/spanien/barcelona/forum/6101.aspx/spanien/barcelona/forum/6101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-05 21:39
Som jag sagt tidigare om Madrid, väldigt dåliga på bortaplan. Men på bernabeu imponerar dom. Det lär inte bli någon La Decima som var så jävla kåta i sen Mourinho tog över den klubben. Jag bara ser hur glad och kåt Garå var varje söndag i FK Europa om hur Madrid skulle vinna La Decima. Hahah lite skadeglädje skadar inte :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2013-11-05 21:36
Ok, påstår inte att straffen är fel, den går att blåsa, jag tycker bara att han faller lätt. Det är mer att han glider och faller själv pga dålig balans. Gissar att han faller även utan kontakten. Dessutom slog han ju själv bollen bort iväg från målet.
Barcelona Lion24
2013-11-05 21:31
Gabriel

Jag tycker att Zlatan har ett bättre passningsspel än Ronaldo. Ronaldo slår bort alldeles för många enkla passningar varje match och gör typ 1-2 genomskärare per månad. Ronaldo kan inte öppna ett spel men jag tycker att Zlatan är bättre på det. Men bättre än Messi är han inte och det vet nog Kim om.

Solklar straff för Pogba. 100% kontakt och Varane är inte ens nära bollen.
Barcelona Zamboza
2013-11-05 21:29
Sen Mourinho lämnade real så har domarna börjat våga döma straffar mot dem.
Barcelona Andresito
2013-11-05 21:29
Ramos alltså, tror till och med att Arbeloa hade varit stabilare idag..
Barcelona LeoMessi
2013-11-05 21:28
Tycker att straffen var ganska så klar. Varane kommer ena benet släpande och fäller Pogba, även om det inte var medvetet.
Barcelona Rambla~
2013-11-05 21:25
Tycker det är en bra match. Lite skillnad för Ronaldo & co när de möter ett lag som kan försvara sig jämfört mot det de möter i ligan. De kommer ingenstans. Lite billig straff kan jag tycka.
Barcelona Blaugrana91
2013-11-05 21:24
Haha Realfansen klagar om billiga straffar....
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-11-05 21:24
Real drar på sig straff igen alltså...Är det inte 5 straffar på 3 matcher nu? Stabila i försvaret ;)
Barcelona Alienpepe
2013-11-05 21:22
gött Vidal!
Barcelona .Andreas
2013-11-05 21:22
Märkte ni hur tyst det var precis innan straffen slogs? Kunde nog hört en knappnål falla där.
Barcelona DM1982
2013-11-05 21:18
Känns som jag valde fel match att titta på, Real-Juve är inte mycket att hurra för.
Barcelona .Andreas
2013-11-05 21:17
"Galet att Real har världens topp 3 bästa målvakter just nu"

De har ju inte lite hybris i Puertan.
Barcelona MabastB
2013-11-05 21:17
På tal om passningsspel, Pirlos passningar är ögon orgasm
Barcelona Gabriel
2013-11-05 20:23
Haha, Kim Källström sa nyss att Zlatan har ett bättre passningsspel än Messi (och Ronaldo men vem bryr sig om honom). Vilket epic fail.
Barcelona ElRaval
2013-11-05 19:47
På tal om ingenting alls så kan jag ibland tycka att våra mittbackar får lite för mycket skit.

Att vara mittback i Barcelona är inte som att vara mittback någon annanstans, med våra hyperoffensiva ytterbackar och väldigt offensiva mitt-mittfält. Jag tror inte att våra "problem" hade löst sig om man hade bytt ut pique och Mascherano mot någon annan. Visst kanske det finns "säkrare" mittbackar, men i grund och botten är det vårt spelsystem som inte alls liknar något annat lags spelsätt och därför är det inte "schysst" mot våra mittbackar att ständigt trycka ner dem.

Vårt försvar bygger på att anfall är bästa försvar och kollar man på både ligan och CL så släpper övriga topplag så som Bayern, PSG, Real osv in lika mycket mål som vi gör.
Barcelona Rambla~
2013-11-05 19:24
Barca blåsta på 2 solklara straffar. Portugisisk domare, någon som är förvånad? Inzaghis Milan har parkerat bussen i hela 2:a halvlek.
Barcelona Rambla~
2013-11-05 19:22
BAGNACK & DONGOU 1-1 några minuter kvar..
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-11-05 19:17
Rambla~ (Barcelona) Hur mycket står matchen?
Barcelona Rambla~
2013-11-05 19:14
Gooool Godswill, el capitan.
Barcelona Rambla~
2013-11-05 19:13
Blåsta på 2 straffar. Enguene är för ärlig och står upp när han är igenom och dras i tröjan när han ska avsluta. Även på ungdomsnivå sträcker sig Berlusconis korrupta tentakler. :P
Barcelona Barcaholic
2013-11-05 18:30
barcastuff ?@barcastuff Martino: "Adriano available? He could have played against Espanyol. Puyol? He's doing fine. Played a game, rested, played, rested..." Ska man tolka det som att Puyol startar imorgon? Håller tummarna för Puyol-Bartra!
Barcelona Rambla~
2013-11-05 18:17
La Masia har verkligen inte rosat marknaden på sistone. Eusebios pinsamma jobb med Barca B och nu Juvenil som ligger under mot ett mediokert Milan. Borta vann de med 6-2 har jag för mig. Jag vet att de två bästa spelarna saknas för de är med B-truppen men detta svaga Milan ska de köra över. Nej, det vill sig inte riktigt för ungdomarna i klubben den senaste tiden.
Barcelona Júnior.
2013-11-05 18:16
Man märker att Neymar har haft lite inflytande på Ebwelle haha.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-05 18:10
@barcastuff: Martino: "Rumours say I want a centre forward? When visiting some media, I said we don't have such a player, not that I want one..." Ingen förnekelse!
Barcelona Rambla~
2013-11-05 17:48
Barca - Milan Uefa Youth League går på Eurosport om ni inte visste det.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-05 17:43
Live Streaming! Alves & Martino's press conference
Live Streaming! Dani Alves and Gerardo Martino's press conference
AndreD -
2013-11-05 17:43
@zick9:

1. Jag är äldre än dig, boy.
2. Jag har aldrig velat sälja Sanchez. Jag ville att Villa skulle spela istället för honom.
3. Skiter fullständigt i om de är ordinarie. Så dåliga som de är ska de inte spela en enda minut om Barca vill vara världens bästa lag.
Barcelona the cameroonians
2013-11-05 17:19
Junior

Stämmer.

Startelvan

Ondoa
Godswill, Tarin, Quintilla, Garcia
Ortega, Enguene, Huertas
Rolón, Ebwelle, Munir

Stream i länktips.
Barcelona Júnior.
2013-11-05 17:01
Såg precis att Juvenil möter Milan idag och inte imorgon. Det brukar oftast vara så att u19 matcherna spelas samma dag som de vanliga CL matcherna men det var tydligen ett undantag idag. Tänkte bara informera er om det. EDIT: Matchen börjar 17:40 och visas förmodligen på Barcelonas officiella hemsida.
Annons: