/spanien/barcelona/forum/6071.aspx/spanien/barcelona/forum/6071.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-15 15:42
Xavi: "Brazilians have this joy cream, which infects the team. The ability to see Ronnie in Neymar is amazing."

Xavi: "When I look at Neymar, I see Ronaldinho in him."

Xavi on Neymar: "At first, he was shy. Now he's gaining confidence in an extraordinary group and feels more decisive and participates more."

Xavi: "Neymar is fantastic. At Confeds he demonstrated his level. He is a decisive player who can make the difference at any game."
Barcelona knoxxx
2013-11-15 15:31
Äkta Cule:

Ja. Aldrig förstått det där med att hålla på ett annat landslag. Jag är själv halvtysk och håller på Tyskland när de inte möter Sverige, men gillar också Spanien (eftersom det i stort sett är Barca). Men jag är ju svensk och håller därför på Sverige.
Äkta Cule
2013-11-15 15:29
När det ändå är landslagsuppehåll för tillfället så undrar jag detta:

Hade ni stöttat Sverige om dom mötte Argentina eller Spanien i en avgörande gruppspelsmatch i Brasilien? Var helt ärliga nu!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-15 14:58
Vad tror ni om matchen ikväll?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-11-15 14:40
Att ens Zlatan är uppe i snacket om Ballon d'Or gör mig illamående. Cavani leder skytteligan i franska ligan tillsammans med Falcao. Hans fyra mål mot Anderlecht i gruppspelet av CL betyder ingenting i jämförelse med Lewandowskis fyra mål mot Real Madrid i CL-semifinalen. Hans fyra mål mot England i träningsmatcher (där all hype kommer ifrån) var alla mästerverk, men vadå ska vi börja ge pris för träningsmatcher nu också?

Zlatan kan mycket väl komma bland de fem främsta, men i min tolkning så är det ett tröstpris för att man inser att han är 32 och hypen som har kommit det senaste året.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-11-15 14:36
Den här kampanjen som Madridmedierna och Ronaldofansen håller på med börjar bli löjlig. Blatter är korrupt. Okej. Har han möjlighet att rösta? Ska han påverka 600 röster? Och med tanke på att röstningen är offentlig så hade det varit enkelt att bevisa korruption.

Det som har hänt nu är att bilden är att Ronaldo förtjänar priset när han vann noll titlar (skulle vara första gången någonsin en spelare vinner Ballon d'Or utan att vinna en titel) och skulle Messi vinna skulle kampanjen fortsätta i att FIFA 'ger' priset till Messi varje år.

Ronaldo hade ett ganska mediokert år sett till poängskörd och laginsats. Messi som varit skadad sedan januari har hållt jämna steg med honom. Nu i oktobermånad har Ronaldo gått som ett ånglok. En månad. Ska vi ge priset för att Ronaldo är den mest formstarka spelaren? Nej. Såna här kampanjer kommer att ta död på Ballon d'Or. Låt rösterna avgöra och låt oss diskutera i efterhand vem som 'förtjänar' priset.

I länktipset listar Migeru anledningar som jag håller med om. Senaste åren har Ronaldo vunnit en ligatitel och en cuptitel. Var är pressen på honom?

Sedan minns vi alla Mourinhos bojkott av galan för att 'folk hade ringt honom som hade röstat på honom, men deras röster hade gått till del Bosque'. Goran Pandev gick ut och sade samma sak. Sedan visade det sig att Pandev hade röstat på del Bosque.

Jag är trött på dessa människor. De försöker alltid minska våra bedrifter. Se er i spegeln i stället.
Länktips: t.co/adCQP1KxNF
Barcelona Barcaholic
2013-11-15 14:32
Leo y Cesc

En fråga, du vet väl att Ballon d'or inte handlar om vilken fotbolls spelare som är bäst?
Det är vilken fotbolls spelare som har presterat bäst under en vis tid. För enligt din logik bör Messi vinna den även om han är skadad en hel säsong.
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-15 14:30
Ronaldinho the original Okej Ronaldo gjorde ett tap in på old trafford och syntes inte ett skit i den matchen. Målen säger inte allt för då borde Zlatan vara minst top 5 varje säsong men istället kommer spelare som Xavi och Iniesta före honom som nästan aldrig gör mål. Den matchen Messi gjorde mot Milan på hemmaplan i 4-0 vinsten är magisk. Ronaldo är en målmaskin och nr 2 i världen. Ronaldo kan inte dominera en match som Messi. Finns en anledning varför man aldrig hört den minsta kotten i världen jämföra Ronaldo med Maradona och Pele, medan många andra stora spelare och tränare tycker att Messi har passerat dom bägge.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcaholic
2013-11-15 14:14
RonaldinhoGaucho!

Blatter är inte känd för att vara korrupt, vart har du fått det ifrån?
Hade det varit så självklart att han varit korrupt förstår du väl att han inte hade haft den positionen han sitter på idag?

Återigen, HUUURR ska Blatter kunna göra så att Ronaldo vinner? Tror du på riktigt att han kommer muta alla tränare, kaptener & journalister bara för att han ska rädda sig själv från ett klumpigt uttalande?
Klumpiga uttalanden är vad Blatter är känd för, inte korruption. Stor skillnad.

Som B-Guden säger ''Det är folk som röstar på den dom anser är bäst i världen, alltså är det den som får guldbollen som förtjänar den'', svårare är det inte.

Kollar dom säsongen 2012/2013, är det ENLIGT MIG självklart att Messi ska ha den. Kollar dom för året 2013 är det lika självklart för mig att inte Messi ska ha den, utan Ribery eller Ronaldo. Individuellt har Ronaldo varit bättre än Ribery men titlar är en stor faktor här. Vi får helt enkelt se hur folket röstar, men oavsett resultat tror jag absolut inte på korruption från Blatter eller FIFA så länge dom redovisar alla röster.
Ronaldinho the original
2013-11-15 14:08
Ronaldo vann väl skytteligan i CL. Var helt avgörande i bägge matcherna mot Man U. Tycker han förtjänar Ballon dor detta år, men det roliga är att han vinner pga att Messi är skadad
Barcelona B-Guden
2013-11-15 14:07
Det roliga ang snejder är ju att han inte ens blev topp 3, och folk säger att han skulle vinna, är det nån som inte är Interfan Barca hatare eller real/ronaldo älskare som på allvar kan säga att snejder var bättre än Messi Iniesta Xavi Ronaldo mf då ?
Nej det kan ingen för han var inte det, inter var ett lag med bra kollektiv och om nån i deras lag skulle vinna skulle det va en deffensiv lirare, Snejder gjorde sig absolut aldrig förtjänt av nån guldboll så bra var han fan inte, hade varit pinsamt om en sån lirare vunnit utöver dom jag drog upp, det är inget jäva kollektivt pris, därav tror jag inte Ribery får den, för han är inte bättre än Messi Iniesta och Ronaldo, Iniesta hade ett fantastiskt em, och var magisk där. enligt mig kan lika gärna nån annan i Bayern vinna

Det är folk som röstar på den dom anser är bäst i världen, alltså är det den som får guldbollen som förtjänar den
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-11-15 14:05
[/QUOTE]

Hur ska Blatter kunna fiffla med rösterna? Du vet väl att man kan se hur alla röstat efteråt? Det enda sättet är att Blatter mutar alla kaptener, tränare och journalister, vilket är väldigt långsökt.

Vinner Ronaldo är det för att folket tycker han varit bäst, samma gäller om Messi eller Ribery vinner den. Sluta vara som alla Madridistas och skylla på korruption innan ens priset delats ut, låter så jävla löjligt. [/QUOTE]

Blatter är känd för att vara korrupt, det han gjorde mot Cristiano blev hur stort som helst, tror du verkligen inte han kan fixa så att Cristiano vinner bara för att tvätta sina händer?
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-15 13:56
Hahaha så komiska marängerna eller Ronaldo lovers är i puertan. Dom snackar om hur Messi endast förtjänat 2 av 4 guldbollar. Men hur i helvete förtjänar Ronaldo guldbollen när Ribery precis som Sniejder vann trippeln? Är det inte dubbelmoral här? Alla vet att det står mellan Messi och Ronaldo. Och ska vi jämföra så vann Messi skytteligan i Europa och La Liga vilket han bidrog mest i. Ronaldo? Jo han gjorde en massa mål men vad mer? Bidrog han till någon titel för Madrid? Var han någon avgörande faktor? Han har startat riktigt bra denna säsong samtidigt som Messi missat mycket. Hur man än vrider och vänder på det så borde Ribery eller Messi vinna och det kan ingen undkomma. Om man inte vinner ett skit individuellt och 0 titlar med laget hur fan ska man kunna vinna detta pris då? Visst om Ronaldo gått titellös och vinner skytteligan i Europa och slår målrekord som Messi, ja då ska man vara en het kandidat.
Barcelona Barcaholic
2013-11-15 13:54
@RonaldinhoGaucho!:

Hur ska Blatter kunna fiffla med rösterna? Du vet väl att man kan se hur alla röstat efteråt? Det enda sättet är att Blatter mutar alla kaptener, tränare och journalister, vilket är väldigt långsökt.

Vinner Ronaldo är det för att folket tycker han varit bäst, samma gäller om Messi eller Ribery vinner den. Sluta vara som alla Madridistas och skylla på korruption innan ens priset delats ut, låter så jävla löjligt.
2013-11-15 13:43
är det bara jag eller har ni också en känsla om att Cristiano får ballon d'0r bara pga all propaganda som spridits om att han behandlats orättvist och det är df han inte får priset utan messi får den BARA för att han har en bra image..

fett patetiskt isåfall, har en känsla Blatter fifflar med röstningarna och ger den till crisitano´och han själv kmr vara den som lämnar över priset bara för att tvätta bort sitt namn
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-15 09:57
@barcastuff: Ibrahimovic, Iniesta, Messi, Neymar, Ribery, Robben, and Ronaldo are the main candidates to be among 5 Ballon d'Or finalists. [sport]
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-15 09:13
Deulofeu 4 assist, ett mål och två ramträffar igår. Några journalister på Twitter som skriver att det var något av det bästa de någonsin sett på U21-nivå. Fantastiskt kul för Gerard!
Barcelona the cameroonians
2013-11-15 08:21
Although Barcelona informed Martin Montoya they want him to continue, formal renewal talks didn't yet start. Player wants to stay. [sport]

Barcelona right back Martin Montoya (22), whose contract expires, has received offers from teams willing to double his current salary. [as]

Barcelona met on Tue with Bartra's agent. Talks are going well, but deal not expected soon. Offers from England, but wants to stay. [sport]

Vore fint med nya kontrakt innan nyår, som en extra julklapp till alla culés, inklusive spelarna själva :-)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-15 03:10
Xavi: "Neymar's skills remind me of Ronaldinho." [md]
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-15 01:23
Gabbe

Som sagt, du är en författare jämfört med mig. Bra inlägg.

Vi håller med varandra i det mesta ser jag. Jag ifrågasätter inte dina åsikter, tvärtom tycker jag att dina texter är underhållande att läsa som även innehåller en hel del fakta. Jag är heller ingen Zlatan fanboy, inte heller är jag född i Sverige för den delen. Min grabb är Lionel Messi och ingen annan! Jag har kritiserat Ibra väldigt hårt många gånger ska du veta. Gillar till exempel inte hans arroganta stil , hans respektlösa ord o beteende mot Guardiola, bojkotten av landslaget med mera. Ibland är han bara för mycket men han är som han är vad ska man göra?

Rent spelmässigt är han mer lik Messi än Cristiano imo. Ibra är en kreatör, hans blick för spelet, hans mottagningar, hans nedtagningar, hans genomskärare, hans inlägg, hans skott, hans sjuka avslut räcker för att jag ska kunna jämföra honom med en målmaskin som Ronaldo i dagsläget.

Gällande CL final

Inte ens El Fenomeno har spelat CL final väl? Messi har inte heller vunnit VM trots ett landslag som är top 5. Det är inget jag lägger större vikt på ärligt talat.

Om vi går vidare till VM med lite eller mycket hjälp av Zlatan Ibrahimovic tvekar jag inte en sekund på att föreslå till att vi byter namnet på vårt land till Zverige :)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-15 01:10
Sedan vill jag kasta kritik mot alla er som påstår att en spelare förtjänar att vinna ett pris för att denne har varit topp 3 ett bra tag. Vad har det med saken att göra? Får du komma in på juristlinjen för att du har varit "nära" 3 år i rad på högskoleprovet? Får du OS-guld för att du varit ett par hundradelar bakom Bolt under två tidigare OS-mästerskap? Skrattretande. Ronaldo är en jättebra spelare. Han har en fantastisk förmåga att befinna sig på rätt plats vid rätt tidpunkt på planen. Dessutom är han hypersnabb och nickstark. Men han är inte bäst. Det är kanske sorgligt för en del. Det kanske är svårt att acceptera. Men det är ett faktum. Jag tror att Ronaldo redan fått sin bekräftelse genom all support han får. Ett individuellt pris förändrar inte saken.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-15 01:04
Madridista logic på följande vis: "Men men men .... Sneijder borde vunnit Ballon d'Or 2010." Med den logiken borde alltså Ribery gå alla dagar i veckan före Ronaldo inför kommande Ballon d'Or, inte sant? Eller hur ska ni ha det? haha, hycklare. De vill inte se Messi vinna ännu en gång. Samme Messi som slog Mullers målrekord i fjol och vann ligan i år. Ronaldo vann INGET och har bara haft en bra höst. Jag tippar på att antingen Messi eller Ribery vinner samtidigt som att Ronaldo är 3:a. Det är det enda logiska. Messi har för övrigt också haft en väldigt bra höst med 14 gjorda mål trots ett par matcher mindre än Ronaldo. Kan ni tänka er? Messi måste vara skadad under 2-3 månader under ett år för att Ronaldo ens ska vara någorlunda aktuell.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-15 00:46
Såg nyss bilden Messi's bror lade upp.

Fan, va klantigt. Hur omogen är är Messi's stora bror. Har han inget bakom pannbenet?

Förstår han inte att han drar bara ner Messi när han jämför honom med C.r och dessutom medvetet inte räknar Ronaldos medaljer i Man U.

Riktigt pinsamt. Stackars Messi som har såna inkompetenta människor omkring sig.Dessutom har vi Zubi som jämför spelare stället att fortsätta spela golv som han gjorde under silly season eller tar semester.

Är ni inte trötta på dessa jämförelser mellan spelarna hela tiden!
Förresten vad har hänt med Ribery's kampanjande? :-).. De andra kör ju hårt. Eller väntar han på sista veckorna innan röstningen
Barcelona Gabriel
2013-11-15 00:44
MESSI.CORLEONE

Först och främst, tackar och bugar för din komplimang som en av forumets grymmaste skribenter. On the second note så undrar jag på vilka grunder jag gör mig skyldig till att "skärpa" mig i en diskussion som har med egna åsikter att göra? Jag tycker si, du tycker så, du måste lära dig att acceptera att folk ibland inte alltid kommer att hålla med dig och då kan du inte prata som att ditt ord är lag och stärka din röst med en "skärp dig" punchline, framför allt inte i något som ska vara en argumentation baserade på åsikter.

Jag märker att du beundrar och älskar Zlatan, inget fel med det alls, jag förstår dig och alla andra som gör det också. Jag är halv svensk, uppvuxen och född i Sverige och tro det eller ej, men jag också, är stolt över att Zlatan är svensk, just eftersom att han sätter Sverige på kartan bättre än någon annan svensk (så som du själv förklarade så bra). Men det betyder inte att man behöver överdriva hans prestationer, för trots att det han gör är enastående så är det inte riktigt så enastående som svenskarna gärna vill få det till att låta (enligt mig). Jag håller med dig om att han är en sann mästare och en legend sett till svenska ögon, och vill eller vill inte, hmm jag bryr mig inte så mycket faktiskt men jag kan recognize his greatness, inga problem.

Säger det en gång till nu, jag ogillar inte Zlatan, så bara drop that. Jag ogillade honom enormt när han spelade för oss, men det var inget personligt, det handlade mer om att jag redan från dag 1 var övertygad om att han inte passade in hos oss, men annars har jag alltid diggat Zlatan och tyckt att han varit en riktigt bra fotbollsspelare även om jag aldrig instämt med alla dem som får honom att höra in i "bäst i världen" kategorin. Sen tycker jag inte heller att jag har eller ens försökt att nedvärdera honom men det får väl stå för dig då.

Angående de stora matcherna så pratade jag mest om Europeiska stormatcher, tror jag nämnde det. El Clasico i all ära, det är förmodligen Europas största match när det kommer till en ligamatch. Den matchen var vi grovt pressade i och även om Zlatan kom in och gjorde det avgörande målet så var den sanna hjälten Puyol för mig i den matchen. Kodro, Anderson, Giovanni, Simao mfl har också gjort mål i ett El Clasico men det gör dem inte till en av de största enbart för att det.

Milano derbyn? Kom igen, återigen, det är en stor match men jag snackar om de allra största matcherna i Champions League, då det verkligen, verkligen gäller. Vad har han gjort där? Ja, han gjorde mål mot Arsenal i en match där vi hade kunnat åka hem till Camp Nou med 15-0 i målskillnad, och ja han gjorde mål mot oss i en gruppspelsmatch där det inte alls gäller lika mycket. Snälla, försök att förstå mig.

När det kommer till det Svenska landslaget kan jag hålla med dig, utan honom har inte Sverige något att komma med och det är han som bär landslaget på sina axlar. Men när det kommer till klubblagsfotboll i Europeiska sammanhang har han inte levererat, så är det bara och det är inte ens en åsikt, det är fakta. Du nämner Arsenal matchen, en match där Barça som lag kanske gjorde en av sina absolut bästa matcher rent spelmässigt. Men vart var han mot Inter när det gick trögt för oss? Han som är en sån vinnare och har en sådan stark karaktär borde om något försökt burit laget till en vinst, framför allt mot ett lag som han känner till in och ut och vet både svagheterna och styrkorna i då han spelat flera år i Inter. Snarare tvärtom så var han inget annat än en belastning i de matcherna. Bojan kom in och anfallsspelet började genast röra sig.

Zlatan har levererat och har ett otroligt facit när det kommer till ligafotboll, vunnit allt som går att vinna, men för att man ska kunna ses som en av de största så måste man göra det mot de allra största klubbarna i de största matcherna även i Champions League, det räcker inte med derbyn i ligamatcherna. Däremot ska det sägas att jag tycker att Zlatan i år har tagit nya steg mot den absoluta topp eliten den här säsongen och kanske även kan betraktas som nummer 3 i mina ögon, eller nummer 4 efter Messi, Ronaldo och Ribery (det får vara oavgjort mellan Ribery och Zlatan), men det är också första gången under hela hans karriär som jag tycker att han förtjänar att nämnas bland dessa namn.

Nu avslutar jag den här diskussionen. Jag är ledsen men du kommer inte få mig till att ändra uppfattning om Zlatan, det är enbart han själv som kan göra det genom att bevisa något i de största matcherna i Europa, inte gruppspelsmatcher, och inte ligaderbyn, men han är på god väg den här säsongen.

Bona nit och väl mött!
Coach Pep,
2013-11-15 00:29
@H.Alavi - Magico!:

Vad är det som behöver renoveras på Camp Nou egentligen? Och hur skulle en renovering förbättra stämningen? Jag var där 2011 och såg inget som behövde renoveras. Tvärtom så tycker jag det är genuint och charmigt med gamla klassiska arenor som osar historia. Jag var på Galatasarays nya 5 stjärniga arena förra året, och den luktade ärligt talat plast. Atmosfären var grym men akustiken var plastig. Var även på Besiktas gamla förfallna arena och det kändes mycket mer äkta (tyvärr ska de riva den).

Jag ser inga akuta skador på Camp Nou som behöver renoveras mer än skavanker. Vad jag har förstått är detta renoveringsprojekt ytterligare ett steg i Rosells moderniseringsprocess som syftar till att förvandla Barca till en plastklubb. Han vill bygga ut Camp Nou för att få plats med ännu mer turister och har inte gjort ett skit för stämningen hittills.
2013-11-15 00:08
@Rey del Blaugrana de Barcelona:
han vann ligan o skytteligan med inter innan han kom till barca, och han vann seria A med milan efter barca, vaddå han vann ingenting? palla ta ifrån hans bedrifter bara för att du anser att seria A och holland eller frankrike inte når upp till topp nivån, vi krigade för att vinna mot psg, minns du det? zlatan var fenomenal i barca tills han blev skadad, efter skadan kom tjaffset med pep, hur spelsugen blir man när man tjaffsar med tränaren och blir petad av bojan? hade vi haft zlatan idag mellan messi och neymar, ( möjligtvis framför messi och neymar ) hade vi haft det giftigaste anfallet i världen.. Zlatan är ingen som springer, det har vi vetat sen han spela i juventus, så att värva en spelare och tro att han ska ändra sin spelstil funkar inte, man köper väl en spelare just pga att man gillar hans spelstil? ja menar man köper inte Zlatan o sen ger han order om att han ska hjälpa defensiven och sen måste springa upp igen..
Barcelona grande jw
2013-11-14 22:50
Alvaro Morata hade ikväll chansen att bli främsta målskytt genom tiderna i Spaniens u-21 match mot Bosnien men gav bort straffen till Deulofeu. Fin gest! Är han smygculé? :-)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-14 22:45
@NoGo™:

Det låter skunk hela vägen till Rosell's dörr.

...
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-14 22:24
Zlatan har vunnit La Liga med FC Barcelona. Då var han petad den andra halvan av säsongen av den då 18 årige Bojan Krkic. Zlatan var med och vann klubblags VM med FC Barcelona ni minns finalen när Alves i ursinnig ilska sprang fram till Zlatan och knuffade honom så han rörde på sig. Före det hade han inget vunnit och efter det har han inget vunnit. Personlig uppfattning är att du måste leda dit lag till framgång, Du ska dess utom vara en målskytt och dessutom uppföra dig som folk........Lionel är borta som vi vet........Ronaldo gör mål och leder laget men vinner inga titlar och uppförandet bedrövligt.......Ribery gör mål är en lagspelare och vinner titlar. Gillar inte Ribery alls men av 2 onda ting går min röst till Ribery. Att vinna Serie A med alla mutskandaler eller utvecklingsligan i Holland eller att vinna ligan i Frankrike är inte mycket yvas över.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-14 21:49
Gabriel

Kompis, kom igen nu, du är en av forumets grymmaste skribent, skärp dig förfan. " Helt ärligt nu, svenskarna har målat upp Zlatan till en Gud."

Vafan skulle DU ha gjort om du var ett land i norden som förfogade över en fotbollsspelare som hela världen kände till? Det finns människor i denna värld som inte vet var Sverige ligger till eller om den ens existerar. Men som höjer ögonen brynen direkt så fort dom hör namnet Ibrahimovic. Han är en sann mästare, en legend, vare sig du eller jag vill det eller inte.

Gillar du inte Zlatan, fine. Men försök inte nedvärdera honom genom att hävda att han gömmer sig i stora matcher för han har bevisat motsatsen till dig o alla tvivlare hundrafemtio gånger.
För det första kan jag, om du så vill, forska och hitta alla stormatcher som Ibra har avgjort(orkar inte)
Vi kan börja med El Classico han byttes in till, du minns halvvolleyn mot Madrid va? Eller hans avgörande prestationer och mål i Milano derbyn? Eller hans två fina mål borta mot Arsenal? Eller hans cykelspark mot Frankrike? Hans 2 mål mot Barca? Hans avgörande assist o mål mot Österrike senast?

Han har gjort nästan 40 mål i CL och nära 50 i landslaget.

Helt sjukt att vi ens diskuterar detta.

Edit: Önskar att jag kunde skriva lika bra som du. Hade käkat dig :)
Annons: