/spanien/barcelona/forum/6086.aspx/spanien/barcelona/forum/6086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona .Andreas
2013-11-09 23:40
"Listan" Ribery före Aguero? Allvarligt?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-09 23:36
Jag läste på Tumblr en klippt nyhet från el mundo att Messi har jobbat med en dietist och tappat 2 kilo!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-09 23:36
Alla kommentarer jag läst nedan säger bara allt om Messis storhet. När han är ur form samtidigt som andra toppspelare är i form så är han jämförbar med dessa. Men när han är i form så är han herren på täppan och onåbar. Sanna mina ord: den formen får vi redan se i morgon.

Bona nit!
Barcelona zick9
2013-11-09 23:28
@cules4life:

Är Messi topp 3 de senaste 5 veckorna? Nej.
Är Messi topp 3 de senaste 10 månaderna? Utan tvekan.

Stick tillbaka till Puert*n där du kom ifrån.
Ronaldinho the original
2013-11-09 23:23
cules4life (Barcelona) 2013-11-09 21:55 Om vi är realistiska så är inte ens Messi top 3 i världen just nu. Han har varit jävligt svag denna säsongen och hoppas att det vänder och ser ett antal vackra mål varje match från han. Min lista: C.Ronaldo Zlatan Ribery Messi Özil Vilken människa framförallt Barcelona supporter har Özil före Iniesta, oavsett form så är Iniesta absolut världens bästa offensiva mittfältare. Om det är så att du är en Real fan från Puertan så har jag en fråga till dig. Har du inget annat för dig en lördag kväll än att skapa en fake konto och försöka provocera Barcelona supportar med dina onödiga kommentarer?
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-09 22:50
Ronaldo va ledsen, mycket ledsen och efter 20 miljoners kontraktet är Ronaldo glad, mycket glad. Hans form beror på glädjeyran av plånboken. 3 of Messi's 17 Liga hat-tricks include a penalty goal (14 none), while 12 of the 19 hat-tricks of C.Ronaldo include one (7 none) Just därför är han Penaldo.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-09 22:43
Crille har spelat 3 matcher fler än Leo i Ligan o 1 match fler än Leo i CL

Chilla alla fan, låt Crille glädjas lite, han gråter ändå 3/4 av årstiderna :)
Barcelona Shanghai
2013-11-09 22:21
cules4life

"Så du säger att Messi inte lever på sina lagkamrater? Vi håller just nu på att förstöra Neymar som är enligt mig en bättre spelare än Messi tre gånger om"

Anledning till att jag länka videon.

Glömde, jag skulle inte mata troll.
Barcelona Shanghai
2013-11-09 22:20
PS. "CR7 fans can't make a video of his passing abilities as good as this one, not even if they take footage from his entire career so far. This is Messi in one season only."

Den kommentaren (på videon som jag länka) säger allt. Som sagt Cristiano Ronaldo lever endast på sina lagkamrater.
Barcelona cules4life
2013-11-09 22:19
Shanghai

Som att jag inte vet hur bra Messi är. Varför visar du mig de klippet?
Barcelona Shanghai
2013-11-09 22:18
cules4life

Profilen skapad: 2013-11-03 01:02:23

Seså, tillbaks med dig till puertan. :)
Barcelona Shanghai
2013-11-09 22:15
cules4life
Barcelona cules4life
2013-11-09 22:13
Shanghai

Hahaha du är ju ett skämt sluta vara så enögd för i helvetet. Så du säger att Messi inte lever på sina lagkamrater? Vi håller just nu på att förstöra Neymar som är enligt mig en bättre spelare än Messi tre gånger om, för att han ska finnas där för Messi och hjälpa honom med assist m.m. Att du har kulor att säga att C.Ronaldo inte har det lilla extra och att han inte kan avgöra på egen hand.

Jag tycker att Neymar är världens bästa spelare men folk som säger att C.Ronaldo inte har det lilla extra är fan i mig dum i huvudet.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-11-09 22:12
Ribery förtjänar Guldbollen denna gången. Han har varit fantastisk hela året! Messi har varit skadad för ofta för att förtjäna den. Messi är fortfarande i en klass för sig, men Ribery förtjänar den.
Barcelona Shanghai
2013-11-09 22:04
cules4life

Frågan är, om du var realistisk med den listan? Som sagt mål spelar ingen roll, utan det mesta som spelar roll är det spelmässiga, alltså individuell skicklighet - och det saknar portugisen. Han lever på sina lagkamrater som server honom på silverfat, petar in de från en meter och skjuter en mängd straffmål. Om det är så att han räknas som bäst i världen just nu, vad tyckte du om Inzaghi, Shevchenko osv..på sin tid? Ingen sa att de var bäst i världen på grund av att de levde på sina lagkamrater, medan folk sa att Henry, Ronaldinho, Figo, Zidane med mera hade det lilla extra och kunde avgöra på egen hand.

Cristiano Ronaldo saknar detta, men tiden i Man United var han en extremt duktig dribbler som kunde göra 2-3 gubbar för att sedan dundra in den. Idag lever Ronaldo på, di Maria, Bale, Marcelo, Benzema osv.
Barcelona cules4life
2013-11-09 21:55
Om vi är realistiska så är inte ens Messi top 3 i världen just nu. Han har varit jävligt svag denna säsongen och hoppas att det vänder och ser ett antal vackra mål varje match från han.

Min lista:
C.Ronaldo
Zlatan
Ribery
Messi
Özil
Barcelona cules4life
2013-11-09 21:49
FCB_Messi

Är du realistisk med den listan? Jag vill gärna se hur du tänkte när du skrev den listan.
Barcelona ElRaval
2013-11-09 20:20
Ronaldo är sjukt grym just nu och Real har ett mycket bättre anfallsspel än oss. Det är inte att ta i.

Med det sagt så är det lätt att leva i nuet. d v s att det är lätt att uttala sig precis efter att Ronaldo har gjort 3 mål. Man får inte förglömma vad som hände förra veckan, förra månaden och för 12 månader sen. Det är ändå det ballon d or går ut på.

Ett tag så var Barcelona ingenting utan Messi. T ex i den avgörande Milan-matchen i förra säsongens CL bara för att ta ett exempel.

Ge bollen till Ribery så slipper vi höra Messi vs Ronaldo snacket säger jag.
Barcelona the cameroonians
2013-11-09 20:13
Bartra and Montoya are not in a hurry to renew. Want to see playing time in next weeks. Both have offers from England and Italy. [md]

Vad är oddset på att Zubi klarar av att hålla kvar spelarna?

Det här är Rosells största problem, han klarar inte av att anställa tillräckligt bra folk runt omkring sig - något som Laporta gjorde betydligt bättre. Han lyssnade på personer med bevisad kompetens och lät inte personliga relationer stå i vägen för klubbens utveckling.
Barcelona Andresito
2013-11-09 19:50
Hur jävla långt ska det gå innan bondlurken Eusebio sparkas? Oacceptabelt.
Barcelona Rambla~
2013-11-09 19:43
Det slutade med en utvisning och ännu ett mål i baken, 0-3.
Barcelona Rambla~
2013-11-09 19:42
För helvete, kan någon sparka Eusebio en gång för alla? Jag skiter i att han är en ex-spelare i klubben. Enough is enough...
Barcelona FCB_Messi
2013-11-09 19:42
Min lista : Messi Ribery Zlatan Neymar Ronaldo
Barcelona Shanghai
2013-11-09 19:39
@ElTriplete:

Min lista, kalla mig enögd och vad ni vill, men detta är verkligen den absoluta rätta lista...

1. Messi
2. Ribery
3. Zlatan
4. Özil
5. Neymar

Mål är inte allt. Inzaghi, Schevchenko med flera... öste och peta in mål under sina karriärer, blev de rankade som bäst i världen?
Barcelona Canaletes
2013-11-09 19:06
Hoppas Barca B förlorar tills han får sparken. Enda sättet ju.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-09 19:04
Va jobbiga ni är alltså!

Hur orkar ni jämföra de här spelarna hela tiden??

Det är faktum att R och Zlatan har bättre form just nu än Messi.
Låt det vara. Ni blir ju nästan besatta av det här ämnet.

Låt Messi komma igång sen kan ni jämföra hur mycket ni vill.

Ronaldo hit, Zlatan här, Zlatan där och Ronaldo hit.
....Låt det vara...
Barcelona Shanghai
2013-11-09 19:02
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

+1
Barcelona AndreD
2013-11-09 18:58
3 of Messi's 17 Liga hat-tricks include a penalty goal (14 none), while 12 of the 19 hat-tricks of C.Ronaldo include one (7 none) [via pn]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-09 18:51
Ta det lugnt grabbar, Eusebio kommer få förlängt av Zubi nästa vecka. Vadå sparka Eusebio? Tror ni att hans kompis Rosell kommer det låta det ske?
Barcelona ElTriplete
2013-11-09 18:50
Släng ut Eusebio för i helvete! Vad fan har han gjort så att han förtjänar att vara B-lagstränare? Vi är på nedflyttningsplats för fan..
Annons: