/spanien/barcelona/forum/6112.aspx/spanien/barcelona/forum/6112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 09:01
Lite suddig med mig, men den andra e med min kusin, som påminner om Alves :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 09:01
Lite suddig med mig, men den andra e med min kusin, som påminner om Alves :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-02 08:59
Barcelona have a penalty difference (for/against) of "+101" in league history. Madrid have "+208" and Atletico "+139".
Barcelona Canaletes
2013-11-02 07:18
haha rolig historia. Lägg upp fotot fan! Ja, du kan lägga en fet big smiley över ditt face så du inte blir outat om du så gärna inte vill :)
Barcelona >The Reporter<
2013-11-02 06:11
Kom hem nyss från stadens festliv. Var på plats igår o såg matchen, och det jag la la mest märke till var Xavis defensiva jobb. Grymt förvånande. Efter matchen när vi skulle ut så kom Cuenca ut genom en dörr i Camp nous gångar. Han gick runt som en vanlig person, och folk reagerade inte. Knappt ngn kände igen honom, men jag gjorde. Jag ropade lite tyst, "Cuenca, foto". Han svarade tyst, "Rapido por favor
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-02 03:52
Adrian från Rayo summerar upp Madrid mycket väl. The 25-year-old says los Blancos’ large budget allows the club to hide their shortcomings better than others, but insists there are flaws in the make-up of the capital club.
Barcelona Shanghai
2013-11-02 03:45
Haha, jag tror nog att vi är de ända som klagar på vinster. Tänk om vi hade förlorat, hur skulle ni reagera? Seriöst, det är så sorgligt att se vissa här klaga. Man får kritisera laget hur mycket man vill, men saken är att vinst räknad som vinst hur än spelarna presterar. Tycker att Neymar är ligans bästa spelare just nu. Han känns alltid farlig när han har bollen vid fötterna. Hans kreativitet är otroligt viktigt mot parkerade bussar.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-11-02 02:36
Visst att camp nou är tyst. Men när Alexis gör mål låter de ungefär som att de gjort 7-0. Vi gör 1-0 i ett derby. Förjävligt
Barcelona Treyh
2013-11-02 02:14
Det märktes att Busquets var trött. 3x intensiva 90 minuter på sex dagar tär på kroppen
Wena
2013-11-02 02:03
Haha skön vinst , vi spelar inte den bästa fotbollen i världen men vi levererar :) ligger först i ligan och först i Cl . Vad är det ni klagar på?`neymars skott som nästan gick in i krysset? eller att vi vann med 1-0 med Akexis i topp form?
Barcelona Barcelonistas
2013-11-02 01:15
Barca King - både Xavi och Iniesta var väll ganska så involverade i spelet tidigare säsonger när Messi spelade centralt?. Jag tycker folk glömmer bort en väldigt viktig detalj här. Messi måste vara involverat i spelet så mycket som det bara går. Den dimensionen som Messi ger till anfallet är enormt viktigt för vårt spel. Om du kollar dom matcher där vi har varit som bäst så har Messi varit enormt involverat i spelet. Tyvärr så har Messi inte kunnat prestera på topp den här säsongen hittills då skador satt stopp för han.
2013-11-02 01:08
Så skön inställning vår tränare har. Martino: "Messi thinking about World Cup? Don't think so. If we're lucky to play it, he'll start with that after the CL final."
2013-11-02 01:07
Grabbar vi har klagat och vi har alla sagt det någon gång inklusive mig. Messi ska flyttas till högerkanten och Tata har gjort det. Det kräver cojones. Vi har ett problem dock och det är att Messi blir inte involverad i spelet som vi har vant oss vid. Målet alexis gjorde brukar Messi göra men frågan är om messi hade tagit löpningen eller velat ha den snett inåt bakåt. Genomskäraren Alexis slog brukar Messi slå. Hur ska Messi involveras mer i spelet? Messi är inte den unga naiva 21 åringen som spelade intensivt på kanten och kom med fart för att dribbla bort försvararen från kanten. Tata är på rätt spår men problemet är Messi. Jag har ingen lösning men det som gör oss bättre är att xavi och iniesta blir mer involverade på ett helt annat sätt. Fast jag måste säga att jag saknar Messi centralt.
Barcelona Barcelonistas
2013-11-02 01:06
grande jw - ja fast den förlusten sa inte så mycket för mig med tanke på hur bra vi spelade i dom övriga matcherna. Den 1-2 förlusten mot Espanyol var inget man blev orolig över det var en tillfällig formsvacka. Om jag inte minns fel så förlorade vi även med 4-3 borta mot Atletico, så det var en period där laget var ur form, men man hade hela tiden den där känslan av att laget när som helst skulle hitta tillbaka till toppformen igen.

Sen syftar jag inte bara på den här säsongen utan även under Tito kunde man se att laget hade enormt svårt att plocka fram högsta nivån mot topplagen. Jag har enormt höga krav på det här laget en sådan här match mot Espanyol bryr jag mig inte så där jätte mycket om, i dom här matcherna är det bara poängen som gäller. Det är i dom större matcherna som jag vill se laget spela drömfotboll och dominera stort.
Barcelona grande jw
2013-11-02 00:50
@Barcelonistas:
Du bör dock veta en sak. Pep Guardiola förlorade just den här matchen mot Espanoyl med 1-2 när han tog över laget. Pep var inte heller felfri och det kanske är väldigt svårt att minnas såhär i efterhand? Jag tycker man ser att Tata har en tydlig idé han vill tillföra laget. Han vågar göra ändringar som inte Tito vågade. Han har bara varit i klubben några få månader och klubben har ännu inte förlorat. Spelet klickar inte till 110% MEN vi har en lång tid på oss att justera och förhoppningsvis nå en mycket högre högstanivå än vad vi gjort hittills. Neymar är ny i laget. Messi flyttas runt som aldrig förr. Jag tycker det är OTROLIGT bra att Tata faktiskt vågar sig på dessa ändringar.
Barcelona Canaletes
2013-11-02 00:33
Nu inväntar vi svar från konen Arbeloa angående Piqués senaste kommentar :p
Barcelona LeoMessi
2013-11-02 00:30
Coach Pep,

Under matchens gång så är det okej tycker jag att man kan gnälla ifall spelet ser extremt tafatt ut. Visserligen är det väldigt tråkigt att läsa sånt och som sagt så är man bortskämd som barcasupporter.

Jag själv kan sitta och kritisera under matchens gång men det är för det är i stundens hetta. Sen om man ältar det i veckor så blir det ju så klart bara jobbigt för en själv och för dom andra att läsa.
Barcelona Barcelonistas
2013-11-02 00:21
Coach Pep - håller med men och andra sidan så har Real Madrid haft oturen med att ha Barcelona i sin liga. Peps Barcelona var ett utav tidernas bästa klubblag om inte det bästa, så jag kan tycka att det är lite orättvist att påstå att Madrid inte har varit topp 3 i världen senaste säsongerna. --------- Vi vinner våra matcher men jag kan fortfarande inte se den där lagmaskinen som vi hade under Pep. Jag tycker att vi har blivit sämre när vi spelar toppmatcherna om vi jämför med hur det var förut. Det var precis det som Barcelona var bäst på att plocka fram sin högsta nivå i toppmatcherna, men faktum är att vi har gått ner enormt mycket sedan Peps sista år om vi kollar på hur vi var i dom största matcherna. Man kunde redan föra säsongen se det här problem ( PSG,BAYERN,MILAN,REAL) där vi hade väldigt svårt i toppmatcherna. Någon som känner likadant?
Barcelona NoGo™
2013-11-02 00:18
Pique: "Alexis is like always, he's happy all day. We still don't understand much of what he says, but he's a great guy." #fcblive

Hahaha Pique :P
Coach Pep,
2013-11-02 00:12
@KarmaIsAKaranka:
"Någon av dem två förtjänar ett erkännande i form av Ballon d'Or och likaså Bayern Munchen som fotbollsklubb efter två stora CL-nederlag de senaste åren. Det är ytterst starkt att vända och visa världen att deras klubb tillhör de bästa." Tycker Real Madrid också förtjänar någon form av erkännande. Det är ytterst starkt att anse sig vara top 3 i världen efter 1 ligatitel på 5 år och alla CL-nederlag senaste 10 åren.
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-02 00:10
Lewandowski gjorde för övrigt hat-trick idag för Dortmund.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-11-02 00:09
Så skönt med segrar mot Espanyol och Real :). Så länge vi vinner så är allt godkänd. Vår uppgift är att vinna våra matcher och sen hålla Real borta från oss. Fördelen sen Tata tog över, han vill få in rakare spel i dagens Barca Vilket jag gillar starkt. Och han vill även att barca ska få fler målchanser och Tack Tata för du inte är galen i Bollinnehav. Visst ska man ha bollen men inte hela tiden. Sen en nackdel sedan Tata tog över Barca, Han vill få laget att fungera men han förstör Messis chanser att vinna priset som den bästa. Detta är 4:e matchen som Messi inte gör mål. Jag tror att Messi är missnöjd med Tata ärligt talat. Visst vill du spela Messi på kanten Tata ? Men du måste förstå att det blir svårare för Messi att göra mål Vilket vi har sett. Lag sätter två spelare på Messi på kanten då är han helt osynlig på kanten. Om Tata ska envisas att spela med Messi på kanten då lär vi inte se 30 mål från Messi i år. De kan ni redan nu skriva upp killar, lovar er.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-02 00:06
Förstår inte gnället från Madrid-håll.

För det första har Messi inget att göra med Blatters uttalanden. Personligen tycker jag att Blatter är en pajas oavsett vad han tycker och tänker. Han är väldigt oprofessionell i många anseenden och för mig är det ett mysterium att han kan inneha en sådan hög post. En väldigt falsk person som är lätt att genomskåda dessutom.

För det andra är det journalister, landslagstränare och landslagskaptener som röstar fram världens bästa spelare. Resultaten är officiella och finns att tillgå genom enkelt googlande. Att det ska råda fiffel är bara en klen tröst för de som vägrar inse att Messi är den högst värderade fotbollsspelaren i världen. De som röstar lever för fotbollen och de har, om någon, ett öga för vem som är bäst.

För det tredje anser jag att Messi inte är favorit denna gång och personligen är det inget jag protesterar mot. Messi hade tyvärr lite strul med skador i våras och även i somras. Dessutom är kraven mycket högre på Messi och han vet om det. Spelare som Ribery och Lahm har verkligen visat sitt tålamod och värde. Någon av dem två förtjänar ett erkännande i form av Ballon d'Or och likaså Bayern Munchen som fotbollsklubb efter två stora CL-nederlag de senaste åren. Det är ytterst starkt att vända och visa världen att deras klubb tillhör de bästa.
Barcelona Barcelonistas
2013-11-02 00:06
Pique: "Criticism about the team's style? Imagine what would happen here if we'd only have won a Liga and a Cup in five years."

Haha Pique vilken kung gjorde min kväll!
Barcelona Júnior.
2013-11-02 00:01
Pique: "Criticism about the team's style? Imagine what would happen here if we'd only have won a Liga and a Cup in five years." Haha!
Barcelona Neymar - Messi - Alexis
2013-11-01 23:52
"De kommer säkert att dopa dem igen, man ser att de är slut. Mot AcMilan kommer Messi ( mammas drömmpojk) att göra Hat-trik" Den här nivån håller deras Mod. så nötterna klart håller mindre nivå!
Coach Pep,
@LeoMessi:

Ja, Alves krossbollar gör att man blir rejält förbannad, men det är något som pågått under lång tid, så visst fan har man rätt att klaga på det. MEN, om man känner att man måste ta ut sina personliga trauman eller misslyckade tippningar på laget så kan man göra det hemma istället för på ett offentligt forum. Och om man för ett ögonblick anser sin personliga vinning på Barcas bekostnad vara viktigare än Barcas bästa så bör man på allvar reflektera över sin supporteranda och om man har rätt att representera den här klubbens färger. Detta forum är jävligt lösaktigt nuförtiden med diskussioner om Cristiano hela dagarna. Vad är det med nya generationen cules?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Förlåt, jag måste skratta!

Missade matchen, spelade fotboll. Så jag tänkte ladda matchen nu när jag kom hem. Men, men när jag läste genom forumet trodde jag på fullaste allvar att någon spelare hade på planen mellan Barca.Espanyol. Jag blev fan deppig.

Jag tar de 3 poängen och tackar grabbarna. Som många säger här inne vi har matchats hårt de senaste veckorna sen får ni inte glömma att det här ny era. Det här inte Pep's eller Tito's era. Det här ny början med en tränare som vars smeknamn är Tata. Tålamod grabbar.

Kom ihåg att vi inte har hittat formen än. Det bästa är kvar och jag hoppas att vi tar fram det när det mest gäller i slutspurten.

Glöm inte heller att Tata har inte köpt en enda spelare i FC Barcelona. Han har ärvt laget.
Barcelona fiskfot
2013-11-01 23:48
Leomessi: det är skillnad på att kritisera och på att gnälla så fort det inte är sambafotboll varje match i 90 min
Barcelona fiskfot
2013-11-01 23:46
Herregud vi har ju vunnit. På majoriteten här inne låter det som vi åkt på en förlust. Man kan inte spela sambafotboll i alla matcher året runt. Matcherna mot espanyol är bland dom tuffaste för oss i ligan, vinst är godkänt. Det har var enligt mig en riktigt derbymatch tät och tuff. Sluta gnäll, stötta laget istället vi leder ju för fan ligan.
Annons: