/spanien/barcelona/forum/6024.aspx/spanien/barcelona/forum/6024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona jawwa
2013-11-26 23:05
Som jag sa tidigare ryggraden i vårt lag och det spanska landslaget har gått ner sig totalt, varför vi kommer att få bevittna detta tafatta spel. Neymar sprang i djupet som en dåre i början av säsongen men fick aldrig bollarna så därför har han oxå blivit bofast på linjen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ElTriplete
2013-11-26 23:03
53-13 i målskillnad på 21 matcher. 16 vinster. 4 oavgjorda. 1 förluster. Ni skämmer ut er själva och får det att se ut som att vi förlorat en CL-final. Ta det lugnt fan.
Barcelona Andreas-
2013-11-26 23:02
Det finns inte glöd längre, spelarna vill knappt vinna. Titta bara i helgen mot Granada. Fan, två straffmål. Knappt ett enda läge spel 11 mot 11. Tog ett tag innan vi kunde kontra in 3-0 när Granada var en man mindre.

Dem spanska spelarna i vårt lag är fullständigt katastrofala. Jag tänker på "järnligan" i det spanska landslaget senaste åren. Xavi, Iniesta, Fabregas, Pique o Pedro. Spelare som vunnit allt i princip, VM, EM, CL osv. Det känns som om hungern inte är där längre. Vi spelar exakt likadant som vi gjorde när Pep kom, vi spelar exakt likadant som i spanska landslaget. Spelarna är för bekväma i spelsättet, fan man måste kämpa som aldrig förr i varje fotbollsmatch. Kämpar du inte, fortsätter du inte vinna. Det är så enkelt det är.

Vi måste hitta nya spelare alternativt ett nytt spelsystem så spelarna inte känner sig så jävla bekväma med samma gamla vanliga tiki taka. Det här håller inte, det är bedrövligt på alla plan. Katastrof.
Barcelona Barca Barca
Sentuary Om en av dom måste bort så skulle ja hellre skeppa iväg Pique. Tata borde fundera på ifall en nia elle en mittback måste in. Bartra har skött sig myyycket bra...mot mitten lag i spanien.
Barcelona Leo y Cesc
Neymar borde fokusera på sitt spel mer än instagram, för just nu så är han mer en stjärna på att lägga upp bilder än att spela fotboll. Pinsamt dåligt av hela laget. Blir mer irriterad när man ger bort Villa gratis och hämtar in spelare för 550 mille och gör mindre mål men mer uppdateringar på instagram. Jävla snorunge..
Barcelona papillon
2013-11-26 23:01
Den där Adama gjorde på 15 min något som Pedro inte gjort på flera år och som Sanchez inte gjort sen han kom till Barca, han utmanade och kom förbi sin gubbe på kanten!!

När det gäller mascherano, han kommer inte bli petad av sin landsman Tata och speciellt inte nu när VM är på ingång!!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
RedemptionMn
2013-11-26 23:01
@Junior

Problemet är inte primärt förlusten, utan attityden. Exempel på den dåliga attityden är Piques misstag vid Ajax målet. Killen viftar med armarna istället för att kämpa till sig bollen. Flera spelare har blivit alltför bekväma och behöver säljas. Vi kommer åka ut på flera pinsamma förluster i CL. Värt att notera att även Ajax kom till denna match med ett skadedrabbat lag.
Barcelona LeoMessi
2013-11-26 22:58
Så som det ser ut nu så kvittar det om vi kommer etta eller två då det finns lika många gruppettor som grupptvåor som kan slå ut oss. Vi inledde säsongen genom att pressa motståndarna intensivt när dom hade boll och sedan övergick det till att försöka stå på rätt sida om bollen och överlåt initiavet till motståndaren.
Barcelona Sentuary
2013-11-26 22:56
Sätt upp en jävla regel i laget och det är att Pique och Mascherano aldrig mer lirar tillsammans, en loj idiot tillsammans med en idiot som gör misstag varje match är inget att rekommendera om man spelar för världens bästa lag. En av de måste väck helt enkelt.
Barcelona Acrobat
2013-11-26 22:56
Son_Un: Exakt! Barca har blivit en klubb där alla bara twittrar och umgås med sina barn. Det känns verkligen inte som att spelarna har fullt fokus på fotbollen. Som grädde på moset har vi en ledning full av idioter.
Barcelona Blaugrana91
2013-11-26 22:54
Acrobat

Ja iof vet man ju aldrig med det här laget...

Men det är trots allt på CN, och vi behöver vinna den matchen för att vinna gruppen, då tror jag laget får sig lite extra motivation, vilket saknades idag som sagt....
BARCA-més que un club
2013-11-26 22:54
Pedro måste man bli av med sämre spelare kan man leta efter usch...
Barcelona Vampíro
2013-11-26 22:51
Det ska vara olagligt att försvara Piqué i fortsättningen, han är efter tre år av uselt spel totalt useless för mig. Han ska inte fortsätta som ordinarie i Barcelonas backlinje länge till. Med det sagt så är den här pinsamma insatsen knappast enbart pga Piqués obefintliga försvarsspel. Ingen var godkänd.
SoN_Un
2013-11-26 22:49
nu tänker alla i laget.. yeeaah matchen e slut, dags för twitter & instagram och massa pose o peace tecknet i flasha med magrutorna...pep hade fucking smällt till varenda nolla i ansiktet efter en sån förlust....säg vad ni vill, många säger här man e bortskämd o bla bla bla. jag kräver inga segrar varje match..men jag vill se laget springa kriga. dom går ju runt o flashar med mes que un club. visa det då på plan inte instagram...dom är mänskliga bla bla bla. sätt er i deras sits, ni bär världens vackraste tröja o den heligaste loggan på bröstet o tjänar 2 mille i veckan. vad hade ni gjort? själv så hade jag kämpat tills jag får kramp o tappar andan varje match... så jävla lack!
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-26 22:47
Puyol och Pique eller Knoll & Tott eller Helan och Halvan tyvärr ser det ut som om Gerardo Martino valde fel i kväll.
Barcelona NoGo™
2013-11-26 22:47
Att inte Martino fattat att Cesc inte funkar som falsk nia är ju väldigt märkligt kan tyckas..
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-11-26 22:46
Första förlusten på hela säsongen och folk har redan spått framtiden, "vi åker ut i åttondelen". Med det tankesättet så spelar vi förmodligen finalen, det finns kanske ett lag kvar i Champions League som inte har förlorat en match än.

Vi saknar Messi och vi saknar dessutom andra viktiga spelare i vår ordinarie trupp, självklart gör det skillnad! Motivationen kommer dessutom vara högre.

Jag förstår bara inte, hur kan man tveka på ett lag som Barcelona efter en enda förlust (som dessutom var den första)?!
Barcelona Força Barça
2013-11-26 22:45
@Zamboza:

Dongou!
Barcelona Zamboza
2013-11-26 22:44
@Força Barça:

Fanns ju inget att slänga. Messi skadad, Sanchez avstängd om jag inte har fel.
Barcelona Acrobat
2013-11-26 22:43
Blaugrauna91: Vad är det som säger att vi med största sannolikhet kommer att vinna gruppen? Det är verkligen inte säkert! Milan kommer slå Ajax utan problem och Celtic har visat att man kan rubba Barca även när Messi är med...
Barcelona LeoMessi
2013-11-26 22:43
Att vi tog oss till semi förra året är ren tur. I slutspelet så hade vi en enda vinst!! Och det var hemmamatchen mot Milan. Vi kryssade två matcher mot PSG och blev Spelmässigt våldtagna av Bayern.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-11-26 22:42
Hard work always beats talent, i detta fallet hade Ajax bägge vilket är till klar fördel. Det är bara att gratulera för det var inte alls orättvist och dessutom vet jag nu hur det känns att förlora med Tata.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
RedemptionMn
Behöver Laporta och Guardiola. Rosells regim kommer e
Barcelona Blaugrana91
2013-11-26 22:41
Vad som dock är lika pinsamt som lagets insats är kommentarer som:

"Vi kommer förlora ligan och åka ut i åttondelen"...

Sånt är bara löjligt, vi har trots allt varit bra i ligan och kommer med all säkerhet att vinna vår grupp.

Den här matchen var ett jävla skämt som sagt, men med den här inställningen och alla spelare som var borta så blir det väl så...
CL avgörs i vår och då har vi förhoppningsvis alla spelare tillgängliga.

Men hela laget förtjänar en utskällning utan dess like...

Som sagt bäst jag lämnar forumet nu innan jag skriver saker som jag ångrar....
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-11-26 22:41
Förstår inte vad Pedro gör i Barcelona, sälj han asap. Hade han varit från Ryssland hade man sålt honom direkt, vår ledning är så äcklig. Pedro är sämst! Spela Adama eller Tello instead.
RedemptionMn
2013-11-26 22:39
Pinsamt? Vi har inte presterat i CL på läääänge. Förra året var det rena turen att vi nådde semifinal. Vi åkte sen på storstryk mot bayern. Rosell kan dra åt helvete den där jävla pajasen
Barcelona Zamboza
2013-11-26 22:38
Riktigt uselt insats samtidigt som Ajax förtjänar vinsten. Vi saknade 6 ordinarie spelare och det märktes. Jag hoppas verkligen Pedro och Masken gör sina sista säsonger. Den ene slår felpass, orsakar onödiga frisparkar och har problem med positionsspelet. Den andre kan bara springa och passa och tar inga egna initiativ överhuvudtaget.
Barcelona Canaletes
För rida på den negativa vågen så ska jag ändå passa på att säga att Pique är slut.

Han är inte bara sjukt ojämn utan han är också i samma nivå av retard som Rosell med hans uttalanden hela tiden.
Barcelona basaric - "el guaje"
Bedrövlig insats av samtliga spelare på plan. Trodde att Pique tagit uppehåll ifrån tabbarna, men jag hade fel. Cesc fortsätter att vara Gago. Neymar lyckas inte med sina b-finter, och han har fortfarande inte gjort mål i CL.

Vi har dock många nyckelspelare borta så vi ska inte börja oroa oss riktigt än.

Rolig fakta: Vi har fått fyra straffar den här säongen, alla fyra har gått in. Fyra olika straffläggare, och Neymar har inte fått tagit en enda, trots att han funnits på plan vid samtliga straffar.
Annons: