/spanien/barcelona/forum/6107.aspx/spanien/barcelona/forum/6107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-10 12:33
@Cule4life:

Är det bara jag som inte är imponerad av Alberto Moreno eller? Så bra är han väl inte?

Och i dagsläget har vi faktiskt inget större behov av en mittback då vi har fått tillbaka Puyol, Bartra storspelar, Piqué spelar bättre än tidigare samt Mascherano som kan göra fantastiska matcher för att sedan tyvärr göra idiotiska misstag.
Barcelona Bästelona
2013-11-10 12:06
Barca king Du kan väl länka artikeln ;)?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2013-11-10 12:00
David Luiz på väg till Barca i Januari ?
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-11-10 11:43
Jag vill hellre ha en Messi ur form just nu än en Messi som inte är i form april-maj månad, när allt ska avgöras
Barcelona Shanghai
2013-11-10 11:41
kingrodrigues Han vann aldrig guldbollen, utan han vann priset för nästa spelare i Europa.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-10 11:27
Goal.com har skrivit en mycket läsvärd artikel om Pique och hans nedgång. Ni kan läsa fulla artikeln på Goal men här är en munsbit. Pique's problems began in Pep Guardiola's final season at Barcelona. PG and GP enjoyed an excellent relationship initially, but the coach grew frustrated at his player's attitude towards training and conditioning. As the defender's relationship with Shakira grew, so too did his waistline: Pique fell in love with one of the world's most glamorous singers - and fell out of love with the beautiful game. Guardiola tried everything to get Pique back on board, but was increasingly irked by the player's irresponsibility off the pitch: Gerard and Shakira posted pictures of them white-water rafting - an activity strictly forbidden in the player's contract at Camp Nou. That was in the summer of 2011, and during the winter break, the two shared some snaps of them jet-skiing in Miami. That, too, was supposed to be off-limits. Pep, although a media-friendly coach, hoped his players would shun the spotlight and was concerned at Pique's priorities - especially as the defender was flouting the rules on his holidays. Gerard also incurred the wrath of his boss by leaving his car parked in a bus lane in central Barcelona with the door open ahead of a crucial Champions League trip to Bayer Leverkusen. On and off the pitch, he was becoming far too distracted.
Ronaldinho the original
2013-11-10 11:10
Men kom igen, vi hade världens bästa mittfältspar Iniesta-Xavi som vann VM de året, plus att den "förlorade sonen" skulle komma året efter. Men varför vi inte köpte Silva när vi behövde en mittback är en gåta
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-10 10:57
Zubizarreta had deals on the transfers of Ozil in 2010 and Thiago Silva in 2012, but Guardiola and Vilanova didn't approve the deals. [md] Men va...?
Jeffson
2013-11-10 10:45
Vafan... Exakt vad är fel med att säga att Özil spelar bättre än Iniesta JUST NU? Klart jag håller Iniesta som en bättre fotbollspelare än Özil men har ni sett dom båda denna hösten? Özil har varit totalt avgörande för sitt lag medan Iniesta har varit en skugga av vad han brukar vara. Samma gäller Ronaldo vs Messi. Hade Balon D'or bara handlat om oktober-november så borde vi alla vara rörande överens om att Ronaldo borde ligga bättre till då han har varit hetare. Som tur är handlar det inte bara om dessa två månader men klart som fan att både Ronaldo och Zlatan har varit hetare än Messi den sista tiden. Sen att ingen av dom kommer i närheten av Messi nör han är i toppform och skadefri är en helt annan femma. Men då gäller det ju att han också är det. En pigg Messi de närmsta matcherna och Ronaldo är tvåa igen. Många här borde lära sig skillnaden mellan form och högsta nivå.
Barcelona kingrodrigues
2013-11-10 06:30
Shanghai Sheva har vunnit guldbollen?
Barcelona .Andreas
2013-11-10 03:40
Man ser ju i alla fall var PL ligger när Manchester United hade stora bekymmer med Sociedad som enligt mig är riktigt överskattade.
Barcelona Júnior.
2013-11-10 03:34
Form är endast temporärt, Lionel Messi är en klass för sig själv.

Leo har har varit i en kortvarig formsvacka (som han förhoppningsvis redan kommit ur) vilket redan har väckt tvivel hos många och detta efter endast fyra mållösa matcher(!). Frågorna många ställde sig själva löd förmodligen; "Är han fortfande världens bästa?", "Är han top tre i världen?" etc. Det jag kan säga är att de höga förhoppningarna alla har på Messi talar för sig själv och hans storhet.

Lionel Messi är världens bästa spelare. Han är den bästa spelaren världen någonsin har skådat enligt mig, många här inne, många fotbollsälskare och av ofantligt många personer som dedikerat sina liv åt sporten som journalister, fotbollsspelare, tränare m.m.
Det finns ingen som honom och det finns absolut ingen fotbollsspelare som är lika mångsidig som Messi. Han har heller aldrig slutat prestera, inte då och inte nu. Vi får inte glömma att Messi i våras slutförde ett nytt rekord då han nätade mot samtliga lag i La Liga i följd(!), vilket är en enorm bedrift. Vi får heller inte glömma att Messi i våras vann ligan och som vanligt återigen blev Europas främste målskytt. Han slutar aldrig förvåna oss.

Det enda som kan stoppa Messi från att vinna sitt femte Ballon D'or i år är endast han själv och hans skador som ständigt har hemsökt honom under vårens- och höstens gång. Han har heller inte haft samma förutsättningar som Ronaldo, Ribery och Zlatan som vecka in & vecka ut har varit tillgängliga för spel. En fotbollsspelare behöver speltid för att kunna behålla en god form. Leo ÄR endast mänsklig, 1,69m av kött och blod, även om han framstår som något annat, en varelse av det omöjliga eller en illusion. Vi alla vet att Messi under en bra "arbetsdag" överglänser samtliga kandidater i toppform. Det finns en anledning till att alla lag behöver köra med extrema taktiker för att stoppa denna man till skillnad från dagens andra fotbollsspelare. Anledningen är, som sagt, för att han är en klass för sig.

"They tell me all men are equal in God's eyes. This player makes you seriously doubt those words. Lionel Messi!" - Ray Hudson.
Barcelona Júnior.
2013-11-10 03:18
Barcelona Shanghai
2013-11-10 01:48
MESSI.CORLEONE

Håller med. Han är faktiskt bättre än Rojo.

Jag blev ganska besviken år 2010 när Maradona ignorerade honom, trots att han vann trippeln.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-10 01:45
Shanghai

Hoppas han lirar VM nästa sommar. Då skulle han bli odödlig.
Barcelona Shanghai
2013-11-10 01:38
OT

Jag måste bara skriva att jag gillar Javier Zanetti. Har aldrig sett honom klaga på domare, skylla på lagkamrater och motståndare, aldrig sett honom göra en ful glidtackling, trots att han är back.

Han är den perfekta spelaren enligt mig. Vilken legendar!
Barcelona Lion24
2013-11-10 00:35
Jag har aldrig förstått hur en komplett spelare som kan skjuta hårt, nicka bra, springa väldigt fort, skjuta långt ifrån m.m har gjort färre mål än en ''dvärg'' tidigare säsonger. Jag har aldrig förstått hur världens mest kompletta spelare som dessutom är en ytter kan göra mindre assist varje år (!) än en ''dvärg''.
2013-11-10 00:30
Kollar på reprisen av andra halvlek och jag förstår inte varför Iniesta inte passade Neymar i djupled. Iniesta såg löpningen och öppningen. Det är inte lik honom. Iniesta är inte orädd för att sätta bollen på djupet. Det får bli skärpning i kommande matcher. Laget måste börja synka ihop bättre vilket de visade prov på i början av säsongen.
Barcelona BarcaLaliga
2013-11-10 00:28
Kikade ungefär 25 minuter i början av matchen mellan Malaga och Real Betis från förra helgen (3-2) igår kväll innan jag gick och la mig. La såklart fokus på Betis av det lilla jag såg kunde jag dra några slutsatser iallafall. Under dom första 25 minutrarna så dominerade Malaga stort, hade ett bra bollinnehav och Betis hade svårt att skapa långa anfall med sin passningsfotboll som Pepe Mel förespråkar. Jag såg Roque Santa Cruz göra 1-0 pågrund av passivt försvar och dålig kommunikation vilken gjorde att Roque fick 2 chanserutan någon speciellt bra uppvaktning i eget straffområde. När passningsspelet inte fungerade och dom långa anfallen inte lyckades så försökte Betis kontra på Malaga, men oj så idéfattigt det såg ut, man förlitade sig på individuella prestationer och det var inte någon som löste det på egen hand. Sist men inte minst så saknar detta Betis flera tongivande startspelare där Perquis, Juanfran och Chica (avstängd) är borta definitivt, Amaya, Paulão, Salva Sevilla och Ruben Castro är alla tveksamma, tror även Nosa saknas.(?) Om det är nån gång som det passar bra att möta Betis på bortaplan så känns det som att det är rätt tillfälle just nu, att vara bortalag på Benito Villamarin är inte lätt såklart men tror att vi är allt för bra för att tappa poäng.
Barcelona Gio Style
2013-11-10 00:18
Folk glömmer lätt bort det Messi gjort senaste 10 månaderna bara för att han har vart dålig (med Messimått mätt) senaste 2 månaderna.
Det handlar inte om vem som är bäst närmast datumet som guldbollen delas ut.
Barcelona Shanghai
2013-11-09 23:48
2004 och 2005 borde inte Ronaldinho ha vunnit guldbollen, allt eftersom eran och vissas logik är att den som gör flest mål bör vinna. Det är irrelevant hur mål skall se ut, det är bara peta för petandes skull. Vi säger så...

2004 - Shevchenko
2005 - Eto`o

Dessa gubbar borde ha vunnit guldbollen med tanke på att Ronaldinho inte öste in mål. Inzaghi borde ha flera guldbollar.
2013-11-09 23:45
Dags och spela Cesc helt ärligt. Cesc has created 4 chances in his last 21 minutes with Barcelona #fcblive 2 in 7 mins vs Espanyol, 2 in 14 mins vs Milan
Barcelona .Andreas
2013-11-09 23:40
"Listan" Ribery före Aguero? Allvarligt?
2013-11-09 23:36
Jag läste på Tumblr en klippt nyhet från el mundo att Messi har jobbat med en dietist och tappat 2 kilo!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-09 23:36
Alla kommentarer jag läst nedan säger bara allt om Messis storhet. När han är ur form samtidigt som andra toppspelare är i form så är han jämförbar med dessa. Men när han är i form så är han herren på täppan och onåbar. Sanna mina ord: den formen får vi redan se i morgon.

Bona nit!
Barcelona zick9
2013-11-09 23:28
@cules4life:

Är Messi topp 3 de senaste 5 veckorna? Nej.
Är Messi topp 3 de senaste 10 månaderna? Utan tvekan.

Stick tillbaka till Puert*n där du kom ifrån.
Ronaldinho the original
2013-11-09 23:23
cules4life (Barcelona) 2013-11-09 21:55 Om vi är realistiska så är inte ens Messi top 3 i världen just nu. Han har varit jävligt svag denna säsongen och hoppas att det vänder och ser ett antal vackra mål varje match från han. Min lista: C.Ronaldo Zlatan Ribery Messi Özil Vilken människa framförallt Barcelona supporter har Özil före Iniesta, oavsett form så är Iniesta absolut världens bästa offensiva mittfältare. Om det är så att du är en Real fan från Puertan så har jag en fråga till dig. Har du inget annat för dig en lördag kväll än att skapa en fake konto och försöka provocera Barcelona supportar med dina onödiga kommentarer?
2013-11-09 22:50
Ronaldo va ledsen, mycket ledsen och efter 20 miljoners kontraktet är Ronaldo glad, mycket glad. Hans form beror på glädjeyran av plånboken. 3 of Messi's 17 Liga hat-tricks include a penalty goal (14 none), while 12 of the 19 hat-tricks of C.Ronaldo include one (7 none) Just därför är han Penaldo.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-09 22:43
Crille har spelat 3 matcher fler än Leo i Ligan o 1 match fler än Leo i CL

Chilla alla fan, låt Crille glädjas lite, han gråter ändå 3/4 av årstiderna :)
Barcelona Shanghai
2013-11-09 22:21
cules4life

"Så du säger att Messi inte lever på sina lagkamrater? Vi håller just nu på att förstöra Neymar som är enligt mig en bättre spelare än Messi tre gånger om"

Anledning till att jag länka videon.

Glömde, jag skulle inte mata troll.
Annons: