/spanien/barcelona/forum/6029.aspx/spanien/barcelona/forum/6029.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-23 01:05
CR och Real Madrid vill Censurera folk från att säga att de föredrar Messi. Franco vanorna håller i sig. Om Thiago Silva eller Pellegrini i City eller någon annan vågar nämna Messi. Kommer en fett A4 sida argt brev skrivas till Sheikhen och Thiago Silva. Kort efter kommer Ronaldo hitta på en målgest för att visa sitt missnöje mot Thiago och Pellegrini. Inte ens Djukovic vågade göra det på andra sidan Atlanten i Messis hemland. Ingen går säker!!!!!! lite natt humor :p
Postat via SvenskaFans-appen
2013-11-23 00:59
Blatter är Köng alltså, LOL. Fifa president Sepp Blatter has reaffirmed his admiration for Real Madrid forward Cristiano Ronaldo, but suggested that he still prefers Barcelona's Lionel Messi. “To me, he [Ronaldo] is still an outstanding player and an outstanding commander in the field,” he said. “But obviously each of us, in our heart, has our favourite.”
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-23 00:58
kingrodrigues

Tror absolut inte det stämmer. Är väl bara någon person som haft lite tråkigt på sin fritid som skapat bilden. Däremot tror jag att Messi har en god chans till att vinna priset, då han fortfarande är världens bästa spelare i de flestas ögon (med all rätt).
2013-11-23 00:48
Djokovic (tennis player): "When I see Messi play, flawless, I feel we have something in common: our search for excellence and perfection."" Djokovic: "Messi or Ronaldo? We're here in Argentina, so you all know my answer... But I have to be diplomatic: they're the best two." [ole]" Då vet vi vem han föredrar egentligen haha.
Barcelona kingrodrigues
2013-11-23 00:42
Vad tror ni om detta? Kan det stämma?!
2013-11-23 00:38
Sanabria förstår jag. Många av de här spelarna kommer från fattiga förhållanden och vill slå genom för att ta sig ur fattigdomen. Det är inte alltid så smart att ha bråttom. Vissa lyckas och vissa misslyckas då de oftast försvinner bland ett hav av andra ungdomar i en främmande kultur eller i en tuff italiensk miljö. Jag tycker att det klokaste är att ha tålamod. Barça belönar de spelarna som har tålamod. När Giovani Dos santos fick för mycket luft efter en säsong, fick han storhetsvansinne och ville ha nytt kontrakt med en fett lön samt en annars drar jag attityd. Laporta och ledningen sa vi önskar dig lycka till och kommer sakna dig. Tills han kom tillbaks till Villareal fick han lida som en, ursäkta ordvalet, hund. Ungdomar behöver en miljö som de trivs med och är trygg i. Jag läser gräset är grönare i Brasilien en bok som är klockren. Neymars pappa grät och drog sig i håret och kasta sig på marken för att Ribero tackade nej till att sälja Neymar och en fett summa pengar till Santos och pappan. Ribero ordnade saftiga sponsorer och gjorde neymar till Brasiliens bäst betala och bara kolla på honom nu. Han klev i Europa som ingenting. Om Sanabria vill dra får han jätte gärna göra det om han stannar får han tålmodigt visa klubben på planen att satsa på honom. Oavsett vad kommer han få sin chans som tello. Om han är bra behåller barca honom om inte har han fått en bra grund att stå på och erfarenhet i a laget för att ta med sig det till en annan liga. Klubbar i resten av Europa vet inte hur man alltid tar hand om talanger. de tror att det bara är att köpa och om han slår sig in i B laget och gör succé är han grym. Inter förstörde Coutinho nästan.
Barcelona Canaletes
2013-11-22 23:22
"Houston, we've got a problem!"

Hoppas det inte påverkar allt för mycket våran trupp till dom som fått/köpt det hehe
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-22 21:51
Can someone tell me why the hell CR deserves the Ballon D'Or.
Ok lets think about it.Who should take the best player award,the one who is the best individually that year.So CR and Messi are better then Frank individually,although Frank had a great year,he is no were near Messi and CR by individual talent.Now lets think about Messi and Ronaldo,lets talk about facts.What happened in the year 2013:
Messi:
1)Titles-La Liga,Spanish Super Cup
2)Individual-Pichichi,Golden Boot
Messi helped Argentina to qualify to the World Cup scoring 10 goals.
Now Barcelona is leading La Liga while R.Madrid is not even 2-nd place,but 3-rd,following Ath.Madrid.
In Champions League Messi helped Barcelona to beat Milan and also helped Barcelona beat PSG coming injured to the pitch and in the last minute he saved Barcelona from defeat by PSG.
Cristiano Ronaldo:
1)Titles-0
2)Individual-top goalscorer of Champions League
R.Madrid is in the 3-rd position in La Liga and is 6 point behind Barcelona.
CR is playing PLAYOFFS because he couldn't be first in a easy group where he was facing-Russia,Israel,Northern Ireland,Azerbaijan,Luxembourg.
While Messi who was competing with Columbia,Uruguay,Chile,Venezuela finished first in that group.And is the 2-nd top goalscorer(10 goals) of the competition.
So people decide the best player of the year by looking the last 1-2 months and forgeting the previous 10 months?????And Cristiano just looks good because of Messis injury.I dont remember in the past CR looking better when Messi was fit.

Tagen från en Facebook kommentar... he's got a point!
Barcelona Deulofeu
2013-11-22 21:49
Sang Blaugrana han är 17 men håller med!

Sandro Ramirez har för övrigt förlängt idag med samma klausuker som Dongou och Bagnack.

Vi kanske mister Sanabria men det finns andra som vill stanna satsa på dom.
Barcelona Deulofeu
2013-11-22 21:47
Alltså Mou hur sjuk är inte han?

Om inte Courtois förlänger sitt kontrakt kommer han få sitta i bäst fall två år på bänken.

Allt för att Barca visar intresse.Mou snälla sök en läkare för ditt komplex!

Så underbart att man slipper honom i la liga!
Barcelona Sang Blaugrana
2013-11-22 21:05
BRA att Sanabria inte vart uttagen till truppen till förmån av Adama och Dongou! Tjat och whine om speltid i a-laget och mer lön (som 16 åring!) ska aldrig belönas! Om han nu vill ha a-lags fotboll så låt han dra till england!
Barcelona Lion24
2013-11-22 20:44
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Det har jag faktiskt inte tänkt på tidigare. Det är sant som du säger, det är helt otroligt att Messi fortfarande är med där uppe och fightas om guldbollen trots att han har missat stora delar efter mars månad. Det visar vilken klass spelare han är. Ingen annan spelare hade varit med och fightas om guldbollen om de hade haft skade bekymmer sen mars, ingen annan.
Barcelona Shanghai
2013-11-22 20:15
@FCBlaugrana:

Krokodiltårar. Nej, men Leo är en blygsam kille som är väl uppfostrad med tanke på beteendet på plan. Han är ingen diva trots all framgång.

PS. Han firar och hånar inte fans när han gör ett fuskmål på straff i 95:e minuten mot Elche.
Barcelona the cameroonians
2013-11-22 20:01
På träningen ställde Tata upp med Cesc på mittfältet och Neymar som central anfallare.
Hoppas på samma sak mot Granada i morgon.
Ronaldinho the original
2013-11-22 19:59
Adama Traore!! Han är uttagen till matchen mot Granada
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-22 19:04
Det är nog första gången på länge som ingen är säker på vem som kommer vinna guldbollen.

Låt oss säga att Messi inte åkte på några skador och han håll igång som vanligt men däremot att Ronaldo åkte på dessa skador!
Tror ni att han verkligen skulle vara med ens i diskussionen om vilka 3 som ska vinna guldbollen?? Tror det knappast alltså.

Messi har åkt på skador 4 olika gånger ändå är han där och fightas. Helt otroligt! Hur bra är han inte?
Jag tror inte att vi fattar vilka spelare vi får se i vår livstid. Jag ska inte ta något från Ronaldo heller. Om Messi inte levde i den här tidsålder skulle han nog vinna 3 eller 4 guldbollar.

Låt oss bara njuta av de här underbara spelarna.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-11-22 19:03
Capitan \(^.^)/

Den typen av spelare har vi tillräckligt utav det kan vi alla hålla med om, att köpa bara för att rivalerna inte ska rå åt sig spelaren är knappast ett bra argument till ett sådant köp. Preci som du säger är det målvaktsposten samt backlinjen som måste förnyas och stärkas. Jag är lite orolig över mittfältet, men det får va tillsvidare.
Barcelona Neymessi
2013-11-22 17:43
Messi säger att han blev glad när Ronaldo gjorde målen som tog Portugal till VM. Att CR är en spelare som oavsett form gör mål, oberoende av vilket lag han spelar i och vilka han möter ( Sant! Ronaldo är grym nu) Messi gör en kampanj mot våldet i Argentina där han öppet gråter när han får se bilderna. Messi visar gång på gång vilken ödmjuk och fin kille han är och det är komiskt hur mycket det irriterar alla Messi-haters hahhah! Hata på ni bara :) Spydiga kommentarer som "gooood boy" " falsk" är vanliga. Det är som att folk inte kan och inte vill förstå att det är möjligt att vara ödmjuk, snäll och osjälvisk trots otrolig framgång. Messi är ingen ängel.Han gör misstag som alla andra. Jag är dock glad att min idol inte säger "don´t follow me f*ck off!" till fans. Men visst våldet i Argentina, vem fan bryr sig? Leo borde ägna sig åt något mer meningsfullt tycker jag! Typ designa kalsonger..
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-22 17:28
Offensiva spelare tycker jag inte att vi ska köpa nu, för vi har gott om lovande talanger i canteran. Däremot är målvaktsposten och backlinjen något vi som klubb borde kunna värva på då och då.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-11-22 17:04
SoN_Un

Vad ska Barca med ännu en bra dribbler som inte är så bra på att pricka målet?
Barcelona -SAMI-
2013-11-22 14:58
Är det Pepe på bilden som har hamnat i slagsmål?
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-22 14:38
Här är en reklamfilm från Lionel Messi. De ska försöka stoppa det hänsynslösa våldet i Argentina på gatorna och på arenorna. Messi, tillsammans med Messi Foundation och Rosario stad har samarbetat.

Messi ses gråta i videon när han ser bilder på våldet.

Grande Leo!
Barcelona FCBlaugrana
2013-11-22 14:17
Mes Qué Un Club.

Fantastiskt härligt reportage från när Barca var i Malaysia och spelade sin träningsmatch på turnén där.
En kille från Malaysia som har Neymar som idol. Neymar åker hem till pojken och bjuder han och hans skola på matchen.

Sånt här som gör en glad!
Barcelona el Flaco
2013-11-22 14:08
Nu har jag sett hela klippet från Punto Pelota och jag oroar mig för det som Quim Domènech berättade. Om Gallardo är mer än opålitlig så har Domènech större trovärdighet, i mina ögon. Han sa att under Guldsko-galan befann sig flera Barça-direktörer på plats och de pratade öppet om Messis privatliv med andra människor som också var på plats.

Nu ställer jag mig frågan om varför dessa individer väljer att prata om Messis privatliv så öppet när de inte ha något med det att göra. Tycker att den biten av informationen är minst lika relevant för det kan inte båda gott för klubben om direktörer går runt och pratar om lagets bästa spelares privatliv till utomstående.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-22 13:58
Kul för Adama och Dongou, även om jag gärna hade sett Sanabria istället för någon av dessa. Undrar om hans agents kan ha haft negativ påverkan där
Barcelona el Flaco
2013-11-22 13:35
Även om Punto Pelota och François Gallardo är mediekåta och förmodligen saknar substans i deras "exklusiva" nyhet om att Messi tänker lämna i juni kan jag inte låta bli att känna mig allmänt osäkert. Med tanke på allt skit som denna juntan har ställt till med finns det nog inga gränser för deras fail-kapacitet. Även om jag inte kan föreställa mig se varken Iniesta eller Messi lämnar känns det mer än osäkert att lämna deras öden och kontraktsförhandlingar i händerna på Sandrusco, Barto och Zubi.
Barcelona grande jw
2013-11-22 13:11
Fyfan vad kul att få se Adama vara uttagen till A-truppen. Killen har varit helt magisk när jag fått chansen att se honom. Och mini-Eto'o Dongou är också med. Det är sånt här som vi får se med positiva ögon när våra världsstjärnor är skadade. Älskar hur Tata verkar engagera sig långt ner i akademin och håller koll på talangerna. Han säger på presskonferensen nu att han pratat personligen med Sanabria också. Helt fantastiskt om det nu stämmer.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-22 13:04
Gerard Pique och Cesc Fabregas har i dag fått friskintyg.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-22 12:53
Lionel Messi har kontrakt till 30 juni 2018 så det finns inte att han försvinner.

Vill inflika att ingenting och absolut ingenting kan få Fotbollskanalen Europa att framstå som bra förutom en omedelbar nedläggning förstås......
2013-11-22 12:49
Lucas Moura är fortfarande i sin utvecklingsstadie och hans utvecklingskurva är inte i närheten av Neymars. Neymar är prodigy, han spelar som en etablerad världsstjärna medans Lucas behöver en anpassningstid i en mindre bra klubb för att bli köpt senare. PSG lär inte släppa honom och man ska inte tro på alla rykten.
Annons: