/spanien/barcelona/forum/6072.aspx/spanien/barcelona/forum/6072.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NoGo™
2013-11-10 23:04
@ FCBlaugrana Han har ju haft skador på båda nu, förra säsongen var det det andra låret som han skadade nu det andra då. Eller är ja ute o cyklar?
Barcelona Culliford
2013-11-10 23:03
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-10 23:03
Martino: "Messi's new injury is not related with the previous one, it's the other leg. But we should see if a new injury affects him."

Jaha? Bra? Dåligt? VAD HÄNDER?!
Barcelona Thiagooo
2013-11-10 22:59
Betis borta är aldrig en lätt match för oss och efter en spelmässigt dålig match från vår sida så får vi ändå vara nöjda med att vi lyckades göra hela 4 mål o vinna matchen. Visca!
Barcelona B-Guden
Hur kan folk va kortfattade, Bara för Puyol gjorde en idiotisk bakåtpassning så är han dålig.
Han och Batra vet hur man bildar ett mittlås och är stabila som fan
SoN_Un
jag förstår varför iniestas form är som den är att han blandar o ger. o helt ärligt det är vår underbara zubi fel som hellre semestrar än förnyar iniestas kontrakt. iniesta är inte koncentrerad o d är pga kontraktet tro mig
Barcelona NoGo™
Official: Cesc has knee discomfort, more tests on Monday #fcblive Då håller vi tummarna för Cesc också! 2a :P
Barcelona FCBlaugrana
Official: Cesc has knee discomfort, more tests on Monday
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
Hoppas verkligen messi och Cesc återhämtar sig snart. I övrigt sover man oerhört gott. Vilket anfall vi har. Älskar vårt nya, rakare spel. Det och Bartras och Songs defensiva insatser, återigen. De har varit så bra hela hösten att man nästan blir frustrerad när vi kör med "bästa elvan" :-)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Blaugrana91
2013-11-10 22:58
Härlig vinst, vi spelade inte superbra men vinner ändå med klara 4-1. Det visar på ordentlig styrka, lägg till att Messi blir skadad, ändå vinner vi komfortabelt med 4 bollar. Vill återigen poängtera på dem 8 senaste matcherna borta mot Betis hade vi bara vunnit 2 inför denna match. Så vi ska vara nöjda!

Vi går som tåget i ligan, 12 vinster och 1 oavgjord, det är imponerande. Kanske vi kan slå vårt 100 poängsrekord i år?

Bartra, Song och Valdes var bäst på plan, otroligt kul. Även Neymar och Cesc gör en mycket bra match.

Som sagt vi får hoppas att det inte var alltför allvarligt med Messi och Cesc.
Barcelona NoGo™
2013-11-10 22:58
En Lewandowski i Januari skulle väl inte sitta helt fel med tanke på Leos skador. Menar detta kommer inte vara den sista muskelskadan denna säsong tyvärr.

Hoppas det inte är någon allvarliga skada denna gång, de andra har ju vart lindrigare o han har har varit borta nån vecka bara.

#Anims Leo
Barcelona Den vise mannen
2013-11-10 22:57
Var det bevattningsförbud i Sevilla?
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-10 22:56
Barcadinho.

Jag instämmer. Bartra fantastisk, Puyol var verkligen inte bra idag. Pique-Bartra de närmsta matcherna!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-10 22:55
Jag är väldigt orolig över Messis skada. Vi behöver Messi och Messi behöver laget. Jag tycker att han kommer för tidigt tillbaka. All matchande har kommit ifatt honom under alla säsonger. Jag minns inte en sommar då Messi har vilat. Det har varit vm, vm kval, copa Amerika och annat dylikt. Han ska inte skyndas tillbaka. Jag vill se honom ta en ordentligt vila nu. Tur att vinter uppehållet kommer snart också. Det här måste ordnas ordentligt nu och inte behandlas som en vanlig skada.
Barcelona H.C Xavier
2013-11-10 22:54
Den dagen dani alves lämnar Barca kommer jag korka upp champagnen! Maken till överskattad spelare har nog aldrig funnits.
Barcelona Barcadinho.
2013-11-10 22:52
Alltså Bartra han gjorde min kväll, vilken gigant. Älskade också Song fysik o aggressivitet - en mur - ingen kommer förbi, Tråkigaste - svider men sant - Puyol är katastrofal - han behöver spela enkelt om han nån gång igen ska platsa i startelvan.
Barcelona NoGo™
2013-11-10 22:50
@Júnior.

Håller med! Sen El Clasico så har Pique vart bra!
Barcelona Blaugrana91
2013-11-10 22:49
Gabriel

Betis bjöd upp till dans och spelade bra, dem hade dessutom ett skott i ribban.
Visst Valdes hade förtjänat att hålla nollan, men Betis gjorde det bra och att dem fick ett mål är inte helt ologiskt.
Barcelona Júnior.
2013-11-10 22:49
Pique har dock spelat upp sig några nivåer. Jag hade förmodligen ställt upp med Pique-Bartra under de kommande matcherna.
Barcelona Força Barça
2013-11-10 22:48
Fyfan va bra Song spelade idag. Tror inte jag sett honom spela någon dålig match sen den dagen han kom till Barca. Synd bara att han och Busi spelar på samma position
Barcelona AndreD
2013-11-10 22:47
Puyol-Bartra mycket säkrare än Pique-Mascherano
Barcelona Barieta
2013-11-10 22:46
Cesc has presumably a knee injury #fcblive [via catradio]

Inte bra med både Messi och Cesc skadade, hoppas det inte är några allvarliga skador bara
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-11-10 22:45
Är väldigt nöjd att barca endast tappat två poäng än så länge med tanke på att många saker inte är riktigt 100. Iniesta och xavi har ännu inte hittat formen, en messi som är småskadad ständigt och har ständigt oflyt. Ett relativt tufft spelschema med madrid och milan som motståndare har vi gått vinnare stolta. Väldigt imponerande av tata att producera så bra resultat än så länge av säsongen, vi vinner matcher som vi förra året och året innan normalvist tappat poäng. Med xavi och iniesta i form till våren och messi hittar tillbaks från skador kan vi gå långt
Barcelona jawwa
Efter dagens match kan vi konstatera att iniesta inte har något att göra i startelvan, song är grym och bartra borde på fullaste allvar konkurera ut någon av pique/masken. Oturen grinar messi rakt i ansiktet och det verkar tyvärr som hans säsong kommer fördärvas av skador. Slutligen så måste tata våga spela med busken och song ibland när vi möter fysiska lag
Barcelona Gabriel
Varför förtjänar Betis ett mål, vad är det för konstig inställning som Culé? Sorry om det låter drygt but I don't get it. Snarare Valdes som förtjänar att få hålla nollan efter den insatsen han gör. Grande Victor!
Barcelona Júnior.
Alla lag har sina mindre bra matcher medan motståndarna samtidigt spelar upp sig några snäpp. Det finns inte något lag i världen som spelar drömfotboll varje match, säsongen ut. Det finns däremot lag som inte lyckas ta poäng under varje match, hittills är vi inte ett utav de lagen och vi är dessutom det lag som har flest vinster i de högsta ligorna i Europa med endast en match som slutat oavgjort och resten vunna. Det vi visar med en vinst efter en blek prestation som under denna match är enorm styrka och kvalité. Det är oerhört svårt att vinna matcher då man inte spelar bra eller som man inte dominerar i och vi gör det ändå med stora marginaler. Jag är stolt över vårt lag idag, tre viktiga poäng och nu rycker vi ifrån i tabellen!

Dagens stjärna är Bartra. Oj vad han har utvecklats, från den osäkra lilla pojken som blev inkastad i en semifinal mot Bayern till ett monster i mittbackspositionen. Är så stolt över honom! Även Valdes, Song och Fabregas gör en ruskigt bra match och förtjänar lika mycket cred.

Något att tillägga är dessutom att Betis-fansen gav mig dessutom gåshud i 85:e minuten. När de började med sina ramsor trots 0-4 underläget, alltid lika härligt att vittna.
SoN_Un
2013-11-10 22:44
jag saknar verkligen leo. man ser att han mår dåligt asså.

krya på dig messi!!!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
Hade jag vart betisspelare hade jag vart stolt över insatsen. Visst förlorade dem, men gästerna fick betala med blod och svett (bokstavligt) för att ta med sig 3p hem till Barcelona.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
Vpr defensiv har varit sjukt bra.
Barcelona Nicke94
2013-11-10 22:43
härlig seger mot betis så underbart att vi rycker i tabellen :-D
Annons: