/spanien/barcelona/forum/602.aspx/spanien/barcelona/forum/602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2016-07-06 16:38
Hoppas att dessa motgångar släpper lös monstret inom Messi, det där monstret vi fick se på fotbollsplanen våren 2015 efter Anoeta. Suárez lär vara hungrig efter besvikelsen i Copa America. Spanjorerna otroligt revanschsugna. Neymar kan inleda säsongen med ett guld i bagaget och ett självförtroende på topp. Förhoppningsvis har vi en mer mogen Lucho som lärt sig både av de bra och de sämre sakerna de senaste två åren. Dessutom med en föryngrad och hungrig trupp. Jag ser väldigt mycket fram emot kommande säsong, tror det slutar i succé. Vilken grad av succé beror dock helt och hållet på Messi.
Postat via SvenskaFans-appen
Chelsea
2016-07-06 16:35
Självklart kommer inte guldbollen gå till kriminella messi. Fotboll handlar mer om prestationen på plan och det gäller att vara föredöme också.

Det är kriminellt att skriva här om man inte är en reggad medlem. Du får lagens hårdaste straff, en skön vila från Svenskafans under en månad.//Mod. (älskar att vara mod ibland).
Barcelona Z_Z
2016-07-06 15:35
@El Pistolero #9:

Man skulle önska att det var så enkelt, då hade Messi nog haft 1-2 till guldbollar och Ronaldo 1-2 mindre. Men dessvärre så är det inte så och numera krävs bara att man öser in massa mål (om man heter Ronaldo) under två månader på hösten för att det ska ge en guldboll, så fullt möjligt att det blir en till för honom detta år dessvärre. Helt sjukt, men sant.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-06 15:02
[QUOTE=The black Messi ]Han vann ju CL och skytteligan i den turneringen samtidigt. Svårare än så är det inte. [/QUOTE] Messi presterar mycket bättre på planen samt vann la liga o cupen, gjort mest mål o assist 2016. Svårare än så är det inte.
Barcelona enkos
2016-07-06 14:46
@The black Messi:

Messi har ju vunnit både ligan och cupen och vann assist ligan och gjort hela 26 mål trots två månader amer frånvaro (hade säkert kunnat göra minst 30 om han i te ville se Suarez vinna). Och ja var i final i Copa.. när det handlar om andra så är det jätte stort att vara i semifinal och folk pratar om att en spelare vann silver och brons men när det gäller Messi är det alltid misslyckande som om fotbollen är en singel sport. Suarez ockdå vann skytteligan u Europa och vann två titlar. Varför ska Penaldos mål mot Malmö och Sahara vara större. Han höjs till skyarna bara för att han spelar för Real. Bara politik och i get annat.
Barcelona enkos
2016-07-06 14:41
@the cameroonians:

Är då alla med?
Har även de som inte deltagit i EM och Copa haft så lång semester?
Barcelona The black Messi
2016-07-06 14:40
@El Pistolero #9:

Han vann ju CL och skytteligan i den turneringen samtidigt. Svårare än så är det inte.
Barcelona the cameroonians
2016-07-06 14:33
[QUOTE=enkos]När börjar Barca med träningarna? [/QUOTE] 19 juli börjar de med de medicinska testerna, och den 25: börjar träningslägret i Skottland som varar t.o.m den 30:e.
Barcelona enkos
2016-07-06 13:57
När börjar Barca med träningarna?
Barcelona enkos
2016-07-06 13:46
Messi kommer att överklaga till högsta domstolen.
Barcelona Capitan
2016-07-06 13:40
I Sverige är det iallafall så att man enligt Brottsbalken 3 kap 1 paragrafen är straffmyndig från och med 15 års åldern. Jag utgår från att i Spanien är det liknande. Om så är fallet ska Messi om skyldig vid brott dömas och straffas.

Ni har även tagit upp att Messis revisorer eller ansvariga bör ställts inför svars, ty han anlitat dessa av just denna orsaken. I Sverige (utgår återigen från Sverige då jag har ingen aning om Spaniens bestämmelser), kan inte revisorn (bokföraren) inte dömas för de misstag som gjorts. Messi som är ansvarig för sin egen ekonomi bär det största ansvaret. Däremot kan han kräva revisorerna på skadestånd. Jag är ingen direkt expert på detta men just detta vet jag att det gäller aktiebolag (vet någon om det gäller andra bolagsformer också samt privatpersoner?) Att Messi som 17-åring inte hade vetskap om detta är förmildrande, då brottet inte begicks med uppsåt.

Vad som går att diskutera här är om Leo ska anses som en privatperson eller ett företag. Eftersom han som varumärke ägs av olika parter är det svårt att se honom som en privatperson förmodar jag. Ha i åtanke att jag spekulerar utifrån svensk lag.

Min egna åsikt är att utifrån det jag vet och vad som låter logiskt är Messi skyldig. Domen är i mitt tycke rätt och inför lagen bör alla vara lika. Det som dock är irriterande är att domen kommer användas som medel för att knäcka Messi av media och konkurrenter. Dessutom är det helt förvrängt att Madrid spelare får så extremt förmildrande omständigheter trots samma brott. Luktar skumt på långa vägar och sådant bör granskas, då misstankar finns om en stor s.k "smearing campaign" mot Kataloniens stolthet.

Barcelona Milario
2016-07-06 13:39
Tror att detta är lag i Spanien: om du döms under 2 år och ej straffat tidigare blir det endast villkorligt. Vilket gäller för Messi.
Barcelona DM1982
2016-07-06 13:39
Angående Guldbollen. Frankrike släpper inte det här, högst sannolikt vinner de hela EM. Tyskland har inte imponerat och har en hel del spelare borta till semifinal. Portugal har snubblat sig fram till semifinal och kommer sannolikt till final men där tar det stopp. Summeringen kring Ronaldo insats kommer då sluta som mindre lyckad.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 13:38
Xabi Alonso har alltså undanhållt ca 3M€ medans Casillas fick betala tillbaka 1,5M€ till den spanska staten. Men inga straff där inte, bara uppgörelser. Som sagt, Messi är Messi och han spelar för Barcelona. Mascherano är Mascherano och han spelar för Barcelona.

Casillas är Casillas och han spelade för Real. Alonso är Alonso och han spelade för Real.

Där ligger skillnaden.
Barcelona neymar JR
2016-07-06 13:38
The camerooninas Jaha, aja skitsamma nu är iaf detta löst, nu ska neymars skatteproblem med bort så blir detta bra.
Barcelona enkos
2016-07-06 13:36
Även om Messi inte får guldbollen pga detta politiska och i nte sportsliga skäl så ska Ronaldo aldrig få guldbollen fören Suarez som har varit mycket bättre än Ronaldo . Ska Ronaldos straff i straffsparksläggningen och tur i EM dör han trots skit motstånd gått mållös i 4 av 5 matcher vara mer betydelse än Suarez som har presterar hela året och tom blivit hela Europas bästa målskytt.
Barcelona Vronskij
2016-07-06 13:31
@Barca - Puyol:
Sitt ner i båten. Ronaldo tar sin sista Ballon D'or i januari. Blir inga fler sen.
Barcelona enkos
2016-07-06 13:31
Enligt Messis advokat Enrique Bacigalupo har spelaren själv inte haft någonting med affärerna att göra, utan allting ska ha skötts av hans pappa.
– Han visste inte att det fanns externa företagsstrukturer specifikt för att undanhålla intäkter, säger försvarsadvokaten enligt El Periodico.
Barcelona LennyRomario
2016-07-06 13:30
@enkos:
Jag menar inte Messis inblandning alltså (den varken har jag några bevis för, eller vet om den är olaglig), utan Panama-affären generellt. Som du inte alls förstod vad det var så märkvärdigt med. Alla verkar ju ha sina pengar i Panama, och verkar ju inte alls vara omoraliskt eller märkligt. Tänkte om Islands premiärministers avgång kanske fick dig att ändra uppfattning där?
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-06 13:30
Detta var de bästa som kunde hända Messi varför för att han tvungen få detta emot sig. Han kommer vara hungrig på plan de kan ni räkna med. Pengar är inga problem för honom men att hans pappa har lurat honom kommer göra honom starkare. Folk kommer få äta sina ord efter allt de har sagt om magikern Messi. Messi dont fall down do not fall down.
Barcelona the cameroonians
2016-07-06 13:29
[QUOTE=neymar JR]Vänta lite, straffas Messi för något som påstås har hänt när han var 17 år? Hahaha wtf, ska väl inte ens gå att straffa honom. Och tror dom verkligen att Messi hade något med det att göra? [/QUOTE] Brotten begicks under de år han var 17-19.
Barcelona Gabriel
2016-07-06 13:29
@LennyRomario:
Tror ingen sätter sig emot det du säger, men många reagerar på att det pågår en kampanj mot just våran klubb och våra spelare medans andra klubbar och andra spelare i dessa klubbar kommer undan för samma sak. Varför har man knappt fått läsa något om Real Madrids transferban? När det var oss det hände var det nästan det enda som skrevs och talades om. Varför kom både Casillas och Alonso undan "fängelsestraff" för samma brott som Messi? Vet folk ens om att Casillas och Alonso också begått skattebrott, tvivlar på det. Snarare det som folk här inne reagerar på.
Barcelona neymar JR
2016-07-06 13:27
Dm1982 Jo samma här, dom har hoppats nu i snart 1 år att han ska sitta in och helt förstörda nu.
Barcelona enkos
2016-07-06 13:26
Vilken Panama? Har du någon bevis ?
Barcelona LennyRomario
2016-07-06 13:24
@enkos:
Ja, och Panama var inte heller nåt att bry sig om, enligt dig. Alla är korrupta utom vi, men ändå döms vi både som klubb och enskilda spelare. Bevisen är väl förstås fabricerade? Jag tror faktiskt det är närmare sanningen att han och hans far klarar sig från fängelse (dömd till 24 månader) för att de är Messi och hans far. 4.1 miljoner euro, där sitter du i finkan ett par år i Sverige utan snack.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-06 13:21
[QUOTE=The black Messi ]Om Portugal går till final (och kanske vinner?) så lär ju han vinna det oavsett prestation under hösten. Det är så det funkar, kommer man långt i en turnering så räcker det med att man har gjort en OK insats och så är man med i snacket om årets spelare. Särskilt målvakterna brukar glida på det väldigt mycket tycker jag, fastän det funnits målvakter som varit bättre i sämre lag. [/QUOTE] Varför sågs det som misslyckande då att Messi kom till final i VM 2014? Det målades upp som något dåligt i media. Varför skulle då Ronaldo vinna Ballon D'or om han går till final i EM o förlorar?
Barcelona The black Messi
2016-07-06 13:17
@Lionel "Rey" Messi:

Om Portugal går till final (och kanske vinner?) så lär ju han vinna det oavsett prestation under hösten. Det är så det funkar, kommer man långt i en turnering så räcker det med att man har gjort en OK insats och så är man med i snacket om årets spelare. Särskilt målvakterna brukar glida på det väldigt mycket tycker jag, fastän det funnits målvakter som varit bättre i sämre lag.
Barcelona DM1982
2016-07-06 13:16
[QUOTE=neymar JR]Nej detta är en sorgsen dag, men trots allt inte för oss cules. Utan för Madrid fan som trodde dom skulle få slippa Messi i 2 år haha! [/QUOTE] Det var en maräng som talade om för mig att Messi hade fått fängelse, killen var överlycklig för han trodde att det var skaka galler som gäller. Ville inte förstå när jag förklarade att det inte handlade om det.
Barcelona barcagurl
2016-07-06 13:16
Allt för att förminska FC Barcelona, madrid lyckas inte... :) måste vara hårt att barca är större än Real madrid idag.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-07-06 13:13
[QUOTE=El Pistolero #9]Messi är en MYCKET bättre fotbollsspelare idag. Ser inte hur Ronaldo ska kunna ha en chans. [/QUOTE] Du glömmer vilka som röstar. Blandningen av vänner och sådana som inte kollar på matcherna utan bara statistiken. Kaptener, tränare, journalister osv som alla är partiska. Går man efter statisk dock, så är Messi överlägsen alla under 2016 och Balon D'or ska delas ut för kalenderåret 2016. Jag tror att Ronaldo vinner, inte för att han förtjänar det men för att folk är så jävla blinda och partiska.
Annons: