/spanien/barcelona/forum/6088.aspx/spanien/barcelona/forum/6088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-03-04 12:49
Jag tror att Puyi kommer lämna oss i slutet av säsongen. Tur att vi har kungen Pique som leder oss in i framtiden, NOOOOOOOOOOOT. PUUUUUUUUUUUUYII;(
Barcelona NoGo™
2014-03-04 12:41
@Barca King - Messi & Neymar run the show

Det kan även bli så att han annonserar han läggar av efter säsongen.
Barcelona Rambla~
2014-03-04 12:25
el Flaco

Jag får "ståpäls" när jag läser om el Tiburón från Pobla de Segur.

Kudos!
2014-03-04 12:18
Carles Puyol har kallat till en presskonferens 16.00.Om det rör sig om kaptenens framtid är jag säker på. Antingen dementerar han ryktena som har cirkulerat eller så kommer han tala om att han lämnar Barca i slutet av säsongen.
Barcelona fraiXCII
2014-03-04 11:34
haha, otroligt skön bollkalle!
2014-03-04 10:55
Thiago kommer helt klart kallas till VM 2014 i Brasilien nu när Mata lider under Moyes. Han kommer inte få starta men helt klart kommer han få göra inhopp och starta enstaka betydelselösa gruppspelsmatcher. Jag tror att vi kommer få se den riktiga thiago i vm som vi alla visste att han hade potential till som han visar upp i Bayern. En etablerad världsklass stjärna.
Neymar11
2014-03-04 09:09
Vi har gjort flest mål i Europa i ligasystemet. Vi har det utspritt på nästan hela truppen. Och vi har ändå gått ner oss rejält, men det som gör mig fundersam vart är alla dessa toppklubbarna som Real, man c, Arsenal, Bayern som det snackas om har en sådan bländande offensiv? Eller varför inte mou Chelsea som förespråkar en stark defensiv men släpper in fler mål Faktiskt helt sinnessjuk vi har nästan i stort sätt samma trupp sen 08/09 och spelarna levererar ändå. Ålderstigna, "gått ner sig" men ändå vara uppe i den så kallade "toppen" där vi har stjärnlagen
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Neymessi
2014-03-04 02:07
Vi får verkligen inte göra samma misstag med Rafinha!
Jag tror inte att Thiago hade lämnat om Tata hade varit tränare. Tata roterar ofta och visar upp ett stort förtroende för ynglingarna. Mediokra Sergi Roberto får nästan mer speltid än vad han förtjänar.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-03-04 01:24
Barca King - Messi & Neymar run the show

Det göt ont att läsa om Thiago..
2014-03-04 01:19
"My decision [to come to Bayern] was wonderful. It was about the leadership. I got the impression at Barca that they didn't believe in me," Thiago told Kicker "The club are the best in the world, it's great to play in the Bundesliga." The Spain international re-joined former Barca boss Pep Guardiola at Bayern Munich and the 43-year-old's management of the Bavarian giants has led to comparisons between the two clubs.  However, Thiago stressed that both clubs remain unique and praised Guardiola's ability to convey ideas to his players. He said: "Barca will never be Bayern and Bayern will never be Barca. [Pep] brings us his ideas about football and manages to pass on his skills to the local players."  Despite his criticism of Barcelona, Thiago revealed his admiration of his former team mate, Xavi and explained that he views his compatriot as something to aspire to. "Xavi is the benchmark for me. When I see him, my jaw drops," he said. "I hope I can give football a little bit of what Xavi gave football." Goal.com
Barcelona Gio Style
2014-03-04 01:18
För mig var Peps Barcelona tidernas bästa lag. Även om man kan säga att vi hade det svårt mot Chelsea så fanns det inget lag som hade den minsta chans mot oss när vi spelade på vår topp. Det var ren fotbollspoesi och en överlägsenhet utan dess like. Dagens Bayern Munchen är jävligt bra, vi får se hur långt det räcker, tyvärr är ju inte tyska ligan någon vidare måttstock då övriga lag suger stenhårt (dagens sanning) så vi får väl mäta deras framgång i CL istället. De har en bra bit kvar men om de lyckas behålla sin nivå 2-3 år till så bör laget gå till historien som ett av dem bästa de med. ( Xaviesta ) Tack för ett välskrivet och genomtänkt inlägg. Co-signar den rakt av och ger dig en stående ovation. :)
Barcelona B-Guden
2014-03-04 01:16
@LeoMessi:

Men det jag hatar är när messi tappar bollen han försöker inte ens ta tillbaka den av spelaren som tog även om han är 2 meter ifrån utan han drar ner ögonen i marken och går, han får förfan Zlatan att se ut som en hårdjobbare i deffensiven, om messi pressar spelaren som tog bollen av han, kan han inte sikta iväg sin långboll utan måsten tjonga iväg den, alternativ att messi bryter.

Han ser så nonchalant ut, det smittar av sig, när våran överlägset bästa spelare (Innebandy) Joggar går hem, då får alla damp på han så han känner sig tvingad att röra på sig, självklart ska Messi inte slita lika mycket som Alexis/Pedro, men han ska fan inte hålla på som han gör nu, jag blir tokig i tv soffan trots att jag älskar honom, hur irriterande måste det inte va för resten av laget.
Barcelona LeoMessi
2014-03-03 23:10
Kolla när Bayern pressar, dom behöver inte ens springa typ. Alla är redan vid bollhållaren, dom tar två-tre steg och vips så är spelaren omringad. Medan vi turas om att löpa ikapp motståndaren.
Barcelona LeoMessi
2014-03-03 23:04
B-Guden (Barcelona) Messi har varit lat i defensiven ända sedan Pep tog över ungefär, då var han yngre och ivrigare. Xavi är ändå ganska gammal och han springer väldigt mycket varje match, han kan självklart fortfarande göra det mycket bättre än han gör nu. Vi pressar inte som en enhet längre, det är individuell press. Varje spelare kanske pressar lila mycket men vi gör inte det lika bra, understödet är sämre och positionsspelet är sämre.
Barcelona Bästelona
2014-03-03 23:02
Jag är en utav dom som har klagat på att Messi inte springer för laget längre och att han bara lunkar rundor, men nu måste jag faktiskt säga att han har börjat ta ansvar igen och sköter sitt defensiva jobb. Dessutom är han mer aktiv på plan och söker ständigt nya ytor, inte lätt att hitta dom med 3 spelare på sig hela tiden men han försöker, och det i sin tur leder till att det öppnas upp andra ytor för medspelarna!
Barcelona Barcelonistas
2014-03-03 22:53
Peps Barcelona var tidernas bästa lag den nivån som man höll under 3-4 år var inte mänsklig. Detta Bayern håller inte samma nivå som Barcelona för några säsonger sen. Lägg därtill att man måste prestera under en mycket längre period innan man ens kan jämföra dom har bara varit bra i 1 säsong i princip. Bayern är otroligt bra men det fattas en Messi som gör det där magiska, det fattas en Xavi och Iniesta på mittfältet, kollektivt är det jämnt men den individuella biten är Barca bättre helt klart. Jag tror inte dom kommer nå upp till den nivån däremot tror jag att Bayern kan vinna ungefär lika mycket som Barca gjorde under Pep. Dagens Bayern är helt klart med där uppe bland dom bästa lagen någonsin om dom håller den här nivån i några år till, om vi bortser från Peps Barca så är detta Bayern det bästa laget jag sett i alla fall. Just därför jag följer Bayern så mycket jag kan för det där är ett speciellt lag.
Barcelona B-Guden
2014-03-03 22:03
@LeoMessi:

Nej, men jag är säker på att det hde blivit en jävulskt jämn och grym match där 2 lag vill spela fotboll och ta tillbaks bollen så fort som möjligt.
Det som stör mig nu är Pique, Xavi Busquets Iniestas och Messis försvarsspel, framförallt Messi och Mittfältstrion, dom är inte alls lika aggressiva, busquet verkar känna av att han är ohotad i dom större matcherna ändå, song får lira cupen och mot minilagen
Barcelona Sir Alexis
2014-03-03 21:32
Slutspurten i år känns mer spännande än på länge, tror att atletico kommer 3a det kommer stå mellan oss och real. Real har såklart fördelen med förbundet och Perez som styr. Men vinner vi våra matcher och el clasico så kan det gå bra.

xabi alonso måste vara immun mot gula kort, han kommer undan med precis allt, tjuvknep, brutala tacklingar..
Neymar11
2014-03-03 21:29
Gillar det här italienska systemet då dem stänger av spelare i efterhand. Tänk er vilken liten trupp real skulle ha haft då. A Madrid för den delen med
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-03-03 21:05
Xavis reaktion när Messi tar frisparken.

"Ingen chans att den sitter"....."Shit den satt!"
Barcelona LeoMessi
2014-03-03 20:50
Heywood Jablome - Andrés (Barcelona) Messi gör sig bäst 10-15 m från straffområdet då han kan vända och komma med fart i straffområdet. För han får aldrig såna passningar av sina medspelare som han ger dom. Fortfarande så är det enda sättet att stoppa Messi att leka ryggsäck eller köra en farlig bensax
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-03-03 20:35
Måste bara nämna att det var kul att se Messi igår. Frisparken, nicken i ribban som gav Puyol-målet, men också hans genombrottsförsök från mittfältet. Det var inte 100 %, men han håller sakta, men säkert att ställa in sig.

Det jag oroar mig för är hur resten av spelarna bara verkar stå och titta när han spelar. Det kan funka i enstaka matcher, men i ett större perspektiv så är vi körda. Tidigare fanns det åtminstone löpningar som öppnade upp.

Förstår varför Tata söker efter en nia.
Barcelona LeoMessi
2014-03-03 20:15
B-Guden (Barcelona) Självklart har vi blivit sämre, det sticker jag inte under stolen med. Men samtidigt så tycker jag att lite fler lag håller en högre nivå nu än förra säsongen. Liksom är det verkligen säkert att vi hade slagit ut Bayern förra säsongen med det laget vi hade under Pep? Jag vidhåller att vi var världens bästa lag då och möjligtvis historiens bästa lag.
Barcelona B-Guden
2014-03-03 19:59
Säger bara, 2-6, 5-0 3-1, mot real, helt överlägsna spelmässigt.
4-0 mot Bayern, 4-1 mot Arsenal, 2-0 United 3-1 mot united, och alla andra lag vi fullkomligt krossa, enda laget som lyckas störa oss var Chelsea, men då kan man lika gärna gå tillbaks 2 år och kolla hur våran match på Chelsea såg ut, då var det tvärtom, så det är aldrig säket det lag som förtjäna segern går vidare

Vårt presspel gjorde att vi typ aldrig släppte in målchanser, att vi hade bollen 70% av tiden på offensiv planhalva
Barcelona ( Xaviesta )
2014-03-03 19:57
Barcadinho Tack för responsen! Fotbollen går, precis som med allt annat här i livet, i cykler. En sorts låg och hög-konjunktur om vi nu ska använda oss av en ekonomisk term i ett helt annat sammanhang. Zoomar vi ännu ett snäpp gäller samma sak för ett lag. Barca är mitt i sin generationsväxling och Guardiola-eran är historia nu, omän en vacker historia. Att jämföra dagens fotboll med hans champagne-epok är orättvist mot både spelarna och mot nuvarande tränare. Alla är medvetna om detta, men ändå klagar man. Ändå jämför man. Jag vet att det är fult att peka finger och att jag kanske borde uttrycka mig mer politisk korrekt men faktum kvarstår att jag kan inte låta bli att känna att det är relativt nya Barcafans som inte upplevt tidigare cykler som skriker mest härinne. Vi som varit med sedan Pascal Simpson smällde in 1-0 till AIK mot oss på 90-talet och fått tårar i ögonen i soffan bredvid pappa för att man inte fått ihop logiken att AIK tagit ledningen mot ett mytomspunnet världslag som Barcelona, vi har upplevt motgångarna förut och jag tror att Iniestas kvittering i 93:e mot Chelsea tex fick min själ att känna en orgasmisk befrielse och en alltjämt större glädje än någon som precis fick upp ögonen för FC Barcelona just det året eller kanske under Ronaldinho-åren. Dessa är bara några exempel och inget att hänga upp sig på, jag är inte bättre än någon annan. Man måste vara försiktig här eftersom folk gillar att göra en Aftonbladet och citera en enda rad av det man skriver i en 4 meters papyrusrulle. Missuppfatta inte mig, jag gör ingen skillnad på någon som varit en culé i en vecka eller någon som varit det i 15 år eller 60 år. Alla förtjänar samma credibility. Men dom som skriker sig hesa stup i kvarten idag och med panik i rösten förutser ett titellöst år trots att vi i allra högsta grad är med och slåss på alla 3 fronter fortfarande är förmodligen (finns ingen statistik att googla upp - alltså: förmodligen) dom som är mest gröna av supportrarna. Vi som varit med lite längre sitter lugnare i båten och ger killarna stöd och gör vårt bästa för att måla upp den sanna betydelsen av supporterskap. Vi vet att det kommer sol efter regn igen och att patience is virtue. Folk älskar Liverpoolfansen som sjunger även om laget ligger under med 0-8 på hemmaplan och önskar att det var samma stämning på Camp Nou bland våra fans men sitter sedan framför datorn och spyr galla över Bartra för en valpig bakåtnick eller Alexis för en missad friläge osv. Är det logiskt? Nej, skaffa ett nytt perspektiv på saker och ting säger jag bara. Matchen igår var bra, inte den bästa vi gjort men bra. Den innehöll vissa mindre bra moment och visade tydligt vilka saker vi fortfarande brister i. Bara för både fans och spelare att knyta näven och vara glada för en bra söndag där vi tog in på det ena Madridlaget samtidigt som vi drog ifrån det andra. Matchen mot Sociedad i omgången före förtjänade däremot kritik och med all rätt eftersom vi var direkt genomusla och där ingen spelare kom undan med bra betyg i min bok iaf. Apropå befogad och obefogad kritik alltså. Lika snabb som man är på att kritisera, lika ärlig får man vara och berömma. Men känslan härinne är oftast att folk bara ser hålen i osten och inget annat. Men det är ingen fara. Personligen njöt jag av en i stort sett ganska bra match som inte gjorde mig irriterad en enda gång utöver försvarsinsatsen vid reduceringsmålet där Valdés hälsade på sitt gamla jag och hängde tvätt. Att man missade markeringen bör också nämnas. I övrigt tyckte jag att det var en trevlig match och förstår inte kritiken som haglade både under och efter matchen.
Barcelona B-Guden
2014-03-03 19:53
@LeoMessi:

Jo vi har blivit sämre, Speciellt på motivationen, kolla bar CL Finalen, 2-6 matchen 5-0 matchen kolla vårt presspel kolla hur xavi och Iniesta rör sig hur dom smäller på i närkamperna, hur hela laget rör sig och gör sig spelbar, att säga att vi inte blivit sämre är bara bullshit det är min åsikt iaf
Barcelona LeoMessi
2014-03-03 19:47
Alla pratar om hur otroligt överlägsna och får det att låta som att vi krossade allt motstånd. Jag håller med om att vår fotboll var vackrast och att vi var bäst då. Men kom ihåg att vi mycket väl inte hade ens varit i final i cl under trippelsäsongen. Chelsea spelade faktiskt ut oss på SB och vi fick in vårt första skott på mål i 92:a minuten och det blev även mål då. Chelsea var det bättre laget den matchen och vi var väldigt nära på att inte ens få spela finalen. Om iniesta inte hade fått in den bollen hade vi då fortfarande jämfört alla andra upplagor av Barca med den? Nu blev det väldigt rörigt, det jag försöker få fram är att vi faktiskt inte har blivit så mycket sämre utan att andra lag faktiskt har blivit mycket bättre. Real, city, juve och Bayern är exempel på lagen som är mycket starkare nu än dom var under det året vi vann trippeln.
Barcelona LeoMessi
2014-03-03 19:47
Alla pratar om hur otroligt överlägsna och får det att låta som att vi krossade allt motstånd. Jag håller med om att vår fotboll var vackrast och att vi var bäst då. Men kom ihåg att vi mycket väl inte hade ens varit i final i cl under trippelsäsongen. Chelsea spelade faktiskt ut oss på SB och vi fick in vårt första skott på mål i 92:a minuten och det blev även mål då. Chelsea var det bättre laget den matchen och vi var väldigt nära på att inte ens få spela finalen. Om iniesta inte hade fått in den bollen hade vi då fortfarande jämfört alla andra upplagor av Barca med den? Nu blev det väldigt rörigt, det jag försöker få fram är att vi faktiskt inte har blivit så mycket sämre utan att andra lag faktiskt har blivit mycket bättre. Real, city, juve och Bayern är exempel på lagen som är mycket starkare nu än dom var under det året vi vann trippeln.
Barcelona Sir Alexis
2014-03-03 19:34
@Deulofeu:

Lugnt:)
Barcelona Deulofeu
2014-03-03 19:00
Tack för videon helt magisk!

Messi Messi Messi!
Annons: