/spanien/barcelona/forum/6022.aspx/spanien/barcelona/forum/6022.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abbe.
2013-11-30 10:19
@Canaletes:

Självklart var jag ironisk. Jag syftade mest på det missnöje jag känner inför den nuvarande ledningen och det faktum att ingen satt sig emot dem ännu. Det var ju snack om en misstroendeomröstning, men den blev ju inte av. Det hade jag väldigt gärna sett ske.
Barcelona Gio Style
2013-11-30 08:23
H.Alavi - Magico!

Nu följer jag inte PL speciellt mycket men jag har fått den uppfattningen av att Ramires inte är något speciellt. Inte i klass med dem andra två spelarna som nämns i varje fall.

Håller han?
Barcelona Gio Style
2013-11-30 08:22
Lion24

Grejen är den att du har skrivit så flera gånger om både Alexis och Pedro.
Att vi ska studera Pedro ordentligt och sanningen är den att sedans du skrev det sist så har Pedro startat 2 matcher (kanske t.om 3) och sugit rejält båda gångerna.

Studera Alexis gör jag alltid då jag är chilenare och vill gärna se honom prestera på samma nivå som i landslaget, och han är helt klart på väg åt rätt håll. Så jo, jag studerar Alexis, och jag studera vanligtvis alla 11 spelare på plan även om jag fokuserat mer på Pedro på sistone. Han har dessvärre vikt ner sig varenda gång.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-30 06:54
Barcelona are looking to sign a midfielder next summer. Martino likes Vidal, Ramires and especially Koke, but all three are difficult. [md]
Barcelona Thierry Henry
2013-11-30 06:33
Lion24//

Även om Pedro "nästan" har gjort lika många mål som Sanchez så bidrar han inte med någonting i spelet. Alexis har sin tecknik snabbhet och löpförmåga. Pedro har ingenting. Det är nog den mest frustrerande spelaren i manna minne att kolla på. Han är fysiskt klen som en 12 åring vilket gör att han inte har någon som helst kraft i sina löpningar och inte kan stå upp vid kroppskontakt om hans liv så hänger på det lägg där till att han numera tar färre löpningar i djupet och att han ej har en tecknik som han kan ta sig förbi motståndare. Vi kan lika gärna sälja av honom ist för att ha en människa där uppe som springer runt och trampar vatten. Killen har inte presterat en godkänd säsong på flera år. Sälj av honom och sattsa på Delafeu nästa säsong
Barcelona Bästelona
2013-11-30 01:55
Tänker på det här med ballongbollen. Den har tappat i värde något oerhört sen FIFA la sig i, men det är fortfarande ett pris som skall diskuteras. Jag säger som Zlatan; '' Vi behöver inget pris för att veta att Messi är världens bästa spelare ''. Fast han syfta på sig, medan jag syftar på Lionel. Dock är marängerna oerhört roliga. Detta är deras logik. - 2010 borde Sneijder ha vunnit, för han vann trippeln. Messi vann den, med en LaLiga titel i bagaget och flera småtitlar, samt en semifinal mot just Sneijders Inter, där vilken kunnig människa som helst skall kunna se att Barcelona borde ha gått vidare. Men men... - 2012 vinner Messi, men han vann ingen stor titel. Dock slog han 125 rekord och gjorde 90 mål. Men enligt dom så räknar man titlar och inte mål (Ronaldo hade vunnit ligan. Grattis gubben din enda liga titel efter 4 år i klubben!) - 2013 lär Ronaldo vinna. Men utan någon titel ALLS. Messi hade den säsongen ändå vunnit ''småtitlar''. Men enligt dom som ska han få bollen för att han har gjort 30 mål mindre än vad Messi gjorde 2012. Utan EN ENDA TITEL. Medan Ribery har vunnit trippeln!!!! Alltså samma situation som när Sneijder borde ha fått den. Slarvigt skriver för jag är trött, men ni förstår principen. Men det är dubbelmoral hos våra inkompetenta rivaler, och dessutom så gör deras supportrar vad som för att han ska få bollen. Medan vi Culés, vi tar det lite som det kommer. Självklart vill vi att Messi ska ha den för som sagt, fortfarande en utmärkelse, men vi har inte 980000 ansikten på Messi när vi spelar match. Vem som än vinner den, är en värdig vinnare, Messi,Zlatan,Ribery eller Ronaldo.
Barcelona Lion24
2013-11-30 01:25
Gio Style

Hata är ett starkt ord. Jag hatar inte Alexis. Jag önskar att han kunde bli bättre i spelet, kunna passa på en kort yta, kunna väggspela, kunna avsluta o.s.v. För då vet jag att det gynnar Barcelona. Men det finns ingen här som klagar på Alexis lika mycket som de gör på Pedro fastän båda har gjort nästan lika många mål. Alexis har väl 1 balja mer har jag för mig. Allt det du skrev om Pedro trodde jag att du skrev om Alexis. Helt seriöst, vem värderar situationer fel hela tiden? Istället för att slå en enkel passning tillbaka till Alves så ska han göra 3-4 extra finter som sen resulterar i en inkast. Jag hoppas att vi alla kan studera Alexis nästa match extra noga så ska ni få se hur många fel grabben gör.
Barcelona ElTriplete
2013-11-30 00:56
Octopus of Badia Tror jag vet vilken situation syftar han på. Minns ni 2-1 förlusten mot Madrid på hemmaplan i La Liga sista säsongen under Pep? När Ronaldo avgjorde med sin "calma calma". Dagen innan matchen läckte uppgifter ut om Peps startelva och vilka chocknamn som var med. Tello och Thiago skulle till exempel starta. Så kom dagen och så var dem två med i startelvan. Pep var rasande i efterhand och sa att det fanns någon läcka i klubben.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2013-11-30 00:33
Guardiola: "Mole at Bayern? I try to explain my players the best thing is to keep our chats between us. Same happened at my previous club."
Barcelona Canaletes
2013-11-30 00:28
@Abbe.:

Lite overkill kanske? Vilka dispyter/problem syftar du på?
Barcelona The Octopus of Badia
2013-11-29 23:51
DM1982

Det där kan vara skillnaden mellan 3p och poängtapp. Otroligt skönt.
Barcelona DM1982
2013-11-29 23:49
@barcastuff: Alves and Adriano, recovering from injuries, will again be available for the game against Athletic on Sunday. #fcblive [el9] Bra där.
Barcelona Abbe.
2013-11-29 23:10
"Säsongen 1930/31 förlorade Barça mot Athletic Bilbao med 12-1. Anledningen? Spelarna protesterade mot klubbens styrelse efter en het dispyt."

Får vi se något liknande på söndag? Vore kanske på sin plats. :-)
Barcelona AndreD
2013-11-29 22:39
@FCB_Messi:

Han kommer aldrig vara bäst så länge Messi lever :)
Barcelona grande jw
2013-11-29 21:57
Jag tycker det finns ett stort fel i att säga att Ronaldo är bäst i världen och det är att Ronaldo aldrig har varit bättre än Messi.

Däremot kommer han säkerligen vinna Ballon d'or eftersom det handlar om hur man presterat som fotbollsspelare det senaste kalenderåret och självklart vinner han mot någon som varit skadedrabbad hela året. Men att kalla honom BÄST tar emot så himla mycket vare sig han spelar för Real Madrid eller ej eftersom han endast är bäst i Messis frånvaro. Han är fortfarande en fantastisk fotbollsspelare. All heter åt honom. Men han vinner endast sin efterlängtade Ballon d'Or tack vare att Messi är skadad.

Så om Ronaldo nu ens dyker upp på galan kanske han borde förbereda sitt tacktal till Messi och berätta hur underbart det var att faktiskt få känna sig som nummer 1 under några månader när Messi gav honom en stund i rampljuset.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-11-29 21:46
Gio Style Håller med. Lion var väldigt subjektiv i sitt sätt att argumentera och jag orkade inte slösa min energi på att svara någon som ser allt ur ett vinklat sätt.
Barcelona Gio Style
2013-11-29 21:29
Ni måste nog ha missat detta men Lions inlägg handlar i princip enbart om att klanka ner på Alexis och att lyfta fram Pedro.

Jag tog mig besväret för 4 tillfällen sen att svara på honom men eftersom han kommer med samma argument och hatar Alexis för mycket för att kunna ändra uppfattning om situationen.

Pedro är tyvärr urusel just nu. Inte bara det att han inte lyckas med något, han värderar situationerna helt fel dessutom. Kvalitémässigt är han ju helt okej egentligen, men skjuter man när man inte ska skjuta och vågar inte utmana alls så spelar det ingen roll om man EGENTLIGEN avslutar som en kung och är dribblar som en gud.

FCB_Messi

Jag vill dra till med något värre :) Nu är förvisso min farsa en grym ungdomstränare men efter att vi såg Messis debut sa han, och jag kryddar inte alls, att Messi skulle bli bland dem bästa i världen.
Vid hans andra match så sa han "Jag lovar dig att inom 4 år så är han världens bästa spelare, hands down".
3 år efter officiella debuten slutade Messi tvåa i Fifa world player of the year, året senare slutade han etta :)
Barcelona FCB_Messi
2013-11-29 21:09
Måste bara säga . När jag och min pappa kollade på en sporting Lissabon match av en slump på tv så sa han : den där killen kommer bli bäst i världen . Då syftade han på en 16-17 årig Ronaldo . Och min pappa har aldrig rätt när det kommer till fotboll . Han kan inte ens hälften så mycke fotboll som mig . Meeen, för en gång skull verkar han få rätt
Barcelona majorna11
2013-11-29 20:14
Jag förstår att det kanske är fel forum att diskutera detta, är inte ute efter att trycka ner eller kränka någon. Jag tycker Messi har varit den bästa spelaren i världen dom senaste åren och att alla hans guldbollar är välförtjänta!

Tycker bara att det blir lite fel när man säger att Ronaldo inte har någon naturlig talang när han var än av dom största talangerna i världen som 18åring och snurrade upp spelare efter spelare! :)
Barcelona Katten_86
2013-11-29 20:12
5-0 krossen mot Real har jag nerladdad, men svenska kommentatorer, och några andra classicon. Har dock inte en aning hur man gör för att andra kan få tanka ner dom..
Men vilka jävla smekningar det är fram till målen!
Barcelona grande jw
2013-11-29 19:41
Jaha så du är United fan? Då är du ju självklart objektiv angående Ronaldo. :-)

Kan du inte berätta hur snygg bränna och hur vackert leende han har också när du som Unitedsupporter ändå tog dig tiden att skriva här på Ramblan?
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-29 19:40
@majorna11:

Vilket lag du än håller på så är det fel forum att diskutera detta.
Barcelona majorna11
2013-11-29 19:15
Jag tycker det är väldigt konstigt att ni säger att Ronaldo inte har någon naturlig talang. Minns ni inte när han kom till United? han snurrade upp spelare efter spelare värre än vad Neymar gör när han var 18 år. Han var en enastående talang rent tekniskt sett.

Det Ronaldo har gjort är att han han transformerat sin kropp till ett fysiskt praktexemplar. Han har jobbat stenhårt för att bli en effektiv spelare snarare än att vara en spelare som gör snygga tricks och dribblingar. Tycker bara det blir helt fel när man säger att Ronaldo saknar naturlig talang när han var en av dom största talangerna i världen som 18 åring. Jag håller varken på Real eller Barca utan är United fan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-29 18:50
Vet inte om någon har tagit upp detta tidigare under dagen. Men idag är det tre år sedan vi körde över Real Madrid på Camp Nou med 5-0. En fotbollslektion utan dess like.

Manita!
Barcelona LeoMessi
2013-11-29 18:06
Barclasico (Barcelona) Inte meningen att låta dryg så jag ber om ursäkt om jag gjorde det. Jag förstår din ilska, jag hatar också att Wenger ska försöka sno varenda spännande talang vi har. Med tanke på hur mycket dom skryter om sin akademi så ska inte behöva ta alla talanger av oss. Sen är ledning bajs och det vet alla om. Killen vill ha speltid i ett a-lag och det kan vi verkligen inte erbjuda honom.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-29 18:05
Hajar inte ett jota av varför jag blivit registrerad med ett 0-0 tips till Athletic Bilbao matchen.? Jag har inte ens rört tippsmojjen.!!
Barcelona LeoMessi
2013-11-29 17:58
Barclasico (Barcelona) Vad ska Barcas ledning göra åt det? Killen vill spela för ett a-lag, b-laget duger tydligen inte åt honom och då kan han enligt mig dra gratis för killen lider av storhetsvansinne om han tror att han ens ska få en plats på bänken hos oss.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-29 17:56
Hur länge ska Fabregas ock Masken missbrukas av oss?

Jag håller med att förlusten kom väldigt lägligt. De kom undan lätt med kritikern för att Messi är skadad. Jag skulle verkligen inte bli ledsen eller förvånad om Messi bestämde sig att gå till ett annat lag som har hungern. Låt oss säga som Bayen, Dortsmund, Psg eller Arsenal för den delen.

Synd att det gullas så mycket med de egna produkterna.. Det som ger mig tröst är att Tata har bara varit hos oss några månader. Är det någon som kan möblera om och ändra inställningen är det den gubben. Det finns en annan tränare som jag gillar skarpt också. Det är Martines i Everton, har följt honom sen i Wigan. Han är världsklass på att motivera sin spelare.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-29 17:53
Är det Xavi Hernandez eller Ryan Giggs som fyller 40 år i dag.?
Barcelona -SAMI-
2013-11-29 17:49
Özil i Barca?
JA TACK!! Han får gärna sänka Madrid också.
Annons: