/spanien/barcelona/forum/6018.aspx/spanien/barcelona/forum/6018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
BARCA-més que un club
2013-12-15 16:35
OT

Rolig klipp mellan Aguero och Messi, där Aguero intervjuar Messi :)
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 16:25
Barcaholic (Barcelona) Undrar också vad dom räknar som bra "krossar". Jag hade förstått den statistiken om det var antalet krossbollar som landade på fotbollsplanen:P Det som gör en så förbannat med montoya är att han löper så otroligt bra och smart men att han inte förvaltar lägena. Han gör riktigt bra löpningar men det blir pannkaka av det hela när han ska ta någon extra touch innan han ska försöka slå in bollen. Tycker att Albas är bäst på det Av våra ytterbackar. Han slår alltid hårda och låga inlägg som våra anfallare faktiskt har en chans att nå. Alves slår dom höga och långa som om vi hade shaquille O'neal och Zlatan på topp:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-15 16:15
@God is a five letter word - Messi:

Instämmer. Det var även glädjande att se han och Bartra synka så bra som de gjorde igår. Tidigare har det gärna blivit lite för valpigt när dessa har spelat tillsammans och ingen har riktigt satt ned foten. Igår såg det bättre ut, som sagt. När den ene anföll, stannade den andra kvar osv. Detta är antagligen lika mycket Bartras förtjänts, men det är likväl roligt att dem fungerar.

På sikt tror jag Bartra kommer bli "ledaren" som manar på och ger 110% i varje situation. Med en sådan brevid sig kommer Piques bästa sidor till sin rätt. Han har varit briljant i rollen brevid Puyol när denne fortfarande var frisk och spelade regelbundet.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-15 16:13
Sjukt. Adama på bänken för B-laget....
Barcelona God is a five letter word - Messi
2013-12-15 16:09
Jag tänte faktiskt ta och hylla Piqué lite, jag tycker han gjort det riktigt bra de senaste 2 matcherna. Hoppas formen håller nu. Ser man på våra bittra rivaler så spelar ju Ramos som en divison 3 spelare för tillfället och agerar inte alls som en kapten ska.
Barcelona Barcaholic
2013-12-15 16:07
LeoMessi Liga crosses right backs > Alves: 11 games, 45 crosses, good 16/29 bad; Montoya: 8 games, 19 crosses, good 10/9 bad [via @carles_domenech] Nu vet jag inte vad dom räknar som bra eller dåligt, men det är ingen bra statistik Alves har, dock betydligt bättre än vad jag trodde. Känns som att han prickar rätt inlägg 1 av 10 försök. Medans Montoya tar alltid 10 onödiga steg/touch innan han gör inlägget, istället för att bara enkelt slå in bollen på första. Tycker dom borde lära sig mer av Alba som gör hårda bollar längst marken som ofta blir farliga.
2013-12-15 16:06
@barcastuff: Puyol will in coming months decide if he'll leave at the end of the season. Could retire or move to another league, like Qatar or USA. [md] Det gör ont att läsa men känns inte så avlägset. Puyol har inte kunnat komma upp i normal standard riktigt, känslan är att något hämmar honom. Ändå har han spelat en viktig roll även denna säsong - som stöd och mentor för Bartra. Skulle han lämna efter säsongen kommer han först ha hunnit hjälpa klubben att vaska fram en långsiktig ersättare från de egna leden. Legend.
Barcelona Júnior.
2013-12-15 15:57
Älskar hur Neymar delar sina känslor med fansen efter att domaren fått hjärnsläpp och delade ut ett orättvist gult kort till honom under gårdagens match. Han verkar charma hela Camp Nou haha.
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 15:49
Barcaholic (Barcelona) Haha Alves hade klarat 6/6 men bara Gud vet var dom hade landat:P
Barcelona Barcaholic
2013-12-15 15:48
Martin Montoya completed 0 out of his 6 attempted crosses against Villarreal (via @Squawka) Vad är det med våra högerbackar och deras inlägg, tränar dom aldrig på det eller?
Barcelona Neymessi
2013-12-15 15:21
Hoppas att Athletic tar 3 poäng och fortsätter i den stilen samtidigt som Real Madrid fortsätter spela som dom gjorde igår.
Real Madrid inte ens topp 3 är min dröm ;)
Det är ju inte direkt troligt haha men vem hade kunnat tro att Real skulle bli lillebror i Madrid.
Hoppas för allt i världen att Storebror åtminstone kryssar ikväll. Men Atletico lär antagligen vinna med 4-0 eller nåt. Ruskigt farliga är dom.

Barcelona LeoMessi
2013-12-15 13:48
Mot*
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 13:46
Abbe. (Barcelona) Perfekt tillfälle att vila dessa herrar då, speciellt nu när vi inte borde torska med 4-0 på camp nou med cartagena:P
Barcelona Abbe.
2013-12-15 13:41
Xavi skadad igen, missar matchen mot Cartagena på tisdag. Hade väl troligtvis inte spelat den matchen ändå. Piqué har känningar även han och är tveksam till spel.
2013-12-15 13:38
@Abbe.:

I en offensiv mittfältsroll då, menar du? För som pivote känns Song pålitlig även mot riktigt bra motstånd. Busi går fortfarande före, men Song är fortfarande ett stabilt alternativ.

Som offensiv mittfältare lämnar han fortfarande en del att önska, även om han har egenskaper jag saknat i den rollen. Vi får se om han kan växa in i det bättre om han ges chansen där igen framöver. Kanske mot lite enklare motstånd till en början då.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-15 13:28
Riera (Osasuna): "Draws vs Barça and Madrid? Barça dominated and had several chances. Against Madrid, we were often the better team." [catr]"
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 13:28
enkos (Barcelona) Precis, ännu mer imponerande är att vi har spelat med Pique och mascherano som mittbackspar i vad jag tror majoriteten av matcherna.
Barcelona enkos
2013-12-15 13:25
@LeoMessi:

Men Real släppte hela 9 mål fler än Barcelona.. Vi har trots allt bra försvar med bara 10 insläppta mål på 16 matcher,,
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 13:21
Villarreal har ändå spelat ganska bra den här säsongen, speciellt med tanke på att dom kom från segundan. Dom saknar bredd i truppen i truppen likt många spanska lag, tyvärr. Igår klarade dom inte att spela sig ur våran press eftersom vårt presspel faktiskt var riktig bra igår, sen får vi inte glömma att vi typ hade 74 procent i bollinnehav så dom hade inte så mycket att komma med med tanke på bollinnehavet.
Barcelona B-Guden
2013-12-15 13:17
Tråkigt att se hur villareal blivit, minns dom som ett jävligt dukitg lag på att spela bollen, dom spelade alltid sig ur våran press.

Nu ville dom bara stänga igen, glad att det inte lyckades
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 13:05
Läste lite statistik, real har endast gjort två mål fler än oss, det tycker jag är imponerande med tanke på vi har spelat utan Messi majoriteten av tiden. Vi tycks ha lite bättre spridning på målskyttet än dom.
Barcelona Abbe.
2013-12-15 12:46
@MVP - 2011:
Angående Song verkade Tata ganska missnöjd med hans insats igår, men försvarade honom genom att säga att han fick speltid i en svår match. I och med det uttalandet tycker jag det är uppenbart att Tata enbart spelade Song på grund av hans rotationssystem, och inte för han ansåg att Song var en av de bäst lämpade spelarna att ha på planen för att besegra Villarreal.
Barcelona socccerfan1
2013-12-15 12:33
Tänk Ramos i Barca
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-12-15 12:18
Skön seger igår, även om vi kunde och borde ha gjort några baljor till!

Jag har delat med mig lite grann om mina tankar kring vem som ska spela forward i Messis skadefrånvaro. Vad tycker ni, håller ni med eller har ni andra tankar?
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 11:00
Alltså finns det någon defensiv spelare som är bättre än Busi på att försvara en mot en? Har lagt märke till att han är helt jävla cpsvår att göra bort med dribblingar! Alltid när man tror att motståndaren är på väg förbi så ser man ett långt jävla ben plocka bort bollen haha
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 09:28
Jag tycker att det knappt märktes ens att Alba hade varit borta i typ 10 veckor! Det var en sekvens där i matchen när dos Santos typ försökte slå boll runt honom och springa förbi, han var chanslös dos Santos i en den löpduellen. Och han är ju inte direkt en seg kille om man säger så
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2013-12-15 05:02
Bara kolla in bilden vem har mest passningskombinationer. Alba toppar listan överlägsen. Skönt att ha tillbaka honom! Längtar tills Messi kommer tillbaka. Vill se Messi & Neymar under en längre tid och se hur deras samspel kommer att utvecklas.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-15 04:34
zick9

Är det nu jag ska försvara mig och säga hur många år jag har hållit på Barca och bla, bla, bla , bla, bla, bla,. Det nöjet får du inte av mig.

Här behöver man inte vara någon psykolog för att förstå att du lider av vanföreställningar.
Se Nick9, kan du inte berätta för mig min livshistoria eller hur många barn jag kommer få och hur mycket pengar jag kommer att känna?

Maken till bittra människor.

Barcelona zick9
2013-12-15 04:16
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ :

Jag hävdar att det är plastbetéende att inte kolla på en match bara för att en spelare spelar på "fel" position. Det är typsikt medgångare. Såna är vi gärna utan. Orka höra en massa gnäll från folk som bara är här när det går bra. Forumet ska vara för riktiga supportrar som verkligen bryr sig om laget, inte såna som kollar när resultatet och spelarmaterialet passar.

Barca i med och motgång!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-15 01:54
@zick9:

Du är fan patetiskt. Om du vill ha en like kan jag bjuda på en.
Om du blir glad att jag erkänner att jag är platssupporter kan jag göra det.. Så länge du blir glad för natten.
puss och hej :-)..
Annons: