/spanien/barcelona/forum/6044.aspx/spanien/barcelona/forum/6044.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2013-11-20 23:07
Vems son?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
2013-11-20 22:57
Spelar hans son kvar i Barças ungdomslag? Om någon vet
Barcelona MVP - 2011
2013-11-20 21:36
Som någon tidigare påpekat; verkar vara ganska tyst om Tata rent generellt?
Eller är det bara jag?
Hittills tycker jag att det är ett klockrent val av tränare och magkänslan säger att han kan uppnå stordåd med vår klubb. Inga förluster hittills och höstsäsongen är snart slut :-)

Grattis Tata!
Äkta Cule
2013-11-20 21:29
OT: Jag vågar spekulera att sorgen som Zlatan känner kan ej jämföras med vad Eidur tvingas genomgå. Islands solkart bäste spelare genom tiderna har aldrig någonsin varit så nära med ett slutspel med sitt land överhuvudtaget. Island har väldigt fin fotbollsframtid om Lagerbäck skulle vilja lotsa landet till EM-2016 i Frankrike. Synd bara att Eidur inte får uppleva detta..
Barcelona YYEA
2013-11-20 21:28
Mittbackspar til salu, kom igen nu Zubi!
Barcelona Blaugrana91
2013-11-20 21:23
Fan alla dessa skador, först Messi och nu Valdes....Så typiskt. Vi har dugliga ersättare till Messi ändå, men till Valdes, han har räddat oss ett flertal gånger. Som tur är har vi inget supersvårt schema nu allafall.
Barcelona Andresito
2013-11-20 21:02
"First Leo, second Leo and third Leo,"
"Then Xavi, [Andres] Iniesta and in sixth, [Sergio] Busquets."

/Rosell

Orkar fan inte med dessa jävla uttalanden från våra nollor. Håll käften eller avgå om ni inte kan sluta upp med att vara så enögda
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-20 20:25
Kungarna.
Barcelona NoGo™
2013-11-20 19:58
Fifa has declared yesterday's RSA-ESP null because of one sub too much, which also means that players don't add another international game. Haha det var någe nytt.. Var la Spanien som missa också hehe
Ronaldinho the original
2013-11-20 19:54
Lion24 (Barcelona) 2013-11-20 17:15 Som jag skrev tidigare. För stunden så är Ronaldo världens bästa målskytt. Men Messi är en bättre fotbollsspelare i helhet. När alla pratade om Messi som dom gör med Ronaldo nu, så hade Messi vunnit flera ligatitlar och 2 CL. Men Ronaldo har inte vunnit nåt nu när hans namn kommer upp. Det ska bli kul ifall han får priset. Då måste det vara något som vi aldrig har tidigare upplevt, en spelare som vinner titeln världens bästa fotbollsspelare utan att vinna en titel! (!) & (!!!). Rösterna har förlängts till 29:e november. De flesta Madrid fans är tysta. Vad skulle hända om det hade varit Messi inblandad? Vilka Real Madrid fans menar du?? Dom flesta jag har träffat har sagt att det är pinsamt och att hela grejen är en populäritet tävling. Ser ingen som tycker att det är bra. Ta en titt i Puertan så får du se att dom är också upprörda över beslutet.
Ronaldinho the original
2013-11-20 19:46
Grattis Gerardo Martino!!
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-20 19:46
Lionel Messis klädval i dag hänger i hop med att hans stiftelse sammarbetar med företaget bakom kavajen i fråga. Vill minnas att sammarbetet handlar om en bok som gavs ut till förmån för svårt sjuka barn en bok jag vill minnas dragit in väldigt mycket stålar. Men sedan är frågan varför Lionel Messi står i en kostym som kostar uppskattningsvis 40,000 när sammarbetet handlar om svårt sjuka barn.....som i många fall överlevt tack vare insamlade medel från Dolce & Gabbana och Lionel Messis stiftelse.........Det är i bland man undrar hur kliar du mig på ryggen så kliar jag dig på ryggen fungerar.....
Ronaldinho the original
2013-11-20 19:28
Neymar blev Man of the match trots 0 mål och 0 assist, bevisar hur grym han är spelmässigt. Han har tagit hela världen med storm och han är bara 21. Ge han några år och vi får hoppas han blir en blandning av Ronaldinho och Messi.
Barcelona Gio Style
2013-11-20 19:23
Ronaldinho the original

Det är klart att man vill avsluta året på ett bra sätt men det är ändå hela årets bästa spelare och inte spelaren i bäst form innan prisutdelningen det handlar om.

Ang. mål kontra titel så skiter jag faktiskt i. Priset ska gå till spelaren som varit individuellt bäst under 2013, något Messi varit i min bok. Mål är inte allt och Messi är både 1 och 2 klasser ovanför Ronaldo när det kommer till assists. Klart titlar kan användas för att skilja 2 väldigt jämna spelare åt, men när en spelare är bättre än en annan så är titlar enligt reglerna oviktiga.
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-20 19:06
Dongou och Adama Troure tränade med a-laget idag.
Ronaldinho the original
2013-11-20 18:59
Ser att många här inne tycker att Ronaldo inte ska vinna priset för han har gör flest mål men inte har vunnit någon titel. Men när han vann ligan så sa alla att det var ett individuellt pris och att Messi hade vunnit skytteligan i CL och Ligan då han förtjänar. Visst Dom i Puertan är hycklare för att dom säger att Snejder förtjänade priset år 2010 och Ronaldo förtjänar den det här året och inte Ribery. Men är inte alla här också hycklare då? Ni säger att Messi ska ha guldbollen 2010 men inte Ronaldo det här året. Ronaldo vann skytteligan i CL och var den största faktorn till att Real kom till semi,(vet inte varför alla säger han var osynlig i CL) han gjorde mål i alla slutspelsmatcher förutom hemma matchen mot Dortmund. 2 mål mot Man U, 3 mot Gala och 1 mot Dortmund. Det är imponerande i allas ögon, gjorde 2 mål mot oss i copa del Rey i Camp nou och gjorde ett mål i finalen mot Atletico. Jag vet inte varför många här inne säger att han har bara vart bra oktober-november. Leder just nu skytteligan i CL och Ligan, gjorde 3 mål mot Juventus och krossade Sverige med 4 mål (Messi tog redan Argetina till VM utan play off). Det är väll bra att avsluta året i topp, för det är de man minns mest. Tycker att Ronaldo förtjänar Sitt andra och kanske sista Guldbollen. 2014 så blir det antingen Messi eller Neymar. Säger Neymar för jag tror han tar sitt Brasilien till VM guld och blir turneringens bästa spelare. Nu blickar vi framåt mot Granada matchen Visca el Barca
Barcelona Canaletes
2013-11-20 18:51
Messis val av kostym var ju under all kritik, madre de dios...

Men grattis grattis!!! :)
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-20 18:43
Då är det helt bekräftat, tyvärr... Med den formen han har haft!

Anims Victor
Barcelona Baronen
2013-11-20 18:34
Barcelona Baronen
Barcelona Baronen
Trots alla Ronaldos mål så har jag väldigt svårt att bedöma honom. Hattrick mot ett patetiskt svenskt försvar som går fullt framåt; visst, otroliga avslutningar men man måste beakta motståndet och fördelen att ha en planhalva för sig själv.

Madridistas kan ju liksom inte sitta och gråta över Sneijders "förlorade" Ballon, om man nu vill att Ronaldo ska ha den. Han vann inget, förutom det individuella i CL:s skytteliga.

Och hylla inte Ronaldos målfacit så förbannat, Messi i sitt bästa har alltid gjort fler mål. Alltid.
Barcelona Gio Style
2013-11-20 18:31
Ronaldinho the original Mjo visst, men säsongen 12/13 pågår under kalenderåret 2013 med. Edit: Ser att jag uttryckte mig lite klumpigt i mitt tidigare inlägg. Menar givetvis ligan och skytteligan säsongen 12/13 som också tas i räkning för Ballon D'or då den pågår en bra bit in på 2013.
Barcelona Canaletes
2013-11-20 18:23
Hur tror ni Pinto klarar sig? Jag tror att han kommer klara sig bra som han gjorde det sist när Valdés var skadad. Han höll ju fan nollan ett par matcher i rad om jag inte minns fel.

I länktips, det mest minnesvärda Pinto har åstadkommit än så länge i Barça haha
Ronaldinho the original
2013-11-20 18:21
Gio Style (Barcelona) Det är väll kalenderåret 2013 som räknas och inte säsongen 12/13. Messi har vart skadad många matcher medans Ronaldo har glänst i Messis frånvaro.
Barcelona Gio Style
2013-11-20 18:17
@( Xaviesta ):

Nej men shit vad bitter man kan vara. Vad vill du att vi ska diskutera? Guldbollen är ju högaktuell och Messi är som vanlig inblandad i snacket om det, det är landslagsuppehåll men du kanske vill prata om Barcaträningen igår då 6 a-lagsspelare var tillgängliga och körde el rondo i 20 minuter för att sedan stretcha i 10 minuter innan de avslutade med klockan.

Istället för att komma in och grina så kan ju du bidra med något? Vad vill du diskutera? Sätt bollen i rullning istället för att bara gråta ut.
Barcelona Canaletes
2013-11-20 18:17
Víctor Valdés som skadade sig igår i vänskapsmatchen mot Sydafrika blir ca 6 veckor borta konstaterade läkarna idag som gjorde undersökningen.

Pinto blir som bekant hans ersättare.
Barcelona Gio Style
2013-11-20 18:12
Jo men om vi ska säga så så är det ju ett hån att Ronaldo ska förtjäna den för att han LEDER skytteligan i CL och i ligan (fler matcher spelade) mot Messi som VANN skytteligan och ligan under 2012 som också räknas in. Hans vinst av guldbollen (flest mål) bör också vägas in här då det är under Ballon D'or perioden med. 3 Bra månader ska inte väga upp när Messi överglänst honom resterande 9 månader i både klubblag och landslag. Att han leder när vi inte ens kommit halvvägs i turneringarna betyder ju inte att han kommer att vinna, även om det ser ut så då Messi missat och kommer att missa en del matcher framöver.
Barcelona enkos
2013-11-20 18:11
För mig är det självklart att Ronaldo INTE ska vinna guldbollen 2013. Han har ju inte vunnit en enda titel, han har ju inte varit ens bra i de mest avgörande matcher i ligan, CL och landslaget. Han var borta mot Dortmund, han var borta i viktiga matcher i ligan där Real kostade -15 poäng bakom Barca. Han var totalt osynlig i landslaget och gått mållös i 7 av 9 matcher, ska han hyllas för att ha klarat av Sverige och dess amatörmässiga försvar? varför tog han inte sitt Portugal direkt då ? Även under hösten var han helt borta i de mest viktiga matcher i ligan, varit totalt osynlig mot Barcelona, torsk, Atletico, torsk och Villareal, tappat poäng som kostat Real -6.. Han är en bra avslutare där han nästan hela tiden gör sina mål på kontringar där han får bra bollar, men se honom i övrigt, han är knappast värt att nämnas utan sina mål...
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-11-20 17:52
För mig är det rätt självklart att Ronaldo förtjänar guldbollen år 2013 om man ser till hans makalösa höst. Herregud, det är väl typ 8 mål på 4 matcher i CL och skytteligaledning i La Liga. Han har fullkomligt öst in mål, och den här hösten har han lyft sig ett snäpp högre än alla andra.

Sen kommer jag alltid tycka att Messi är den bättre och mer komplette spelaren av de två men det är en annan femma. I år har Ronaldo presterat bättre, han vann skytteligan i CL förra säsongen och har gjort det fantastiskt i år som sagt. Samtidigt har Messi gått skadad en stor del av året, känns inte riktigt som han har hunnit spela sig in i form sedan hans skada mot PSG, vilket alltså var i april. Jag hoppas både för Barcas och Messis egen skull att han kör på den här rehabiliteringen de har planerat åt honom, blir frisk, kommer tillbaka i bättre slag än någonsin och gör ett riktigt bra 2014, och jag är övertygad om att han är betydligt mer motiverad nu med tanke på konkurrentens framgångar.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-11-20 17:40
Canaletes Det är lätt att konstatera att forumet är en kyrkogård men ingen frågar hur det kommer sig. Folk pallar ju inte diskutera när Puertan och Real Madrid är dominerande samtalsämnen på ett Barcaforum. Nivån härinne gör en spyfärdig, det snackas bara Ronaldo hit och Ronaldo dit. Dom som skriver bra, skriver informativt, är objektiva men ändå sunt färgade och som tillför något när dom skriver försvinner ju när det ser ut som det gör här. Vad förväntar du dig egentligen? En smula bittert förstås, men personligen tycker jag att ordet "guldbollen" borde resultera i en automatisk IP-spärr framöver. Men det vore inte politiskt korrekt och kan därför aldrig hända, så man gör som vanligt: väntar snällt och hoppas på bättre tider.
Annons: