/spanien/barcelona/forum/6027.aspx/spanien/barcelona/forum/6027.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-23 18:55
Joan Laporta är konung.
Barcelona Sentuary
2014-01-23 18:47
Laporta är det bästa som kan hända klubben nu vet inte vad ni snackar om, han om någon kan Barcelona bäst och det var under han vi spelade vår bästa fotboll någonsin
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-23 18:42
the cameroonians Håller med dig om Laporta. In med nåt fräscht, vi måste sluta titta i backspegeln efter halmstrån att gripa. När vi tänkte fresh sist så tog vi upp Pep från Barca-B vilket fick oss att bokstavligen snubbla över alla pokaler och titlar under hans period. Nytänkande är det bästa steget mot framgång. Hoppas vi inte tar ett steg tillbaka och Laporta kommer till makten igen även om jag gillar honom personligen. Barca behöver något nytt utan intriger och infektioner! Orkar inte mata media med mer godsaker.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2014-01-23 18:37
"Det som är viktigt att komma ihåg är att anklagelserna om Neymar kostade 57 miljoner, 75 miljoner, 95 miljoner eller 140 miljoner euro är inte det intressanta. Det är som övergången gick till lagligt. " Fast det är klart att det är intressant om klubben mörkar siffror för medlemmar och fans. Det handlar trots allt om stora pengar och hur stor summan är påverkar ju medlemmarnas förtroende för hur ledningen sköter affärerna. Att ledningen försökt få affären att framstå som så billig som möjligt är ju absolut ett argument för att transfersiffran ÄR relevant. Att vissa kontraktsdetaljer inte behöver läcka ut, fine. Men något så basalt och centralt i en övergång som priset på spelaren (eller för den del lön, kontraktslängd mm) är verkligen medlemmarnas rättighet att känna till. Nu får vi bara hoppas att det nya presidenten inte heter Faus eller Zubizarreta... :P
Barcelona Bästelona
2014-01-23 18:36
Länk till barcatv på Youtube ngn? :)
Barcelona the cameroonians
2014-01-23 18:34
Barcelona är en stor klubb och behöver en stor president och en stark ledning.

Jag vet ärligt talat inte om det är särskilt bra att Rosell avgår med tanke på att resten av ledningen kanske sitter kvar. Har noll förtroende för Bartomeu och Freixa. och zubi utan tyglar ska vi inte prata om.

Om Rosell nu avgår får vi förbereda oss på att Barcelona kommer tappa en del momentum på vissa fronter. Jag tänker till exempel på det möte som Martino skulle haft i början februari angående hur truppen ska se ut nästa år. Även renoveringen av camp Nou kan förskjutas, liksom andra projekt där beslut måste fattas av en exekutiv ledning.

Sandrusco kan ha satt klubben i jäkligt prekär situation.
Personligen tänker jag också på hur Neymar kommer hantera hela saken. Vad kände han till och kommer han kunna hantera alla frågorna som ofrånkomligt kommer att komma upp?
Kan tänka att pressen på honom ute på plan ökar rejält med tanke på att han helt plötsligt är världens dyraste värvning.

Förresten - vill inte ha tillbaka Laporta.
Det gynnar inte klubben att alla gamla frågor dras upp, och jag vill inte ha någon ny pajkastning. Å andra sidan vet jag inte vilket alternativ som är bättre utan att ha studerat potentiella kandidaters syn på saker och ting.
Barcelona Canaletes
2014-01-23 18:31
Two and a Half Men söker en ny Alan Harper därav Rosells avgång.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-01-23 18:31
Det som är viktigt att komma ihåg är att anklagelserna om Neymar kostade 57 miljoner, 75 miljoner, 95 miljoner eller 140 miljoner euro är inte det intressanta. Det är som övergången gick till lagligt.

Länktipset förklarar väldigt noga vad det är som händer.

Om jag får spekulera fritt: det finns känsligt material i Neymar-kontraktet som vid en eventuell rättegång måste uppdagas som Sandro Rosell vill undvika. Alla spelare på den här nivån har sekretessbelagdakontrakt. I just Neymars fall så kan det vara sådant som kan få medlemmarna att verkligen (de som är med honom) vända sig mot honom och han kanske ser det som en möjlighet att lämna med, vad han tror, huvudet högt.

Angående rättegång. I det här läget är det bara en domare som vill titta på kontraktet och avgöra om allt har gått rätt till. Sandro Rosell ska inte upp i någon rättegång. Ingen har åtalat honom.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 18:24
( Xaviesta ) Jag skriver under på allt du skrev. Jag hoppas och tror att vi med tiden kommer bli den klubb vi en gång var, vars traditioner och ideologier sätts i centrum.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-23 18:15
Dags för Joan att komma tillbaka! Crackovia är så klockrena. Laportas ringklocka "Al Loro!" Haha..
Barcelona NoGo™
2014-01-23 18:14
Presskonferensen kommer att streamas på fcbarcelona.com enligt det officiella Twitter kontot.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 18:13
Han måste ju avgå nu, varför håller de annars presskonferens? Hoppas ba inte hans pissledning blir kvar till 2016 utan honom..
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 18:12
@FCBarcelona: At the conclusion of the special Board meeting there will be a press conference in the Camp Nou Press Room at 7:30 PM CET. #fcblive
Barcelona Júnior.
2014-01-23 18:11
Om presidentvalet anordnas redan i juni, som ryktats, så är Laporta förmodligen den personen som hade passat bäst för styret med tanke på den korta varslen.

Är annars väldigt nyfiken på Augusti Benedito.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-23 18:08
Júnior Förstareaktionen har jag förståelse för till en viss del, men att jubla över detta? Man kan känna att det är skönt att han förhoppningsvis äntligen försvinner men man måste kunna tänka ett steg längre. Det här startar en kedjereaktion som kommer att påverka allt och alla inom klubben ett bra tag framöver. Det är människor med känslor vi talar om här, det kommer att bli diskussioner i omklädningsrummet, jobbiga presskonferenser för våra spelare, kasst förtroende för ledningen av framtida spelare, klubbläkare, tränare osv osv. Barca måste göra en Fenix av den här soppan. Det kommer att bli svårt men jag är övertygad om att det mynnar ut i något riktigt bra längre fram. Känner mig tvåfärgad, jag är otroligt ledsen idag om detta visar sig vara på riktigt men är samtidigt jävligt lättad med en känsla av belåtenhet över att det fega kräket försvinner ut bakvägen med svansen mellan benet.
Barcelona Pep.G ° TAATATTATATTATATATA
2014-01-23 18:06
Rambla

Eller hur! Fan är man president får man unna sig lite skoj då och då. En riktig charmpelle.
Barcelona Rambla~
2014-01-23 18:03
Säga vad man vill om Jan Laporta och att han kanske spårade ut lite på slutet, det var faktiskt bara på slutet, så har han mer karisma i lillfingret än hela den här juntan som styr klubben nu, tillsammans har. Vilken härlig personlighet Laporta. :D
2014-01-23 18:02
Har det aldrig någonsin varit snack om Cruyff som president? Nog den ultimata presidenten.
2014-01-23 18:00
Xaviiesta

Tror inte folk jublar för dem är glada. Utan för att dem är lättade. Äntligen år den här mardrömmen över. Rosell hade flyt som vann CL sitt första år, men han är en ganska inkompetent president som bara har förstört mer än vad han har bidragit med. Visst Laporta banka bitches och drack sprit o åkte privatflyg, men han pissade inte på oss. Han älskade oss och älskade vår klubb. Hab älskade Cruyff och gav Pep chansen. Laporta borde komma tillbaka.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-23 18:00
Júnior. (Barcelona) Jaha synd.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 17:58
[Carles Puyol 5]

Mötet är bakom stängda dörrar. Endast medlemmar i ledningen kommer vara närvarande
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-23 17:55
Finns de någon länk så man kan följa han idioten Rosell ?
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-23 17:52
Rosell spenderade inte pengar på horor och sprit iaf Tack för Neymar Rossi och sköt om dig. Hade inte velat se Neymar i Real bredvid äckel Penaldo. Neymar i en kontring där han dribblar fyra bara för att servera äcklet fler tapINS. Om han nu drar vill jag ha en president som kan sammanfoga framtiden väl med Barcas värderingar för att framtiden väntar inte på en topp klubbarna i europa pröjsar mer för toppspelare än vad man gjorde innan.
Barcelona Rambla~
2014-01-23 17:51
Vad i helvete? Jag har inte läst några nyheter alls idag, varit fullt upptagen med jobb.

Vad händer? Betyder detta att Sandrusco trots allt har fifflat med värvningen av Neymar? Det verkar ju misstänkt värre nu.

Hm, är detta verkligen bra? Knappast den turbulens spelarna behöver.
Barcelona Júnior.
2014-01-23 17:51
Diar Shekha 18:00 (Xaviesta) Fint skrivet. Men det är den första reaktionen man får, så jag tycker att det är förståeligt. Man tänker först inte på konsekvenserna utan endast på det kortsiktiga resultatet.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-23 17:46
Börjar presskonferensen 18:00 eller 19:00?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-23 17:44
Förstår inte hur vissa jublar en dag som denna. Även om cancersvulsten Rosell försvinner idag är skadan redan skedd. Han har stått för ett fruktansvärt svek mot klubben och satt en kniv i ryggen på alla supportrar. Han har skadat vårt varumärke, förgripit sig på vår ideologi och urinerat på våra värderingar. Han har drivit ut våra hjältar, gett oss falska förhoppningar och skadat vårt anseende och goda rykte utåt. Det känns som att det är dags för en destroy and rebuild som Jeffson är inne på. Jag står upp för min klubb och hänger med på denna resa in i det okända.
Barcelona NoGo™
2014-01-23 17:37
@Júnior.

Haha såg det nu :P

Bild i länktips.
BARCA-més que un club
2014-01-23 17:37
Någon med stream till Rosells avgång.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-23 17:35
Sergio_busquets Det var en artikel från goal. Inget är officiellt innan mötet ikväll
Annons: