/spanien/barcelona/forum/6106.aspx/spanien/barcelona/forum/6106.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2013-12-20 17:44
Börjar sippra in tweets om att Xabi Alonso inte ska förlänga med Real. Tungt avbräck för dem om det stämmer. tillbaka till liverpool?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-12-20 17:34
Acrobat (Barcelona) Hahah jag förstår honom? Vad kostade jeansen? Sugen på att dra dit och köpa ett par :D
Barcelona Acrobat
2013-12-20 17:24
Jag var inne på NK i Göteborg nyss och där sålde de Replay- jeans med Barcelonas emblem på. Riktigt snygga jeans faktiskt! Min bror köpte ett par och samtidigt kom det in ett Real- fan... en kille i 20- årsåldern. Han tyckte också att jeansen var snygga, men han vägrade köpa dem, eftersom han hatade Barca! Hahaha! Han blev så besviken, eftersom han egentligen ville ha dem!
Barcelona Gabriel
2013-12-20 15:59
Diar Shekha

Det är över min budget f.t, har råd med en eller två pepparkakor och en julmust flaska. Det är du bra värd! :D
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-12-20 15:57
glömde källa på värvningarna se länktips
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-12-20 15:56
Diar Shekha Chyrgynskiy - £22m Keirrison - £12.3m Ibrahimovic - £61m Henrique - £7m Martin Caceras - £14.5m Dani Alves - £31.2m där har du alla överpriser.. vi hade tur att Alves var värd pengarna men de var ett överpris för honom chigrinsky och keirrisson ska vi inte ens prata om, alla rosells värvningar har vi haft nytta av, alla är bra, fabregas blandar o ger men han får aldrig spela i rätt position fan, sanchez har på allvar kommit igång( lite sent ) Neymar gav oss spanska supercup seger och det 'r han som håller oss vid liv nu när messi är borta, vi alla vet hur det gick förrut när messi inte var med, vi spelade som Milan, tråkigare fotboll fick man leta efter när messi inte spelade.. han är värd vartenda krona, hade inte vi fått honom hade city eller psg snott honom, va hade vi då gjort nu när messi varit långtids skadad? vem hade spelat fram bollar o gjort mål? Pedro?
ForzaBlaugrana
2013-12-20 15:54
@Äkta Cule:

Helt sjukt hur många tidningar håller på. Men det värsta är väl folket som läser det och inte lärt sig ngt om källkritik heller. Man får huvudvärk när man läser artiklarna på AB kommentarfält där jag jag läste,. Jag citerar "blablabla börjar hata messi mer o mer för varje dag" den idioten kunde inte ta sig 2 sekunder och läsa hela artikeln där Messi klart och tydligt säger att han inte lipat efter en J*vla löneförhöjning! some people make me crazy.. visca el barca
Barcelona Neymessi
2013-12-20 15:47
Så typiskt att medierna (ja, bl.a. Skitbladet) skriver att Messi är sur för att han inte får ett förnyat kontrakt, när det är just DET påståendet som messi är arg över. Messi har fått stå ut med en massa skit och falska anklagelser från Madrid. Dom är antagligen bara jävligt rädda eftersom Messi snart är på banan igen och kommer krossa marängerna till småbitar och sen mata duvorna med smulorna. Det är inte konstigt att även blyga personer som Messi tillsist ryter ifrån. Han får en massa skit utifrån och internt verkar allting inte heller i sin ordning. Jag hoppas verkligen ledningen lägger ifrån sig golfklubban och tar tag i problemen.
Äkta Cule
2013-12-20 15:41
Man måste bara älska hur AB smutskastar vår vackra klubb...
Barcelona Diar Shekha
2013-12-20 15:37
Gabriel Tack ska du ha! En Cruyff-Biografi eller en Busquets-Tröja vore bra. Du kan få mitt adress på PM. ;)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-20 14:51
Abbe

Haha älskar hur han och Pinto hälsar på varann.
Barcelona Abbe.
2013-12-20 14:45
Deulofeu är i Barcelona för att återhämta sig från sin skada. Efter tester av Barças läkare visade det sig att han kommer bli borta i 6-8 veckor. Han kommer även, så vitt jag vet, spendera samtliga i Barcelona och återvända till Liverpool först när han fått el alta médica. Här är ett kort videoklipp när han träffar sina "ordinarie" lagkamrater och Tata Martino.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-20 14:39
Tycker det är komiskt när man försvarar Laporta gällande dåliga värvningar med att det var Pep som stod för dessa.... I nästa sekund anklagar man Rosell för att inte värvat bra. Då borde det väl vara samma där, jag menar lär väl isåfall vara både Tito och Tatas fel då? Sen har faktiskt Rosell gått ut och försvarat Messi och hans familj. Nej tycker det här var väldigt onödigt av Messi, visst bra på sätt och vis att han säger ifrån, men att göra det i media är onödigt som sagt. Detta leder bara till massa skriverier vilket är negativt för klubben.
Barcelona Valdés
2013-12-20 14:30
Barca Barca; det var Javier Faus som ansvarade för Etoós övergång.... och det var Laporta som bytte Etoó och en halv miljard mot Zlatan.....
Barcelona Neymessi
2013-12-20 14:25
“There’s something going on. Some people are taking advantage by saying things they shouldn’t when they have no basis in fact or evidence. After six years praising him, people have got bored and have started to fish for something different – it’s like they want the best player in the world to change. But Leo is the best and he will do his talking out on the pitch, where he does it best”
Cesc Fabregas to Marca

Kan bara hålla med!
Barcelona Gabriel
2013-12-20 14:18
Diar Shekha

Du ska få en julklapp av mig!
Barcelona Barca Barca
2013-12-20 14:17
Diar Shekha Rosell ville ha Luis Fabiano, Laporta köpte istället Eto'o...resten vet du.
ForzaBlaugrana
2013-12-20 14:05
Det har varit mycket snack om våra interna problem idag och jag vill lägga lite fokus på något positivt som att tranfersfönstren öppnar snart.
Personligen så tycker jag att vi behöver en mittback men jag vill helst diskutera offensiven. Vi har obviously den bästa anfallern i världen, men jag har märkt att spelet offensivt brukar låsa sig när vi möter toppklubbar med en stark defensiv. Därför tycker jag som Tata att vi borde köpa en en target-spelare som är villig o sitta på bänken som cardozo,klose mm. Men en som jag haft min ögon på är Emanuel Adebayor som knappt får någon speltid i Tottenham. Han spelade lite nu i cupen och gjorde ett riktigt sjukt mål. Han är inte för gammal, verkar inte klaga på om han sitter i bänken och är stor,stark,bra med bollen. Kanske hade varit något?
Barcelona Bästelona
2013-12-20 14:00
'' Fabregas vill jag Inte ens gå in på! ''

Fast i mina ögon var Fabregas ett kap. 365 mkr för PLs bästa mittfältare är inte ett dåligt pris.
Barcelona el Flaco
2013-12-20 13:52
Trodde aldrig att Messi skulle vara den som droppar en sådan ether på styrelsen, men om det nu stämmer har jag inget emot det. Förstår inte varför kritik mot presidenten eller styrelsen ska ses som en attack mot hela klubben. Det var likadant när Pep gjorde detsamma mot Rosell och många culés förstod inte hur han kunde göra en sådan sak och menade att han saknade klubbkänsla och både det ena och det andra.

I fallet nu med Messi verkar det tydligare för varje dag som går att det saknas feeling mellan spelarna och ledningen. Kan säkert tänka mig att det som hände med Abi och Valdés snackas inom omklädningsrummet och det är förståeligt om spelarna inte känner sig trygga med dessa direktörer. Alla rykten om att Messi ska ha stört sig på att vissa styrelsemedlemmar ska ha pratat om hans privatliv vid en Guldsko-galan kan ha knappast hjälpt situationen.

Finner allt detta oroväckande. Visserligen kan man säga att det var också tumultartad i klubben när Laporta var president men skillnaden då var att problem var nästan endast på styrelsenivå och inte med spelarna. Laporta visste bättre att överlåta de sportsliga besluten åt experterna och det var uppenbart att han hade bra feeling med spelarna, som t.ex. Xavi.
Peshmerge - AS9
2013-12-20 13:35
VARFÖR försvann min text när jag skulle ändra en grej ?!

ZzZzzz -_-
Peshmerge - AS9
2013-12-20 13:32
Barcelona Canaletes
2013-12-20 13:12
Det var väl Laporta som ville ha Zlatan? Han spontanköptes har jag för mig när man var tillbaka från resan i Ukraina (Chigrinskiy). Man passade på att stanna i Milano och försöka värva Zlatan vilket gick hem.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-20 13:04
Barca King - Messi & Neymar run the show (Barcelona) Kul att du nämner värvningar & försöker svartmåla Laporta. Visst många av Laportas köp var inte lyckade men man får inte glömma bort att många av dessa värvningar som misslyckades var på grund av Pep Guardiola. Det var Pep som ville ha Zlatan, det var Pep som ville ha Chygrynsky,det var Pep som ville ha Hleb tex. Det är inte Laportas fel att de misslyckas i slutändan. Sen ska de ha mycket kritik för Henrique & Keirrision, att köpa spelare som inte ens representerar klubben är vansinnigt. Men vad är det Rosell gör som är så speciellt? Vi har behövt en mittback i snart 3 säsonger men inte fått ett shit. Vi har Song & Roberto som reserver till Xavi & Iniesta. Laporta hade iallafall värvat någon, sen om de skulle lyckas eller misslyckas är en annan femma. Vi betalar även grova överpriser för spelare även med Rosell som är ekonom, hur kan Song kosta 19 miljoner euro + bonusar? Hur kan man värva en reserv till Busquets för så mycket pengar? Hur kan det vara möjligt att betala 57 miljoner euro för Neymar som bara hade ett år kvar på kontraktet? Fabregas vill jag Inte ens gå in på! Som sagt det är bara komisk att nervärdera Laporta för värvningar men samtidigt hylla Rosell när det är same shit.. Hur kan det vara möjligt två av våra mest lovande spelare sitter på utgående kontrakt? Vi är i behov av backar, så istället för att köpa några backar så håller man på slarvar bort Bartra & Montoya. Den ekvationen hade inte ens Albert Einstein kunnat lösa! Jag hatar Rosell av hela mitt hjärta, jag står för det & jag har fog för det! Sättet de behandlade Eric Abidal på är fullständigt skamligt & obehagligt! De skyllde på Hans hälsa, men ABIDAL har nästan spelat varje match med Monaco & är även deras Kapten. Han har dessutom gjort några Landskamper för France efter det. Hur försvarar men det? Hur? Hela Rosells ledning är idioter. 1.Esbuesio, hur kan han få vara kvar? Vi kommer åka ut från Segundan. 2. Toni Freixa eller vad nu stolpskottet heter, han jämförde Tito Vilanova med Pep Guardiola på fullaste allvar. 3. Zubi. Måste jag säga något här? 4.Faus, när du får världens snällaste människa(Messi) att säga såna saker då är det något som är allvarligt fel i huvudet på Karln. Jag skiter i om laget vinner titlar med Rosell. Han har fått allt på ett silverfat av Laporta, han tog över när vi var världens bästa lag. Hade man vänt på det, dvs Rosell hade tagit över 2003 när Klubben var i botten så hade vi aldrig varit där vi är idag! Med Rosells hjärna & med hans clown till folk hade det bara blivit värre. Joan Laporta är inte perfekt men han är tusen gånger bättre än Rosell & jag kommer försvara honom ända till döden. Jag gav Rosell en chans i början när han tillträde men det tog inte lång tid tills man insåg vilken idiot han var. Det hela började med Reklam på tröjan & nu är vi i ett läge där en som Messi av alla spelare kritiserar styrelsen. En Messi som är så blyg, en Messi som aldrig hörs i media och en Messi som aldrig tidigare haft problem med någon från styrelsen. Jag stödjer Messi i alla lägen mot dessa dårar, det är bra att han kommer ut med sånt, det Visar bara Rosells Sanna ansikte & hans chanser att bli president igen 2016 ökar inte direkt efter Messis uttalanden.
SoN_Un
2013-12-20 12:47
Barca King - Messi & Neymar run the show

WOORD!

fett nice skrivet, du är dagens kung enligt mig....
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-20 12:36
Alla här inne som har hoppat på hate Rosell karusellen hade nog ätit upp Laporta med tanke på att dagens media gör allt mer transparent. Rosell må ha skämt ut Cruyff och betett sig som ett svin men hans värvningar har varit 100 bättre än Laportas! Chygrinski, Hleb, Caceres, Zlatan, ge eto gratis, KEIRRISON, Hanrique med flera. Jag undrar om han hade landat Neymar eller festat med sin Porrstjärna i Caribbean? Snälla ta inte och nappa på allt media säger och sätt inte i populär tuff, tuff tåget för att alla andra skanderar slagord mot Rosell. I Madrid är det chill, i Barcelona är det kaos efter 5 lyckade år. Konstigt, mycket konstigt. Och knip igen med era snälla Valdes snacka skit om Rosell!!!! Blunda inte inför allt gott Rosell gör och läs på för att bilda er egen uppfattning. DET ÄR NU VI SKA VARA ENADE BAKOM KLUBBEN OCH PRESIDENTEN. INTE LÅTA FIENDEN BAKOM LINJEN DELA PÅ OSS.
Barcelona NoGo™
2013-12-20 12:33
Talking to press at Club World Cup yesterday, Fifa president Blatter refused to explain why the Ballon d'Or vote was extended this year [as]

Hahah...Vilken pajas! Alla vet ändå varför..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-20 12:27
Är den här inre stridigheterna verkligen hälsosamt för Barça? När Laporta var president var det samma visa. Styrelseledamöter som hoppade av en efter en. Laporta tog oss tillbaka till fotbollens finrum men någon nytta var han inte i efterhand. Det fanns en tid då endast de bästa spelarna i världen tjänade 10 miljoner. Iniesta fick nyss ett kontrakt värt 14 miljoner euro om året tills 2018, inte för att han bara är en av världens bästa men för att han är trogen klubben. Messi kritade för ett tag sen på ett kontrakt. När de frågade Faus om de ska ge Messi ett nytt kontrakt på grund av Crybabys nya sa han: "att vi förnyade med Messi precis och vi inte ska behöva känna press att förnya bara för att de gör det i Madrid." Rosell, skyddade Messi och hans familj bara den här veckan med uttalanden om att de attackerar Messi och klubben samt att Messi familjen är oskyldig. Med den här negativa energin i klubben blir jag inte förvånad över att vi förlorar alla titlar. Enligt mig är det här en öppen och klantig uttalande av Messi som han klart riktar mot ledningen och gör ingen glad. Speciellt när Rosell sa att Messi förtjänar att bli världens bäst betalda och ska vara det! En sak som gör mig orolig är att med framgång kommer girighet, makt hunger och storhetsvansinne. Messi vill klart få en bättre kontrakt även om han inte ber om det öppet men indikationen finns där. Hur ska vi betala ut och lösa allt det här utan sponsorer? Hade vår Messi nöjt sig karriären ut i vår klubb med en lön på 7 mille? Iniesta? Puyol? Valdes? Vem som än blir president efter Rosell måste välja Mes que un club and go poor eller framtiden eller kombinera de 2.
Barcelona påfågeln
2013-12-20 12:22
Valdes är frisk och tillbaka snart! Då är man lite mindre nervös igen. Be afraid City, be very afraid!
Barcelona B-Guden
2013-12-20 12:20
@Dinho the artist:

Tror han väljer att stanna, han ger sin fans en en "julklapp" vore ju konstigt om han ska komma med en dålig nyhet på julafton när han har halva säsongen kvar med sitt lag.
Annons: