/spanien/barcelona/forum/6068.aspx/spanien/barcelona/forum/6068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Shanghai
2013-11-20 02:29
PS. Ronaldo köptes för £94M (dåtidens dyraste spelare).

Medan vår Messi växte upp i vår klubb och vunnit 4 guldbollar. Ganska stor skillnad.

Låt de vara stolta hur mycket de vill, för deras Akademi kommer aldrig att skapa en spelare som Messi. :)
Barcelona Shanghai
2013-11-20 02:25
CARLES PUYOL - 1899

Exakt. Även maränger har börjat ifrågasätta hans medverkan på spelet. Han är inte så mycket inblandad i spelet och totalt usel kreativt, men killen är en målmaskin. Han slutar aldrig att göra mål.

Tänk, Raul spelade över 15-17 år i Real och han slog målrekordet, medan Ronaldo på 5 år är snart förbi Raul. Ingen förnekar hans sjuka målfacit som gör att man tappar hakan. Jag rankar honom som etta på att göra mål, utan tvekan, men spelmässigt är han långt efter. Även maränger erkänner det.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-11-20 02:21
Efter Blatters uttalande så har Ronaldo gjort 3 hattrick och mål efter mål. Men CR såg sin chans nu när Messi är skadad då kan världen endast titta på honom istället på Messi. Reals forum borde ändras till CR7 hahhaha
Postat via SvenskaFans-appen
2013-11-20 02:16
Shanghai (Barcelona) Förstår vad du menar men om folk ska rösta så röstar dem absolut inte på Neymar utan deras röst går till CR. Jag håller med dig att CR är usel på spelmässigt och visst får han sjuka passningar där han kan bara springa lite sen skjuta å där efter blir det mål så som idag mot Sverige. Som Zlatan sa idag, vad är CR bäst på, ju Kontringar. CR är målmaskin och kollar man på talang så finns det ingen talang i honom men Messi så ser man att där snackar vi om SJUK talang. Messi är spelmässigt 10 gånger bättre än CR.
Barcelona LeoMessi
2013-11-20 02:14
Någon som vet varför han spelar med maxwell? Om ni frågar mig så är Adriano och Felipe Luis och han som får spela oftast är nog Marcelo.
Barcelona LeoMessi
2013-11-20 02:09
Fan lite löjligt hur jävla hårt hulk skjuter!
Barcelona NoGo™
2013-11-20 01:55
@papillon

Han hade en skadekänning i matchen mot Honduras, därför han inte var med så ja antar att han vilas nu med.
Barcelona papillon
2013-11-20 01:54
Någon som vet ifall Alves är skadad? Han borde ju gå före Maicon :-/
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona NoGo™
2013-11-20 01:50
Neymar vs Alexis på 10an nu! En middag står på spel :P
Barcelona Shanghai
2013-11-20 01:43
Folk har svårt att förstå ordet spelmässigt när det kommer till Cristiano Ronaldo. Jag säger inget ont om killen. Jag erkänner att han är den snabbaste spelaren, bästa huvudspelaren med sjuk spänst, bästa avslutaren och en av de bästa målskyttarna någonsin om inte den bästa (se t.ex i Real Madrid över 300 mål på 5 år). Men jag är ute efter det spelmässiga. Alltid osynlig, alltid. Kan inte ens göra sin gubbe, kan inte slå magiska framspelningar och otroligt usla inlägg.
Barcelona Shanghai
2013-11-20 01:39
CARLES PUYOL - 1899

Ärlig fråga...

Är Cristiano Ronaldo bättre än Neymar spelmässigt? Jag vet att portugisen är en målmaskin, ja till och med bättre än Messi (målmässigt), men spelmässigt är han alltid osynlig och tillför inte mycket.

MESSI.CORLEONE

Haha. :)
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-20 01:13
Haha Shanghai du är så jävla rolig :) helt ärligt du fick mig att le där tack för den!

Jag är faktiskt oerhört imponerad utav Cristiano. Alltså han killen är svårsjuk. Nani, Almeida, Benzema, Bale, Di Maria är alla hans lagkamrater men det är Ronaldo som gör målen för han är som en 2-3 anfallare på en o samma gång. Finns ingen kvadratmeter innanför straffområdet han inte besöker, finns ingen gång han inte tar en löpning, han är full fokuserad och står på sin vakt var-enda-jävla-gång.

Fenomenal målgörare och som sagt, enligt mig den bästa kontringsspelaren genom alla tider.

Edit: Jag gillar inte honom för fem öre, men inte fan kan man fortsätta neka hans storhet livet ut. Jag ger upp.
Barcelona NoGo™
2013-11-20 01:13
Fyfan va tungt med Valdes skada! När han är i sitt livs form så kommer detta.. Aja dags för Pinto att visa vad han går för då!
2013-11-20 01:07
Shanghai (Barcelona) Mår du bra eller? Så du säger att Neymar är bättre än CR hahhahaha. Jag hatar inte CR men jag gillar Inte Honom heller men han är Näst bäst efter Messi så klart. Löjligt hur du ens vill få det att han är topp 5 i din lista. Tycker att du ska inte hata utan titta på vad CR gör istället. Han tog Portugal till VM. Om Messi inte hade funnits så hade jag hade min röst gått till CR som den bästa spelare i världen.
Barcelona Shanghai
2013-11-20 01:00
Måste faktiskt erkänna att Cristiano Ronaldo är en av världens bästa just nu, även om han gjorde mål mot ett skakigt Sverige, så har han varit otroligt bra på att göra mål, dock inte spelmässigt. Han petar Özil från listan...

1. Messi
2. Ribery
3. Zlatan
4. Neymar
5. Ronaldo

Ronaldinho the original
2013-11-20 00:12
AndreD
Barcelona zick9
2013-11-20 00:11
Messi är världens bästa spelare medan Ronaldo är årets spelare. Svårare än så är det inte.

Barcelona AndreD
2013-11-20 00:06
@Leo!EtsUnic!SosGrande!:

Källa?
Barcelona fiskfot
2013-11-20 00:01
Vad har vi bakom pinto nu när valdes är borta? Är oier fortfarande kvar?
Barcelona Leo!EtsUnic!SosGrande!
2013-11-19 23:49
Kung Zlatan! "vad är Ronaldos kvalité, det är kontringar, han är en kontringsspelare" skönt att nån äntligen nämnde det för "experterna" sa inte ett ord om det.
2013-11-19 23:48
Kan man fortfarande rösta fram den bästa spelaren i världen? Kan man få en källa eller någon som vet som man kan förlita sig på. Tacksam försvar.
Barcelona Neymessi
2013-11-19 23:38
"FIFA has decided to re-open the Ballon d'Or vote, that was initially closed on 15 Nov, until 29 Nov. Votes can be submitted or changed. [md]"

Blatters försoningspresent till Ronnieponnie? hahah....
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-19 23:32
MVP- 2011 Edit: Missuppfattade din poäng, strunta i mitt inlägg haha.
Coach Pep,
2013-11-19 23:29
Den Där Mateo Kovacic i Kroatien är bland den mest otroliga mittfältstalang jag någonsin sett. Hans bollkontroll i fart är närmast Messi-klass. Hoppas vi kniper honom från Inter när Iniesta börjar gå ner sig samtidigt som Pep kommer tillbaka med Thiago! Drömma kan man göra.^^
Barcelona Neymessi
2013-11-19 23:27
Hörrni allt känns jävligt jobbigt nu men tänk på att detta Portugal inte har en chans att vinna VM. Det hade inte Sverige heller såklart men det är den grymma stämningen jag kommer sakna :( Jävligt synd om Z också! Han förtjänar VM medan visa i det svenska laget förtjänar att stå i skamvrån. Man gör inte sådana misstag och man ger inte CR stora ytor. Nåväl Messi kommer bära sitt Argentina till seger :) Bara att se det framför mig, hur våran Leo lyfter pokalen gör mig lite gladare! Hoppades att få heja på ett blå-gult lag men ett blå-vit är inte heller så tokigt. Längtar! Joooo,jag är arg och bitter och vill inte erkänna det men Ronaldo var grym idag och sänkt Sverige på ett ganska förnedrande sätt... Att han sen ibland beter sig som en bortskämd treårig primadonna är väl inget nytt. Förstår dock inte hur man kan säga att han är den bästa och mest kompletta FOTBOLLSSPELAREN ( visa lägger även till ett EVER). Messi och många fler ligger mil före när det gäller exempelvis dribblingar och passningar vilket Ronaldo inte är speciellt bra på. HUR kan han då vara en komplett spelare? Däremot är han en helt komplett och sinnessjukt bra MÅLSKYTT och uppenbarligen den bästa målskytt i världen just nu. Tyvärr. Bra dag för Real Madrid då även Frankrike är vidare! Vad får vi? En skadad Valdes....
Barcelona MVP - 2011
2013-11-19 23:25
Komigen nu culés.

Cristiano är världens bästa spelare just nu och vart det under hela hösten, kanske svider för några men tänk er Real fansen som fått känna på detta i vafan blir det nu, 5 år? Cristi är fantastisk. Lika så är Leo. För mig gör det inget om den förstnämnde vinner Ballon d'Or, så länge den sistnämnde spelar i mitt lag och vinner titlarna. :-)

Godnatt!
Barcelona Força Barça
2013-11-19 23:17
basaric - "el guaje"

Pinsamt att du tar bort min kommentar för att du ej kan ta kritik. Jag är nog inte den enda här som blir irriterade för att du gör reklam för din sida då inget där stämmer. Du som moderator borde veta bättre
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-19 23:13
Xavi och Tello är också tveksamma inför matchen mot Granade enligt Barcas officiella hemsida.
Barcelona DM1982
2013-11-19 23:11
Juan Cota (doctor Spanish federation): "Valdes seems to have a calf muscle tear. He would be out for 3 to 6 weeks." [rac1]

Vi får hoppas att det räcker med tre veckor.
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-19 23:11
Juan Cota (doctor Spanish federation): "Valdes seems to have a calf muscle tear. He would be out for 3 to 6 weeks." [rac1]
Annons: