/spanien/barcelona/forum/6085.aspx/spanien/barcelona/forum/6085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2013-11-09 18:23
"hans lojalitet till Real Madrid är knappast större än till hans vaxburk"
drack vatten samtidigt som jag läste detta och det visade sig vara dumt för nu är det vatten över hela skärmen hahahha! :)

Barcelona LeoMessi
2013-11-09 18:23
Eusubio du är så jävla dålig så du ger mig pungvred för fan!! Hur i helvete kan man ha kvar den värdelösa jävla nollan! Hade fan hellre behållt Lomban än den äckliga nollan eusubio. För i helvete, är det ingen i ledningen som har koll på hur det går för b-laget?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona koeman92
2013-11-09 18:19
*loggar in, ser att det fortfarande snackas om R*naldo.. loggar ut igen*
Coach Pep,
2013-11-09 18:15
@BARCA-més que un club:

Jag har helt enkelt aldrig fattat hur man kan tycka om Ronaldo. Han var spektakulär under sina Man Utd dagar och jag kommer alltid förknippa honom främst med Man Utd. Idag är han en brittisk spelartyp liksom Real Madrid ett brittiskt/italienskt lag. Ronaldo förblir hur som helst Fergusons fynd i mina ögon som sedan Perez roffade åt sig sig eftersom han bara var tvungen att hämta en konkurrent till Messi. Men vem ska de hämta om 2 år när Ronaldo är slut och Messi fortfarande är bäst i världen? Ronaldo är ju i princip 30 år nu och hans lojalitet till Real Madrid är knappast större än till hans vaxburk. Messi är odödlig för oss.
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-11-09 18:14
Zlatan tvåmålsskytt efter 58 min. Zlatan är bättre än Ronaldo enligt mig. Han gör så mycket mer än Ronaldo...mer komplett. Han gör underbara assister och snygga mål samt är starkare och en grym target player.
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-09 18:13
Barca B ligger under, igen! Vamos Eusebio..
Barcelona -SAMI-
2013-11-09 18:08
LeoMessi
Visst går de dåligt för Betis men Betis är Betis de spelar alltid sjukt bra när de möter Barca. Kommer bli sjukt tuff match imorgon. Jag tror på 1-1.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-09 18:07
@FCBlaugrana:

And they shall call it "The special time"
Barcelona LeoMessi
2013-11-09 18:01
Imorgon så förväntar jag mig en vinst mot Betis med minst 3 måls marginal. Dom har verkligen varit katastrofala i år. Dom kommer att spela offensivt och det kommer att lämna ytor så det är en perfekt match för Fabregas att få starta i.
BARCA-més que un club
2013-11-09 17:59
Coach Pep,

Klockren, skönt att nån förstår .!!!
AndreD -
2013-11-09 17:57
@Acrobat:

Basel?
Barcelona LeoMessi
2013-11-09 17:56
Zamboza (Barcelona) Dessutom så har Messi haft ganska mycket oflyt. Han har blivit avblåst felaktigt för offside, han spelar grymt men målvakten storspelar. Och sen har han haft oflyt med att resten av laget försöker spela av matchen redan i minut 50 och han är den enda som vill framåt. Men helt klart har skadat påverkat honom men han blir bättre för varje match. Så fort han börjar göra sina mål så ska ni se att han går förbi Ronaldo. Han började ju säsongen bra och sen har han missat matcher, fått utgå och fått spela en kvart i någon match.
Coach Pep,
Mycket smygmadridistas som kommer hit, skriver och gillar kommentarer om bebisfjanten Ronaldo som att vi bryr oss. Vi vet att ni är besatta av oss men vi skiter totalt i er. Vi har 2 CL titlar, en massa ligatitlar och en rad historiska utklassningar av Real Madrid med Messis underskrift. Kunde inte bry mig mindre att Ronaldo fortsätter briljera mot smålag. Lol! Tror de på riktigt att vi ska bli avundsjuka på Ronaldo när vi inte ens hade tagit emot honom gratis? Jag hade skämts om han spelade i Barca eftersom han är en odräglig fotbollspersonlighet som står för motsatsen av Barca både fotbolls- och personmässigt. Hoppas han vinner skytteligan och att Neymar kan börja avlasta Messi så att Messi underviker omfattande skador och håller sig fräsch i många år till medan vi vet att Ronaldo har max 2 år kvar på den här nivån innan han är slutkörd som 100-meters-löpare.
Barcelona FCBlaugrana
Inte så höga odds på att Mourinho skulle få straff på övertid eller?
2013-11-09 17:52
El triplete En sak håller jag inte med om och det är Iniesta på den listan. Zlatan ska helt klart vara 3-4:a på den rankningen med tanke på vad han gjort i både klubb och landslag. Iniesta på topp kan utmana Messi, men helt ärligt har det varit väldigt sparsamt med den nivån :P EDIT: På 5e plats had jag haft Bale (#1 i England säger en hel del) eller Neymar som börjat sin resa som prinsen av Europa.
Barcelona Zamboza
2013-11-09 17:52
@LeoMessi:

Sanningen är ju att Messi gjorde många mål inledningsvis på denna säsongen innan skadan och var 4,5 mål före CR i ligan och lika många i cl. Efter skadan har han inte varit sig likt förrän i senaste matchen mot Milan. Får han upp målstimmet från förra säsongen utan skador tror jag han går om CR. Vinner inte CR guldbollen lär han gå ner sig minst en nivå målmässigt.
Barcelona ElTriplete
2013-11-09 17:49
Om jag ska vara ärlig så har jag aldrig brytt mig om skytteligan. Vi alla här inne vet att Messi i toppform är viktigare och bättre för sitt lag än Ronaldo. Ronaldo gör mycket mål vilket är riktigt nice, men Messi gör så mycket mer. Han har förmodligen gjort dubbelt så mycket mer assist än Ronaldo senaste 5 åren samtidigt som han gjort fler mål. Säg mig en spelare som gör lika många mål som Ronaldo och lika många assist som Özil under en och samma säsong (2010-11)? Messi är unik men jag förstår om inte han vinner Ballon d'Or igen. Vi får väl se vad alla förbundskaptener och lagkaptener tycker om det hela. Tror att top 5 listan ser ut typ såhär: 1. Ronaldo 2. Messi 3. Ribery 4. Iniesta 5. Zlatan
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-09 17:49
Skandal på Stamford Bridge, när Chelsea får en gratisstraff i 95' likt Real Madrids mot Elche..

Uefalona right?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-09 17:48
Ramires gjorde en pepe...Filmning ! Han slängde sig på en försvarare och fick straff!!

Barcelona Acrobat
Chelsea får en gratisstraff i sista sekunden. Helt felaktig! Annars hade det varit första förlusten för Mourinho på Stamford Bridge någonsin.
Barcelona Júnior.
Det enda som kan få Ronaldo att inte vinna årets Ballon D'or är väl om Sverige lyckas slå ut hans Portugal ur playoffen eller om Messi kommer i toppform inom några veckor.

Hittills är han välförtjänt priset.
Barcelona LeoMessi
Rampers i Chelsea filmar till sig en straff tio Sekunder innan domaren ska blåsa av matchen.
Barcelona LeoMessi
2013-11-09 17:44
Zamboza (Barcelona) Messi hade en mycket bättre säsong individuellt sett förra säsongen än Ronaldo. Medan Ronaldo har haft en bättre säsong nu när Messi varit borta en del. Tyvärr så känns det som att dom kollar endast på höstens prestationer istället för hela förra säsongens.
Barcelona Neymessi
2013-11-09 17:42
En Messi i toppform ÄR bättre än Ronaldo.
Men nu är Ronaldo bäst, helt kart, och förtjänar Ballon d'or. Hatten av!
Barcelona .Andreas
2013-11-09 17:42
Vem fan bryr sig om skytteligan överhuvudtaget? Allvarligt, hur gamla är ni som bryr er om den? Alla individuella priser är obetydliga för mig då jag hejar på en klubb, inte en spelare. Skytteligan vinner inga titlar åt klubben. Jag skiter fullständigt i om skytteliga kungen heter C.Ronaldo, Messi, El Arabi eller Anders Svensson så länge FC Barcelona vinner titlar.
Barcelona Zamboza
2013-11-09 17:41
Jag tror CR helt enkelt ser sin chans till guldbollen nu när Messi varit borta i några månader totalt under 2013. Försprånget har nog sporrat honom. Synd att hans målgester är så jävla äckliga. Jag vill inte se Messi vinna guldbollen i år. Dock skulle jag älska se CR:s min när Ribery mottar priset.
Barcelona LeoMessi
2013-11-09 17:40
Vem bryr sig om Ronaldo är 8 mål före Messi? När Messi väl kommer igång med målskyttet så ska ni se att det där avstånd inte kommer att hålla. Börja spela med Fabregas så ska ni se att målskyttet ökar från alla håll då han faktiskt passar framåt. Har ni inte märkt att Messi är mycket mer delaktig när Fabregas spelar? Han löper mycket mer då
xaviiniesta
2013-11-09 17:35
hela 8 mål före messi, det ser inte bra ut, Ronaldo är i sitt livsform
2013-11-09 17:29
Varken RMadrid eller Atleti visar någon nåd i ligan så jag hoppas våra grabbar känner flåset och går in med 110% varje match. Visst har Real läckt lite i försvaret men om det tar lång tid för Tata att prägla samma lag som spelat ihop ett par år, jämför det med Ancelotti som även har fått in nya spelare och gjort sig av med andra. Även om Carlo inte hade något med Bale-värvningen att göra så får man tänka på att Tata aldrig hade tid att renovera sitt bygge. Men det jag ville ha sagt är att bägge lag inte nått sin höjd än och som det ser ut just nu så finns det risk att Real når en högre höjd än våra Blaugranas. Sak samma om de släpper in mål, hellre en 7-3 vinst än en 0-0 match.

Känns dock tryggt att Valdes räddningar inte varit lika matchavgörande som tidigare i säsongen :)
Barcelona -SAMI-
2013-11-09 17:29
Vilken jävla form ronaldo är i.
Annons: