/spanien/barcelona/forum/6062.aspx/spanien/barcelona/forum/6062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-11 01:33
[Carles Puyol 5] (Barcelona) Jag är också för med en till defensiv mittfältare bredvid Busquets som har bra fysik (song) borta mot city då city har ganska många stora o fysiska starka spelare. Men jag tror däremot att Tata inte håller med oss då vi i grunden o botten har en 4-3-3 uppställning med bara Busqi som pivote. Och om jag inte har fel så har vi väldigt sällan ställt upp med två DM. Oavsett uppställning så vill jag ha en mixad spel från vår sida blandad mellan Tiki taka och kontringar. Och att försvaret gör en bra match! Vet inte varför men tror starkt på 1-3 till vår fördel. Hoppas jag har rätt!!! Visca el Barca!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-02-11 01:27
Gio Style

Det här varit ganska hackigt sen den säsongen Alexis kom till klubben. Sorgligt nog.
Barcelona Gio Style
2014-02-11 01:14
Lion24
Absolut, vårt hackande spel har ingenting med Alexis att göra.
Barcelona Lion24
2014-02-11 01:10
Gio Style

Jaha ok. Då är vi nöjda som det är.

God natt
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-11 01:09
LaPulgaNr1 * Tata Martino (Barcelona) Valdes Alves - Pique - Barta - Adriano Song o Busket Fabregas Sanchez - Messi - Neymar Jag ändrade en spelare. Jag vill att vi ska spela så här. Song är en spelare som behövs i såna matcher för han är starkare än Iniesta och Xavi. Jag tror att vi kommer vinna mot City om vi spelar så här. Vi behöver starka spelare mot City för om City får fasta situationer då är det nästan mål varje frispark Eftersom dem är grymt starka i luften. Det var därför jag vill ha SONG i laget tsm med Busket.
Barcelona Sang Blaugrana
2014-02-11 01:06
Väldigt många verkar inte förstå sig på högerytter positionen i Barca tyvärr. Oftast så ska spelaren som spelar där fylla en enda funktion, men ack så viktigt och det är att BREDDA! Högeryttern får inte ens försöka dribbla och ta sig förbi vänsterbacken med order från just TRÄNAREN (surprise surprise) för risken är stor att barca åker på ett baklänges mål då stackars Alves blir lämnad helt ensam mot 2-3 rättvända spelare. My point is att man måste vara beredd att vara taktiskt "astute" om man ska spela som högerytter i barca..spelare som alexis, pedro eller till o med lavezzi skulle passa perfekt in där. Absolut inga dribblers med andra ord..
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-11 01:04
Raul i Bundesliga = Kung Raul i Madrid Huntelar i Bundesliga= hunger games Alexis i Bundesliga = Ronaldinho Kagawa va inte ens bra i PL när alla är bra i PL!
2014-02-11 00:57
________Valdes Alves___Pique___Barta__Adriano _______\\\\\\\\\Busqi///////____ _____Fabregas___ _________________Iniesta______ Sanchez____Messi_____Neymar Mot City! Hoppas Tata kollar in här haha :) Vi kommer göra kaos med dem ! 1-3 till oss, kom ihåg vem som sa först :) han som var H*g ;)
Barcelona Gio Style
2014-02-11 00:55
Lion24
Ja det är fel signaler att göra sig av med en spelaren som gjort nästflest mål i laget och 6 assist. Som alltid ger 110% på plan och som aldrig klagar på någon.
Barcelona Lion24
2014-02-11 00:52
Gio Style Haha va? Vadå sända fel signaler? Är du inte bra nog så får du gå. Detta är inte fel signaler. Dyrt? Jag vill inte ha Suarez, Hazard o.s.v. Jag vill ha Reus. Sanchez går för 200-300 miljoner och du får Reus för samma pris. Du förlorar inte samtidigt som du uppgraderar dig. Brex Lugn, lugn jag ser. Ja efter att vi har gjort klart med försvaret och mittfältet.
Barcelona Brex
2014-02-11 00:44
Namn: KarmaIsAKaranka
Sänt: 2014-02-09 21:35
Offsidemål av Sanchez. Det sista laget behövde. Nu tror han att han är bra igen och blir än mer mätt (om det nu är möjligt).

Sänt: 2014-02-09 21:53
Sanchez har varit bäst på plan med flera bolltapp, misslyckade framspelningar och bedrövliga dribblingar samt ett offsidemål. Messi suger som spelade fram till målet på Sanchez läpp och dessutom stod för ett avslut i världsklass med tanke på underlaget.

(sarkasm)

Sänt: 2014-02-09 22:09
Pedro och Messi spelar riktigt bra tillsammans. Synd att Xavi kladdar på
bollen och att Sanchez är usel på att göra sig tillgänglig.

Sänt: 2014-02-09 22:15
Acrobat skrev följande:
Det känns inte ens farligt när Sanchez får friläge. Sälj honom...

Vem vill ha en ineffektiv anfallare? Kanske något Segunda-lag.

Sänt: 2014-02-09 22:32
Bra inlägg av Sanchez.

WOW att man under matchtid skriver såhär mycket dåligt om Alexis men inte en enda kommentar om Piques insats eller Messis 6 bolltapp i rad innan målet, eller vad som helst bevisar ju att nått är fel med grabben. Trots att Alexis gjorde en bra match, och ja det gjorde han
2014-02-11 00:43
Alexis är en spelare som jag gillar och som är riktigt bra. Hans chip mål mot real när han förnedrar valpen veranne och lopes kommer han leva på länge tycker jag. Eller när han utklassar cacillas på bernabue!
Barcelona Gio Style
Lion24
För att det sänder fel signaler och kommer att kosta skjortan.
Och just nu är det den spelaren som gör sig bäst på högerkanten, hans inlägg är långt mycket bättre än alternativen Tello och Pedro.
Barcelona Lion24
Xaviesta Helt seriöst, ibland så vet jag inte om du menar allvar. "Har du inte sett Alexis väggspela med någon på 3 år". Ska man ens spela fotboll om man misslyckas me det? Nej, skillnaden mellan mig och dig är att jag är ute efter perfektionism medans du är av den typen att "slarv är slarv, man kan/bör inte göra något åt saken.
Barcelona Brex
Lion24 är du seriöst efterbliven? VARFÖR INTE KÖPA EN FÖRSVARARE ELLER EN NY MITTFÄLTARE FÖRE VI KÖPER EN NY HÖGERYTTER??????????

Så jävla korkade prioriteringar, tror du att det här är FM eller FIFA?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-11 00:32
Lion24 Var det där det enda du fick ut av allt det jag skrev? Vilka skygglappar du har på dig, min vän. Kan du inte diskutera utan krigsföring? Vad är det jag hittar på, under tre säsongers tid har du alltså aldrig sett Alexis väggspela med någon och lyckas? Åtminstone tillräckligt många lyckade aktioner för att kunna säga med handen på hjärtat att han är relativt bra på det? Jag lägger ner diskussionen här. Skillnaden mellan mig och dig är att jag njuter i fulla drag när jag ser honom spela och ser hans Ronaldinho-leénde när han gör mål medan du sitter i soffan och är irriterad på att han tappar nån boll då och då.
Barcelona Lion24
2014-02-11 00:28
Gio Style

En sak ska du och alla ha klart för er och det är att jag aldrig någonsin skrivit något negativt om Alexis spel UTAN boll då jag är mycket medveten om att han springer mycket. Men varför inte uppgradera oss? Varför inte köpa en spelare som är lika bra utan boll men bättre med boll?

Barcelona Gio Style
2014-02-11 00:26
Lion24

Jag menar inget illa men du vet att jag och du tycker brutalt olika i det här ämnet så det är lika bra att vi låter det vara.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-02-11 00:24
@PepKIngen:

Tappade ögonbrynen.
Barcelona Lion24
2014-02-11 00:21
Xaviesta

Jag kan svara på Gio Style eftersom han överdriver inte och hittar inte på saker bara för att visa att han har rätt. Men du är nåt annat.

"Alexis bra på att väggspela". Ok.
Barcelona PepKIngen
2014-02-11 00:18
Om ni stör er på Sanchez den här säsongen vad gjorde ni då inte förra säsongen??
Barcelona Gio Style
2014-02-11 00:17
Lion24
Om du inte ser någon fotbollsintelligens hos Alexis så föreslår ja att du absolut inte blir en scout.
Alexis hittar med sjuka passningar ibland som Pedro kan drömma om, det är spelintelligens.
Pedro är passningssäkrare men det har ingenting med fotbollsintelligens att göra.

Självklart kan alla spelare bli bättre på många saker.
Är inte Alexis intelligent utan boll? Han löper fanimig i rätt luckor 20 gånger per match utan att få en boll.

Låt det va nu hater, gå och dröm om Pedro istället som är Alexis^100.
Vi kommer aldrig någon vart i dessa diskussioner.
Barcelona R.Gaucho 10
2014-02-11 00:14
om någon är sugen på Copa del rey finelen ( om vi tar oss dit) hör gärna av er.
Hampus Lönn på facebook :D
Barcelona Lion24
2014-02-11 00:13
Gio Style

Kan man inte köpa en spelare för den summan som Alexis kostade som dessutom kan erbjuda någon form av spelintelligens? Jag håller med om att högeryttern ska sticka ut lite, JA, ingen är så dum men kan man inte köpa en spelare som kan springa men samtidigt klok med bollen? För Alexis är rent ut sagt dum i fotbollsskallen 90% av de gångerna han har boll. T.o.m de som försvarar honom menar att Alexis kan bli bättre i spelet MED BOLL.

Som jag har skrivit tidigare: EN AV DE VIKTIGASTE EGENSKAPERNA en människa bör ha för att spela i fotbollsklubben FC Barcelona är INTELLIGENS MED och UTAN BOLL. Det går inte ihop att ha spelare som halkar på en boll spelandes i Barcelona för att han kan springa.
Barcelona Gio Style
2014-02-11 00:10
@KarmaIsAKaranka:

Ingen har glömt bort Pedro version 2008-2011, ännu mindre vi Barcafans.
Däremot är det inte den Pedro vi har haft dem senaste 2 åren utan en Pedro som inte ens nått till 50% av den nivån.
Han får gärna hitta tillbaka till den formen.
Barcelona Gio Style
2014-02-11 00:08
Tycker fortfarande att det är helt efterblivet att folk sågar en spelare så hårt som stått för sjukt många viktiga mål den här säsongen.
14 mål och 6 assist på 19 matcher och ett helsikes jobb på plan.
En spelare som tänker mer på laget än på sig själv i alla lägen.

Blir inte klok

Xaviesta
Jag tog mig besväret att svara honom men ja brukar inte göra det annars.
Föreslår att du gör detsamma då en återvändsgränd väntar oavsett vad du skriver :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-11 00:01
Lion24 Du får gärna tycka att jag är "okunnig", det rör mig inte nämnvärt. Men jag har en fråga till dig: vad räknas som spelet boll i din värld? Är det endast fotbollsintelligens som hör till kategorin enligt dig? Varför inte nämna att han har extremt känsliga fötter, bra inlägg (speciellt längs gräset), riktigt bra på spel med ett tillslag om någon behöver vägga sig igenom med hjälp av honom, bevisligen gömda talanger i frisparksdelen, vass på att driva bollen i hög fart och alltjämt väldigt teknisk och kvick med boll. Jag kan däremot hålla med om att han fintar bort sig själv emellanåt när han vrider och vänder som han gör. Detta leder oss in i förklaringen vilket är att just dessa vrickningar och vändningar kännetecknar Alexis spelstil och är ett helvete för moståndaren att hålla reda på och hänga med i. Men när man möter bussar med 9, ibland 10 man i egen tredjedel, ger sig hans spelstil lite överflödigt emellanåt eftersom moståndaren endast är intresserad av att ligga rätt istället för att hänga med i hans twists and turns. Detta resulterar i att han villar bort sig själv då och då och nu är detta bara en del av förklaringen, men alla kan inte vara en Messi. Det jag irriterar mig på är att du får det att låta som att det är det enda han sysslar med på plan - att halka rundor och slå bort eller tappa bollar. Du dumförklarar Tata Martino och resten av tränarna indirekt helt enkelt. Kontentan av det hela är att jag är väl medveten om Alexis brister. Men du är inte alls medveten om hans styrkor. Om du nu vill svara med att du är visst medveten om det så kan du väl ta och berömma stackaren för en gångs skull istället för att rida ut på din häst och halshugga alla som beskriver honom med ett leénde. Fokusera på rätt saker eftersom det inte spelar någon som helst roll egentligen vad du eller jag tycker, Alexis Sanchéz är en Barcaspelare och lär inte försvinna den närmsta framtiden.
Barcelona LeoMessi
2014-02-11 00:01
Samtidigt så skulle det kosta nästan en miljard att få loss dessa spelare, dom spelar i shejklag och har brutalt hög lön också. Vi kan inte ha en anfallstrio som kostar 8 miljoner kronor i veckan i bara lön. Samtidigt så är dom alla spelare som gillar att ha mycket boll och att spelet ska gå genom dom.
Barcelona Gio Style
2014-02-10 23:56
Jag säger bara lycka till till er som vill ha bort Alexis och vill ta in Suarez, Aguero, Hazard m.fl. Lycka till att få nån av dem att funka med Neymar och Messi.
Kommer att bli slagsmål om bollen eftersom dessa spelare kräver mycket boll.
1 boll räcker inte till.
Barcelona Gio Style
2014-02-10 23:53
@FCBlaugrana:

Har jag påstått att det är dåliga löpningar?
Så du påstår med andra ord att Alexis tar dåliga löpningar?
Ledsen att säga det men i sånt fall kan du inte mycket om fotboll.
Och att löpa är alltid bra, om du drar med dig en back så spelar det ingen roll om du gjort dig spelbar eller ej.
Fotboll handlar om 1000 olika ögonblick under en match, folk måste lära sig det.
Annons: