/spanien/barcelona/forum/6025.aspx/spanien/barcelona/forum/6025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 14:14
Med tanke på att Marquinhos såldes för över 30 miljoner euro så ska man nog inte förvänta sig att Benatia skulle vara billigare. Enligt mig så är Benatia bättre än Marquinhos, men sen så är han äldre också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-26 14:14
FCBlaugrana (Barcelona) Skulle Barca visa intressen då kan jag lova dig att han är VÅR men du vet vi har Zubi så han lär vi glömma. Zubi har bättre saker för sig ja Golf...Golf hahaha. Hans prislapp är inte hög som Luiz då. Allt handlar om en sak, intresse och tyvärr lär vi inte få honom för han ska helst vara från Argentina och spaninen. Du vet Tata. Benatia har varit så äckligt bra så det finns inte. Alla i Italien säger att han är den bästa backen, det står i tidningar.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 14:10
@[Carles Puyol 5:

Ja han har varit helt fantastisk för Roma. Men han kom dit denna säsongen så undrar vad han skulle kosta om vi skulle vilja köpa honom i sommar.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-26 14:08
En spelare som jag har kollat på mkt denna säsongen är, Benatia från Roma. Han har allt, styrkan o Passningsfot och LÄNGD plus han är snabb.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 14:00
Lite OT men ändå kul.

En svensk född 1995, Muamer "Mojo" Tankovic startar för Fulham idag i FA-cupen. Matchen pågår på 10:an.

Tankovic har nummer 43 på tröjan för intresserade.
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 14:00
Barcelonistas (Barcelona) Gillar din uppställning och det är gärna något jag hade velat att Barcelona testade. Vi försöker ju ändå alltid spela oss förbi centralt. Det har verkligen inte varit många spelmål i år, att vi är svaga på fasta har sina anledningar.
Barcelona Barcelonistas
2014-01-26 13:51
När var det senast vi släppte in ett spelmål? Minns ni föra säsongen hur motståndarna straffade oss med deras omställningar? Är det nått som Tata verkligen har fått ordning på så är det vårt försvarsspel. Det enda undantaget är väll på fasta situationer som det fortfarande brister. Neymar-Sanchez Messi Iniesta- Busi - Fabregas Alba-Bartra-Pique - Alves Jag vill se Messi med en Fri roll som en släppande anfallare bakom Neymar och Sanchez. Där kan Messi lägga in sina genomskärare till Neymar, han kan dra egna avslut från mitten, och köra sina solo konster osv. Enda nackdelen med detta är att vi förlorar kanterna då, men om vi ändå ska köra ett mer direktspelet Vrf ska vi spela via kanterna? Vi får mer bredd givetvis men motståndarna hinner samla sig när vi passar bollen till en pedro på kanten som sen väljer att lägga en sidled tillbaks. Hoppas Tata tänker nått liknande, jag tror detta är så vi måste köra.
Barcelona jawwa
2014-01-26 12:56
Det är väl ingen hemlighet att real drar fördelar av att vara kungens lag. Bortsett från ramos och co ständiga upphävning av kort så tillåts dem många gånger spela betydligt fulare än övriga spelare innan dem överhuvudtaget får en tillsägelse, alonso är väl egentligen det bästa exemplet som gång efter gång med sin lokomotiv sega spelstil förstör motståndarlagets kontringar.
Barcelona the cameroonians
2014-01-26 12:43
Ramos gula kort.

Bara själva satsningen är värd ett gult.
Han drar med sig Marcelo också - borde blivit utvisning :P
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 12:30
Diar Shekha

Vi får inte ens totalt felaktiga kort upphävda men real lyckas få det varje gång inför en tuff drabbning.. Mot valencia så skulle egentligen Pepe och Ramos ha varit avstängda men dom spelade ändå.
Barcelona Diar Shekha
2014-01-26 12:24
Men Ramos kort blev ju för fan upphävt mot Valencia också. Varför ger de ens kort överhuvudtaget då?!?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-26 12:09
Jag såg inte situationen där Ramos fick kort, kan man se den någonstans?
Barcelona LeoMessi
2014-01-26 11:40
Självklar kommer det att strykas, även om det inte stryks så kommer han kunna spela mot bilbao. För domarförbundet kommer säga att dom inte har haft tid att gå genom ärenden än.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 11:10
Han vill alltså att hans senaste kort också ska strykas. Det kommer garanterat bli så också, HELT säker efter detta. Det är endast sjukt om det blir så.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-26 11:09
HAHAHAHA.. Kolla på detta klippet lite bara. Lilla Sergio Ramos det är så synd om dig.
Barcelona B-Guden
2014-01-26 11:06
@Tatinho:

Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-01-26 11:00
Jag råkade missa hur länge Iniesta kommer att vara borta, har det rapporterats ungefär när han är tillbaka?
Barcelona Barca älskare124
2014-01-26 09:55
Vem tycker ni att barca ska värva som andra målvakt? Om de väljer att inte förlänga med pinto.
2014-01-26 09:38
Aj fan - det stämmer. Blandar alltid ihop vicepresidenterna...
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-26 09:34
the cameroonians

Det var väl Javier Faus som Messi kommenterade i vintras?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-26 09:32
Barca sägs noga följa vad som händer med Mandzukic i Bayern och kan komma att agera ifall kroaten lämnar i sommar. Hoppas! En stor och stark forward som dessutom är rörlig. Jag har sagt det förut - vi behöver en sådan!

Men, antagligen hamnar han väl Juve, Arsenal eller någon annan klubb som alltid är framme är det finns ett klipp att hämta på marknaden..
2014-01-26 09:32
Uppgifter om PSG´s intresse fortsätter strömma in från media. Det började med att de förhört sig om Leos marknadsvärde hos ett varumärkesföretag. Nu skriver franska Equipe det att Parisklubbens president bett Thiago Silva och Ibra om råd inför en eventuell approach och samtidigt har Messis pappa och agent, Jorge, fått frågan från samma tidning om hur han ser på ryktena; Jag vet inte varifrån ryktena kommer men det är en ära att bli förknippad med klubbar. Det är dock ingenting som är av någon vikt nu. På frågan om han är säker på att Messi kommer spela i Barcelona nästa är svarade han; Bara gud vet... Han har ett kontrakt och vi har inga andra klubbar i åtanke. Jag funderade över beefen Messi hade i december med en av vicepresidenterna, Faus. När denne ifrågasatte varför Messi skulle ha ett nytt kontrakt varje år. Messis respons var då att Barcelona som världens största klubb borde ha de bästa direktörerna men att så inte var fallet nu och att de inte förstod fotboll. Hur är känslan över att det nu finns en ny president. Bättre eller sämre? Även om det sägs att de rett ut saken och det faktum att Bartomeu meddelat att klubben kommer göra Messi till världens bäst betalda spelare igen, så kan man anta att PSG ser ett tillfälle att om möjligt få till en affär. Har PSG pengar till detta då? Ja - eftersom de i slutet av 2012 lyckades få ett sponsorkontrakt från turistbyrån i Qatar värt €700 miljoner över 4 år. Ekonomisk dopning men inget som FIFA eller UEFA (föga förvånande) gjort något åt. I länktips kan ni läsa mer om hur man mixtrat med ekonomin.
Jeffson
2014-01-26 09:05
(Xaviesta)

Sant, den låga nivån av vissa har fått mig att själv gå in med en låg nivå senaste dagarna. Jag ska hädanefter enbart fokusera på dom som jag tycker bidrar med något, och det finns många av den varan också. Folk som älskar klubben på ett liknande sätt som jag själv och som inte ropar kris efter tex 1-1 mot Levante.
Barcelona Tatinho
2014-01-26 07:37
@LeoMessi:

Balde Diao Keita
Haha killen hade gjort något prank och blev bestraffad, har ingen aning hur dock. Men när hans kontrakt väl gick ut erbjöd vi honom ett nytt kontrakt men han vägrade skriva på det.
Barcelona Tatinho
2014-01-26 07:32
@Neymessi:

Som Tata sa: Om det var en final nu så hade Iniesta kunnat spela, men klubben vägrar riskera att han åker på en skada så han får vila lite till.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-26 07:26
Jeffson Det finns många på det här forumet som inte hör hemma här alls men det är inget vi andra lite mer seriösa kan göra nånting åt. Man får helt enkelt acceptera att det ser ut som det gör här och fokusera på att prata med folk som ger en något i utbyte istället. Mascherano borde för övrigt använts som backup till Busquets långt innan man värvade Song. Jag har aldrig förstått värvningen av Song riktigt. Han var förmodligen en ren desperat värvning när alla mittbacks-planer gick i stöpet gång efter annan samtidigt som man envisades med att fortsätta lira Mascherano på en position han varken föredrar eller klarar av att hantera till fullo. Han har dock varit ruskigt bra dom senaste matcherna somm mittlås tillsammans med Pique!
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-01-26 03:22
Vi behöver ingen det är bara en tidsfråga tills Messi och Neymar exploderar. Kanske konkurrerar Deulo ut en av Pedro eller Alexis ur klubben men det får Framtiden utvisa. Nästa säsong köps en mittback in 100 procent. Det måste det göras väl. Kanske en ny högerback, Alves situation i klubben är osäkert. Han blir kvar Max en säsong till om kontraktet inte förnyas.
Barcelona Krabban94
2014-01-26 02:48
OT: Fattar inte hur barnsliga vissa människor är läste en artikel om RMA-Granada, Ronaldo hit och dit 7-0 hit 5-0 dit, och sånt att man orkar hålla på... Varför l ägger vissa så mycket energi på att hata andra klubbar etc. Istället för att sätta samma effort på att älska sin klubb! Är inte själv perfekt men vissa går över gränsen, klart även att med framgång uppstår hat och manska hitta småfel i allt som den framgångsrika gör. Oavsett om det är Barca eller nån annan klubb och så kommer det tyvärr alltid att vara..

Ber om ursäkt för offtopic!
Barcelona Diar Shekha
2014-01-26 02:31
Jag personligen vill ha Miroslav Klose. Han's kontrakt går ut i juni och han är gratis. Varför inte liksom, vi förlorar inget på det även om det skulle visa sig vara en 'tokig' värvning. Han passar utmärkt som reserv, bra med huvudet och en vass avslutare. Där har vi en riktig 9:A.
Barcelona CuleAK
2014-01-26 02:25
Jag förstår inte varför Barca inte blickar mot Manchester och följer Chicharitos situation då han ryktas inte ingå i Moyes planer. Hade varit en klassvärvning rakt igenom då han är en utomordentligt lojal arbetare och kan även acceptera bänk. Hellre detta än dyrare alternativ som tex Luis Suarez/Aguero som kommer att förvänta sig en säker plats i elvan. Eller vad tycker ni?
Annons: