/spanien/barcelona/forum/6102.aspx/spanien/barcelona/forum/6102.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-06 01:24
Martino: "How do I prepare for my first Barcelona defeat? I'm watching war movies... (smiles)"" Martino: "When we need 18 touches, we have 18. When we need 2, we have 2. Nobody can say Alexis' goal vs Madrid, in 3 touches, wasn't nice.""
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2013-11-06 01:01
Jag vill absolut inte se Cesc som falsk 9:a.
Om något så ska han spela på mittfältet.
Neymar-Messi-Alexis tack, Messi exploderar imorgon och sätter minst 2 mål ;)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-06 00:50
Jag kan inte sluta att förundras om hur mycket tid och energi ni lägger på att följa R.Madrid och deras stjärnor. Visst, jag följer också lite så där på avstånd när de spelar så vill man att allting inte ska gå i deras väg men där slutar jag och de flesta. Somliga här inne bokar barer och soffor för att följa minsta steg vår rival-lag tar på fotbollsplanen. Tata borde nog anställa er när vi ska spela El-classico matcher. Jag säger inte att ni ska sluta titta på deras matcher men ha lite klass och sluta håna spelare när de borde hyllas stället. Nej, jag är fortfarande inte R.Madrid eller C.Ronaldo fan. Vissa lite klass grabbar. Varför inte börja diskutera hur vi ska spela imorgon mot Milan stället? Hur skulle ni vilja ställa upp? Messi på höger-kanten Fabregas som falsk 9:a.Eller Messi som falsk 9.a ? Det är nog första gången på länge man inte vet hur en tränare i FC-Barcelona ska ställa upp? (alltså sen Pep-tiden). Väldigt intressanta tider hos oss.
Barcelona Maykii
2013-11-06 00:48
Gabriel Jag håller med dig till fullo. Han verkar ha blivit desperat för att få en god och ödmjuk image utåt som många Barca spelare men det går bara inte. Han är för inkonsekvent i sina agerande så det är bara löjligt. Det är som om Zlatan plötsligt ska bli den snälla och lugna typen. Det funkar bara inte
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-06 00:20
Ancelotti och Conte blev romantiska efter matchen.
Barcelona Blaugrana91
2013-11-05 23:50
Alltså Realfansen måste trolla, man ser kommentarer som "vi var fantastiska" "Laget vinner minst 2 titlar iår" och detta efter 2-2 borta mot ett juventus som förtjänade att vinna.... Antingen är dem mentalt störda eller så har dem jävligt låga krav haha
Barcelona Gabriel
2013-11-05 23:46
Angående Ronaldo så hyser jag en stor respekt för honom som fotbollsspelare, och även ibland som människa, men i den sista aspekten blandar han och ger alldeles för mycket för min smak. Säger inget om att han är en dålig människa då jag inte känner honom, men han får skylla sig själv att han skaffat sig den image som han beklagar sig över. Jag menar, vad förväntar han sig att folk ska tycka om honom efter hans målgester på bortaplan. Det handlar om att visa respekt mot hemmapubliken. Jag kan förstå om det är emot oss, det är ändå en stor rivalitet och fansen i Barcelona hatar honom, men vad tjänar han på att agera allmänt drygt och uppträda som en primadonna mot alla lag han gör mål på? Snarare så förstör han för sig själv och eldar upp hatet ännu mer. Men samtidigt så är Ronaldo en sån typ av spelare som verkar behöva hatet för att kunna leverera, det sporrar honom liksom. Det är just därför målgesterna inte blir ren glädje, utan mer som ett "in your face" meddelande till alla hans hatare, så samtidigt som han omfamnar hatet, försöker han att beklaga sig över det - sorry Ronaldo, men det funkar inte. Som fotbollsspelare är han en fantastisk produkt av ett perfektionerat hårt jobb och arbete. Allt han är idag har han jobbat otroligt hårt för, på det sättet har jag en väldigt stor respekt för honom. Talangmässigt anser jag att det finns flera fotbollsspelare där ute som är bättre, men det är Ronaldos engagemang och driv till att ständigt bättras som spelare som gör att han är nr 2 i världen. Han är på det sättet en stor förebild för alla unga fotbollsspelare som vill lyckas, då ingen sänder budskapet bättre än honom; "vill du lyckas så får du jobba hårt för det".
2013-11-05 23:32
Det real gjorde ikväll var precis som vad mou gjorde. Hålla tätt bakåt och vänta på misstag gör att kontra. Real kan inte rulla ut ett defensivt lag.
2013-11-05 23:30
Med bättre skärpa framför mål hade Juventus vunnit med 3-4 mål. Pogba, Vidal och Pirlo är en fantastisk trio som jag verkligen imponeras av. Vi ska tacka Perez som köpte Bale istället för att köpa Pogba och sälja khedira. Tanken av Pogba i Madrid bredvid Alonso hade gjort laget komplett. Spelmässigt var Juventus bättre och det kan ingen seriös fotbollskunnig supporter förneka. Real försöker hålla i bollen men det resulterar i inget. Tills sist tvingas de spela ut bollen på kanten för att slå in ett inlägg. Reals första mål kan de tacka Caceres för och deras andra kom av individuell prestation. Jag tror inte på att det kommer hålla i längden. Hur långt individuella prestationer kan ta dig i CL är inte säkert. Det Chelsea gjorde var en jävligt bra defensiv insats, precia som Grekland i EM.
Barcelona Gio Style
2013-11-05 23:14
För mycket fokus på fel grejer nu grabbar.
Tycker däremot att Realfansens påståenden om parkerade bussar är jävligt dumma.
De om något borde veta den meningens innebörd!
Jeffson
2013-11-05 23:05
Ronaldo ronaldo ronaldo...Hela forumet fylls med ronaldo.

Handen på hjärtat nu...Det märks här inne att han har varit hetare än Messi den senaste månaden. Många här beter sej med samma mindervärdeskomplex som många realfans har haft de senaste 4 åren. Lugna er med hatet lite.
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-05 22:38
Ännu roligare blir det när deras pajasfans säger att Juventus och Barca parkerar bussen på hemmaplan mot dom? Men då har jag en fråga hur fan förlorar man bollinnehavet mot båda lagen? Och Juventus saknade verkligen skärpa framför mål samtidigt som Casillas storspelar så ska dom vara lyckligt lottade att det inte slutade 5-2.
Barcelona Barcelonistas
2013-11-05 22:37
"Aldrig sett ett lag vara så överlägset. Herregud vad STABILA vi var. Bästa matchen hitils, Modric är helt FANTASTISK!"

Barcelona 5-0 Real Madrid

Real Madrid 2-6 Barcelona

Barcelona 4-1 Arsenal

Barcelona 3-1 Man United

Barcelona 4-0 Bayern

Kan radda upp flera hundratals matcher till haha..
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-05 22:33
@ElTriplete:

Vänjer pepe inför hans nästa steg i karriären.
Barcelona DM1982
2013-11-05 22:31
@.Andreas:

Kan tyvärr bara hålla med, fruktansvärt tråkig match.
Barcelona .Andreas
2013-11-05 22:28
Trots 4 mål så har jag nästan somnat vid flera tillfällen under matchen.
Barcelona ElTriplete
Real Madrids tröjor påminner mig om det man får ha på sig när man är i fängelse. Btw, är det bara jag som blir lite rädd när jag tänker tanken på vad Messi hade kunnat göra i ett lag som Real? Jag menar, byt plats på Ronaldo och Messi och det hade varit ännu större skillnad än vad det är idag. Tänk er Messi i ett kontringslag med den fartan och accelerationen som han har. Han skulle göra mer än 100 mål varje år.
Barcelona Gabriel
Lion24 Bättre passningsspelare än Ronaldo är Zlatan, inget snack om den saken men det var ju knappast det jag reagerade på. Caceres btw, lol. Tack gode Gud att vi gjorde oss av med den soppan.
Barcelona Acrobat
2013-11-05 22:19
Real Madrids matchställ måste vara det fulaste på mycket länge. Det ser ut som ett gäng sopgubbar... :P
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-11-05 22:16
@LeoMessi:
Förstod vad du menade, det jag ville säga var att de vill köra possesionfotboll men lyckas ändå inte få mer än 50% i bollinnehav
Barcelona LeoMessi
2013-11-05 22:13
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Såg att juve hade typ 51 % i bollinnehav. Men real försöker bygga upp ett spel och inte köra lika ofta på kontringar.
AndreD -
2013-11-05 22:09
Hahaha oddsen på att Penaldos frispark skulle gå i muren?
2013-11-05 22:08
@LeoMessi:

Det roliga är att Juve har haft mer bollinnehav hittills.
Barcelona LeoMessi
2013-11-05 22:06
Ja när real försöker spela posessionfotboll så suger deras defensiv eftersom motståndarna kan få större ytor att spela på. Välkommen till vår värld
Barcelona Barcelonistas
2013-11-05 22:03
Real Madrid imponerar i det offensiva spelet men defensivt så håller det verkligen inte.
Barcelona Zamboza
2013-11-05 22:03
Haha 2-2.
2013-11-05 22:02
Kolla Puertan snälla som dom flipp floppar, först är dom usla, sen är dom bäst i världen, nu är dom usla igen haha
Barcelona .Andreas
Varför har inte vi någon Llorente?
Barcelona LeoMessi
Varane är inte mänsklig! Han är en efterrätt skapt för att Llorente ska käka upp.
AndreD -
Exakt så man spräcker bussar. Inlägg till en lång anfallare
Annons: