/spanien/barcelona/forum/6057.aspx/spanien/barcelona/forum/6057.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-11-20 16:23
Hellre prata om Guldbollen än inget annat. Det här forumet är ju iaf en jävla kyrkogård när inga matcher spelas. Sjukt tråkigt...
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-20 16:19
Kan inte sluta småle åt tanken om cristiano vinner, det här blir året han vann när Messi var skadad :P
Barcelona barca de Corazon
2013-11-20 16:12
asså finns det inget annat att snacka om än guld bollen asså orkar äns bry sig vi alla vet att messi e bäst
Barcelona Canaletes
2013-11-20 16:00
Och så har oddsen på att Ronaldo ska vinna Guldbollen sjunkit drastiskt! Nu står det på 1.36 medans den innan stod på nästan 3.

Ribery ger 3.20 och Messi 9.00!!!!!! Han stod för några dagar sen på ca 2.50
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-11-20 15:38
jag sa ju de?! fifa kmr fiffla med skiten till ronaldos fördel, sen var de nån som kom o ska leka smart o fiska likes!
Barcelona grande jw
2013-11-20 14:44
"Ronaldo had 19 shots in his two matches against Sweden, 4 more than Sweden managed as a whole (15)" Det är tre bra aktioner från Ronaldo blandat med tre hjärndöda aktioner från våra svenska superettan-backar som räddar Ronaldo från att få träbenstämpel efter det här dubbelmötet. :-)
Barcelona FCB_Messi
2013-11-20 14:36
Herregud vad korrupt FIFA är. Det är helt sjukt att dom öppnar omröstningen igen . Skulle Ronaldo vinna med små marginaler nu så vet man ju varför .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2013-11-20 14:30
Kan någon klistra in Bank och Nivas lista över VM favoriterna i senaste Aftonbladet Plus?
Barcelona enkos
2013-11-20 14:25
Vilken skandal av FIFA och Blatter som gör allt för att Ronaldo ska vinna guldbollen, genom att öppna omröstningen igen och stänga först den 29 november.. SKANDAL är bara förnamnet...
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-20 14:17
LeoMessi Jag tror som du, att skadan på Pique inte kommer att påverka oss på ett avgörande sätt. Det jag oroar mig över är speciellt Messi och Valdes. Tanken av att vi nu ska spela resterande matcher utan Messi och Valdes gör mig orolig. Det kommer vara stor skillnad i offensiven och i defensiven kommer vi vara mer sårbara. Vi är inte samma lag utan dessa spelare. Ska vi vara ärliga så skulle vi inte ha såpass många vinster i ligan utan Valdes. Att vi dessutom har skador på så viktiga spelare kommer stärka våra motståndare mentalt. Det kommer bli svårt att ta poäng i samtliga matcher även om förväntningarna fortfarande är höga.
Barcelona papillon
2013-11-20 14:11
Hur är det med Adriano?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona LeoMessi
2013-11-20 13:55
Júnior - L'hora de Neymar (Barcelona) Även om Pique inte kan medverka på lördag så har vi ändå masken, Puyol och bartra. Skulle Alves vilas så har vi ändå montoya som kan behöva speltid. Vi får hoppas på att Pinto gör sitt jobb och inte ger sig på några vågade tricks med bollen. Då hans spel med fötterna inte i närheten av Valdes.
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-20 13:39
Ser att det inte riktigt har tagits upp än men vi har verkligen något vi bör oroa oss för under de kommande matcherna, då tänker jag främst på skadefronten.
Vi har Messi, Valdes, Pique, Jordi Alba, Dani Alves som för tillfället inte är tillgängliga för spel även om Alves räknas vara klar inför mötet mot Granada.

Hur tror ni att dessa skador kommer påverka vårt spel under de resterande matcherna innan uppehållet? Kan vi avsluta hösten utan några poängtapp?

Jag själv är orolig över minst ett poängtapp och därmed låta Atletico Madrid ta igen det försprång vi fick senast, vi får heller inte glömma Real på tredjeplatsen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-20 13:36
Barca Barca

Enligt mig vår bästa säsong! :-)... 08-09
...Vi hade hade alla bitar på plats...
Barcelona Canaletes
2013-11-20 13:26
hehe lite kul att Messi får Guldskon just idag då Ronaldo igår gjorde hat-trick.
Nu tas fokus bort från hans magnifika insats och istället så får Messi rubrikerna istället.

Säkert många Madrid/Ronaldo fans som irriterar sig på det här och nu kommer säkert flera konspirationsteorier tas upp.
Barcelona barca de Corazon
2013-11-20 13:00
fan längtar redan till helgen för att se barca har vart så tråkigt med landslaget....
så man kan se alexis o neymar tillsammans med fab=)
Barcelona NoGo™
2013-11-20 12:57
Länk till guldskon utdelning. Snygg kostym Leo haha :P Pique o grabbarna på plats också, trevligt! O där hade vi Stoichkov tillsammans med Leo.
Barcelona Barca Barca
2013-11-20 12:45
@the cameroonians:

Tycker Masip gör det bra i B-laget. Han borde få chansen iaf.
Barcelona the cameroonians
2013-11-20 12:37
@FabregasBelongsToAFC:

Messi hoppas vara tillbaka till bortamötet mot Atlético i början av januari.
Barcelona the cameroonians
2013-11-20 12:36
Valdes uppges bli borta mellan 3-6 veckor pga sin vadskada. Detta enligt AS.

Upp till bevis nu för Pinto om han vill få förlängt ytterligare en säsong.

Vore kul om Oier fick stå i Copa de Rey om Valdes blir borta året ut.
Barcelona FabregasBelongsToAFC
2013-11-20 12:27
Hej! En snabb fråga. När beräknas Messi vara tillbaka i spel? Kram
Barcelona Barca Barca
2013-11-20 12:14
@Shanghai:
Du får inte glömma att, Raul började som forward i klubben, med åren blev han mer som en nr 10 eller släpande anfallare. Han hade då under några år innan han lämnade Real Madrid, en Morientes, en Ronaldo, en Higuain, en Ruud van nistelrooy och dom fick stå för målproduktionen medans Raul fick agera till slut som en vilsen liten höna nånstan mellan mittfältet och anfallet. Han fick aldrig en tydlig roll, det gäckade hans målproduktion och tillslut även själva spelet då han började underprestera enormt. Medans CR7 har tagit steget från att vara en dribbel fastklisrad på en kant till ett fysiskt monster som bara bombar in mål, han är en renodlad, anfallare med rå hårda skott och supersnabb. Han har en tydlig roll, spring och gör mål, skjut bara och gör mål. Han gör lite vad han vill att Benzema som är köpt för att göra mål inte ens behöver göra mål längre, utan bara vara en statist i startelvan. Samma sak med våran egna Messi, ett tag hade vi Villa och Pedro/Sanchez bara som statister eller dom som gjorde de tunga jobbet och sprang för att öppna ytor, det kostade oss mycket när Messi började skada sig i slutet av säsongen. Jag minns säsongen 08/09 när vi var brutala. Herregud, vi var inte beroende av nån. Bred trupp, Messi, Eto'o och Henry alla gjorde mål. Gick Messi av så fanns Eto'o och Henry som kunde göra mål. Hleb och Keita kunde ersätta Iniesta och Xavi, Yaya kände Sergio Busquets i hälarna hela tiden. Marquez och Puyol hade Caceres och Pique som konkurrenter. Grymt bra lag. Alla va unga färska, sprang som pirayor efter bollen, raka kontringar, rak spel, variation med att spela triangel och tiki taka med motståndarna. Kombinerade långbollar med kortpassningar. Kunde hålla på och spela ut motståndarna på mittplan och fick motståndarna nog och fick för sig att sätta högpress så chockade vi dom med raketsnabba anfall med våra raketer på topp, Eto'o, Messi och Henry.
Barcelona Neymar N11
2013-11-20 11:44
Leo Messi kommer att få ta emot priset för europas bästa målskytt 2012-13 idag.
Barcelona Lion24
2013-11-20 09:34
Sebastian Larsson är den spelare som jag stör mig på mest i det svenska landslaget. Jag fattar inte hur alla jag pratar fotboll med kan försvara honom. Han är en katastrof för fotbollen, det enda han är bra på är fasta situationer. Killen kan bara springa springa och springa. Har en teknik som liknar min farfars.

Problemet med svensk fotboll kommer i tonåren. Vi prioriterar helt fel saker. Vi slösar bort våra talanger. Jag var själv en stor talang när jag var 15-16 men det viktigaste vi fick lära oss var att springa. Den taktiska kunskapen finns inte inom svensk fotboll, inte heller tekniken. Vi lever i 2013. Vi ser en modern fotboll där teknik, hög press och taktisk kunskap blir allt viktigare. Vi hänger inte riktigt med, jag garanterar att Sverige hade gått långt på 60-70 talet men nu är det inte så längre.

Det finns en stor anledning till varför ett svensk lag aldrig kommer med i CL. Nu kräver jag inte heller att man medverkar varje år men klart som f*n att man borde delta minst 1 gång på de senaste 10 åren. Nej, fotbollen utvecklas medans vi har stannat i utvecklingen ganska grovt.
Barcelona Gio Style
2013-11-20 04:19
Alltså jag tycker fortfarande att det är rätt solklart vem världens bästa spelare är. Det är Messi alla dagar i veckan.
Ronaldo är en OTROLIGT bra avslutare med en friidrottares fysik. Otroligt snabbt, spänstig och stark. Men utöver det är det inget mer med honom.
För egoistisk, för dålig speluppfattning, för dålig bollkänsla (i passningarna) och faktiskt numera en dålig dribbler, förutsatt att han inte har 20 meter att löpa på, för då kan han kroppsfinta åt höger för att sedan gå åt vänster (väldigt effektivt, inget dåligt alls).

Men när vi pratar fotbollsspelare är både Zlatan och Messi större genier i min bok. 3 mål mot Sveriges korpenförsvar som håller honom på 5 meters avstånd är inte imponerande.
Med det sagt, otroligt fina avslut med både vänstern och höger. Klinisk målskytt.

Världens bästa spelare? Nej.
Barcelona YYEA
2013-11-20 02:59
Alexis och Neymar vill göra Messi sällskap i sjukstugan, många onödiga rusher. Bale har för övrigt förstört Maicons karriär, vad har hänt med killen?:P
Barcelona papillon
2013-11-20 02:42
Shanghai

Får nog hålla med där. Om man jämför båda spelarna från den åldern som cristiano hade när han anlände till real så hade han nog ändå gått om raul förr eller senare.
Barcelona Shanghai
2013-11-20 02:34
papillon

Det är ändå sjukt att Ronaldo är snart förbi Raul målmässigt på ynka 5 år. Finns faktiskt inga superlativ att beskriva portugisens målproduktion.
Barcelona papillon
2013-11-20 02:31
Shanghai

Fast cristiano kom till real när han var på topp medans raul började som tonåring så din jämförelse är inte helt rättvis.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-11-20 02:29
Den stora skillnaden mellan Raul och CR är, Raul medverkade i spelet mkt mera medan CR är en " Kontring " spelare.
Annons: