/spanien/barcelona/forum/6016.aspx/spanien/barcelona/forum/6016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SUPERBUSQUETS
3/25/2014 22:16
Barclasico (Barcelona) Tack för stödet! Mata inte trollet!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
3/25/2014 22:12
En stilla undran bara; ni som använder ordet dvärg, säger ni även neger till mörkhyade personer? Dvärg är ett nedsättande ord, precis som blatte, neger, svartskalle m.fl.

Barcelona Migueli
3/25/2014 22:11
@Barclasico:
Det är respektlöst att kalla korta människor för dvärgar ifall du inte redan visste det. Sådant beteende hör inte hemma på ett fotbollsforum. Hur skulle du själv känna om du var kort och någon som var längre än dig kallade dig för dvärg?
Barcelona DM1982
3/25/2014 22:10
Bayern Munchen tyska mästare, grattis Pep till den titeln. De kan redan inför kvartsfinalerna satsa allt på CL och lägga ner ligan, lite otroligt.
Barcelona Barclasico
3/25/2014 22:08
@Migueli:

driver du me mig? vadå Bete dig...90% av laget är ju förfan dvärgar! SUPERBUSQUETS får väll tycka vad han vill....
Barcelona Barieta
3/25/2014 21:57
Andresito Om Alves säljes så har jag ingen som jag kommer på så här direkt. Men nog allt borde det finnas nån.
Jeffson
3/25/2014 21:56
Jag hoppas inte Dani Alves går någonstans! Han bidrar med något som ingen annan har i truppen och det är aggressivitet. Kolla bara på hans ansikte under en match, det fullständigt brinner i huvudet på honom. Sen vet jag också att han slarvar emellanåt men det betyder inte att han ska ut för det. Kolla bara på nästa nedtagning han gör där bollen som nyss svävat 55 m bara lägger sig mellan fötterna på honom, det tillsammans med aggressiviteten och hans personlighet och klädval räcker för mig. Och får man fråga vilken realistisk värvning som är bättre än honom?

Sen kan jag hålla med om att det kittlas lite med tanken på Aguero i vårt lag. Men allvarligt, varför ska vi hosta upp så mycket pengar på att ändra något som redan fungerar? Nej då tycker jag en spelare som Vidal eller Pogba är bättre att lägga pengar på. Helst Pogba. Ja, jag vet att vi har Rafinha på väg tillbaka men det hade inte skadat att fylla på med en mittfältare till, speciellt nu när Tata verkar har hittat rätt med tre mittfältare på planen utöver Busquets.

Men först...två mittbackar (en ung och en stjärna) och en målvakt (Ter Stegen). Pinto hoppas jag stannar ett par år till. Han är störtskön :)
Barcelona F.C.B - #winning.
3/25/2014 21:55
Deulofeus andra assist för kvällen!
Barcelona Migueli
3/25/2014 21:42
@SUPERBUSQUETS:
SUPERBUSQUETS Vadå inga mer dvärgar? Vad är det för skitsnack? Bete dig för i helvete och kalla inte våra spelare för dvärgar. Om inte så kan du sluta skriva här.
Barcelona Blaugrana91
3/25/2014 21:42
Vampíro Givetvis har vi råd, vi har uppenbarligen €120M + intäkter från ev. försäljningar att spendera. Sen kan jag väl iof hålla med om att värvningen i sig kanske är lite onödigt. Men jag hade ju inte tackat nej. Att man ens diskuterar en ev. värvning av Aguero är ju för att det ryktas om att Tata vill ha honom, lägg sen till att Messi och kun är i princip bästa polare. Desutom kommer Aguero ha mycket större chanser till titlar i Barca. Sen köper jag inte heller argumentet om att det är omöjligt att förhandla med City, tror många överskattar deras ekonomi. Visst dem har en rik ägare, men klubben gör brakförluster och iom att ägare inte får täppa till dessa måste pengarna komma från något annat, typ spelarförsäljningar. Men visst i vilket fall som helst blir det komplicerat.
Barcelona Andresito
3/25/2014 21:38
Barieta

Vem skulle det kunna vara?
Barcelona Barieta
3/25/2014 21:34
Varför inte värva 2st mittback där en av dem också kan spela som HB
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
3/25/2014 21:29
@barcastuff: If Barcelona right back Dani Alves (30) leaves in the summer, the club want to sign a tall full back. [el pais] Ja tack
Barcelona Leo y Cesc
3/25/2014 21:07
@barcastuff: Rafinha, on loan at Celta this season, won't be able to play against Barcelona tomorrow after he got a relapse of a foot injury. #fcblive
Barcelona Vampíro
3/25/2014 21:04
Har sagt det innan men han Cleverley i United får fan Gago att se bra ut. Han har noll talang i den kroppen, en helt värdelös hypad engelsman. Inte så konstigt att United suger när de har såna spelare i startelvan.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
3/25/2014 20:50
Deulofeu startar mitt i ert Suarez-Agüero snack
Coach Pep,
3/25/2014 20:48
Jag tycker det är stroppigt att diskutera Suarez/Agüero när vi redan har världens bästa anfallsuppsättning. Vi gör mest mål i hela Europa, vad kan bli bättre liksom? För några år sedan hade vi problem med att lösa upp spelarbussar men det problemet är löst för länge sedan.

Att få in en till anfallsstjärna bredvid Neymar och Messi ser jag som omöjligt och slöseri på resurser. Det är nästan för mycket med bara Neymar, men han är fortfarande väldigt ung och har tiden framför sig.

Om man har förstått att Messi är historiens bästa och spelmässigt mest kompletta anfallare så borde man förstå att man inte kan ha för individuellt skickliga spelare bredvid honom då han endast neutraliserar dessa eftersom han tar så pass mycket plats. I Real Madrid fungerar det med Ronaldo, Di Maria, Bale och Benzema, men i Barca är Messi gud och allt kretsar kring honom. Det måste byggas kring honom, och bara köpet av Neymar är en vågad satsning då det riskerar att rubba balansen. Som tur vet Neymar sin plats och har anpassat sig till Messi, men han har fortfarande haft svårt att hitta sin roll i anfallet och faller ofta ur matcherna.

Att ta in en ny stjärna som Aguero som också ska försöka ta en del av kakan riskerar ju att få hela skiten att implodera? Det är möjligt att jag har fel men det är så jag ser det.

Utöver det ser jag inte vad Agüero skulle tillföra som högeranfallare. Han skulle stampa omkring precis som Neymar gjorde igår, på helt fel position. Spelet blev genast mycket bättre när Pedro kom in istället för Neymar då han är mycket bättre på att skapa ytor åt sina lagkamrater. Pedro är en världsstjärna, precis som resten av våra ordinarie anfallare. Han får vårt anfallsspel att flyta på som vatten. Faktum är att vår anfallsuppsättning är yngre, friskare och mer optimal än på länge. Den enda delen av vårt lag som inte behöver ses över. Kan inte tänka mig att Tata vill sälja Alexis då han verkar digga honom skarpt. På sin höjd kan jag se att Tata kommer introducera en center som bänkvärmare, men inte mer än så.
Barcelona LeoMessi
3/25/2014 20:47
united höll inte ens nollan i ens 45 sekunder! Jag hade faktiskt unnat dom en vinst mot city
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
3/25/2014 20:39
Titta i länktips och spola fram till minut 2:18 och ni kommer se att Neymar är onside. Jag förstår inte hur patetisk man är i huvudstaden men helvete vad de inte har någon heder. Snart kommer de anställa en tränare som är Barca inspirerade och börjar spela vår typ av fotboll.
Barcelona SUPERBUSQUETS
3/25/2014 20:37
Nej till suarez nej till aguero! En spelare ja verkligen skulle vilja ha till Barcelona i sommar är Thomas muller, en stor och stark spelare! Snälla inga mer dvärgar.
Barcelona ( Xaviesta )
3/25/2014 20:14
Cule4life Detta, eftersom du sett dom spela ihop och dom har presterat tillsammans i samma lag tidigare och därför kan tituleras världens bästa anfalls trio? Jag undrar eftersom det inte framgick av den motivering som du vänligt lade till din åsikt om varför dessa tre utgör bästa trion i världen.
Barcelona Cule4life
3/25/2014 20:07
Jag anser att detta är världen bästa anfalls trio

Suarez - Messi - Agüero
Barcelona Gabriel
3/25/2014 19:45
Barcelonistas

Jag har inte glömt av någonting, och jag om någon vet att fotboll "inte är så simpelt", jag har helt enkelt en annan vision än dig och det får du respektera.

Kunde man lära två strikers som Henry och Villa att sköta defensiven så kan man lära Suarez och Agüero det också. Sen om det är en ekonomisk möjlighet eller inte är en annan femma men det ser jag som det enda problemet. Allt annat är fixable.

Jag förstår inget om fotboll och jag förstår inte lagspel, haha. Okej.
Barcelona Barcelonistas
3/25/2014 19:36
Gabriel - du glömmer av en viktig detalj och det är det defensiva arbetet som Sanchez lägger ner i varje match. Tror du Aguero och Suarez hade gjort det lika bra? Ni tror fotboll är så simpelt, men ni förstår inte fotbollens viktigaste del nämligen lagspelet. Något som varken Suarez elr Aguero besitter. Många hyllar Neymar och visst gjorde han det bra offensivt. Men hemjobbet skötte han inte alla bra vilket ledde till att Alves blev ensam mot di Maria..
Barcelona ( Xaviesta )
3/25/2014 19:35
Gabriel Med all respekt, både du och jag vet att dessa två spelare aldrig kommer att hända. Agüero kommer att vara snudd på omöjlig att få loss där den ekonomiska aspekten kommer att sätta stopp för värvningen för vår del, samt det obefintliga behovet för Man City att sälja sin största stjärna. Suarez har jag tagit upp med dig tidigare också - det finns ingen chans i Bajsingdal att Barca värvar ett sådant problembarn. Även här kommer det att uppstå finansiella komplikationer men det är en beståndsdel av en atom i jämförelse med dom abstrakta och etiska skälen till varför killen aldrig kommer att få bära den vackra Barcelonatröjan. Att Suarez har förbättrat sig köper jag inte då hans historia är hemskt befläckad och att han alltid kommer att vara en säkerhetsbrist som inte går ihop överhuvudtaget med vår klubbs moral och värderingar. Det känns således fullständigt meningslöst att diskutera Suarez vara eller icke vara i Barca. Agüero-diskussionen har jag mer förståelse för även om den trots allt är mer en dagdröm än en potentiell verklighet. Att du vill ha bort Alexis köper jag då var och en ser på saker och ting på sitt eget vis. Men då får du åtminstone komma med rimligare ersättare än dessa två nämnda.
Barcelona Makaveli4life
3/25/2014 19:23
Mycket snack här om Aguero/Suarez och det kan vi med 90% säkerhet säga inte kommer hända, iallafall inte i år.
Dessutom inte nödvändigt om inte det är planerat att permanent peta Messi till högerkanten däremot hade en riktigt nummer "9" varit bra att ha i truppen för alternativ till startelvan.
Tror en ny "Henke Larsson" hade varit något! en lite äldre striker som inte har några problem med att nöta bänken men som ändå är självsäker framför mål, gärna bra på huvudet med.
Vad tror ni om Klose? tror dessutom han hade kunnat komma gratis pga utgående kontrakt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
3/25/2014 19:21
Nån som vet om det finns highlights med Ray från söndagens match? =) hade uppskattats!
Barcelona Barieta
3/25/2014 19:17
Förstår inte iheller hackandet på Neymar. Han är tillsammans med Messi och Iniesta de spelare som bryter mönstret. Man såg mot Real att med både Neymar och Messi där fram så hade deras backlinje problem, hade Neymar inte spelat är jag inte lika säker på att det blivit vinst.

Direkt när Pedro kom in så märke man att han ej lyckades skapa några direkta farligheter. Är säker på att han kommer blomma ut nästa säsong!
Barcelona Gabriel
3/25/2014 19:11
LeoMessi & Migueli

Ni två letar efter problemen istället för att se möjligheterna. Det finns ett svar på alla era frågor. Jag har länge sagt att kantspelet i Barcelona är onödigt, vi skapar ingenting på kanten. När vi var som bäst spelade vi oss alltid igenom i mitten, oavsett hur trångt det var. Vi kan fortfarande klara av det, vi behöver bara bättre och giftigare spelare för att perfektionera det precis som förut. Jag ser absolut noll nytta i att ha Pedro och Alexis ute på kanterna, under dubbelsäsongen med Pep lämnades oftast högerkanten till Alves, medans Villa sökte sig mellan mittbackarna och Messi låg precis under. V - M - P var utgångspositionerna i försvarsläge, när motståndarlaget hade bollen. Men så fort vi etablerade ett anfallsspel med possensionfotboll såg det oftast ut på det sättet att Villa ställde sig över Messi, medans Alves tog kanten på egen hand.

Så på eran fråga om Agüero eller Suarez hade velat bli kantspelare i Barcelona så innebär det inte att det kommer att slicka kanten bara för att det är deras utgånsposition. Sen är Tata sugen på en anfallare likt Agüero och jag tvekar starkt på att han vill göra honom till en kantspelare.

Sen är knappast ett köp av Agüero eller Suarez en prioritering från min sida, men jag tror att man kan mäkta med en sådan värvning om man lyckas sälja bra. Har vi dessutom runt 100M€ att värva för så är det absolut inte någon omöjlighet (om vi säljer Alexis).

Pedro ska absolut finna sig i att rotera, Suarez eller Agüero hade inte konkurrerat med Neymar i första hand, snarare med just Pedro. Sen är en säsong lång och vi behöver mer klass i truppen. Inte spelare som Tello osv.

Säger det igen, tycker om Alexis och uppskattar honom, men om det finns pengar över efter mittbackarna och målvakten värvats och möjligheten att värva någon av Agüero eller Suarez finns så ser jag det som en självklarhet att go for it då det kommer göra oss till ett bättre och starkare lag.
Barcelona Makaveli4life
3/25/2014 19:11
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Han har helt rätt i det han säger inget snack om saken, men gjort är gjort och han borde istället försöka hjälpa klubben som verkligen hade behövt honom nu internt istället för att ta sånt ut i media
Annons: