/spanien/barcelona/forum/609.aspx/spanien/barcelona/forum/609.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Santiago Cazorla
2017-01-12 16:49
neymar JR Tror också det är därför Messi spelar så centralt, för att få igång kombinationsspelet. Det är oftast när Messi kommer in centralt och är nära Iniesta och även Neymar när kombinationsspelet blir som bäst, det var även lite så första målet kom till igår. Men det har sina nackdelar med, vissa matcher blir det för trångt och dålig bredd i spelet, Neymar upplever jag också spelar mer centrerat jämfört med 14/15. Optimalt hade ju varit om Messi spelade samma roll som under vintern och våren 14/15 och det kom in en mer spelskicklig mittfältare centralt istället men jag tror nog inte Messi orkar spela den rollen igen. Annars hade det ju varit intressant med Messi i en släpande roll som utgångspunkt.
Barcelona neymar JR
2017-01-12 16:24
Messis centrala roll hade inte påverkat laget ifall man hade haft Alves kvar i laget. Nu var jag ändå en av dom som verkligen skeppa iväg Alves (mest pga hans rejäla förstärkningar varje match), men ack så viktig han var. Inte bara för att han var briljant individuell utan hans samspel med Messi. Vem ska Messi samspela med på högerkanten? Roberto? Rakitic? Denis? Gomes? Nej Messi gör det vettiga och drar sig inåt där lirarna finns. Mittfältarna har verkligen inte kunnat fylla i den rollen, både denis/rafinha borde klara av det med tanke på att dom har lirat mycket som ytter. Men oregelbunden speltid och initiativlös fotboll i Barcelona så kommer man ständigt vara i skuggan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-01-12 16:22
El Pistolero #9

Jag förstår vad du menar, Rafinha tog inte en ytterposition på ett sätt som breddar spelet men han tog den tomma ytan som Messi lämnade efter sig många gånger lade jag märke till. Att ha Messi slicka kanten är slöseri på messi också som man vill ha involverad i spelet så mycket som möjligt. LE borde därför ge tydligare instruktioner till antingen den centrala mittfältaren, i detta faller Rafinha, alternativt till Suarez att bredda på högerkanten mycket oftare och ta djupledslöpningar inåt i planen. Jag vill också se mer av detta.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-12 16:02
Katalano Det går ej att citera dig av någon konstig anledning. Men jag håller inte med dig att Rafinha fyller på bra på högersidan när Messi går in i mitten. Istället såg jag ofta Rafinha o Messi nära varandra och en utebliven högerkant. Jag förstår inte hur Lucho kan låta det se ut så där. Hur många anfall skapa vi från vänstersidan kontra högersidan? Jag kan inte komma på en bra chans som kom från högersidan, helt sjukt. För att skapa bra chanser så krävs det att man har yttrar som drar isär motståndarna. Något Pep ofta har påpekat. Drar man isär motståndaren så skapas ytor i mitten. Också en anledning till varför Suarez inte kommer till sin rätta i spelet. Han får ingen yta i mitten. Inte en chans att vi plockar titlar om det får fortsätta så här. Vi är taktiskt väldigt dåliga. Tvekar på att Lucho ens har taktiska genomgångar med laget...
Barcelona påfågeln
2017-01-12 15:27
Skönt att det såg bra ut igår. Ännu en gång känns det som att det vettigaste är att vända sig till La Masía om man vill ordna problem i laget, eftersom ledningen tycks ha otroliga problem att värva. Rafinha ska vara startspelare till sommaren, om inte Rakitic lyckas komma i form igen. Rafinha ger lite andra egenskaper, som avlastar Iniesta, Busquets och Messi i speluppbyggnaden på ett annat sätt än Rakitic eller Gomes som inte tycks klara av den rollen.

Med nuvarande marknad bör man kunna sälja iväg både Rakitic och Gomes (PL eller Kina) med vinst och sen försöka på Thiago eller Veratti, de är de enda möjliga värvningarna som jag kan se stärka mittfältet. (Jo, Modric hade också stärkt mittfältet, men den värvningen är av förklarliga skäl inte möjlig).Sluta värva bredd som inte duger, hellre flytta upp någon med potential att ta en plats då istället. Eller värva en högerback och flytta tillbaka Sergi till mittfältet, just nu tar jag även honom före Gomes. Fast högerbacksvärvningar är otroligt svårt och det finns inte direkt någon intressant på marknaden heller, därför känns det väl bättre att låta Sergi spela kvar där och hoppas på Palencia eller någon annan underifrån.
Barcelona Katalano
2017-01-12 14:46
Iniesta70.

Så här under vardagarna sitter jag också på jobbet. Därför kommer mina inlägg när det finns tid över. Men det är en fördel med att ha kontorsjobb helt klart.

Ofta när jag är tveksam till om jag har rätt att bli förargad över ett domslut eller en situation så skickar jag meddelande till min lillebror som har en historia som domare i relativt hög nivå i Sverige. Ibland blir jag förvånad över vad han tar i beaktning när han ger sitt utlåtande och tyvärr så tar han ibland ifrån mig rätten att vara arg. Istället muttrar jag för mig själv att jag inte bryr mig om domaren gjorde rätt, han borde ändå ha dömt som jag ville.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-12 14:30
Katalano

Ja, jag håller med, spontant så tycker jag att Laporte borde åkt ut. Det kanske finns nån regeltolkning som säger nåt om att man ska vara bollhållaren eller dylikt. Domare uppfattas ofta i mina ögon som inkonsekventa i sin bedömning, därav alla debatter angående det ena eller andra, kanske tjusningen också enligt vissa. För mig så målar domaren ofta in sig själva i hörn som resulterar i frustration bland supportrar och spelare ju längre matcherna lider och bedömningen varierar beroende på var eller när ett regelbrott skett/sker. En målvakt kan i stort sett göra vad han vill när han kamperar om bollen i luften i sitt straffområde, medan en stackars mittfältare skulle åkt ut med samma beteende på mittplan. Det är svårt att vara domare, jag vet, men ändå sitter man och skriker och gnäller på den stackarn, som varken har sympatier från de "blåa" eller "röda" och som en extra krydda till frukost så får han sig en avhyvling av presskåren.
Om jag inte "battlar" vidare så beror det på att jag måste jobba, tyvärr. Men kom gärna med åsikter, jag återkommer när tid finns:)
Barcelona Katalano
2017-01-12 14:05
Iniesta70. Glidtacklingen av Laporte på Messi som du nämner, jag reagerade på den som att det stoppade ett friläge och att just frilägesutvisning hade varit rätt bedömt. Vad anser du om den situationen? Benat borde absolut fått sitt andra gula när han medvetet stoppade vårt anfall genom att fälla Messi också. Solklart kort.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-12 11:48
Själv så slog jag mig ner med Mr Samuel Adams i soffan för att få se ett slag mellan Baskien vs Katalonien, blev väl mest lite små jabbande mellan John Blund och mig själv. Den enda press jag såg eller kände, från matchen eller hemifrån, var från auktoriteten på övervåningen som jag tidigare under kvällen hade lovat att hänga upp tvätten åt i halvtid. Ett mål som inte borde ha vinkats bort, kanske fick linjedomaren ett sexpack Corona av Mr Tebas, kanske gick det för fort. Jag lägger min röst på det sista. Vid ett noll målet så hade vi den där klassiska vinna tillbaka bollen med en "skitig om knäna" mentalitet som jag saknat tidigare under året, sen slog han till, klumpfot hade förvandlats till förra årets skyttekung. Vi började spela efter "speed" principen under stora delar av andra halvlek, inte under 50km/h!! Kör! Kör! Köör! Det gillar jag, hjärta och själ, som en kniv mot strupen. Andra halvlek gav mig hopp! Bra,fortsätt med den inställningen,tack! Själv missade jag straffen, höll fortfarande på med den där förbannade tvätten. Gillade också när Busques "glidtacklandes" passade Messi som tyvärr blev nerriven av den annars utmärkte Laporte. Benat skulle ju givetvis ha åkt på sitt andra gula och åkt ut. Vad är det med domare och när det kommer till att dela ut det andra gula till spelare som tydligt är värda sitt andra kort? Lägger man undan regelboken och tar fram en ny, som bara gäller för regelbrott när man redan står på ett gult? Samma sak brukar höras av kommentatorer vid "större" matcher och turneringar. "Det där kan man inte visa gult för i Champions league" eller " åka ut för det där, det här är ju semifinal i Copa de Rey!" Jag menar ska domarna " höja" nivån när man har ett gult eller spelar vissa typer av matcher? Eller är det bara jag som svamlar? Det sista är ju inte omöjligt för halvtimmen innan lunch så är mitt blodsocker "down the drain" och jag borde ha förbud att tala eller skriva. Men nu är ju det försent. Edit: blodsockernivån är nu återställd. Jag klarar mig utmärkt med ett stängt forum under matcherna. Tycker att det känns sunt, har själv ångrat några oneliners under matchtid, så jag behöver tydligen själv all hjälp jag kan få, om nu nån "dryck" suddat bort min impulskontroll vid enstaka tillfällen. Så ja, stängt, tack!
Barcelona Barcadinho.
2017-01-12 11:32
Pep - El Mister. only positive vibes.
Är det från matchen el Rijkaard metoder, kanske båda och ?... P

Nja, lite familj ankdot. Ni ska veta att jag o barnen behöver vara väldigt tysta när det är såna sena matcher inför en arbetsdag. Vi lyckas tyvärr inte alltid, har haft tillräckligt med bråk, så är det när man själv har lätt jobb o frugan sliter o behöver en ordentligt sömn. Gott att komma hit o "vråla på".
Barcelona Pep - El Míster
2017-01-12 11:05
Jag saknar också att kunna skriva en rad eller två med innehåll under matchen eller halvtid. Samtidigt är det oerhört skönt att slippa läsa one-liners och idiotinlägg som vill sälja Neymar osv. Blandade känslor - men det enda sättet för ett öppet forum under match är fler moderatorer som kan rensa och spärra idiotinläggen/skribenterna. Men är det en idé? Alla vi vill ju kolla och fokusera på matchen som spelas. Svår fråga ändå. Tycker faktiskt looser-känslan uppstår lite när vi inte kan ha ett öppet forum under match - som vi alltid haft nästan genom åren! I övrigt gör sig saknaden av Xavi och Dani Alves sig påmind under varje match. Xavi som en kontrollerande mittfältare och Dani Alves som ett ständigt hot och alternativ på högerkanten. S Robero i all ära - han gör ett helt okej jobb men efter näästan ett år som våran ordinarie högerback tycker jag mig inte se framtiden i honom. Men en given truppspelare är han! Mitt förtroende för Neymar kommer ta lååång tid att minska. Jag älskar honom. Han hör hemma i Barcelona. Han jobbar hem mer än Messi och Suarez. Han är pigg. Utmanar. Visst, formen och effektiviteten i sista tredjedelen är halvbra nu och ett par månader tillbaka men ärligt, hur kan man tveka på honom? Han har bevisat sina kvalitéer länge och kommer självfallet åter börja leverera mål! Han är våran offensiva framtid och den spelartyp Barca alltid ska ha i anfallet. Det är lika mycket vår identitet som Tiki-Takan! Messi har två-tre säsonger kvar sen ska tröja nummer tio antingen hängas upp i muséet á NHL eller ges till Neymar! Jag tror ändå chansen till en rolig vår finns kvar. Vi har liksom nästan inget att förlora på något sätt. RM bankad sig för bröstet och tror sig vara på en nivå vi varit de senaste åren. Tillåt mig skratta. Folk underskattar oss - tillochmed vi själva. En formtopp och lite flyt så kan vi definitivt vinna CL eller ligan. Om inte, lååång semester för spelarna, ett eller två nyförvärv och en ny tränare. Only positive vibes!
Barcelona Barcadinho.
2017-01-12 10:41
Känslorna ska ut under matchen o analysen efteråt. Så funkar det i verkligheten.
Ingen som tvingar er att läsa alla glada (!) o arga utbrott under matchen. Börja läsa de inlägg som kommer efter matchen, ja typ, som ni gör idag.
Bara analys o anekdoter är för törftligt för vissa. Jag gillar båda och

Om matchen. Man såg ett rejält försök att kontrollera matchen första halleken.
Busqi o ibland Rafinha fallade ner för att hjälpa till med uppbygget, men ändå så funkar det inte alls bra. Bilbao satt inte ens en rejäl press, utan lagt mer zon försvar med 5 spelare på offensiva halvplan. Och det räckte för att störa oss. Jag vet inte hur mannkan lösa det på bästa sättet. Iniesta axlar inte själv uppgiften och han misslyckas med för hans del enkla saker. Messi bör komma ner oftare eventuellt.
Pique gör ett utmärkt arbete under den här jobbiga tiden.
Neymar lyckas inte lika ofta som når han är i toppform, inte alltid smarta beslut, men han försöker och detta gör han nästan varje match.

Vinsten var viktig för fortsättningen, ni vet psykologi, det känns bra idag för grabbarna på träningen.

Publiken har blivit mer trogen än för x antal år sen. Applåder till Rakitic, Rafinha, Neymar o som alltid Messi o Iniesta. Tom Luis Enrigue i slutet. Man blir varmt i hjärtat av sånt.
Barcelona Katalano
2017-01-12 09:40
@neymar JR:

I sommar är det varken EM,VM eller Copa America så du har rätt i att spelarna borde få mycket vila och en riktig försäsong.

Nu vet vi ju inte än hur det blir med tränarposten efter denna säsong, om LE kommer att lämna eller stanna. Men denna sommar är annars perfekt för en ny tränare att få igång laget och sätta strukturen ordentligt inför nästa säsong eftersom alla spelare finns tillgängliga. Jag hoppas att detta sker.
Barcelona neymar JR
2017-01-12 09:29
Katalano Nja tycker han var ok men inte så mycket mer. Ser ut att vara dåligt tränad knappt någon kraft kvar i honom. Han behöver en längre vila, eller ja dom flesta våra spelare behöver en riktig semester och en riktig försäsong. Denna sommaren så kommer väl dem flesta i laget inte vara iväg med landslagen?!
Barcelona Ribohn Fan
2017-01-12 09:27
Men som sagt, hade Neymar missat straffen hade folk här inne skrikit efter Arda igen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-01-12 09:26
@ Xaviesta:

I love it! Spride kärleken vidare :-)..

Jag har tydligen lite fetisch ned utrop och frågetecken knappen måste jag erkänna. Ska försöka söka hjälp via Kognitiva beteendeterapi och se om jag hittar någon lösning till min böjelse :-P..
Barcelona Katalano
2017-01-12 09:23
@neymar JR:

Ja du. har svårt att se att det skulle bero på sömnen eller liknande, men helt klart har han inte varit lika fokuserad som denna säsong som tidigare. Kan vara nyttigt att låta honom vila någon match till förmån för Gomes som Pivote. Förutom hjärnsläppet så gjorde Busquets en bra match anser jag.
Barcelona Xaviesta
2017-01-12 09:03
FreeYourMind Du borde åkt på en spärr långt tidigare för alla gånger du misshandlat utrops/frågetecknen i 7 år innan dess haha! Men vi hade ett gott snack om det förra året och idag är du ju praktiskt taget en journalist vad gäller den avdelningen! Ain't got nothing but love for you my friend ;)
Barcelona neymar JR
2017-01-12 09:02
Xaviesta Den viljan han hade igår och självförtroendet var ren njutning. Man blev inte ens frustrerad när han missade en och annan dribbling. När han utmanar rättvänd med fart så kommer jag inte gnälla på bolltapp, men när han spelar felvänd och ska slarva accepteras inte. För att citera sambon; " hur kan Neymar som uppfältare (anfallare) jobba så hårt. Han ska väl bara få bollen och dribbla... Nu har vi en fantastisk dålig Neymar i 365 dagar, lite hat/irritation/besvikelse har växt inombords för mig gällande grabben. Hans vara eller icke-vara är som en berg och dalbana, men en fantastisk vår får mig nog att vända igen :).
Barcelona Ribohn Fan
2017-01-12 08:58
Jag har inte skrivit eller läst en rad under matchtid, så jag skiter fullständigt om forumet är stängt under matcher.
Jag hade bara en dum kommentar om Sovjetunionen.
Barcelona neymar JR
2017-01-12 08:55
Katalano Ja den passningen var inte att leka med, oerhört nonchalant. Skrämmande att se det där, visst har lucho en hel del att göra med hans form. Men hur ska man förhindra dessa galna aktioner han har haft ett tag. Får han inte sova nu när han har blivit farsa? Han är absolut inte klar i huvudet på plan.
Barcelona Xaviesta
2017-01-12 08:54
neymar JR Helt rätt angående vår vänsterkant, har haft en smygande känsla av att det blir genom den kanten som vi hotar med kvalité och fixar "remontadan" den här våren jag också. Jag vägrar tro att ett helt lag tappar formen på det individuella planet samtidigt och det ligger mer bakom det än bara "Alba är helt ur form/Neymar har varit ur form hela året/Suarez har inte gjort mål på si och så många matcher/ Ter Stegen är ett felköp osv. Det har sett dåligt ut hela säsongen och det har berott på bristen på taktisk finslipning samt att vi har världsspelare som är vana vid stora tränarprofiler sedan tidigare som ingjuter självförtroende med laguttagning, matchtaktik, uppmuntran osv. Jag vill inte enbart peka på Lucho som skälet till detta men att sitta och läsa dagstidningen (eller iPaden om vi ska vara kronologiskt korrekta) till morgonkaffet och låtsas att elefanten i rummet inte existerar är ju rentav naivt och visar tydliga tecken på missriktade fingrar som pekats. För att massera Iniesta70:s kreativa geniknölar så lägger jag fram ett ypperligt passande Mr Miyagi citat: "No such thing as bad student, only bad teacher. Teacher say, student do." Fritt fram att tolkas på valfritt sätt såklart, but I know what I make of it. Rosorna då? jag tycker att vår andra halvlek mot Villareal och matchen igår mot Baskerna har varit säsongens bästa insatser där jag äntligen fått upp pulsen och hjärtat i rätt slag igen. Samtliga spelade som om det vore en final och den som stack ut mest för mig var Neymar! Helt fantastisk insats och inte bara i själva spelet utan hungern och viljan han visade. Det kändes som att han indirekt visade oss vilken klubb hans hjärta belongs to. Sen om han borde ingå i en bytesaffär mot Veratti till sommaren har vi ett halvår på oss att diskutera men jag fick hursomhelst en nyans av samma känsla som jag fick efter Sociedad matchen för några säsonger sen när vi flippade våra hamburgare och stekte dom rätt i en alldeles fantastisk vårspurt. Förhoppningsvis skiljer det endast 5 poäng mellan oss och Zidanes danska skalle efter den här helgen och om vi då fortsätter på den nyligen inslagna vägen kan allt hända den här våren. För övrigt håller jag fullständigt med Bollinnehavet med flera - att stänga forumet under match är något jag eftersökt länge och nu äntligen har det hänt. Jag hoppas att MOD inte misströstar och överväger att ändra på sitt beslut i den här frågan men det är ju som sagt ingen diktatur härinne och alla får tycka som dom vill. Men att slippa scrolla förbi hjärndöda och patetiska oneliners samt bevittna den hätska stämningen som råder härinne under matcherna är en otroligt frisk fläkt. Klarar man inte av att hantera detta och känner att man håller på och klättrar på väggarna för att forumet är stängt i 3 futtiga timmar så råder jag er att PM:a Kröjff som vet ett och annat om hur man unpluggar den moderna elektroniska vardagen för en stund och åker ut till stugan för att varva ner body, soul and mind. Nu blir det en kopp till för min del iaf, utan en jävla iPad såklart.
Barcelona Soko
2017-01-12 08:36
Seger och avancemang med nöd och näppe. Detta duger inte och kommer inte räcka till säsongen ut. Vi har blivit genomlästa och utan plan B kommer köra fast när som helst. Även om vi byter nån spelare här och där är det alltid samma spel utan att spelarna skiftar platser och ändrar spel utan kör samma match efter match. Vi kommer naturligtvis att vinna fler matcher än tvärtom men kommer att åka på en smäll när svårare motstånd kommer. Förut lekte vi med Bilbao men nu måste darra till sista sekund . Anfallarna fungerar inte och har bara gjort ett spel mål på tre matcher. När chanserna väl dyker upp är vi mästare på att bränna. Mittfältet är som bortblåst och det är kilometer avstånd mellan lagdelarna och försvaret är som yra höns som släpper in mål på första skott. Iniesta och Busquets har varit bästa i världen på sin position men det är snart dags att säga tack. Iniesta orkar helt enkelt inte två matcher i rad och Busquets slutar aldrig att chocka med sina indianare passningar, som igår när han från straffområdets vänster kant passar rakt till Bilbao spelare på straffområdet linje. Roberto bara tittar framåt och glömmer gubben bakom ryggen.
Mod.
2017-01-12 08:33
Godmorgon bröder och systrar.

Lite angående att det är stängt under matchtid.

Jag (DM1982) flaggade redan redan i slutet av förra säsongen att forumet skulle hållas stängt under matchtid till den här säsongen. Det var även ett önskemål av några av de nya moderatorerna som rekryterades inför den här säsongen men tyvärr glömdes det bort sedan.

Tanken är att det ska vara stängt under match för att det i princip bara är oneliners, svordomar och åtta utropstecken som skrivs. Det är ingen vidare diskussion direkt. Utöver det så tar det tid från modsen som måste sitta och rensa och dela ut varningar mitt under en match, tar bort en del från matchen om man måste hålla på så.

Men jag ser att många engageras i det och många vill ha öppet under match. En tanke kan vara att det rekryteras några mods till som bara har till uppgift att rensa och dela ut varningar under match. Det tar ganska mycket tid från matchen men några är sugna på ett öppet forum under match. ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^, Visca el Barca 17, Meneysuarez91011, CarlesPuyol5, Ribohn Fan, Barcadinho får gärna höra av sig till mig genom pm så kan vi diskutera frågan vidare.

Ha det fint.

Barcelona Katalano
2017-01-12 08:24
Korta tankar efter matchen: 1: Kul att se rafinha från start, han gör en klart godkänd match. När Messi kliver in i planen mot mittfältet så fyller Rafinha på ut mot högerkanten vilket gör att vi inte tappar någon position. 2. Neymar gör en riktigt bra match. Äntligen. Fortfarande en hel del felbeslut, onödiga bolltapp och gör vissa situationer svårare än dem är. Men lyckas med annat. hoppas att hans trend vänder nu. 3. Busquets gör en helt OK match som helhet men ett grovt misstag som hade kunnat resultera i mål bakåt. Ett hjärnsläpp när han rensade bollen in mot planen till en fristående Athletic-spelare och skapade virrvarr och panik i vårt försvar. 4. Alba var mer involverad i offensiven än han varit tidigare under säsongen när Neymar spelat. Som neymar JR nämner så hoppas vi att de fortsätter att kombinera sig fram där nu under våren. 5. Skönt att forumet var stängt återigen. När vi fick vårt mål avblåst för offside så blev jag rasande. Jag kan bara föreställa mig hur det sett ut här inne när det hände och att en och annan spärr hade behövt delas ut. Som bollinnehavet är inne på så skrivs det ändå aldrig något med innehåll under matcherna, utan det är endast en plats för folk att avreagera sig på och skriva one-liners.Så min röst går till att hålla forumet stängt under matcher.
Barcelona neymar JR
2017-01-12 08:02
Hoppas trion på vänsterkanten kan fortsätta spela på det sättet dom spelade igår. Alba var t om kreativ och finurlig igår. Vi kommer bli oerhört beroende av vänsterkanten då våran högerkanten inte existerar. Det är oroväckande hur mycket vi missar och slarvar bort bra lägen. Vi sätter oss själva i skiten varje match pga ineffektivitet. Igår behåll dom lugnet och visade tålamod, helt rätt att inte börja slå chansbollar/inlägg bara för att man behöver ett mål. Vad ska vi med straffar till? Ge Messi frispark så blir det mål, löjligt enkelt är det för honom.
Barcelona Bollinnehavet
2017-01-12 07:48
"Men för i helvete Suarez!!! SKJUUUUUUUUUT!!!!!!!!!!!!!"

Hur kan ni sakna inlägg som det jag skrev här ovanför? Varför vill man skriva ett sånt inlägg? Mitt under match dessutom. Vad blir bättre? Jag själv kan tycka att det känns lite tomt i halvtid då man kan komma in här och, om man har tur, hitta två tre kortare analyser av första halvlek bland ton av skitinlägg och oneliners. Men vinsten av att ha ett rent forum är värt den känslan av tomhet 100 gånger om. För mig iaf. Men alla är ju olika. Att någon blir förbannad och bestört över detta visar ju än mer att alla är olika och unika. Det råder helt enkelt delade meningar om detta och det finns väl egentligen inga rätt eller fel, bara åsikter. Jag hoppas att forumet är fortsatt stängt under matcherna, efter flera år av lidande när det har varit öppet ;)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-01-12 04:36
Jag var inne på att vi skulle rösta om om forumet ska var avstängd under veckan.
Jag menar, de som inte sköter sig får åka på två veckors spärr eller en månad :-). Säger en månad för att jag tror inte att jag ligger så nära den risken trots att jag åkte på min första spärr för någon månad efter 8 år :-).

Anyways, rolig match!
Ingen mer ursäkter trots linjedomarna var skumme med sina offside vinkningar (Trots att detta var första gången jag såg Suarez vara offside 3 gånger i en match och domaren dömde bort honom) The irony.

Mot titlarna och samma startelva Lucho. Sluta vara pajas.... nu!!!

Barcelona Visca el Barca 17
2017-01-12 02:42
Varför ska det vara stängt påminner bara om förlorar forumet Arsenal har. Las palmas näst. Dom kan vara farliga fast vi är inte real dom har tappat poäng mot Las palmas och Eibar den här säsongen. Hoppas den trenden fortsätter dom spelade ju även lika mot det japanska laget i finalen och deras sista CL match var dålig också. Finns det något rekord med 4 frisparkar i rad eller har han redan slagit med 3 nu?
Barcelona MessiLionel
2017-01-12 01:47
Man såg hur mycket fansen älskar Rakitic, de skrek hans namn ett par tillfällen och när han väl gjorde entré så var det stort jubel bland fansen. Grande Ivan!
Annons: