/spanien/barcelona/forum/6089.aspx/spanien/barcelona/forum/6089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Grande Guardiola
3/15/2014 23:18
Offside för Costa
Barcelona Barcelonistas
La Decima? elr ska jag säga La Franco?
Grande Guardiola
Efter att en Atletico-spelare blev nerfälld så gjorde Espanyol en snabb spelvänding som slutade en inspark för Atletico..
Grande Guardiola
3/15/2014 23:16
Kommunikationen mellan Courtois och Atleti-försvaret var inte på topp och var nära att leda till en hörna för bortalaget.
Grande Guardiola
3/15/2014 23:14
Espanyol får hörna
Grande Guardiola
3/15/2014 23:13
Hoppas verkligen att han gör fler mål så att han tar över skytteligan från CR..
Grande Guardiola
3/15/2014 23:12
Och där gjorde Diego Costa 1-0
Barcelona Andreas-
3/15/2014 23:11
1-0 Costa!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
3/15/2014 22:55
Grande Guardiola

Tror inte att det hade skapat rubriker om det vore spår från gräsmattan. Men du kan ha rätt.
EliCule
3/15/2014 22:52
Ragnar Rök (Barcelona) Jag håller med dig ang Thiago, det som oroar mig mest idag är att många våra spelare kommer att lämna till sommaren. Läser många läsa rykten ang Alexis mot Vidal..hoppas att det inte stämmer. Alexis tillsammans med Pedro har varit Barcas bästa hot framåt denna säsong! Alexis är ung, talangfull, slitvarg...precis den typen av spelare som Barca behöver. Vi kommer att behöva MINST en försvarare, en mittfältare, en målvakt om valdes lämnar och helst en 9:a....en målfarlig och äkta målgörare, en som har bra huvudspel i straffområdet. Vi har en spännande sommar framför oss
Grande Guardiola
3/15/2014 22:41
Nära ett mål av Costa
Grande Guardiola
3/15/2014 22:35
@Júnior.:

"Sprickorna" är antagligen spår från gräsmattan.
Barcelona LeoMessi
3/15/2014 22:34
Ragnar Rök (Barcelona) Du har så rätt så! Känns som att thiago kan pissa på vår klubb och sedan bli hyllad av vissa.
Barcelona Capitan \(^.^)/
3/15/2014 22:33
Så nu passar det sig att bli störd av ständig matchuppdatering när Barca ej spelar. Atletico är ju också vår konkurrent och borde väl också förtjäna lika mycket uppmärksamhet som Real, va? Dubbelmoral på hög nivå...
Grande Guardiola
3/15/2014 22:33
Såg ut som att de rödvita filmade till sig ett frisparksläge.
Grande Guardiola
3/15/2014 22:32
@EliCule:

Är det (av att döma) helt acceptabelt att kommentera Reals matcher så är det väl bara lika rätt att referera hur det går för Atletico, bägge är trots allt direkta konkurrenter om titeln till oss så det finns ett värde av mina inlägg ;)
Barcelona LeoMessi
3/15/2014 22:31
EliCule (Barcelona) Äsch, hälften av gångerna är det snack om andra lag och speciellt real. Men du har inte fel när du säger att det borde vara endast barcasnack här.
Barcelona Ragnar Rök
3/15/2014 22:31
Det skrivs så mycket på vårt forum, att man måste vara snabb i repliken har jag börjat lära mig nu.

Annars riskerar man att behöva läsa hundratals inlägg, innnan man hittat det som satte sig i bakhuvudet och man med lite betänketid anser vara värt ett svar eller en kommentar.

Men det var någon medlem som skrev något i stil med han han ville gråta för ett tag sen, när han sa sig ha sett Thiago dominera i Champions league med sitt Bayern. Samt beklagade sig smått förtvivlat över att Barca sålde honom.

Men då vill jag ändå så här i efterhand trösta denna någon, med att Thiago från skillnad till exempelvis Pedro, gjorde sig en tämligen slästruken figur i Spaniens träningslandskamp mot Italien härförleden.

Inte heller övertygade Thiago i Bayerns hemmamöte mot Arsenal. Vilket också Aftonbladets fotbollskribent Simon Bank på Aftonbladet noterade:

"Kontinuitetskranen från La Masia hällde ut Xavis arvtagare, men den här veckan såg vi Thiago slå blindpassningar för Bayern München istället".

Vad långt mycket viktigare är: Han övertygade inte i vårt favoritlag med undantag för någon enstaka match i början då åtminstone jag högljutt tänkte just: Jösses, så ung och redan snudd på lika bra som Xavi.

Men sen utvecklingen inte bara i stå utan till och med baklänges, precis som fallet var med Bojan. Och precis som denne hade och har Thiago en pappa som gnäller högljutt om sonen inte får tillräckligt med speltid. Och börjar idka utpressning på alla upptänkliga sätt.

Och om nu Thiago äger vissa likheter med Bojan, så verkar hans pappa ha mycket gemensamt med Zlatans skrupellösa agent. Så ingen var gladare än jag när man lät honom gå från laget som gör anspråk på att vara större än jaget.

Och det första Thiago gjorde efter övergången till Tyskland, var att gå ut i media som den värste Zlatan och ägna sig åt smutskastning mot sin moderklubb; därmed inte sagt att det kanske finns ett visst fog för kritik mot det som sker i kulisserna på Camp Nou med omnejd.

Men nån måtta får det väl ändå vara på egot.

Vilket även Pep verkar tycka. Inte minst med tanke på den rejäla örfil Thigao fick av honom inledningsvis i Bayern i samband med Tyska supercupen.

Finns att se på youtube under bl a rubriken: "Pep Guardiola gives New Signing Thiago a slap".

Så who ever you are out there, gråt inte för dig själv. Utan gläds istället med oss som tycker det var bra att den uppenbart ouppfostrade divan ifråga, försvann ifrån vårt favoritlag FC Barcelona.
Barcelona LeoMessi
3/15/2014 22:30
Grande Guardiola (Barcelona) Haha jo då, espanyol är ordentligt tillbakatryckta och det känns som att Atletico kan göra mål när som helst
Grande Guardiola
3/15/2014 22:29
@Andreas-:

Någon måste göra jobbet ;)
EliCule
3/15/2014 22:28
Nej, det finns app för sånt till dom intresserade. Barca forum, Barca snack!
Grande Guardiola
3/15/2014 22:28
Kom igen, är det ingen som bryr sig om vår ligakonkurrent?
Barcelona Andreas-
3/15/2014 22:27
Du behöver inte uppdatera allt som händer.
Barcelona Júnior.
3/15/2014 22:27
När Kompany tidigare idag blev utvisad mot Hull passade han på att ta ut sin frustration på tegelväggen på väg in mot omklädningsrummet. I länktipset hittar ni resultatet av hans tryckspark. Imponerande minst sagt!
Grande Guardiola
3/15/2014 22:26
Fillipe och någon Atletico-spelare hade ett fint samspel där den senare hade ett avslut som inte riktigt nådde hela vägen..
Grande Guardiola
3/15/2014 22:23
Diego Costa med en nick som går utanför..
Grande Guardiola
3/15/2014 22:20
Nära 1-0 till Espanyol efter en styrning från en Atletico-försvarare
Grande Guardiola
3/15/2014 22:19
Gabi brände ett jätteläge med en volley i samband med en hörna..
Real Madrid Kaktus
3/15/2014 22:18
Vad kan vi förvänta oss från morgondagens match? Blir det en stabil seger eller kan Ossasuna ställa till det för oss?
Grande Guardiola
3/15/2014 22:18
Arda är helt briljant, finta bort två spelare till läktaren.
Annons: