/spanien/barcelona/forum/6037.aspx/spanien/barcelona/forum/6037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Ronaldinho the original
2013-11-24 16:38
Lion24 (Barcelona) Håller med dig!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2013-11-24 16:33
Sen angående en centerforwad som Aguero, Lewandowski o.s.v. Seriöst, vi måste hålla oss till verkligheten. Är Messi redo att lämna centerpositionen för att spela höger ytter och göra mindre mål? Såna köp kommer ej kunna göras för att Messi skulle inte bli nöjd och jag tycker att Messi har rätt. Får vi in en Reus på högerkanten så tror jag att det blir ännu bättre.
Barcelona Lion24
2013-11-24 16:30
Gabriel

Så som du beskriver Pedro kan du också beskriva Alexis för båda två presterar ganska jämnt. Pedro är i mina ögon en bättre spelare än Alexis, bara han får samma förtroende av Tata som Alexis får. Guardiola sa under sin sista säsong efter cupvinsten mot Athletic att han inte fattar hur han inte kunde spela Pedro mer den säsongen.
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-24 16:28
FIFA kan dra ut på tiden om dom vill, men Messi kommer att vinna ändå.
Barcelona Thiagooo
2013-11-24 16:25
@Força Barça:

Det kanske det är, men hur kan du vara så säker på att det är skitsnack?
Barcelona Gabriel
2013-11-24 16:25
Jag hatar att vara bärare av tråkiga åsikter men jag känner mig illa tvungen (även om jag inte på långa vägar är den enda eller för den delen ens den första att säga det här), och det har att göra med Pedro. Allvarligt talat, det svider i mitt kanariska hjärta att behöva säga det här men han har inget kvar att göra i laget. Visst han sliter och kämpar osv men han bidrar inte med jack shit när han spelar, han är så fruktansvärt ofarlig och dålig. I början trodde jag mer att det handlade om bristande form på honom, men ingen kan vara dålig i 2 och en halv säsonger på det sättet. Jag anser inte att det finns plats för honom, just då jag tycker att man bör värva in en till anfallare till laget. Det samma gäller Tello faktiskt, de två är inga jag räknar med i dagsläget över huvud taget. Om man köper en till klassanfallare i form av Aguero eller Lewandowski samtidigt som man hämtar hem Deulofeu så har vi sjukt bra anfallsuppsättning, alltid, oavsett skador eller avstängningar. Nu är Alexis avstängd nästa match och jag tror det kommer att märkas rejält.
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 16:20
Trött på det här skitsnacket om att alla top 6 lag i PL håller hög klass och att de alla kan vinna ligan.
Barcelona LeoMessi
2013-11-24 16:16
Mål av Navas!
Barcelona Força Barça
2013-11-24 16:10
@Thiagooo:

Det är skitsnack!!
Barcelona LeoMessi
2013-11-24 16:02
Är jovetic skadad eller bara hårt bänkad?
Barcelona Thiagooo
2013-11-24 16:00
There are rumors that FIFA extended the Ballon d'Or deadline because Messi had 44% of the votes.

Någon som har lite mer info om detta ?
Barcelona Canaletes
2013-11-24 15:46
Skönt att fördetta La Liga spelare har varit inblandade i alla målen.
Barcelona LeoMessi
2013-11-24 15:42
Sker*
Barcelona NoGo™
2013-11-24 15:41
Vilket mål av Negredo!
Barcelona .Andreas
City krossar Spurs. 5-0 efter cirka 50. Hehe
Barcelona LeoMessi
Haha Tottenham blir överkörda! 5-0 nu och mål av negredo! Det visar sig att det ske utklassningar även i PL
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-11-24 15:37
ElTriplete

Du har en poäng. Tycker inte heller man ska fokusera så mycket på poängrekord nu utan det viktigaste är titlar. Ser också mycket hellre att vi tappar en del poäng under våren men ändå vinner ligan samt kommer bättre förberedda till slutspelet i CL än som förra säsongen där Tito i stort sett toppade laget varena ligamatch, vilket som vi alla vetb ledde till ett tangerat poängrekord men även till att vi inte hade någon chans mot Bayern.
Barcelona Shanghai
2013-11-24 15:37
Pinto, Oier, Patric, Montoya, Bartra, Pique, Sergi Gomez, Puyol, Mascherano, Busquets, Song, Xavi, Iniesta, Cesc, Sergi Roberto, Adama, Pedro, Dongou och Neymar.

Seriöst, snälla svara mig. Vilken storklubb har så många b-spelare med i a-truppen. Endast, Pinto, Mascherano, Song och Neymar som inte har lirat i La Masia.

Det kallar jag större än en CL-vinst. Det kallar jag att tro på sina unga förmågor. Man saknar trots allt även Messi, Valdés och Alba som har också uppfostrats i La Masia.

Barcelona Canaletes
2013-11-24 15:03
Någon som ska ner till Amsterdam och se på matchen live?
Ronaldinho the original
2013-11-24 14:47
Aguero vilken spelare!! Neymar-Aguero-Messi skulle ha förstört vilken försvar som helst
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 14:46
Nu tänker ni lite för långt framåt, boys. Ett steg i taget. Bryr mig inte om poängrekord då det viktiga är att vi tar hem ligatiteln ännu en gång nu i maj. December kommer att bli en tuff månad. Vi möter 5:e placerade Bilbao borta, Villarreal som ligger på 4:e plats och Getafe borta som alltid är en klurig match.
Ronaldinho the original
2013-11-24 14:34
Tror nog de blir 1 förlust och 2-3 oavgjorda
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-11-24 14:34
zick9

Tveksamt. Ska mycket till för att vi ska hålla uppe den här sjuka poängskörden sett till hela säsongen. Tänk på att vi har ett Clásico kvar samt båda möterna med största konkurrenten Atlético. Under våren kommer det att bli mer och mer fokus på CL, fler skador, möjligtvis formdippar på vissa spelare och allt det här kombinerat kommer att leda till fler poängtapp. Sen om det blir tillräckligt många för att hindra oss från att slå vårt eget poängrekord får vi se. Det är väl 4-5 matcher kvar innan juluppehållet, klarar vi full pott där tror jag ändå att vi har en bra chans.
Barcelona zick9
2013-11-24 14:24
Vi har råd med följande de återstående 24 matcherna för att slå poängrekord:

3 förluster och 1 oavgjord.
2 förluster och 2 oavgjorda.
1 förlust och 4 oavgjorda.
0 förluster och 5 oavgjorda.

Bara jag som tror att vi klarar det?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-11-24 14:20
Eftersom att vi inte är klar gruppetta skulle jag undvika en alltför b-betonad elva på tisdag. Vi har många skador och några Barca B-lirare med men man måste komma ihåg att de är med för att fylla ut truppen, och ingen av dem lär eller bör starta. I backlinjen får Puyol kliva ut till höger, Bartra och Piqué tar hand om mitten medan Montoya byter till vänsterkanten. Busquets, Xavi och Iniesta lär som vanligt ta hand om mittfältet vilket leder till Cesc som falsk nia flankerad av Neymar och Pedro. Detta är en startelva som håller hög klass, vi ska satsa på att säkra förstaplatsen mot Ajax och vi ska göra det med ett bra lag. Leder vi med två mål kan man börja låta juniorerna testa på CL-spel i andra halvlek.

Barcelona ElTriplete
2013-11-24 14:14
B-Guden Vi behöver en poäng till.
Barcelona B-Guden
2013-11-24 14:09
är vi klara grupp etta ?
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 14:05
Alexis är avstängd, för många gula kort. Men anfallet blir väl: Pedro - Cesc - Neymar
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-11-24 14:02
Tveksamt att Patric startar. Skulle gissa på att Puyol tar högerkanten och Montoya vänsterkanten, därav Sergi Gomez följer med, eftersom vi troligen kommer att starta med tre mittbackar. Sedan tror jag att Song får starta med Iniesta och Sergi Roberto. Anfallet kommer bestå utav Pedro, Cesc och Neymar . Startelvan: Pinto Puyol - Bartra - Pique - Montoya Sergi Roberto - Song - Iniesta Pedro - Cesc - Neymar Bänk: Oier, Mascherano, Xavi, Busquets, Adama, Dongou och Patric. Sergi Gomez på läktaren. EDIT: Insåg det nyss, fel av mig hehe. Har korrigerat det nu. Då öppnar det mer för Adama och Dongou! Härligt.
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 13:48
Truppen till matchen mot Ajax borta: MÅLVAKTER: Pinto Oier BACKAR: Patric (B-laget) Montoya Bartra Pique Puyol Mascherano Sergi Gomez (B-laget) MITTFÄLTARE: Xavi Busquets Iniesta Song Cesc Sergi Roberto ANFALLARE: Adama (B-laget) Pedro Dongou (B-laget) Neymar Kul att se de yngre få chansen! Särskilt Patric som jag inte sett någonting av. Med tanke på att han och Montoya är de enda ytterbackarna i truppen så kanske han kommer starta matchen? Intressant.
Annons: