/spanien/barcelona/forum/6103.aspx/spanien/barcelona/forum/6103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2013-11-08 12:12
H.Alavi - Magico! Aftonbladet kan vi inte klandra. Det är en av dom högt uppsatta inom klubben som slänger ur sig sånna idiotiska uttalande, han representerar klubben med andra ord kan dom skriva "Barcelona".
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-08 11:35
Förstår inte varför han väljer att skriva "Barcelona" istället för Zubi. Snacka om att göra allt för att få fler klick och kommentarer. Inte ovanligt trots allt, det är ju Aftonbladet.

---

På tal om annat. Pinto fyller 38 år idag! Jag är övertygad om att han kommer fortsätta i Barcelona även efter spelarkarriären.
Barcelona Barca Barca
2013-11-08 11:25
Kan det här i ärlighetens namn vara verkligt ? Jag tror fan inte mina ögon. Zubi har trampat och bespottat Seny rakt av. Hur fan kan medier i catalonien vara knäpp tysta när vi har en av dom största pajjaserna till sportchef ? herre min skapare, gubben har inte gjort ett jävla sk*t i klubben, hållkäften och säg ingenting isåfall. Tror han verkligen att Barca fansen ska sitta här o ba: aha Zubi har varit totalt värdelös i spelarförhandlingar, sitter och dricker kaffe och är bästa vänn med b-lagstränaren som håller på och sänka ner dom i skitet, åkt på semester men fan va vi älskar dig Zubi du snackar skit om CR7, Coolt. Idioti på hög nivå. Cristiano Ronaldo är 10 gånger så mer framgångsrik i sin spelar karriär än vad pajjasen Zubi har någonsin varit. Usch jag skämms.
Barcelona -SAMI-
2013-11-08 10:02
Neymar: "100 days at Barça now? Being here is dream come true."

Sjukt vad fort det har gått! Livet är för kort.
Barcelona Força Barça
2013-11-08 04:23
Coach Pep,
2013-11-08 01:42
@LeoMessi:

Sevillas försvar är rena rama vilda västern. De fortsätter underprestera trots att de har en rätt hygglig offensiv. Dock så reflekterade jag lite kring La Liga och måste påpeka att ligan verkligen saknar kvalitetsforwards efter bortrövandet av Negredo, Falcao, Soldado och Llorente. Det är fan inte kul att ligan blivit av med samtliga i samma veva. Avsaknaden av Negredo känns väldigt påtaglig då jag inte kan se Gameiro komma i närheten.

Avsaknaden av kvalitetsforwards reflekteras inte minst i att offensiva mittfältare som Rakitic och G. Dos Santos ökar signifikativt i målprotokollet. Verkar som att Diego Costa är den enda som klarar av att hänga med Messi och Ronaldo. Diego Costa som för övrigt är väldigt underskattad.. Känns skönt att åtminstone han utvecklats till en av världens bästa forwards. Ja, det tycker jag faktiskt med tanke på hur otroligt målfarlig, stark och hyfsat teknisk som han visat sig vara. Atletico har blivit av med spelare som Torres, Aguero, Forlan och Falcao men ändå så fortsätter de få fram tunga forwards vilket är imponerande i sig.

Den övergripande kvalitén av La Liga har dock försämrats pga alla tråkiga försäljningar, men samtidigt måste man säga att många av de små lagen förbättrat sina trupper. Granada, Getafe, Celta, Rayo (även om de ligger typ sist) och Athletic Club är bättre än förra året (Athletic är iofs inget smålag).

Real Betis, Sevilla och Real Sociedad underpresterar tyvärr. Valencias situation är kritisk som vanligt.. De tror att de fortfarande är titelkandidater fast de bara blir värre för varje år vilket är vad som tar kål på dem..

Ett stort fett jävla plus till Villarreal dock som har en extremt attraktiv trupp. Tätt försvar, Asenjo börjar hitta formen, extremt talangfullt mittfält och bra andravågsanfallare (de saknar dock en bra CF). Villarreal har hursomhelst alltid varit bästa exemplet på hur man jobbar med små resurser. De lyckas alltid producera fin fotboll, och man undrar hur t.ex. en klubb som Milan kan spela så oerhört bedrövligt när småstadsklubben Villarreal kan spela så fantastiskt. Det om något indikerar hur urvattnad den moderna fotbollen är med spelare utan cojones som får storhetsvansinne så fort de sätter på sig en storlagströja fast de är omogna barn inombords.

I alla fall så får vi verkligen hoppas att Atletico håller Real Madrid på tredje plats ända till säsongens slut. Det hade varit något det!

Godnatt.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-11-08 01:08
Då var man tillbaka i Sverige efter ha varit i Barcelona för att bevittna matchen mot Milan samt av staden. Staden med en så skön puls leverera som alltid, vädret trots november månad är i samma klass som en varm dag i Sverige mått. Vi satt vid "mes un club" platserna med perfekt avstånd för att se på matchen och hur spelarna rör sig. Kollektivet - var något begränsade med dem som starta idag, vilket inte gav spelare som Neymar eller Alves, Sanchez utrymme att hota på allvar då motståndarna fått gott om tid för att gruppera sig. Aldrig har jag hört så många skrika "passa Xavi" för det är just den rollen han har, att vända spelet,diktera tempot, slå djupledsbollar då hans spelsinne i klass för sig på den positionen. Alla har sina roller, men varför har han gått tillbaka till alibi spelaren innan han slog igenom på allvar? Får alla vet vi att han besitter talangen, är han hämmad, är han för besatt av passnings statistik? Det finns ett ordspråk som lyder- "Det går inte att lära en gammal hund nya tricks" Men inte fan är detta nytt för vår spel motor? Jag är kluven kring detta, någon med insikt kring detta får gärna dela med sig.
Barcelona Dinho the artist
2013-11-08 00:54
Alltså, Zubis senaste uttalande Ang. Tello och Ronaldo kan vara det värsta jag varit med om. Jag skojar inte, jag har aldrig varit med om något så oproffsigt. Herregud är han sportchef eller en supporter i tidiga tonåren som lever i förnekelse? Hard to tell.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-08 00:10
@Jeffson:

Nej, Tack ska du ha.

Jag måste säga att det var årets inlägg.

Jag tycker att vi borde skicka "Jeffson's" inlägg till de clownerna på Skitbladet.

Jag skriver under lätt.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-11-07 22:46
Skär i öronen när jag hör kommentatorn skrika i tottenhams match. Kunde de inte valt en tjej med bättre ton?
Barcelona LeoMessi
2013-11-07 22:30
Herregud vilket värdelöst försvar Sevilla har! Motståndaren vann bollen vid sitt eget straffområde och tilläts springa med bollen från sitt straffområde ända till Sevillas och göra mål...
Jeffson
2013-11-07 22:14
MESSI.CORLEONE & koeman92

Tack culés! Såg att jag visst inte var ensam om att tänka som jag gör, haha blev helt chockad över att se så många tummar. Sjukt!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-11-07 21:45
LeoMessi Xavi hade nog gjort en onödig 360 fint för att sedan passa bollen tillbaka till Victor Valdes.
Barcelona DM1982
2013-11-07 21:29
Lite intressanta bakom scenen i senaste CL-matchen mot Milan. Inte lika bra som el clasico men kul att se vad som händer bakom kulisserna.
Barcelona LeoMessi
2013-11-07 21:25
Barca King - Messi i hjärtat (Barcelona) Håller med dig! Jag tror att Messi vill att dom ska gå på avslut och inte toucha tillbaka den, han rushar ju in ifall det skulle bli en retur. Igår såg man flera gånger att Messi hade bra idéer, han försökte vägga sig igenom men fick väldigt dåliga tillbakapassningar av iniesta, xavi, Alexis och möjligtvis Neymar. Någon mer än jag som tror att Om det var Xavi istället för Fabregas så hade han passat bakåt istället för till Messi? Jag snackar om när Messi gjorde mål.
Barcelona DM1982
2013-11-07 21:20
@.Andreas:

De byter mattan rätt ofta på Camp Nou, senast var för bara några månader sedan. Mattan har inte satt sig ännu, den släpper av bara h-e. Det blir gropigt rätt så fort in i matchen och det sabbar rytmen.

Läste på twitter att Alves tyckte att det var lite irriterande med alla gropar hela tiden.

Barcelona Deulofeu
2013-11-07 21:00

Tja ledsen att jag inte är lika delaktig som tidigare mitt privatliv har hunnit ifatt mig...

Kikade lite på forumet bredvid och som vanligt blir man oerhört provocerad med bla att Messi gjort fler straffmål än Ronaldo under 2013.Visst det stämmer säkert men sedan Ronaldo har kommit till spanska ligan har han gjort 21 mål på straff i ligan och Messi just det 10 st.

Namnet Penaldo är sannerligen befogat inte minst med tanke på två saker 1 han missar nästan aldrig vilket är positivt för honom.
Nr 2 han och sina lagkamrater är ett av få lag som får straffar utanför straffområdet och dessutom när de drar ned sig själva...

Fortsätter man och kollar statistiken med straffar emot sig blir det löjligt därför har det varit lite kul på sistone när domarna vågar sätta pipan i munnen även mot Madrid!

Det har ju varit parodi i flera år innan.

Gillar att läsa hur Tata har iaktagit hur Puyol har en positiv inverkan på Bartra och att han tycker de funkar riktigt bra ihop!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-07 20:57
Leomessi Jag såg det också. Messi stod stillastående men Iniesta vägrade passa den i djupled. En annan sak som är irriterande är när Messi passar den lilla insticken till Alexis eller Neymar borde de bara ta med den och dra till istället vill de med en touch ge tillbaka den och Milan backarna stoppar den. Andreas Barca brukar byta inför varje säsong och jag tror att de gjorde det sent in på säsongen eller så gjorde det inte alls. Madrid har alltid en bra gräsmatta också.
Barcelona LeoMessi
2013-11-07 20:51
Jag kan nästan garantera att det hade blivit fler mål med Fabregas. Han hade alltid slagit bollen i djupled om anfallarna löpte i djupled som dom gjorde igår. Dessutom så är hans samarbete med Messi bra som fan, messi höjer sig när fabregas spelar för han vet att han kommer att få passningarna som han vill ha.

Som igår när iniesta valde att passa messi istället för sanchez och neymar, det stannade upp hela spelet. Och jag tror inte ens messi ville ha den passningen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-07 20:50
Martino: "In a training game I accidentally saw Puyol and Bartra did well together. Puyol corrected Marc, he made him calmer."
Barcelona .Andreas
2013-11-07 20:47
@Barca King - Messi i hjärtat:
Nu har jag inte varit ner till Camp Nou i år. Är det bytt? För Barcelona och Arsenal brukar seriöst alltid ha Europas bästa mattor. Båda är verkligen top notch.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-07 20:15
Hur kan gräset på Camp Nou vara så kass? De borde fixa det inför varje säsong. Jag är förvånad över kvalitén. Igår vägrade Xavi slå en enda djupledspass till varken Neymar eller Alexis. De tog så många löpningar som Xavi såg men valde att slå SIDLEDS PASSEN. Det tar på en och man blir förbannad när de bollarna vägrar komma. Iniesta också, stannar upp hela spelet i kontringen och passar Messi istället för att slå den till Alexis som löper för kung och fosterland. Det sägs att Barca saknar djupleds löpningar, snarare bollar i djupled. Den enda gången Xavi slog den i djupled var när han såg Autobahn. Om vi ska välja spelare efter form borde vi starta med Cesc.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-11-07 19:57
Barca Barca

Det är ingen petning av Del Bosque, utan helt enkelt en överenskommelse om att Piqué, likt Xavi, ska vilas.
Barcelona Barca Barca
2013-11-07 19:52
Pique har inte kommit med i spanska landslagets uttagning. Ser ut som Del Bosqe verkar göra det som många tränare inte vågat göra, att visa Pique att det inte går att glida på gamla fina insatser, utan att det är dags träna upp sig igen. Jag hoppas Pique tar det här på allvar och ser petningen som en motivation att skärpa till sig.
Barcelona Lion24
2013-11-07 16:42
OT

Är det någon här inne som spelar det klassiska CM 01/02 (Championship Manager) fast med dagens spelare i själva spelet?
Barcelona koeman92
2013-11-07 15:49
Jeffson

Haha försökte du leka ödmjuk när du sa att du inte hade någon tangentbords talang? ;)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-07 15:19
Jeffson

Haha fan vad underhållande du skriver, kärlek o respekt :-D
Barcelona zick9
2013-11-07 14:55
@Shanghai:

Skojar du eller? Det där är ju knappt hälften.
Barcelona Essienesque
2013-11-07 14:40
Så Zubi får förlängd till semester till 2016. Herregud, vad gör den mannen som sportchef? Jag är jävligt trött på styrelsen, deras prioriteringar är helt snevridna.

Zubis "arbete" består av att han åker runt på semester halva året och resten av tiden slänger han ut dumma uttalanden och letar efter klubbar att låna ut spelare till.
Barcelona Diar Shekha
2013-11-07 13:50
Att Zubi förlänger före både Bartra & Montoya som kan börja förhandla fritt med alla klubbar om två månader är ETT JÄVLA SKÄMT. Avgå nu roSELL för fan, det räcker. Är Zubi's kontrakt viktigare än Bartra & Montoyas? De kan ju för fan lämna GRATIS, har styrelsen missat det eller? Och vad hände med Iniestas Kontrakt? Det är november nu & man hör inte ett shit om det. Så obehagligt.
Annons: