/spanien/barcelona/forum/6008.aspx/spanien/barcelona/forum/6008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-01 19:40
Klockren bild angående Balon d'Or
Postat via SvenskaFans-appen
Ronaldinho the original
2013-12-01 19:30
CARLES PUYOL - 1899 (Barcelona) Okej tack!
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-12-01 19:30
Faktum är att Lionel Messi begärt löneförhöjning till 21 miljoner i veckan. Samt att han begärt att Neymar säljs till Halmstads BK. Enligt samma säkra källa ""Aftonblade"" ska Lionel Messi och Zlatan Ibrahimovic gå i hop och köpa upp Chelsea och flytta klubben till Island. Samt enligt samma källa ska Elfsborg Anders Svensson i sammarbete med Skifs starta en Tacotillverkningsfabrik i Bromölla.

Detta enligt sanningshaltutprovningsanstalten ""Aftonblade.se""
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-01 19:29
Ronaldinho the original (Barcelona) Startelvan släpps exakt en timme innan matchen så alltså 20:00.
Ronaldinho the original
2013-12-01 19:27
När släpps startelvan? :)
Barcelona Canaletes
2013-12-01 19:15
@enkos:

Samtidigt som han knäppte upp en burk Pepsi framför näsan på Rosell :p
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-01 19:14
Pinto i mål. Backlinjen: Montoya - Pique - Bartra - Adriano. Mittfält: Fabregas - Sergio B - Iniesta. Anfall: Alexis - Neymar - Adama. Starta Martino så här då lovar jag er att vi kommer vinna idag. Men om Xavi och Mashe spelar så lär vi förlora. Sorry Xavi men du segar upp vårt spel. Hoppas bara Adama och Bartra får spela. Om Pedro startar så Kommer jag ta självmord :P. Min stora dröm är om klubben säljer Pedro.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-01 19:08
Vilken helt otrolig arena. Så vacker. Nya San Mames! Barca ger oss en rundtur i omklädningsrummet osv. Värt en titta. Helt fantastisk.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-12-01 19:07
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Jag minns han när Barca mötte Celtic och han ensam vann mittfältet mot våran trio som inte riktigt vågade gå in fysiskt. Smart drag att dra till en klubb i en svårare liga för att forsätta utvecklas.
Barcelona Baronen
2013-12-01 18:55
Jag blir mer magsjuk än fyllesjuk om Cesc går på topp och Xavi spelar på mitten.
Cesc ska inte tryckas in där det finns plats. Cesc ska peta besserwissern.

Förlåt mig Xavi. Jag älskar dig. Men är en aning trött och realistisk.
Barcelona Blaugrana91
2013-12-01 18:53
påfågeln

Hellre Pique bredvid Bartra än Mascherano, Pique är en bättre mittback i grunden.

Pique blir dessutom säkrare när han får spela med en stabil mittback bredvid sig, det har vi sett med Puyol, men också dem gånger han spelat med Bartra.
Att Pique blivit sämre tror jag dels kan bero på det faktum att han inte fått ha någon stabil back med sig på ett tag.

Mascherano har stått för fina insatser stundtals i mittbacksrollen, men överlag så håller det inte.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-01 18:50
Ja, jag är måttligt trött på pique och mascherano tillsammans. Den sistnämnde börjar faktiskt bli alltmer överflödig i takt med att bartra tar för sig. Som jag tidigare sagt, tror det kan vara läge att sälja honom till Napoli i sommar
Barcelona AndreD
2013-12-01 18:46
Vet ärligt talat inte vad jag gör om det blir både Pique och Mascherano från start som mittbackar idag och Cesc som anfallare. Fyfan.............
Barcelona påfågeln
2013-12-01 18:31
Blaugrana91: Du vill ju ha samma elva då bortsätt från Bartra/Mascherano (och där tror jag ingen ifrågasätter dig, frågan är väl vem som ska spela bredvid Bartra). Hur det i praktiken formeras är ju väldigt fritt, och med Cesc där uppe så kommer Neymar ha frihet att gå inåt. Men jag håller med dig, Neymar centralt är intressant. Pedro och Alexis på varsin sida om honom. Svår bortamatch, Adama kan kanske få ett inhopp. Detta är troligtvis den svåraste matchen utan Messi, förutsatt att han är tillbaka mot Atletico. Två friska ytterbackar är viktigt, hoppas Adriano håller.
Barcelona LeoMessi
2013-12-01 18:25
Spelar man med Pique och mascherano i mittlåset så ber man seriöst om poängtapp. Och ingen jävla cesc i anfallet för det blir så jävla statiskt! Han är till och med målfarligare som mittfältare
Barcelona Blaugrana91
2013-12-01 18:21
Pinto - Montoya Pique Mascherano Adriano - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Cesc Neymar #fcblive [el9]

Den elvan nämns mest...
Vill INTE se den, men förvånar mig inte om det blir så.

Bartra SKA starta, i dem matcher han spelat så har vi knappt släppt in något mål.

Vidare stör det mig att Cesc fortsatt blir placerat i anfallet, låt Neymar ta hand om den fria rollen istället, dem gånger Neymar har imponerat som mest har varit när han spelat där. Flytta Cesc till den position han ska spela på, dvs på mittfältet.

Jag hoppas på denna elva:

Pinto
Montoya-Pique-Bartra-Adriano
Xavi-Busquets-Cesc
Sanchez-Neymar-Iniesta

Som ni ser tycker jag Iniesta ska spela i anfallet, han kan tillskillnad från Pedro ta sig förbi sina motståndare allafall.

Hoppas på den elvan, men känner på mig att det blir den andra tyvärr....
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-01 18:16
Fan Va grym Wanyama är i Southomton. Han äter upp alla Chelsea spelare hela matchen.. När jag menar alla.. då menar jag alla.

Inte nog med det, vilken teknik.. Han kan hålla i bollen och passa medans två eller tre spelare jagar honom.....

Barcelona Neymessi
2013-12-01 18:10
NERVÖS. NERVÖS. NERVÖS
Förhoppningsvis blir det 3 poäng mot ett bra Athletic där vi spelar ännu bättre och förtjänar segern. Poängen är såklart det viktigaste men jag vill verkligen se ett starkt och farligt Barca. Helst inte att vi gör mål enbart på straff...
Barcelona zick9
2013-12-01 17:48
@enkos:

Det är rykten. Var noga med att påpeka det när du inte anger källa.
Barcelona Júnior - L'hora de Neymar
2013-12-01 17:25
Känner mig ovanligt nervös inför matchen idag med tanke på att vi inte har övertygat under de senaste matcherna och att vi gästar Athletic på San Mamés, där de fortfarande är förlustfria. Hade velat se Adriano på högersidan idag, där han kan vika in och avlossa bössan. Cesc ska spela på sin vanliga position bredvid Iniesta och bakom ett anfallstrio bestående av Neymar, Alexis och Pedro.
Barcelona enkos
2013-12-01 16:30
Spanska AS hävdar att Messi har ställt ultimatum till Barcelona att höja hans lön.
Barcelona enkos
2013-12-01 16:29
Barcelonas kommer att bjuda 20 mil euro för Tottenhams Vertonghen redan i januari. Han är Barcelonas första val eftersom han kan spela i CL också,,
Barcelona Baronen
2013-12-01 16:13
Ser oerhört mycket fram emot matchen i kväll. Det blir ett riktigt eldprov och upp till bevis för flera spelare. Jag vill se Bartra dominera, det blir nödvändigt och en nyckel till seger. Jag vill se Neymar spela bättre och kunna trycka någon balja. Tycker han varit mest tjurig de sista matcherna och felfokuserat. Det måste lossna med målskyttet för honom, jag är livrädd för Alexis/Pedro-syndromet annars. Något Alexis dock mer eller mindre har botat. OCH. Ge nu för fan ansvar och förtroende till fullo på Neymar. Låt han veta att det är han som ska vara avgörande. I Messis frånvaro ska han glänsa. Framförallt få chansen att glänsa. Frisparkar och straffar ska han ha bara. Det förtjänar en världsstjärna av Neymars dignitet.
Ronaldinho the original
2013-12-01 15:44
Haha varför köpa Luiz i Januari när vi inte kommer kunna använda honom i CL. För det är väl i CL vi har stora försvars problem? Sälj Mascherano, köp Vertonghen, bänka Pique,spela med Vertonghen- Bartra , sälj Tello låt Adama ta Tellos onödiga plats i truppen tills Delu kommer och låt Roberto få bra speltid annars lånar vi ut honom till en mitten klubb i la liga eller varför inte i Premier League där alla tekniska spanjorer blir "världsstjärnor".
Barcelona Zamboza
2013-12-01 15:39
@grande jw:

Läste det precis. Dock skönt med dem övriga tillbaks. Hoppas på Montoya som högerback. Puyol var verkligen inte bekväm sist.
Barcelona Neymessi
2013-12-01 15:36
D. Luiz har inte imponerat på mig men om man jämför med vissa av våra backar så är han helt klart ett plus.
Han har även en skön personlighet :P
Barcelona grande jw
2013-12-01 15:34
Zamboza

Alves är fortfarande skadad. Utgick från träningen igår med känningar.
Barcelona Zamboza
2013-12-01 15:30
Ska bli riktigt skönt med Alves, Adriano, Busquets och Alexis i startelvan igen. Bartra lär nog också starta. Det kommer bli en tuff match. Jag hoppas verkligen inte att Tata sätter Cesc som falsk nia. Jag vill se honom på mittfältet bredvid Xavi eller Iniesta.
Barcelona FCBlaugrana
2013-12-01 14:44
Centre back options for January: Balanta (River), D.Luiz (Chelsea), Vertonghen (Tottenham) [sport] JA TACK! Alla de tre hade jag velat ha. Balanta ser så spännande ut.
Barcelona Neymar N11
2013-12-01 14:40
Lite snack om matchen ikväll, Bilbao är obesegrade på hemmplan och då är ju frågan kan vi ge dem deras första förlust. Det kommer bli tufft utan Valdes. Hoppas att spelarna har lärt sig från Ajax match och är extra taggade ikväll. Tar vi 3p är det ett litet men viktig steg mot ligatitel.
Annons: