/spanien/barcelona/forum/6109.aspx/spanien/barcelona/forum/6109.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
451
2013-11-01 19:50
Meddelande: Tack för elvan iallfalll.
Älska bröst och barca!
Barcelona Sentuary
2013-11-01 19:48
@( Xaviesta ):

Det är väl deras jobb, jag kommer in här och vill läsa artiklar om mitt lag, sen kvittar det om de inte har tid eller inte, lämna jobbet åt någon annan då liksom finns många som hade gjort det bättre
Barcelona Diar Shekha
2013-11-01 19:45
@Guardiolato: XI Barça vs Espanyol: Valdés; Alves, Pique, Mascherano, Montoya; Busquets, Xavi, Iniesta; Neymar, Alexis y Messi
Postat via SvenskaFans-appen
AndreD -
2013-11-01 19:42
Glömmer aldrig 1-2 förlusten på Camp Nou 08/09. De låg sist, vi låg först. Underskatta aldrig detta skitlag.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-11-01 19:31
@Golden Barca:

Lägg ner med sexismen! Läs forumreglerna...
Barcelona Blaugrana91
2013-11-01 19:18
Även om Espanyol är svaga så får vi komma ihåg att dem alltid brukar höja sig i matcherna mot oss. Jag hoppas dock vi kör över dem.
Barcelona Golden Barca
2013-11-01 18:58
Det är så tråkigt att jag ska behöva spärra en person någon timme innan derbyt men jag måste följa reglerna, vilket du inte har gjort. Du har varit under "bevakning" så att säga under den senaste tiden och i ditt senaste inlägg passerade du gränsen. En motivering behövs inte, du vet precis vad du skrev och sådant hör inte hemma här.

Spärrad! /Mod.
Ronaldinho the original
2013-11-01 18:05
BAGNACK & DONGOU (Barcelona) Samma här. Vi får hoppas på Neymar-Messi-Alexis
Barcelona ( Xaviesta )
2013-11-01 18:01
Sentuary Det finns väl en anledning, annars hade dom lagt upp en artikel ju. Inget fel på vår redaktion alls, jag älskar Tahers "Måndag hela veckan" eller tex Dannes klockrena analyser vecka in och vecka ut. Kvalitén är viktigast och grabbarna kanske inte skriver så ofta men när det väl görs är det alltid lika läsvärt. Tycker snarare vi har en av dom mest kompetenta och skickligaste redaktionerna här på SF. Man får helt enkelt respektera att folk har ett liv utanför dom här väggarna också och inte alltid hinner leverera på utsatt tid. Ideellt det här vettu.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-11-01 17:59
Hoppas vi kör över Espanyol. Har taggigt handicap Barca
Aléx
2013-11-01 17:54
Loggar in för att läsa införrapport Barca - Espanyol men ser nada...det är torts allt derby :P
Hoppas att Messi startar ikväll och öppnar målkontot, han har varit strålande senaste 2 matcherna men haft otur med sina avslut.
Neymar - Messi - Alexis från start skulle göra min helg. Hoppas Tata skickar Pedro och Tello till läktaren.
Barcelona Shanghai
2013-11-01 17:09
Alltså det jag menar med mitt inlägg är att jag vill se spännande Barcelona-derby. Man snackar om matcher en vecka innan matchdags, likt el Clasico.
Barcelona Shanghai
2013-11-01 17:07
Tycker att det hade varit roligt om en shejk tog över Espanyol och sedan köpa nya superstjärnor till laget, så att man kan se många stjärnor på plan i detta derby, som Manchester-derbyt. Man City var inte heller så stora år 2007, men titta idag alla vill se Manchester-derbyt.
Barcelona Sentuary
2013-11-01 16:54
Derby ikväll och inte ens en enda artikel om det? Bra redaktion vi har här ju..
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-01 16:40
Aguirre “Look at this,” he said last week, disgustedly jabbing at a paper on his desk. “Page 40. Page 40!” He sat back in his chair. He held up his hands. And then he sighed. “On Page 39 there is a story about Barcelona’s youth team,” he said. “We even come after that.” Läste en underhållande artikel om Espanyols situation som lillebror i Barcelona och hur det påverkar de.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-01 16:18
Former Barcelona centre back Patrik Andersson (42) will attend the game against Espanyol. The Swede played at Barcelona from 2001 to 2004.
Barcelona Acrobat
2013-11-01 15:59
Hoppas att både Messi och Neymar startar ikväll. Det är ren och skär underhållning när båda är på planen samtidigt. Allting kan hända! :P Messi har enligt mig varit strålande bra dem senaste matcherna och verkligen kämpat hårt. Ikväll är det dock dags att hans målform kommer igång igen.
Barcelona FCB_Messi
2013-11-01 15:53
Westinho Samma här , har också spelat på Messi hattrick idag :P.. "känner" jag Messi rätt så kommer han aldrig låta Ronaldo och costa rycka ifrån så här . Idag har han chansen att komma ikapp , och jag vet att han tar den .
Barcelona Shanghai
2013-11-01 15:30
RCD Espanyol är alltid kluriga att möta, både hemma och borta. Det känns som en CL-final när de ställs mot Barça. Tata måste motivera spelarna lite extra, så de inte tappar huvudet och spelar utan någon känsla för detta derby.

Så skulle följande startelva se ut om jag fick välja...

Valdés

Alves - Bartra - Puyol - Montoya

Cesc - Busquets - Iniesta

Pedrito - Messi - Neymar

Valdés är given i målet. Inga konstigheter med det.

Backlinjen skall vara den samma som i senaste matchen, men det sägs att både Piqué och Mascherano kommer spela istället för Bartra och Puyol. Adriano får vilas i denna match för att ge plats åt Martin som gjorde ett utmärkt inhopp sist.

Cesc får fortsatt förtroende med tanke på formen och Xavi får återigen vila sig, så han inte skadar sig och missar Milan. Busquets som defensiv mittfältare och Iniesta återtar sin startplats efter att han satt på bänken mot Celta.

Pedrito får chansen igen i ligan, och Messi får spela för att komma igång med målskyttet, medan Neymar tar tillbaks sin plats och Sanchez får vilas i detta möte så inte chilenaren drar på sig småskador inför Milan.

Sedan vill jag se Sergi Roberto medverka i denna match. Ett tidigt inhopp skulle inte påverka så värst mycket.
Barcelona Rambla~
2013-11-01 15:30
Vilket mål av Berisha. Zlatan-klass på den klacken.
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2013-11-01 14:35
Tv4 visar den!

Bra gjort av han som gjorde målet.
Honduras har annars inte haft så mycket, det har ju legat ett svenskt mål i luften.
Ronaldinho the original
2013-11-01 14:32
Vilket mål av Brayan i Honduras!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-01 14:28
Har spelat på att Messi gör hattrick ikväll. Hans formkurva pekar uppåt, det såg man mot Celta där han gjorde en bra insats. Tyvärr hade han oflyt då Celtas målvakt räddade alla hans avslut, han borde gjort minst två mål.

Cristiano och Costa har ryckt ifrån Messi i skytteligan nu, och Messi kommer vara hungrig ikväll för att nå ikapp. Tre mål, mark my words.
Ronaldinho the original
2013-11-01 14:25
Vilken kanal? :)
Barcelona Zibarca ~ MESMARizing
2013-11-01 14:24
Någon som ser på Sverige - Honduras U-17 vm? :)

Mycket imponerad av deras spel!
Många unga duktiga spelare. Mer tekniska, och spelar smartare än flera i A-landslaget.
Ronaldinho the original
2013-11-01 14:13
Någon som kan skriva lite statistisk inför matchen ikväll. Senaste matcherna,inbördes möte, hur viktig matchen är för bägge lagen, möjliga startelvor m.m. Skulle verkligen uppskattas.
Barcelona barca show
2013-11-01 13:47
Håller med dig gabriel och jag har en liten annan tanke som gör att vi skulle behöva använda busken när vi har boll som 3 mittback och cesc eller iniesta som vanliga mittfältre med begränsade offensivt .
Där vi hade kört med
Valdes
Alves Pique Puyol Alba

Buquets cesc/iniesta

Messi fri roll

Alexis Lewa Neymar

Med denna formationen får vi messi där han kommer dominera men vi kommer ha en mindre mittfältare men då måste man begränsa deras offensiv så istället vara de som fördelar bollarna mer likt iniesta att ej hålla så mycket i boll och kanske ta xavis spel typ detsamma med cesc och busqets då som den defensiva och då har vi ytteranfallarna som kommer försvara med oss och ytterbackarna inte behöver dö.
Men för att köra denna måste vi pressa enormt mycket och då kommer motståndarna be om att få lämna WO för då kommer vi verkligen se riktigt farliga ut ostoppbara.

Min tanke med lewa och så alla kan få vara med och dela men då på xavis bekostnad men då börjar han ju komma till åren och bäst att då ha honom i de viktigaste matcherna fullt frisk så får han vila mycket mer.
Barcelona Rambla~
2013-11-01 12:56
Samma säsong och CL, målen Barca - Lyon, även där 4 mål i första halvlek. Keite satte 5-2 i 2:a halvlek. :)
Länktips: ul.to/isfx6pa5
Barcelona Rambla~
2013-11-01 12:54
En liten halloween-present. De 4 målen i första halvlek Barca - Bayern CL 2009.
Länktips: ul.to/a26137tc
Barcelona Pep #4
2013-11-01 12:43
Med messi som en släpande roll bakom en anfallare fast som utgångspunkt till höger så tror jag Neymar hade gynnats av det. Han kan skära in i banan bakom anfallarna och löpa i djupet samtidigt som Alexis också kan göra det istället för slicka rent kanterna.

Vi har två offensiva ytterbackar som kan göra det och en Busquets som kan ta deras lucka bakåt ifall det skulle behövas.
Annons: