/spanien/barcelona/forum/6011.aspx/spanien/barcelona/forum/6011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-11-23 23:15
Som moderator men även som culé är jag sjukt stolt över att det inte haglade in några "YES RONALDO ÄR SKADAD". Jag vill tro att en av anledningarna till detta är att jag har lyckats spärra och få bort clownerna. Det kommer alltid att dyka upp nya så klart, men hittills är jag nöjd med hur det ser ut här inne. Jag har inte varit inne på Puertan på flera år men det blir lite som att jag följer dom ändå när några här inne klistrar in inlägg som kommer därifrån. När Leo blev skadad mot Real Betis var det några "yes Leo är skadad" som kom därifrån och jag blev så sjukt äcklad att det finns människor som kan bli lycklig av någon annans lidande. Idag var jag inte hemma när Ronaldo klev av och jag kände att "ack nu kanske forumet smutsas ner av skit" men kom hem för någon timme sen och såg att allting var normalt. Någon/några hoppades till och med att han var okej. Sådant älskar jag! Kanske ett kort och onödigt inlägg, men jag ville bara lite snabbt säga att jag är stolt över er! Bona nit. Visca el Barça y visca Catalunya!
Barcelona Neymessi
2013-11-23 22:52
@enkos:

Nja tvivlar STARKT på att CR skulle bluffa för att få gå av plan. Han är alldeles för målfixerad för det. Syntes tydligt idag för det var mycket skjuta utan tänka. Ronaldo bluffar när möjligheten för frispark/straff finns.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-23 22:34
Så som jag tippade så blev det 4-0 (( har man tur så har man )). Inte mycket till match att njuta av men de dryga 71,000 på Camp Nou fick med sig 4 mål hem.

Matchens klo naturligtvis Adama Traores debut han är den 8e yngste debutanten i A lagets historia.

Killen startade säsongen under Jordi Vinyals i Juvenil A

Killen fortsatte under Eusebio Sacristan i Barca B

Killen debuterade i eftermiddags i FC Barcelonas A lag under Gerardo Martino.

L"Hospitalet liraren har en hygglig säsongsutveckling så här långt. Jag hoppas verkligen vi får se mer av honom i framtiden.

Barcelona enkos
2013-11-23 22:20
Vilken bluff skada av Ronaldo, han bara vill ha ytterligare uppmärksamhet och skriker efter guldbollen...
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-11-23 22:10
Kricko. Hade Messi fått ytorna som Ronaldo får mot vissa motståndare hade han gjort 100 mål per säsong. 'Han spelar ytter'. Okej, då spelar Messi central mittfältare. Det är skönt att myten om att han är mer komplett nu verkar åtminstone dels vara borta. Tycker att den tidigare uppfattningen att Ronaldo var mer komplett var en väldigt ofullständig analys. Stark, snabb, kan nicka. Vad är det för kriterier? Ronaldo kan inte slå en passning under press och han har svårt att utmärka sig mot extremt djupa försvar. Vilket märkligt nog Real Madrid aldrig får möta. En stor del för att de sällan vill ha boll heller.
Barcelona Kricko
2013-11-23 21:43
Titta hur lite ytor Messi får, ändå gör han mål. Kan ju jämföras med Ronaldos ytor mot Sverige för ett bra kontrast..
Barcelona Canaletes
2013-11-23 21:41
@KarmaIsAKaranka:

Det inte första gången han missar. Reina räddade redan en i semptember.
Barcelona Rambla~
2013-11-23 21:38
Hemsk match? Vem bryr sig hur spelet ser ut i dessa tider så länge 3p tas? Jag tänker på alla skador på viktiga spelare som Messi och Valdes.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Baronen
2013-11-23 21:34
Hemsk match i dag med lite för bra utgång. 4-0 är smickrande med tanke på insats.

Det enda jag vill ha sagt mer är: Cesc Fabregas SKA vara ordinarie. Han är fundamental för det "nya Barca". Tacklar, spelar hårt genom sin tid från England. Samtidigt som han är ett spelgeni. Vilka kross- och långbollar.
Given.

Tack för mig.
Barcelona grande jw
2013-11-23 21:32
Diego Costa är inte med i startelvan mot Getafe ikväll. Tappar dom poäng nu tro?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-23 21:28
Tråkigt för Balotelli. Nu har han ju inget kvar i fotbollsväg som utmärker honom. Överhypad spelare. Ger mig Bieber-vibbar och det är aldrig något positivt.
Ronaldinho the original
2013-11-23 21:24
Balotelli missade precis en straff för Milan!!!!
Barcelona Rambla~
2013-11-23 21:16
grande jw Äsch, han kostade ju bara 100 mille. :)
Barcelona Rambla~
2013-11-23 21:14
Alex Du kan ladda ner matchen här. Vet dock ej om det är med eng kom.
Barcelona grande jw
Lite småroligt att Adama Traore visar mer klass på 10 minuter än vad Bale gör på 60 minuter mot Almeria. Madridistas kritiserar Neymar vilket ÄR helt felaktigt då han spelmässigt har varit helt fantastiskt. Men att vi culés kritiserar Bale är ju helt berättigat. Killen är helt osynlig och knappt delaktig i spelet. Man förväntar ju sig lite mer.
Barcelona Shanghai
Krabban94

Tack så mycket. Tänkte flytta upp både Dongou och Adama till a-laget på FIFA14. :)
Barcelona Krabban94
2013-11-23 21:12
Shanghai: 29 hade han idag
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-11-23 21:12
Tror CR är tillbaka nästa helg
Barcelona LeoMessi
2013-11-23 21:09
Hoppas inte det var något allvarligt med Ronaldo. En knäskada hade varit otroligt hemskt
Barcelona Shanghai
2013-11-23 21:03
Någon som vet vilket nummer Dongou tilldelades? Animo Cristiano Ronaldo!
Barcelona Canaletes
2013-11-23 21:02
Ronaldo skadade sig och han bytte ut sig själv direkt. Verkar seriöst. edit: Madridismon håller andan och ber till högre makter att det inte är något allvarligt.
Barcelona Rambla~
2013-11-23 21:00
Hoppas Reina trivs i Napoli. Tror ni inte Benitez vill behålla honom även nästa säsong? Värvar Barca honom blir han fast på den posten i flera säsonger är jag rädd för.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-23 20:48
@Rambla~:

+1
Barcelona Barca Barca
2013-11-23 20:38
ElTriplete Hahaha, är det där seriöst ????
Barcelona Rambla~
2013-11-23 20:36
Håller med ElTriplete, känslomässigt är Thiago död för mig. Det får gärna gå bra för honom och han får gärna lyckas i Bayern, jag kommer inte önska honom olycka på något sätt. Fast jag kan inte bry mig mindre.
Barcelona Krabban94
2013-11-23 20:36
Hade gärna gjort ett försök i att ta över B-laget, kunde ju inte ha gjort det sämre än Eusebio!! ;) Så om nån har kontakter är det bara att säga till haha :D
Barcelona ElTriplete
2013-11-23 20:32
Decinho Skit i Thiago, han är historia nu. Han ville ha mer speltid hos oss men varje gång han fick det svek han och agerade så nonchalant.
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-11-23 20:25
Intressant!

Jag tittade på Dortmund - Bayern med tyska kommentatorer.
Jag har fått uppfattningen av att Bayern-fansen sett Thiago som onödig och inte i klass med de andra mittfältarna de har. Men de tyska kommentatorerna hyllade Thiago som ett underbarn gång på gång. Vid hans framspelning till Robbens mål så sa de något liknande: "Guardiolas önskevärvning har visat sig vara ett riktigt geni. Världsklass!"

Jag som hoppades att tyskarna var missnöjda med Thiago och att han skulle återvända snart.. :(
Barcelona Rambla~
2013-11-23 20:21
Jag vill helst inte skriva fula saker om fd barçaspelare, men denna Eusebio alltså jag orkar inte med honom längre. Han har noll utstrålning eller karisma och verkar helt sakna självinsikt när det gäller den egna kompetensen som tränare.
Barcelona grande jw
2013-11-23 20:20
Rambla~

Dom fick sina röda kort i 89e och 92a minuten. Inte för att försvara Eusebio och insatsen men så lång tid hade dom inte på sig.
Annons: