/spanien/barcelona/forum/6034.aspx/spanien/barcelona/forum/6034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
3/25/2014 16:50
Gabriel - sa du att Alexis gör enkla taps? Tycker du målet mot Real på CN var ett enkelt tap?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Migueli
3/25/2014 16:42
@Gabriel:
@ Gabriel Hur kan du vilja sälja Alexis? Låt mig påminna dig om att han har gjort hela 16 mål denna säsongen. Det är riktigt bra för en ytter som inte direkt har som uppgift att vara en stor målskytt. Du säger att han bara gör så kallade enkla tap-ins. Men har du i själva verket tänkt på vad som krävs för att ens göra ett sådant tap-in mål? Man måste tajma löpningen rätt för att komma fri mot målvakten vilket är ganska svårt. Det är inte enkelt att vara på rätt plats vid rätt tidpunkt. Fråga bara Pippo Inzaghi. Du verkar ha glömt hans chip över Diego Lopez i el Clasico eller hans hattrick mot Elche där han även satte en frispark eller hans avgörande 3-2 mål mot Sevilla i 93:e. Han har varit en stor del av vår framgång denna säsongen. Han gnäller heller aldrig över att bli petad som i söndags. Dessutom så kämpar han i defensiven mer än någon annan spelare i laget. Varje match så ger han allt. Ärligt talat tycker jag han varit bättre än Neymar denna säsongen.
Barcelona Júnior.
3/25/2014 16:37
Essienesque Jag förstår vad du menar, jag syftade främst på nedanstående uttalande angående attityden: "Jag påminde honom om att han aldrig varit en stor spelare. Han var en bra spelare, det är sant. Jag sa åt honom att, som tränare, hade han inte bevisat någonting." Jag förstår bara inte meningen med detta. Varför liksom? Vad vill han få ut genom denna attack? Sedan kan dessa stora personligheter vara alltför mycket för både ens eget bästa och lagets. Du kan inte spela för ett lag som FC Barcelona och tro att "träningen börjar när du säger till att den börjar". Jag håller dock med dig angående Zlatan mot Eto'o bytet. Det var något som kanske inte borde skett. Men varken den ena eller den andre hade varit en långvarig striker i Barcelona efter 2009 då Messi sattes i en centrerad position.
Barcelona Liatzo
3/25/2014 16:23
Essienesque: Jag är inte beredd att hålla med. Även om det är tidigt inne på hans Bayern-sejour, så har han exempelvis inte haft några problem med att hantera två spelare som Ribéry och Robben. Två spelare som länge har dragits med ryktet om att de skall vara väldigt svårhanterliga.
Barcelona basaric - "el guaje"
3/25/2014 16:21
Martino: "I talked with Javier about his game against Madrid. I like to discuss football with him. He's always very self-critical."

Jag känner också samma sak. Mascherano verkar verkligen vara självkritisk och jag tror inte att han har några problem med att ta på sig skulden för dom första två målen vi släpper in mot Real Madrid.

Han verkar också vara en sån typ som ger 110% pä träningarna och försöker alltid att utföra en match på ett perfekt sätt.

Men han har tyvärr visat att han inte kan spela mittback. Oavsett hur mycket han tränar på det, och oavsett hur självkritisk han är efter sina misstag.
Barcelona fc__Barça
3/25/2014 16:17
Barca o Mort! Pellegrini sa ju saker i stil med "domaren avgjorde matchen" "han kanske ville kompensera för misstaget mot Milan". Mesans Ronaldo och Ramos anklagar hela domarkåren och påstår att deras mål är att försöka förstöra för Madrid. Det anser jag i alla fall vara värre än det som Pellegrini sa.
Barcelona Essienesque
3/25/2014 16:17
Júnior.

Tycker inte Eto'o har några attitydproblem p.g.a. hans åsikt om Guardiola. Enligt mgi har han helt rätt och kritiken är befogad. Eto'o skulle stannat i Barca, inget snack om saken. Guardiola är världens bästa tränare men om det är något han är dålig på så är det att hantera spelare med stora personligheter, vilket både Etoo och Zlatan har.
Barcelona Júnior.
3/25/2014 16:13
LeoMessi Exakt. Att dessa stjärnor, med en 14-årings mentalitet, än idag klagar över Peps beslut är förvånande. Han byggde förmodligen upp det bästa laget genom tiderna och för att nå den kapaciteten så var man tvungen att göra vissa förändringar. Det kanske är en bitterhet både Zlatan och Eto'o känner då de inte fick ta del utav all triumf under Pep , vad vet jag. Ibland önskar man att fler kunde vara som Yaya Toure.
Barcelona Barca o Mort!
3/25/2014 16:01
basaric

Tycker nog Pellegrinig var minst lika kritisk om inte mer.
Barcelona Heisenberg
3/25/2014 15:49
Det är för att UEFA tillämpar regler och att spanska fotbollsförbundet är ett skämt.
Barcelona basaric - "el guaje"
3/25/2014 15:47
Enligt AS så kommer Cristiano och Ramos endast få böter för uttalandet mot domaren Alberto Undiano.

Väldigt konstigt om det stämmer eftersom Pellegrini blev avstängd ett par matcher, och han var inte alls lika kritisk mot Jonas Eriksson.
Barcelona LeoMessi
3/25/2014 15:45
Júnior. (Barcelona) Många av dessa spelare har redan en väldig speciell attityd. Tycker det är väldigt lågt av eto'o att komma med såna uttalanden. Det var inte så att Pep bänkade honom en säsong och gjorde sig av med honom. Ibland får man helt enkelt acceptera att man inte ingår i tränaren planer, oavsett hur bra man är.
Barcelona Júnior.
3/25/2014 15:16
Jag undrar om det är en slump att spelare väldigt lätt får attityd så fort de spelat under Mourinho ett tag...
JohanC
3/25/2014 15:13
Snacka om att legenden Eto'o är inte nådig i sin kritik mot Guardiola.
Barcelona Barclasico
3/25/2014 14:29
här ser ni vad pepe och messis sa till varandra!
Barcelona FCB_Messi
3/25/2014 14:20
Alla kommer säkert ihåg pepe och messis lilla konversation under matchen . Rykten säger så här: Enligt tidningen ska Pepe kommit upp till Messi och sagt “Du skiter alltid på dig när du möter mig” för att psyka Barcelona spelaren. Men försöket gav motsatt effekt och Messi hade svar på tal “Varför säger du det. Jag gör alltid mål mot dig och du är med på alla bilderna”.
Neymar11
3/25/2014 14:17
Och för att klargöra att Neymar inte filmade :)
Neymar11
3/25/2014 13:52
KarmaIsAKaranka Frankrike har nog den bästa talangutvecklingen nu och kommer ha det i flera år framöver. Alla dessa talanger dom får fram nu kommer leda till att Frankrike får en ny storhetstid inom snar framtid. Det är inte bara fysiska spelare längre. Utan monster spelare med utomordentlig teknik och speluppfattning. Laporte,Pogba, varane, Kondogbia är bara toppen av frukten Är det någons man ska ha sina scouter är det just i Frankrike
Barcelona KarmaIsAKaranka
3/25/2014 13:47
Gabriel:

Bra att du påminde om Bojan och Dos Santos. Har glömt bort att de två existerar över huvud taget. Det kan inte vara ett gott tecken gällande deras karriärer.
Barcelona Gabriel
3/25/2014 13:42
Om vi snackar om spelare som ska ut från klubben så är det här spelarna mitt val: Montoya, Mascherano, Song, Sergi Roberto, Tello, Cuenca, Bojan, Afellay, Dos Santos ovh Alexis. Vet att man nyss förnyat med Montoya så det är knappast troligt att han säljs, men jag jade gjort det och skolat om Adama till högerback. Är övertygad om att det hade blivit succé. Alexis tycker jag om, men han är inte tillräckligt målfarlig (majoriteten av hans mål har varit ganska så enkla tap-ins). Kan man få en bra peng för honom för att lägga dem på en spelare som Suarez eller Pogba hade jag inte tvekat en sekund. De andra spelarna är givna försäljningar enligt mig.
3/25/2014 13:42
Kondogbia är bara ännu en överhypad dussinspelare likt Keita. Nej, tack. Dessutom säger det väl sig självt vad för slags karaktär spelaren besitter då han valde Monaco (pengar) istället för att utvecklas som fotbollsspelare i en bättre liga. Glöm inte att franska ligan är den 6:e (!) rankade ligan i hela världen. Spanska, engelska, tyska, italienska och portugisiska är alla bättre än den franska ligan.
3/25/2014 13:37
Tycker att vi ska glömma bort transfersnacket med omedelbar verkan. Det tar vi när säsongen är avslutad. Vi har en enorm budget. Det finns spelare som är villiga att spela för oss. En mittback och en målvakt av världsklass är givet. Många här fokuserar också lite väl mycket på transfers IN. Transfers UT då? Vilka ska bort? Vilka har inte visat sitt värde? Vilka är överflödiga?

Personligen tycker jag att Alexis är överflödig om han inte vill sitta på bänken. Alexis vill jag ha mestadels såld för att han har ganska hög lön och att klubben kan tjäna en hacka på honom i jämförelse med andra spelare. Det är knappast så att man saknar Alexis när han är utanför startelvan.

I övrigt är Cuenca överflödig och honom säljer jag gärna. Afellay är jag fortfarande kluven över. Han har inte fått en riktig chans ännu pga skador och utlåningar. Köper vi in en mittback är Mascherano eller Song överflödiga. Någon av de måste stryka om Rafinha ska komma tillbaka från Celta i sommar. Personligen har jag tröttnat på Mascherano även om han gjort en del bra insatser och Song känns mer "framtidssäker". Sergi Roberto, Tello och Deulofeu får gärna vara utlånade säsongen 2014/2015. Adama Traore bör flyttas upp för erfarenhet i A-truppen. Väldigt spännande spelare. Vad tycker ni?

Ojj, nu snackade jag transfers trots allt ;) Men jag fokuserade på output också. Inte bara input som många stänger sig in i.
Neymar11
3/25/2014 13:35
FCBlaugrana 12 matcher utav hur många? Och hur många har han fått spela pga någon har varit skadad? Han har inte haft förtroende någon gång alls under säsongen, och när du är i den åldern så betyder förtroendet allt. Istället för att få spela enbart för att någon annan är skadad Den talangen killen besitter försvinner inte bara.
Barcelona Gabriel
3/25/2014 13:32
LeoMessi

Kondogbia har inte Ranieris förtroende och spelar knappt. Tror han är mer sugen på att komma till oss och bli en trupp spelare än att värma Monacos bänk. Tror man skulle kunna få honom för 15 miljoner faktiskt.

Han är otroligt talangfull, som någon här nedanför skrev så påminner han mycket om både Yaya och Keita. Vi behöver en sån spelare i truppen. Song bidrar inte med något och Mascherano börjar komma till åren, även jag är inte helt emot att ha honom som en backup till Busquets men jag tänker främst på framtiden och därför ser jag Kondogbia som en utmärkt värvning.

Sälj både Mascherano och Song. Köp in två bra mittbackar, Kondogbia och sen får vi se vad resten av pengarna räcker till.
Neymar11
3/25/2014 13:30
FCBlaugrana Inget som förvånar mig, ganska uppenbart att Madrid har pressat fram domstolsbeslutet. Så jävligt att ingen katalan eller Baskier säger ifrån. Börjar bli tröttsamt att möta en hel regering varje år. Perez grinar över att fick Neymar då han vet hur mycket pengar klubben kan driva in
Barcelona FCBlaugrana
3/25/2014 13:27
@Neymar11:

Du har inte tittat mycket på Monaco iår va? Kondogbia har startat 12 matcher för de denna säsongen. INTE imponerande och han har spelat dåligt.
Barcelona Barca Barca
3/25/2014 13:26
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Länktips. Varning, aftonbladets egna synvinkel :)
Barcelona FCBlaugrana
3/25/2014 13:26
Marta Silva, lawyer representing the Spanish Government in the Neymar tax case was at the Clásico along Florentino Pérez in the VIP box.
Neymar11
3/25/2014 13:08
Kondogbia vore utmärkt, killen har en jävla pontential. Man kan både känna igen Yaya och Keita när man ser han spela. Med boll påminner han om Yaya, utan boll påminner han om Kieta. Löper in riktigt smart i djupled som andra våg U20 vm så tyckte jag att det var han som dominerade, men Pogba fick all uppmärksamhet Han har inte tränarens förtroende, och ryktas ha hamnat i kläm med herr Ranieri.Allt enligt rykten dock
Barcelona LeoMessi
3/25/2014 13:08
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat (Barcelona) Men hur jävla bitter får man vara? Om något så bevisar detta att Pep hade balls och att eto'o kan inte acceptera att Pep sålde honom. Sen att han klankade ner på Peps fotbollskarriär är ju bara pinsamt. Nej jag har fan ingen respekt kvar för honom
Annons: