju på rikigt helt jävla föbannad! Fy fan...
2016-06-10 11:53
Som jag skrev om för en tid sen övervägde Bartomeu att låta klubben bli ansvarig för kontraktsbrotten gällande Neymar-transfern. Detta genom att förhandla med åklagarsidan i rättsfallet. Detta skulle i din tur göra honom själv och Rosell befriade från ansvar och undkomma att betala skadestånd samt eventuella fängelsestraff. Idag gjorde de precis detta... Så nu kommer alltså klubben att få betala X antal miljoner euro. Betänk att detta är samma ledning som än idag fortsatt stämmer Laporta för oaktsamhet och oansvar kring ekonomin 2003-10.... Mes que un club va?
Barcelona LennyRomario
2016-06-10 11:13
@Gabriel:
Aha. Det är okej :) Ja, jag håller med i sak att Maradona säkert vill ge Messi lite kritik. Det är klart att Maradona vill vara kvar (i diskussionen) som den bäste någonsin. Tycker bara inte att de var det allvarligaste av klavertramp jag hört. "Ingen ledare", och hela forumet slår bakut. I min värld är det inte mycket till kritik att komma med. Är det allt du har att komma med i en smutskastning, ja då kan det blir svårt. All påfyllnad som "inte på vår tid och blablabla" stod ju Pelé för. Hyllningen till Ronaldo är ju lika genomskinlig som den är betald.
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-10 11:10
Vad ska vi med pjanic till!? Har aldrig sett storheten i honom, förutom frisparkarna! Med D.suarez i laget, arda får ny chans samt att Samper flyttas upp så behövs det inga fler köp till mittfältet! Vi behovet nolito och vietto (om munir lämnar) till anfallet. Till försvaret behöver vi Umtiti, lemos och en högerback! Sen är laget komplett
Barcelona Gabriel
2016-06-10 10:57
Lenny Var absolut ingen predikan mot dig, snarare så utnyttjade jag ditt inlägg till att avslöja Maradonas dolda agenda.
Barcelona enkos
2016-06-10 10:50
Många italienska medier skriver att Pjanic är klar för Juve . Att Juve betalade ca 30 miljoner och inte behövde lösa hans utköpsklausul på 38 miljoner euro. Så ännu en tänkbar Barca värvning är avskriven alltså.
Barcelona Z_Z
2016-06-10 09:26
@Davids3:

Att utgå från ett Youtube-klipp och säga att det är en strålande affär är ju bara löjligt. Du får se knappa 4 minuter där och då hans definitivt bästa fyra minuter i den danska ligan. Visst, han ser bra ut och har nog definitivt potential. Men frågan är ju hur många gånger han misslyckades med sina dribblingar och tappade bollen innan han lyckades med tillräckligt många för att få till den där videon.

Men absolut, han gör några riktigt bra saker och visar prov på såväl intelligensens som förmåga att utmana.
2016-06-10 08:34
Tjoho!!!! Enligt MD som citerar turkisk media ryktas Douglas vara på väg till Fenerbache!!! Let it be true...
Barcelona LennyRomario
2016-06-10 07:47
@Gabriel:
Jag vet inte om du predikar för mig, men det är i så fall onödigt. Jag skrev "vilket säkert är Maradonas bild av en ledare". Inte min. Jag bryr mig överhuvudtaget inte om Messi håller några brinnande tal eller ej. Överskattat trams att stå och gapa.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 07:23
När mittfältet var komplett hade vi Busquets defmitt, Iniesta offmitt och Xavi offmitt. Men sen slutade Tyvärr Xavi och tyvärr Rakitic in. Grovjobbaren och liraren är Busquets för mig. Rakitic är inte grovjobbare för mig. Då ser jag Iniesta som större grovjobbare + lirare.
Barcelona Mascherano #14 el Jefe
2016-06-10 05:34
Ribohn Fan Fattade jag det rätt nu att man bör ta in Coutinho som är snabbare i hemjobbet än den tröge Rakitic? Med den logiken så kan vi likaväl köpa Aubameyang och sätta på Rakitic plats, så kan han rusha hem så fort vi tappar boll. Visst att Rakitic inte är snabbast i världen men han är en grovjobbare utan dess like. Något som Coutinho inte är. Tro mig, vid ett bolltapp som resulterar i en kontring bakåt kommer Rakitic vara nere i eget straffområde snabbare än vad Coutinho är. Rakitic är en Box-to-box och Coutinho är en nr 10. Jag hoppas du ser det själv och vet skillnaden. Sen gillar jag verkligen Coutinho som spelare men jag har svårt att hitta plats för honom i dagens Barca. Skulle isåfall vara som backup/efterträdare till Iniesta men inte ens det känns helt tryggt med tanke på hur vårt mittfält spelar nuförtiden. Den enda jag skulle vilja "ersätta" Rakitic med är Pogba, och den värvningen är inte realistisk alls just nu. Eller Verratti men då snackar vi mer Xavis ersättare och inte Rakitic ;)
Barcelona Kröjff
2016-06-10 03:47
Vilket vredesutbrott av Suárez när han inte blev inbytt mot Venezuela, i all den stund man låg under med 1-0 och därmed var på väg ut ur Copa America. Kom att tänka på Patrick Kluiverts attack mot plexiglaset som tränare i Barcelona, när Suárez slog knytnäven i avbytarbåset. Lär nog bli efterräkningar. För Uruguays tränare alltså. Uruguay sannolikt utslagna redan i gruppspelet. Visserligen positivt såtillvida att Luis får vila och slicka sina sår ett tag till, innan ligastarten i Spanien. Men han lär å andra sidan få svårt att sova framöver. Det blir väl till att bita i kudden.
Barcelona Kröjff
2016-06-10 03:04
Den som på fullaste allvar tror att Maradona uttalar sig om Leo Messi, när han beskriver landsmannen som en fin kille men i avsaknad av ledaregenskaper och personlig profil, har sannolikt missat hela poängen med uttalandet ifråga.

För vad fotbollens gamle "bad boy" förmodligen försöker säga på ett "fint" sätt, är att Messi må vara en oförarglig och icke fåfäng fotbollsspelare från skillnad till honom själv, men evigt oförmögen att fylla dom gyllene skor som han själv spelade i med den självklarhet som anstår en riktig auktoritet, som ledde sitt Argentina till ett VM - guld.

Tack gode gud för att Messi inte besitter samma sjuka självhävdelsebehov som Pelé,Maradona och Ronaldo (inga jämförelser i övrigt!). Att Maradona kan kosta på sig att tala så överdrivet gott om Cristiano Ronaldo, är väl för att portugisen aldrig utgjort något som helst hot mot honom och hans självbild som den absolut bäste genom alla tider.

Messi däremot hotar honom mest hela tiden sedan ett årtionde tillbaka. Ja så till den grad att Diego verkar ha funnit för bästa att sluta fred med Pelé, för att göra gemensam sak med sin gamle ärkefiende i hopp om att Messi i alla fall inte kan mäta sig med dom två tillsammans. Åtminstone inte utan hjälpmedel som höjer potensen....
Barcelona Davids3
2016-06-10 01:20
Herregud vem är detta monster? Kostade Dortmund 5M pound. Det minna vänner kallas affärer.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-10 00:39
Hur fan har Rakitic en offensiv roll i Barca? Mittfältarna i Luchos system används inte som offensiva pjäser på samma sätt som i t ex Peps system. Hur ser man inte det?
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:26
Det är precis likadant det ser ut på andra kanten!
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-10 00:23
@Ribohn Fan:

Om man stirrar sig blind på startuppställningen på pappret - ja. Om man tittar på den faktiska matchen och ser hur han tvingas stanna och täcka upp för en framrusande Alves och en Messi som går in centralt - nej.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:18
Han har ju en offensiv roll nu i Barca!
Barcelona neymar JR
2016-06-10 00:14
El_jefe Det roliga är ger man rakitic friheten och en offensivare roll så är han en fantastisk skicklig mittfältare. Det fick man se under Sevilla tiden, nej rakitic ska vara startspelare så länge han håller.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-10 00:12
Ja! Precis som Iniesta och Alba gör för Neymar!
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-10 00:10
Hur kan man inte se Rakitic storhet?? En spelare som springer röven av sig och gör det minst glamorösa jobbet av alla, men ändå bara får skit för det. Och att han är den som ständigt blir utbytt har nog mindre att göra med hans kondition och mer med hans (brist på) status. Man måste börjat följa fotboll i förrgår om man tror att det blir bättre att byta ut honom mot en stjärna. Kolla bara på Madrid, speciellt under deras Galactico era. Gick ju jävligt bra för dem.
Annons: