/spanien/barcelona/forum/6055.aspx/spanien/barcelona/forum/6055.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-11-21 16:02
@Barca King - Messi i hjärtat:

Om bara våran direktiv kunde vara lika tunga... :/
Förstår inte hur Rosell inte inser att allt han i princip säger skadar Barças image.
Laporta sa iaf saker med glimten i ögat och som var sanna.
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-21 15:15
Record Barcelona in 20 official games vs Granada at home: W W W W W W W W W W W W W W W W W W W W #fcblive 20W - 0D - 0L. Goals: 76-18.

Har väldigt svårt att se varför man skulle ställa upp med både Busquets och Song på mittfältet mot Granada hemma? Vi ska bara köra full fart framåt i en sådan match.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-21 14:51
The PSG striker did confess his admiration for the 28-year-old's prowess on the counterattack but insisted his own side's defensive lapses made life easy for the Madrid man. "He's obviously a great player, but we allowed him way too much space. Nobody's as good as he is on the counterattack. This game once more showed his biggest qualities," added Ibrahimovic. "Is he the best player in the world? I can only say that he scored one goal more than I did."
Postat via SvenskaFans-appen
2013-11-21 14:48
Ibrahimovic: I did not applaud Ronaldo The Paris Saint-Germain attacker insists he was trying to encourage his Sweden team-mates after he was pictured clapping following the Portugal star's third goal.
Barcelona Bàckis
2013-11-21 14:39
Om Song lämnar kan man ju inte annat än förstå det trots allt, på tok för bra spelare för att sitta på bänken i Barca och på så sätt gå miste om (?) sin startplats i sommar för Kamerun..
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-21 14:32
Song ska jävlar i mig ingenstans. Så jäkla stabil och pålitlig.
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-21 14:31
Varför inte låna ut Sanabria?
Det som man absolut bör se till som sportchef i detta fallet är att man inte utesluter möjligheten att han någon gång kan återvända till Barcelona. Sedan kan det vara i form av en utlåning eller se till att motparten i affären går med på en "buyback-option".

Ska jag vara ärlig så förstår jag Sanabria. Att spela i Barcelona B (i dagsläget) är förmodligen inte det roligaste eller det bästa för hans utveckling med Eusebio i spetsen. Att sedan stora klubbar är efter honom gör han mer ivrig att få testa sina vingar. Självklart har man ju en annan synpunkt då man tycker att han ska vara tålmodig och inte dra förhastade beslut.

Jag får lite "Thiago" vibbar över hela situationen.
Barcelona Deulofeu
2013-11-21 14:31
Den dagen Song lämnar ska Samper upp så enkelt är det.

Song köpet kan man gå med på han har det vi själva saknar en bra fysik dessutom ett lugn med bollen och riktigt brytningssäker.

Hoppas han stannar nästa år också bra för Bagnack och Dongou med en landsman också.

Luis Gustavo är ju en Keita spelare helt ok för mig!
Barcelona the cameroonians
2013-11-21 14:24
@enkos:

Det snackas också om att hans ersättare kan bli Wolfsburgs Luiz Gustavo. Han har iofs också en landslagsplats i Brasilien (hemma VM!) att tänka på, men nog vore det en fullgod ersättare till Song?!

Annars ger ju detta Sergi Roberto en möjlighet även om han def inte är en defensiv mittfältare. Det är samtidigt ännu för tidigt för Samper att ta steget upp efter bara ett halvår i B-laget. Hans kontrakt är för övrigt till 2018 med uppflyttningskrav senast 2016.

Om Song lämnar är det synd - han gör alltid det bra och när han väl startat har Barcelona aldrig förlorat - bara en sån sak.
Barcelona Deulofeu
2013-11-21 14:16
Sanabria kommer inte få spela någonstans City liksom hur tänker pojken?

Aguero Negredo samt Dzeko framför sig...

I Arsenal skulle han nog passa och utvecklas men som bäst är han andrefiol vilket inte skulle vara illa för en 17 åring.

Skulle gärna se att han lånades ut om det vore möjligt typ Villareal eller något?

Borde väl inte vara omöjligt med en sådan lösning? Jag har inget emot att han hoppar över Barca b då Eusebio inte direkt gör storspelare på löpande band av våra supertalanger.

Det finns en del lag i Primera som har problem med målskyttet om han nu har så bråttom så låna ut honom någonstans där han får spela.

Man måste förstå en sak han är a-landslagsman det är ingen Fabregas vi pratar om Paraguay är inget litet land precis.

Denna killen kommer bli en av de bästa anfallarna på bra länge han är riktigt bra.

Hoppas verkligen Barca kommer på en smart lösning.Kollar man Rafinha,BOoan samt Deulofeu kommer de alla ha stärkt sina aktier efter en säsong i andra klubbar.

Rafinhas val är det klart bästa en mindre klubb där han är given,Bojan får alltid spela han också men tyvärr för honom på fel position dock bra för Barca att han spelar till höger i anfallet enda chansen att komma tillbaka är där men den möjligheten är nästan stängd också.

Deulofeu tror jag startar helgens derby han har varit fantastisk sista veckan med u-21 och utnyttjar inte Everton det som haft så svårt att skapa målchanser fattar jag inget.

Ser för övrigt fram emot nästa match med Barca b Sanabria lär starta eller?

Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-11-21 13:41
Jag ser att vi har många spelare som är skadade men jag är medveten om att vi lär tappa poäng. Om vi ska klara oss så måste flera spelare höja sig. Pedro måste höja sig ännu mera. Iniesta har inte varit sig lik men hoppas att han höjer sig. Hoppas att Martino låter Bartra spela för killen är vår bästa back just nu.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-21 13:41
Fast tänk er in i Sanabrias situation. Han är 16-17 år och får erbjudanden från CL-klubbar. I Barcelona har han Messi med flera att konkurrera mot. Detta är en otrolig chans för honom att bli proffs.

Tålamod? Ja, fast tänk om han stannar och inte gör så bra ifrån sig nästa säsong, då är det inga CL-klubbar som knackar på hans dörr, vilken ångest att då nobbat dessa klubbar tidigare.

I hans skor hade jag också lämnat (om han nu gör det).
Barcelona enkos
2013-11-21 13:35
Vet inte om det har varit uppe här men det snackas om att Song definitivt lämnar Barcelona i januari och flyttar till antingen Milan eller Inter.. Han säger att han måste tänka på sitt plats i landslaget inför VM..
Barcelona ElTriplete
2013-11-21 13:33
Det är mycket möjligt att Real och Atletico rycker förbi oss i ligan inför nyår. Bortamatchen mot Bilbao och Villarreal hemma är de två tuffaste matcherna. Ingen Valdes eller Messi.
Barcelona enkos
2013-11-21 13:29
Sandro Rosell säger att Messi förtjänar guldbollen om nu juryn ignorerar politiska och mediala påtryckningar..
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-21 13:26
Gerard Pique och Cesc Fabregas är båda fullt återställda och tränade fullt ut i dag på morgonen. Dock har ingen av dem ännu fått friskintyg.
Barcelona ElTriplete
2013-11-21 13:22
Hur kommer startelvan på lördag egentligen se ut? Känns som att det är så sjukt många skador. Ett alternativ: Pinto Adriano - Puyol - Bartra - Montoya Iniesta - Busquets - Song Alexis - Neymar - Pedro Skadade: Valdes, Messi, Alba, Tello, Xavi, Pique, Alves, dos Santos, Cesc.
Barcelona Abbe.
2013-11-21 13:15
Kan tycka att det är tragikomiskt att man som 17-åring drömmer om att spela för Barças A-lag, men samtidigt vill lämna klubben om man inte erbjuds ett A-lagskontrakt pronto.

Sorgligt att se hur agenterna hjärntvättar spelarna i den åldern.
2013-11-21 13:13
Mascherano: "FIFA reopened Ballon d'Or vote? They'll have their reasons. I wouldn't change my vote, it's about a whole year, not two weeks."" Pique: "Bartra is showing people he's a great centre back, solid, complete, mature. We've found the centre back we were looking for at home" Tungt sagt av våra backar.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-21 12:52
Eusebio är inne på sin 3e säsong i Barca B. Han noterar så här långt en 8e och 9e plats sina inledande säsonger och just nu ligger hans mannar på plats 18 i ligan.

Eusebios kontrakt går ut den 30 juni 2014. Visserligen tillhör han innegänget i klubben men trycket mot honom och styrelsen för en förändring är mycket hård. Men jag utgår i från att han inte får förlängt kontrakt.

Då dyker det upp en intressant fråga vem tar över Barca B från och med säsongen 13/14. Med stor sannolikhet hämtas den nye tränaren internt inom klubben.

Förslag på Namn.?
Barcelona LeoMessi
2013-11-21 12:27
DM1982 (Barcelona) Precis, vill han ha pengar så får han gärna dra. För vi ska inte fjäska för någon yngling. För det bästa han får är lite stålar och en bänkplats i något annat lag. För jag tvivlar på att han får en plats i startelvan bara så där. Eller så gör han det rätta och ger b-laget en chans och spelar i segundan som är en tillräckligt svår liga för att kunna se hans riktiga potential. Om något så är jag mer orolig över att någon försöker tjuva Samper från oss, han är en svårare spelartyp att få tag på.
Barcelona påfågeln
2013-11-21 12:21
Sanabria skulle ju kunna börja med att göra sig ordinarie och glänsa i b-laget, segundan är inte någon lätt liga. Det skulle ju förstås vara lättare utan Eusebio, men Deulofeu m.fl. har visat att det går. Sen kan man på olika sätt fasas in, utlåningar mm kan komma på fråga.
Barcelona DM1982
2013-11-21 11:53
.
Barcelona Diar Shekha
2013-11-21 11:51
@barcastuff: Official: Dani Alves has a calf muscle injury and will be out for 7 to 10 days #fcblive ......... Messi,Valdes,Pique,Alba,Dos Santos,Tello & nu Alves..
Barcelona DM1982
2013-11-21 11:49
@LeoMessi:
Kan bara hålla med. I det här fallet, Sanabria, så kan man inte skylla på någon egentligen. Killen har bråttom och vill ha stålar, Barcelona ska inte böja sig för sådan löjliga krav som att b-laget är överspelat. Vill inte killen ta det i långsam och vettig takt så är det bara att dra. Han kommer säkert tjäna en hel del pengar i något engelskt lag men knappat ett topplag. Det blir nog till att glänsa i Swansea eller något liknande lag, det är alldeles för mycket Giovanni dos Santos attityd över det här. Man kan skylla en hel del på Rosell och Zubi men knappast för att en pengakåt yngling vill dra. Då är man inte saklig.
Barcelona Rambla~
2013-11-21 11:46
@Ride_The_Big_One(6):

När Zubis nya kontrakt går ut, alltså 2016.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-11-21 11:44
Rambla~

Så går det när man värvar kompisar istället för proffs på posten dem bossar över :/. När är nästa val?

Barcelona LeoMessi
2013-11-21 11:35
Sanabria hade stuckit oavsett vad, jag tror inte han har tålamodet ändå att försöka slå sig in i a-laget. Speciellt när andra klubbar redan nu verkar erbjuda honom a-lagsfotboll.
Barcelona Rambla~
2013-11-21 11:33
Valdes ville inte förnya. Problem även med Iniestas kontrakt. Talanger lämnar till höger och vänster. Vad gör vi då? Well, låt oss fira med att förlänga Zubis kontrakt med 3 år. Yeeeey :P
Barcelona DM1982
2013-11-21 11:27
1.70-ligan - köp en back, tack Finns inga garantier för att han ska bli stjärna. Tvärtom, som de stressar nu så kommer det säkert straffa killen och det kommer inte vara första killen med potential som misslyckas. Det är bara att önska killen lycka till, hans fotbollsliv var inte ämnat att vara i Barcelona. Pengarna lockar och hans pappa stressar, värdelös kombination.
Annons: