/spanien/barcelona/forum/6026.aspx/spanien/barcelona/forum/6026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 14:14
B-Guden Vi behöver en poäng till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2013-11-24 14:09
är vi klara grupp etta ?
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 14:05
Alexis är avstängd, för många gula kort. Men anfallet blir väl: Pedro - Cesc - Neymar
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
2013-11-24 14:02
Tveksamt att Patric startar. Skulle gissa på att Puyol tar högerkanten och Montoya vänsterkanten, därav Sergi Gomez följer med, eftersom vi troligen kommer att starta med tre mittbackar. Sedan tror jag att Song får starta med Iniesta och Sergi Roberto. Anfallet kommer bestå utav Pedro, Cesc och Neymar . Startelvan: Pinto Puyol - Bartra - Pique - Montoya Sergi Roberto - Song - Iniesta Pedro - Cesc - Neymar Bänk: Oier, Mascherano, Xavi, Busquets, Adama, Dongou och Patric. Sergi Gomez på läktaren. EDIT: Insåg det nyss, fel av mig hehe. Har korrigerat det nu. Då öppnar det mer för Adama och Dongou! Härligt.
Barcelona ElTriplete
2013-11-24 13:48
Truppen till matchen mot Ajax borta: MÅLVAKTER: Pinto Oier BACKAR: Patric (B-laget) Montoya Bartra Pique Puyol Mascherano Sergi Gomez (B-laget) MITTFÄLTARE: Xavi Busquets Iniesta Song Cesc Sergi Roberto ANFALLARE: Adama (B-laget) Pedro Dongou (B-laget) Neymar Kul att se de yngre få chansen! Särskilt Patric som jag inte sett någonting av. Med tanke på att han och Montoya är de enda ytterbackarna i truppen så kanske han kommer starta matchen? Intressant.
Barcelona Lion24
2013-11-24 13:35
Jag måste ge stor cred till Emily för en fantastisk rapport. Keep it up!
Barcelona El Messias
2013-11-24 13:23
Vet någon vilket hotell laget kommer bo i när de är i Amsterdam?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-24 13:21
Så himla kul att Tata ger ynglingarna chansen nu när så många spelare är borta! Jag känner bara att ju längre tid det går så börjar man gilla Tata mer och mer. Just nu är det han som räddar våra talanger från deras undergång (Eusebio). Kommer bli riktigt kul att titta på CdR.

Visca Tata y Barca!
Barcelona NoGo™
2013-11-24 12:52
Official: Xavi gets the medical green light and is available for the CL game against Ajax on Tuesday #fcblive Xavi borde stå över Ajax matchen o spela mot Athletic ist. Adriano skadad också, hoppas han är tillbaka mot Athletic. Official: Adriano has an ankle injury and won't play against Ajax on Tuesday #fcblive #ucl Cuenca och Alexis åker inte med till Amsterdam men det gör Adama and Dongou! Hoppas man får se mer av Adama då!
Barcelona Barca Barca
2013-11-24 12:03
@Acrobat:

Säsongen 04/05 spelade vi ut Real Madrid på camp nou men när vi åkte till bernabeu så stod det 4-1 till Real efter typ mitten av andra halvlek, som tur är så är Madrid det laget som gärna säkrar en ledning än dödar en match helt och hållet, och vi lyckades få in ett tröstmål efter en frispark av Ronaldinho och matchen slutade 4-2. Så jag räknar INTE med 3 poäng på bortaplan.

Atl Madrid kan gå hur långt som helst i CL. Men faktum kvarstår att dom inte är ett klassiskt CL lag, inte så erfarna av CL spel som andra lagen och har dom en jävla otur så kan dom åka på skador på några viktiga spelare just vid åttondelen och där tar det stopp, men tanke på hur ofta han inte roterar Simeone så är det scenariot trolig. Men som du säger, dom är riktigt grymma i år och äntligen är det mer än två lag som krigar om titeln i ligan. Det sorliga är att nu är det ett stort gap mellan dom tre giganterna och resterande lagen i ligan. Gårdagens resultat säger väl allt, 4-0 Barca, 5-0 Real Madrid och 7-0 Atl Madrid(i derbyt mot Getafe). Så var det inte i början på 2000 talet eller ens i mitten av 2000 talet, utan det hela började när olje miljardärerna la sin han på fotbollen och spanska mitten lagen började tappa sina tongivande spelare till PL.
Barcelona Acrobat
2013-11-24 10:51
Atletico kommer gå långt i CL. De kan slå vilket lag som helst! Jäklar vad grymma de är i år! I ligan blir de också en riktig utmanare. Tror det står mellan oss och Atletico i slutändan. Man får ju tänka att vi har en match kvar mot Real och med tanke på hur vi spelade ut dem på Camp Nou så ser jag det högst troligt att det blir tre poäng även i Madrid.
Barcelona Canaletes
2013-11-24 04:49
@enkos:

Jag var ej seriös.... -_-
Barcelona AndreD
2013-11-24 00:02
7-0?????? VA I HELVETE HAHAHA
Barcelona enkos
2013-11-24 00:00
Canaletes
Komplett på att utnyttja fria ytor, skicka honom mer centralt och han kommer se som vilsen ut..
Barcelona Canaletes
2013-11-23 23:52
Psh... Ronaldo är mer komplett. Så ingen idé att jämföra spelare med honom. Han ska vinna Guldbollen!
No hase falta desir nada más
Barcelona enkos
2013-11-23 23:51
@KarmaIsAKaranka:

Costa tystade Real och Ronaldo två gånger om detta år. Först i finalen av spanska cupen på Bernabeu och så återigen på Bernabeu i ligan ...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-23 23:49
Tänkte att ingen kunde toppa våra 4-0 ikväll. Då kommer Real Madrid med 0-5. Men Atletico flinar åt bägge och slår till med 7-0. 16 mål. 3 lag. Alla nollade.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-23 23:47
Undrar också varför Costa inte är i fighten om världens bästa. Hans senaste 6-7 månader har varit världsklass. I mina ögon världens mest attraktiva anfallare att följa just nu. Dessutom var han med om att vinna CdR och tystade Bernabeu i början av denna säsong.
Barcelona LeoMessi
2013-11-23 23:37
Om vi ändå ska snacka om höstens prestationer så kan Costa lika gärna vara och kandidera till guldbollen. Han har varit världsklass!
Barcelona Neymessi
2013-11-23 23:35
Det kommer inte bli enkelt för oss att vinna ligan. Madrid är ruskigt bra.

Atletico alltså.
Barcelona Canaletes
2013-11-23 23:27
Hoppas Diego är i lika bra form när VM spelas. Fan vad Spanien kommer vara farliga då!
Barcelona DM1982
2013-11-23 23:21
Klassmål av Costa!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-23 23:15
Som moderator men även som culé är jag sjukt stolt över att det inte haglade in några "YES RONALDO ÄR SKADAD". Jag vill tro att en av anledningarna till detta är att jag har lyckats spärra och få bort clownerna. Det kommer alltid att dyka upp nya så klart, men hittills är jag nöjd med hur det ser ut här inne. Jag har inte varit inne på Puertan på flera år men det blir lite som att jag följer dom ändå när några här inne klistrar in inlägg som kommer därifrån. När Leo blev skadad mot Real Betis var det några "yes Leo är skadad" som kom därifrån och jag blev så sjukt äcklad att det finns människor som kan bli lycklig av någon annans lidande. Idag var jag inte hemma när Ronaldo klev av och jag kände att "ack nu kanske forumet smutsas ner av skit" men kom hem för någon timme sen och såg att allting var normalt. Någon/några hoppades till och med att han var okej. Sådant älskar jag! Kanske ett kort och onödigt inlägg, men jag ville bara lite snabbt säga att jag är stolt över er! Bona nit. Visca el Barça y visca Catalunya!
Barcelona Neymessi
2013-11-23 22:52
@enkos:

Nja tvivlar STARKT på att CR skulle bluffa för att få gå av plan. Han är alldeles för målfixerad för det. Syntes tydligt idag för det var mycket skjuta utan tänka. Ronaldo bluffar när möjligheten för frispark/straff finns.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-23 22:34
Så som jag tippade så blev det 4-0 (( har man tur så har man )). Inte mycket till match att njuta av men de dryga 71,000 på Camp Nou fick med sig 4 mål hem.

Matchens klo naturligtvis Adama Traores debut han är den 8e yngste debutanten i A lagets historia.

Killen startade säsongen under Jordi Vinyals i Juvenil A

Killen fortsatte under Eusebio Sacristan i Barca B

Killen debuterade i eftermiddags i FC Barcelonas A lag under Gerardo Martino.

L"Hospitalet liraren har en hygglig säsongsutveckling så här långt. Jag hoppas verkligen vi får se mer av honom i framtiden.

Barcelona enkos
2013-11-23 22:20
Vilken bluff skada av Ronaldo, han bara vill ha ytterligare uppmärksamhet och skriker efter guldbollen...
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-11-23 22:10
Kricko. Hade Messi fått ytorna som Ronaldo får mot vissa motståndare hade han gjort 100 mål per säsong. 'Han spelar ytter'. Okej, då spelar Messi central mittfältare. Det är skönt att myten om att han är mer komplett nu verkar åtminstone dels vara borta. Tycker att den tidigare uppfattningen att Ronaldo var mer komplett var en väldigt ofullständig analys. Stark, snabb, kan nicka. Vad är det för kriterier? Ronaldo kan inte slå en passning under press och han har svårt att utmärka sig mot extremt djupa försvar. Vilket märkligt nog Real Madrid aldrig får möta. En stor del för att de sällan vill ha boll heller.
Barcelona Kricko
2013-11-23 21:43
Titta hur lite ytor Messi får, ändå gör han mål. Kan ju jämföras med Ronaldos ytor mot Sverige för ett bra kontrast..
Barcelona Canaletes
2013-11-23 21:41
@KarmaIsAKaranka:

Det inte första gången han missar. Reina räddade redan en i semptember.
Barcelona Rambla~
2013-11-23 21:38
Hemsk match? Vem bryr sig hur spelet ser ut i dessa tider så länge 3p tas? Jag tänker på alla skador på viktiga spelare som Messi och Valdes.
Annons: