/spanien/barcelona/forum/6050.aspx/spanien/barcelona/forum/6050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
3/24/2014 20:21
Satt och kollade på det här nyss. Romario, vilken jävla spelare det var. Hade en diskussion för någon dag sen om vilken typ av anfallare som krävs (i mina ögon) för att kunna anses som "bäst i världen". Här har ni svaret. Tyvärr var jag för ung för att kunna uppleva hans dominans live, men jag har massa inspelade matcher med honom tack vare min pappa. Än idag är Romario min pappas favorit anfallare i Barça all time under hans tid som culé.

Bara att se och njuta!
Barcelona LeoMessi
3/24/2014 20:18
Neymar11 (Barcelona) Jag kan förstå att dom inte förlängde hans kontrakt med tanke på hans operationer och att han inte skulle kunna komma upp till samma fysiska nivå. Tycker bara att det var extremt fult av klubben att lova honom nytt kontrakt och sedan göra tvärtemot vad man hade sagt. Abidal kommer alltid vara en hjälte i mina ögon och jag hoppas verkligen att han börjar jobba inom barca snart. Tillsammans med Puyol är han den största förebilden i Barcelona. Glömmer aldrig bort hur otroligt galet bra han var, när han lirade som mittback under tiden Puyol var skadad så var han den bästa mittbacken i mina ögon. Han var omöjlig att ta sig förbi och han var väldigt snabbt och läste spelet otroligt bra.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
3/24/2014 20:00
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Okej tack. Hur vet du att det kommer lottas??
Neymar11
3/24/2014 20:00
Höger armbåge menar jag givetvis haha
Neymar11
3/24/2014 19:56
LeoMessi Han har problem med fysiken, han kan inte komma upp i tillräcklig fysisk form för match. Tror att det mesta beror på levertransplationen, då han inte kan anstränga sig för mycket. Man ser ju när han spelar att han håller vänster armbåge som ett slags skydd över levern så att han inte får någon tackling Jag tycker att det är så oerhört tragiskt, men han måste inse att han inte kan spela. Minsta tackling kan röra om, vid stress och överansträngning kan förvärra det Klubben gjorde rätt som klargjorde för honom att han inte kan spela. Men hoppas han kommer tillbaka till klubben
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
3/24/2014 19:55
Några rader om Lionel Messi? Behövs inte. Som Pep alltid säger: 'Sluta skriva om honom. Titta på honom bara'.

När Messi kom tillbaka från skadan hade han åtta mål. Diego Costa 17 och Ronaldo 20 mål. Idag? Diego Costa 23 mål, Ronaldo 26 mål och Messi 21 mål...
Barcelona jerkasss
3/24/2014 19:54
@L.A.M Nr 10:

Jag tror ju att han hade kunnat stått, men det där kan man ju dividera om hela natten. Oavsett anledningen till att neymar går ner är det hans förmåga/oförmåga i dessa situationer som är spetskvaliteen som avgör matchen och förlåter tidigare insatser.

(hela den här harangen är ju såklart semi-ironisk. Neymar gör såklart inte en så invecklad utvärdering i situationen)
Barcelona Barcadinho.
3/24/2014 19:53
Extra skönt att vi knäckte los blancos självförtroende.
De är nu igen i ruta 1 och ska återigen bygga självkänslan genom att vinna mot laliga mittenlag med stora siffror.
Frågan är om de hinner få en positiv effekt innan de möter Dortmund.
Har en känsla att Dortmund kommer att utnyttja det.

I så fall blir vinsten igår en dubbel vinst...:P
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
3/24/2014 19:44
Ranos efter Schalkematchen: 'We will put all our meat on the grill to land a big blow in La Liga'
Barcelona LeoMessi
3/24/2014 19:42
Neymar11 (Barcelona) Hur kommer det sig att han är bänkad?
Barcelona CarlesPuyol5
3/24/2014 19:36
Tjena allihop!

Jag har inte skrivit här på ungefär 4-5 år då mitt förra nick inte var disponibelt av någon anledning, tekniskt fel kanske.

Jag har tidigare gått vid namn som Trippeln. Det ska återigen bli roligt att kunna belysa er med mina tankar och funderingar.

Bona Nit!
Barcelona L.A.M Nr 10
3/24/2014 19:32
jerkasss

Det är en väldigt fin marginal mellan att uppenbart filma och att bara söka frisparken/straffen. Jag kan tycka att det är smart gjort av Neymar medan jag hade tyckt det var extremt fult och omoraliskt om Ronaldo gjorde detsamma. Däremot skulle jag absolut inte kalla det för filmning då jag uppriktigt sagt tror att Neymar ramlar av själva kontakten, och det baserar jag både på hans tunna kropp, farten han har, att det faktiskt är tydlig kontakt på reprisen och att Ramos faktiskt inte protesterar så värst mycket.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
3/24/2014 19:27
real fansen brinner så mycket över gårdens feta smäll på både kinderna och flera gånger on att de kommer hit ända från råtthålan för att trolla. Bra försök små flickor :D
Barcelona KarmaIsAKaranka
3/24/2014 19:23
@Barca4life!:

Troll. Tillbaka till Puertan, tack.
Barcelona jerkasss
3/24/2014 19:22
@B-Guden:

Lingvistik..Det briljanta är att söka kontakten, förstärka vackert och gå för straffen och det röda kortet istället för 60% målchans (utifrån hans matchform). Bridge på hög nivå, med självinsikt som grädde på moset
Barcelona Smogen
3/24/2014 19:20
vi brukar klaga och håna Reals skribenter rätt hårt är på forumet, men nu ska jag göra tvärtom och hylla Semir Fific som i sin veckokrönika lyckas skriva en hel del om gårdagens El Clasico och domarinsatsen utan att en enda gång skylla förlusten på domaren eller påstå att han var pro barca. Skönt att det ibland går att läsa en Realartikel med en objektiv syn på El Clasico.
Barcelona B-Guden
3/24/2014 19:13
@jerkasss:

Fast det var ingen filmning utan kontakt, visst hansöktekontakten men Ramos var ju inte direkt kylig och aktade sig.
Barcelona L.A.M Nr 10
3/24/2014 19:11
Vilken fantastisk match vi fick se igår. För det första är det ju värt att poängtera att det kunde slutat precis hur som helst. Tror aldrig mitt humör har skiftat så många gånger på så kort tid som under de 90 minuter vi igår fick bevittna mellan två av världens absolut bästa lag. Man satt bara och tänkte på morgondagen hela tiden, skulle vi bli laget som en gång för alla reste sig från de döda och bevisar sin storhet eller skulle vi vara de som blev överkörda av den största rivalen. Dessa tankar snurrade runt i huvudet och bytte väldigt ofta spår i och med alla matchens riktningsförändringar.

Men nu var det Barcelona som i slutet av matchen än en gång stod som segrare. Jag försöker att tänka efter vad det är som gör oss bättre än Madrid, och till slut har jag landat i ett ord; kyla. Vi har så oerhört rutinerade och erfarna spelare som vet exakt vad deras uppgift på planen är. Individuellt så kanske Real möjligen är snäppet bättre men våra spelare är smartare och det är där vi vinner matchen. Vi går ut på planen igår med vetskapen om att vi klarar av att vinna, och med vetskapen om hur vi gör det. Vi vet om Real Madrids svagheter, pressar man Alonso så tappar han boll, går man hårt åt Ronaldo så blir han på dåligt humör och ger man inte Bale ytorna han vill ha är han en ganska medelmåttig fotbollsspelare. Men framförallt så skulle våra spelare aldrig dra på sig ett så onödigt rött kort som Ramos gör. Väldigt klumpigt av en ändå rutinerad kapten, men då är han ju heller inte lika intelligent som Barcalirarna. Han är bakom Neymar, ingen chans att komma ikapp, och ändå gör han det så onödiga och är på brassen bakifrån. Domarna ger 10/10 straff och rött kort i det läget, det om något bör Ramos känna till i och med sina 19 tidigare utvisningar. Visst är det inte mycket till tackling, men det är klar kontakt, och i den farten så faller man. Detta är heller inte första gången något liknande inträffar. Vid varje bråk i El Clásico så är det Realspelarna som går på mest medan vi håller oss lugna, och det är något jag älskar med det här laget. Hur ofta drar vi på oss onödiga utvisningar egentligen? Det är väl Adriano som fällde Ronaldo när han hade öppen gata mot mål i Supercupen, annars är det bara Madridspelare som åker ut i El Clásico.

Sedan kan man babbla på hur mycket man vill om spelarinsatser. Piqué är stabil och håller ihop försvaret, Valdés kunde ha tagit Benzemas nick men är förutom det väldigt bra, Alba och Alves springer bort all energi de kan hitta i sina små kroppar och erbjuder ständigt alternativ och den så viktiga bredden i vårt anfallsspel. De tre musketörerna på mitten presterar som alltid när det väl gäller och rullar upp Reals ändå skickliga mittfält på läktaren. Kanske ska även Cesc äntligen få inkluderas i den där ligan? Jag har inte tyckt han alltid gjort det helt bra mot Real men igår så visar han vilka fantastiska kvalitéer han besitter. Erbjuder framförallt ett viktigt vapen i sin högerfot som gång på gång serverar sydamerikanerna med precisa genomskärare. Fotbollsgodis. Neymar gör inte sin bästa match i sin fortfarande unga karriär men bidrar trots det med en straff och assist vilket ändå är det som i slutändan räknas. Messi och Iniesta behöver inga närmare analyser då man vet hur duktiga de är, kul att de återigen visar upp sina fotbollskunskaper till max i den största av alla matcher.

Våra spelare gör ett bra jobb men är det så konstigt att vi hyllar de flesta av våra spelare medan Real sågar sina? Nej, utan detta lags främsta egenskap är sitt lugn och tro på sig själv. De är medvetna om kritiken, men det betyder inte att de slutat tro på sina kvalitéer. Vi vet om våra styrkor och Reals svagheter och utför matchen efter de förusättningarna. Vi stressar inte upp oss i onödan och vi tar definitivt inte några onödiga kort. Vi är helt enkelt mentalt starkare på alla plan och det är det som i slutändan avgör matchen till vår fördel.
3/24/2014 19:10
Iniesta är världens bästa spelare efter Messi!
Barcelona jerkasss
3/24/2014 19:09
Såhär dagen efter vet jag inte om man är så stolt över det men i stridens hetta skyr man inga medel och cynikern/pragmatikern bubblar upp: Var jag den enda som fullkomligt studsade av glädje när Neymar lägger sig (med utstuderad filmarperfektion) i straffområdet. Jag sa till mig själv; "Du har varit värdelös hela matchen och jag har spottat på dig och velat byta ut dig sedan minut tre, men ibland måste man erkänna sitt misstag och buga för Tatas större fotbollskunnande som vet att Neymar sitter inne med spetskvaliteer". Tatas beskrevs ju som en lite mer cynisk tränare (iom paraguay ex) men jag hade inte riktigt sett uttryck för det innan igår. Krasst sett är det neymars aktion som vinner matchen åt oss igår och då får man ibland stå ut med 60 minuters bolltapp :) (fyi: det finns en kille på andra axeln åxå)
Neymar11
3/24/2014 19:06
Så jävla tragiskt det här med Abidal, blivit bänkad nu i 6 matcher. Igår bråkade han med tränaren under matchsamlingen och åkte hem och tittade på el classico Han borde lägga skorna på hyllan, och kom tillbaka till klubben och träna dom yngre. Eller scouta spelare åt oss i Frankrike
3/24/2014 18:58
Igår vart jag så sur på penaldo som 2 gånger i början av matchen föll som en tandpetare. Macherano rör inte ens penaldo men han väljer falla. Tillslut fick han göra en penaldo fast den var feldömd. Hur som helst, måste vara grovt pinsamt för madrid fansen att se sin bästa spelare filma så ofta. Messi vet ju inte ens hur man filmar, killen är en levande legend. Messis förebild i Barca var kungen Ronaldinho. Christinas förebild är en Barbie docka som han har i famnen innan han sover . Hahaha! Hur UNDERBART var det inte vi sänkte de igår? Jag känner glädjen än nu, genom hela kroppen. Jag mår toppen!!!! Visca el Barca!!!!!
Barcelona Júnior.
3/24/2014 18:54
Självklart kan Neymar kritiseras men man ska ännu dra några förhasta slutsatser kring hans framtid som fotbollsspelare. Neymar hade en väl godkänd höstsäsong, han axlade Messis roll när denne var skadad. Hans insatser i landslaget är ett bevis på potentialen killen besitter.

Efter sin skada har han ännu inte lyckats hitta formen i klubbsammanhang. Då det mesta handlar om den mentala biten så behöver vi inte oroa oss alltför mycket, det är förmodligen endast tillfälligt. Jag skulle kunna lägga en slant på att många tankar är i Rio för tillfället från Neymars sida. Man har stora förhoppningar på Neymar hemma i Brasilien såväl som i resten utav världen. Sådant påverkar en spelare, speciellt när man är såpass ung och orutinerad.

Jag är nästan säker på att Neymar kommer skina nästa säsong. Det tar tid att anpassa sig till en ny omgivning såväl som en annan typ av fotboll. Ronaldinho som redan hade erfarenhet av europeisk fotboll gav oss inte övertygande insatser vecka in och vecka ut under hans första säsong heller. Det fanns stunder då Rijkaard t.o.m valde att bänka honom i vissa matcher. Jag gillar dock att Neymar har Tatas förtroende. Förra veckan gick han t.o.m ut och sa att Neymar var top 5 i världen, vilket däremot kan diskuteras.
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
3/24/2014 18:45
Ancelotti säger en sak, Ramos och Cristiano en helt annan sak. Nu vet vi vem MOurinho kommer värva i sommar. De två mest liksinnigaste spelarna med Mourinho mentalitet.

Stackars Ancelotti att han inte respekteras mer av de två mest egoistiska spelarna i Madrid. Omklädningsrummet är nu delad tack vare de två. En som har lärt sig sin läxa angående sådana här idiotiska uttalanden är PEPE. När han var Mourinhos marionettdocka sa han vad som helst. Efter när han gick emot Mourinho i Casillas försvar, illakvickt slängde Mourinho honom under bussen och kallade Pepe för en bitter spelare som har blivit petad av Varane.
Barcelona Heisenberg
3/24/2014 18:34
Det måste kännas tungt för Ancelotti och Casillas att bära hela Madrids "gentlemanna-klubb"-värderingar på sina egna axlar.
3/24/2014 18:32
Hahaha vilken skön frågesport från vår sida. Vi utklassar real i allt :D Njuter och njuter fortfarande av vinsten! Vi sänkte de så fint. Smutsen.
Barcelona Gatumusikanten
3/24/2014 18:32
Barca - ¡el equipo mejor! Hur skulle dom få "smaka" av något så smaklöst?
Barcelona socccerfan1
3/24/2014 18:28
Förväntar mig några matchers avstängning på Cristiano efter hans uttalande om domare.. (Precis som med pelegrini i cl)
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
3/24/2014 18:25
Tålamodet är ett ord som sällan används eller tänks på i hettans stund. Neymar får mycket ris och inte så mycket ros. Har ni redan glömt vad han är kapabel till? Har ni glömt bort hans instans i Confederation cup och den helt galna overkliga dribblingen mellan två spelare? När han sänkte Spanien var saken klar. Det är bara en tidsfråga till han hittar balansen att spela på samma nivå i Barca vecka in och vecka ut. Slalom är ordet då, när el clasico stundar och Neymar gör vad han vill, hur han vill och när han vill. Känslan man får här inne är att vissa vill skeppa iväg honom efter säsongen. Neymar och Messi är två spelare som är gigantiska varumärken som sponsorer vill associeras med. Barcas marknadsvärde ökar och tröjor säljs. Vi blir inte mindre populära i Brasilien kan jag lova.
Barcelona Barcelonistas
3/24/2014 18:24
We committed small mistakes and that's why we lost.

Ancelotti
Annons: