/spanien/barcelona/forum/6033.aspx/spanien/barcelona/forum/6033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2013-11-24 20:58
Tog två minuter, sedan gjorde Sevilla mål. Blir nog inte så spännande den här matchen.
Barcelona the cameroonians
2013-11-24 20:51
Sevilladerby nu, man får hoppas på en lika intensiv match som vanligt.

Söndagsunderhållning när den är som bäst för en neutral supporter!

Tror Pepe Mel kommer implodera i sin kavaj ikväll...
Ronaldinho the original
2013-11-24 20:50
Du vet att han spelade som vänsterback idag? Annars så är han PL bästa mittback efter Vincent
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-24 20:44
Ser reprisen mellan city-Tottenham...idag gör det inte lika ont att vi ignorerade möjligheten att köpa Verthongen. Dels för att han var direkt usel idag, men mest för att vi har Bartra! :)
Barcelona LeoMessi
2013-11-24 20:21
Kan inte låta bli att tycka lite synd om Valencia. När dom väl spelar bra så sätter motståndaren sin första målchans:P
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-24 20:00
Om Messi vinner Balon D'Or: - Första spelaren någonsin att vinna 5 raka Guldbollar - Alla kommer "bitcha" om hur Messi och Barca "köpt" FIFA och UEFA. - Alla kommer ha Ronaldos höst och 70 nånting mål som argument och Riberys trippel (även om de fullständigt struntar i det om CR vinner). - Kul för Leo och hans fans. Om Messi inte vinner Balon D'Or: - Mer motiverad till våren och kommande säsong (motivation och Messi=no mercy) - Folk kommer inse hans storhet när han studsat tillbaka. - Var fortfarande en stark kandidat till att vinna den trots alla sina skador, visar bara vilken fantastisk spelare han är. - Han visar ännu en gång sin fantastiska ödmjukhet när han låter Ribery/Ronaldo låna Balon D'Or för att sedan återta den nästa gala. - Big deal han har ändå 4... EDIT: För att sammanfatta kort, så är det bättre om Messi inte vinner BdO, då vi Barca fans sparas den olidliga huvudvärken från hatare och Aftonbladet samt att Leo kommer vara super taggad till den viktigaste delen av säsongen.
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-24 19:57
Messi vann även skytteligan med 46 mål. Ronaldo 34 mål. Messi tar hem sin 5:e boll :)
BARCA-més que un club
2013-11-24 19:33
Bara för Fifa har beslutat att öppna omröstningen för Balon D'or betyder det inte att Ronaldo kan vinna.

Messi kan ju också få röster från journalister inte bara Ronaldo och Ribery, så helt uteslutet at Messi inte vinner är det ju inte.

Tror faktiskt Messi kan ro hem sin femte guldboll.

Messi har ju vunnit Ligan, spanska supercupen och varit avgörande i stora matcher , Ronaldo inga titlar alls,
så 1-2 månader super form och massa mål ska inte betyda att han vinner guldbollen.
Jeffson
2013-11-24 19:21
Ok, jag ger mej återigen in i Balon D'or snacket trots att jag är trött på diskussionerna. Jag tycker inte att det är fel ifall Ronaldo eller Ribery vinner den i och med att Messi har varit skadad så mycket. En skadad spelare är en värdelös spelare eftersom han inte kan spela. Hade Messi däremot varit skadefri så vet vi alla hur det hade slutat.

Jag tror faktiskt inte att Messi vinner igen. Men visst hade det vart riktigt jävla skitroligt om han gjorde det! Tänk er vad folk hade gått igång, gnällspikarna hade hatat som aldrig förr och Commander-Ronaldo hade säkerligen kokat ihop någon ny läsvärd facebookstatus där offerkoftan är alldeles för tight åtsatt. Jag hade verkligen älskat det! Haha en skadad Messi går och vinner framför en glödhet Ronaldo som dessutom fick lite extra tid på sig att gnälla till sig röster. Det kan inte bara vara jag som är nyfiken på den blicken =D
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-11-24 19:03
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Tror han syftar på att FIFA stängde omröstningen typ 16 november men valde att öppna igen efter Ronaldos hattrick mot Sverige till 29 november. Har läst från olika sidor att Messi vann omröstningen med typ 41% och FIFA vill inte ge han en femte guldboll
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-24 18:58
Seifert (ceo Bundesliga): "Messi, Cristiano or Ribery can win the Ballon d'Or, but it's not correct that they change the rules like this."

Vilka regler syftar han på?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-11-24 18:50
@¡Barca! - Crèma Catalana:

Antagligen. Men ärligt talat så orkar jag inte bry mig längre. Jag hade varit "orolig" om Messi varit frisk och i form hela året och Ronaldo ändå presterat bättre och varit favorit till guldbollen. Nu är ju Messis situation som den är, han har inte haft sitt bästa år, verkligen inte och Ronaldo har den här hösten varit i sitt livs form. Ändå är det diskussioner kring vinnaren av guldbollen och jag tycker det säger rätt mycket. Alla vet att Messi i toppform är bättre än Ronaldo i toppform. Jag hoppas nästan Ronaldo får den, tror det skulle motivera Messi ännu mer inför 2014, och en motiverad Messi innebär att våra segerchanser ökar markant i alla turneringar vi deltar i.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-11-24 18:42
@Thiagooo:

Det hade inneburit att messi hade vunnit den alltså?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-11-24 16:43
Messi och Aguero i VM 2014 kommer att slakta allt o alla.
Ronaldinho the original
2013-11-24 16:38
Lion24 (Barcelona) Håller med dig!
Barcelona Lion24
2013-11-24 16:33
Sen angående en centerforwad som Aguero, Lewandowski o.s.v. Seriöst, vi måste hålla oss till verkligheten. Är Messi redo att lämna centerpositionen för att spela höger ytter och göra mindre mål? Såna köp kommer ej kunna göras för att Messi skulle inte bli nöjd och jag tycker att Messi har rätt. Får vi in en Reus på högerkanten så tror jag att det blir ännu bättre.
Barcelona Lion24
2013-11-24 16:30
Gabriel

Så som du beskriver Pedro kan du också beskriva Alexis för båda två presterar ganska jämnt. Pedro är i mina ögon en bättre spelare än Alexis, bara han får samma förtroende av Tata som Alexis får. Guardiola sa under sin sista säsong efter cupvinsten mot Athletic att han inte fattar hur han inte kunde spela Pedro mer den säsongen.
Barcelona Leo y Cesc
2013-11-24 16:28
FIFA kan dra ut på tiden om dom vill, men Messi kommer att vinna ändå.
Barcelona Thiagooo
2013-11-24 16:25
@Força Barça:

Det kanske det är, men hur kan du vara så säker på att det är skitsnack?
Barcelona Gabriel
2013-11-24 16:25
Jag hatar att vara bärare av tråkiga åsikter men jag känner mig illa tvungen (även om jag inte på långa vägar är den enda eller för den delen ens den första att säga det här), och det har att göra med Pedro. Allvarligt talat, det svider i mitt kanariska hjärta att behöva säga det här men han har inget kvar att göra i laget. Visst han sliter och kämpar osv men han bidrar inte med jack shit när han spelar, han är så fruktansvärt ofarlig och dålig. I början trodde jag mer att det handlade om bristande form på honom, men ingen kan vara dålig i 2 och en halv säsonger på det sättet. Jag anser inte att det finns plats för honom, just då jag tycker att man bör värva in en till anfallare till laget. Det samma gäller Tello faktiskt, de två är inga jag räknar med i dagsläget över huvud taget. Om man köper en till klassanfallare i form av Aguero eller Lewandowski samtidigt som man hämtar hem Deulofeu så har vi sjukt bra anfallsuppsättning, alltid, oavsett skador eller avstängningar. Nu är Alexis avstängd nästa match och jag tror det kommer att märkas rejält.
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 16:20
Trött på det här skitsnacket om att alla top 6 lag i PL håller hög klass och att de alla kan vinna ligan.
Barcelona LeoMessi
2013-11-24 16:16
Mål av Navas!
Barcelona Força Barça
2013-11-24 16:10
@Thiagooo:

Det är skitsnack!!
Barcelona LeoMessi
2013-11-24 16:02
Är jovetic skadad eller bara hårt bänkad?
Barcelona Thiagooo
2013-11-24 16:00
There are rumors that FIFA extended the Ballon d'Or deadline because Messi had 44% of the votes.

Någon som har lite mer info om detta ?
Barcelona Canaletes
2013-11-24 15:46
Skönt att fördetta La Liga spelare har varit inblandade i alla målen.
Barcelona LeoMessi
2013-11-24 15:42
Sker*
Barcelona NoGo™
2013-11-24 15:41
Vilket mål av Negredo!
Barcelona .Andreas
City krossar Spurs. 5-0 efter cirka 50. Hehe
Barcelona LeoMessi
Haha Tottenham blir överkörda! 5-0 nu och mål av negredo! Det visar sig att det ske utklassningar även i PL
Annons: