/spanien/barcelona/forum/6006.aspx/spanien/barcelona/forum/6006.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 22:37
Barca King - Messi i hjärtat (Barcelona) Håller fullständigt med dig! Vi har inte en så brutalt bred trupp och trots att vi ändå kan rotera friskt så kan spelare bitcha för dom har startar 8 av 10 matcher och hoppat in i dom två andra. Kolla Bayern, dom har en galet bred trupp och ändå är det ingen som gråter för att dom får värma bänk då och då.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-27 22:25
En som jag inte gör mig klok på är att varför klagas det mest i Barcas bänk på speltid? Medans andra storklubbarna kan ha en sjuk bred bänk utan att någon klagar? Ingen ska bort i Barca, det ska bara bänkas. Xavi ska bänkas och en mittback ska köpas in samt ska Rafinha och Deulo komma tillbaka!!!!!!! Jag hoppas att inte Rafinha sticker!!!!!! Efter hur vi behandlade han bror.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-27 22:21
Real är hungrig. Det är ett lag som inte är mätt på långa vägar. De gick genom en liknande fas som oss då de inte vann något med Zidanes Galactico och Ronaldinhos Barca körde över de. Vi har en mätt generation som oftast visar upp sin kvalité endast i de stora matcherna. Xavi och Puyol ska helt klart börja oftare på bänken. Det är dags för det. Sen irriterar det mig att Xavi ska ta frisparkar och straffar för att han har varit där längst. Real låter Bale ta frisparkarna och han satte de i ledning direkt. Varför utnyttjar vi inte Neymar likadant? Vi låter honom breda ända bort i hörnflaggan för att Xavi ska få en djupledspass centralt eller nicka :S. Neymar i Brasilien är en helt annan spelare för att han behandlas speciellt. I Barca är han en annan Pedro!!!!! Vi har unga spelare som inte har vunnit något men kärnan i laget är mätt och och trötta. Ett stort misstag var att vi sålde Thiago. Klubben VILLE bli av med honom för att ge speltid åt Xavi utan att göra Cesc ledsen. De borde istället ha tänkt på att vi behåller Thiago och bänkar Xavi oftare. Vi kan använda Xavi mycket, mycket smartare men att man sålde Thiago var så respektlöst. Speciellt på det sättet som vi gjorde det på. Nu har vi gett Bayern en framtid på 6 år för en billig peng. När vi knackade på Bayerns dör angående Alaba, pekade de fingret i Zubis ansikte och undrade om vi menade allvar.
Barcelona Neymessi
2013-11-27 22:15
vilken räddning av Iker!
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-11-27 22:15
Ridå på skit city. Lär flyga på dem på tippet.
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 22:14
Tycker synd om gala, Madrid är en mardrömsmotståndare för dom helt enkelt. Vi ska inte klaga eftersom man inte ska förvänta sig att som tar poäng mot Madrid, gala har inte samma ekonomiska muskler så dom kan inte locka till sig lika många klasspelare. Fast dom kan glädja sig över att dom har en av världens absolut bästa fans
Barcelona Barca Barca
2013-11-27 22:04
Galas försvarsspel är under all kritik.

Men helt ärligt nu, man kan fan inte blunda för real. En man mindre och spelar som om dom är en man mer. Dom kämpar som fan. Tillskillnad från softarna Xavi och Iniesta.
Barcelona Rey del Blaugrana de Barcelona
2013-11-27 22:03
Notabelt att Real Madrid Ramos fick rött kort för 17e gången. Enligt undertecknad är det fullständigt helt otroligt.
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 22:02
Galatasarays backlinje är i Klass med vår igår:P
Barcelona MabastB
2013-11-27 21:56
Haha Arbeloa, vilken pajas. Och folk klagar på att vissa Barca spelare filmar..
Barcelona AndreD
2013-11-27 21:47
@ElRaval:

Galatasaray fick precis ett regelrätt 2-1 mål bortdömt för felaktig offside. Uefadrid?
Barcelona ElRaval
2013-11-27 21:31
@Baronen:

Arrogant? Tito kontakta inte honom på flera månader trots att hans kontrakt var på väg att gå ut. Det är väl inte Thiagos uppgift att be Tito och klubbledningen att förlänga hans kontrakt?

Jag tror fortfarande att Thiago kommer komma in i Bayern sakta men säkert. Nästa år är han en startspelare
Barcelona ElRaval
2013-11-27 21:11
Jag kände direkt att Reals match var uppköpt.
Barcelona ElTriplete
2013-11-27 21:01
Haha United vilket skitlag. Utspelade i 20 minuter men gör mål ändå..
2013-11-27 20:41
Juvenilerna har nu 0-4 vi är i döende minuter
Barcelona Lion24
2013-11-27 20:39
fc__Barça

Målen är inte det som avgör vem av Messi eller Ronaldo som är bäst även om Messi leder den statistiken sen Ronaldo kom till Real då ''rivaliteten'' verkligen startade. Man kan idag säga att Ronaldo är en bättre målskytt än Messi men som fotbollsspelare i helhet så tar Messi Ronaldo 7 dagar i veckan.
Barcelona Deulofeu
2013-11-27 20:15
61 min...
Barcelona Deulofeu
2013-11-27 20:13
Målskyttar Enguene samt Mohamed kul!
Barcelona Deulofeu
2013-11-27 20:12
Leder med 2-0 borta ; )
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 20:09
Hur går det för juvenilerna? Har ingen stream så jag kan inte se:P matchen borde vara över nu
Barcelona fc__Barça
2013-11-27 20:01
Hahah "Ronaldo är fortfarande en bättre SPELARE även om Messi gjorde fler mål förra året" -Aftonbladetkommenterare Gjorde min dag!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-27 19:36
Gatumusikanten

Vill inte tjata men att vi förlorade mot Ajax gör mig inget. Men det som oroar är inställningen vi hade på planen.

Mot Rubin Kazan försökte vi spela och alla kämpade.. Men igår var vi tillbaka i vårterminens form föra säsongen!. Sånt är alarmerande!! Jag vill aldrig se loja spelare... Hellre att vi åker på 5-0 och ha vetat att alla gav allting..Men så var inte fallet igår eller har du en annan åsikt.

Jag vill tillägga en sak till. Det är så att många skyller förlusten på Masken och Song. Hur blinda är ni? Hela laget spelade dåligt! Hela laget...

Ger godkänd betyg till den och den? Vilken planet var ni på igår??
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-27 19:29
Har Neur alltid varit så bra på fötter? Helt sjukt!! Vad jag saknar Thiago's aggressiva still? Han vågar gå in i närkamperna... Jag vet inte om ni tittar på matchen men han styr mittfältet jävligt bra..
Barcelona LeoMessi
2013-11-27 19:29
Nesto (Barcelona) Dom gånger jag såg muniesa spela var som ytterback och jag ville så gärna se för vad hade att komma med som mittback. Tyvärr så åkte han på en jävlig knäskada och gjorde sämsta möjliga val av klubb när han drog till stoke :( Jag hade för övrigt hellre sett bartra som högerback igår och Puyol-Pique som mittbackar. Puyol var alldeles för slö för unga snabba holländare. Han ska spela som mittback och ingen annanstans.
Barcelona Gatumusikanten
2013-11-27 19:23
@Coach Pep Jag håller faktiskt med dig. Det händer för ofta att de "mindre" lagen inte får någon cred för deras insatser mot storlag. Jag kikade lite odds igår inför matcherna och blev verkligen förvånad över Ajax mycket höga odds. Jag själv kände att är det någon kväll Barcelona kan förlora så var det just igår mot ett pisstaggat ungt Ajax. Jag minns förlusten i CL mot Rubin Kazan på hemmaplan. Det är inte hela världen. Jag minns hur vi blev totalt utspelade mot stuttgart under en halvlek på bortaplan i CL för något år sedan. Jag undrar bara vad exakt är det som gör folk här inne totalt panikslagna efter gårdagens förlust? Det där var väl ingen förlust. Det var en vinst för Ajax och en vinst för fotbollen. 20 Matcher och obesegrade? All jävla heder är allt jag har att säga. 4-0 mot Bayern i en Semifinal. Där snackar vi förlust .. Jag har sspelat fotboll och innebandy under hela mitt liv. Det spelar ingen roll hur bra du är, förlusten kommer förr eller senare. Det är så många faktorer som spelar in. Faktorer som vi måste försöka respektera.
2013-11-27 19:21
0-2 till Juvenil A genom Enguene i 26" minuten
Barcelona Nesto
2013-11-27 19:19
@LeoMessi:

För mig har Muniesa alltid varit bättre. Jag var helt övertygad om att han skulle bli en av världens bästa, ta en plats i Barcelonas elva.
Läste spelet bra, mogen, väldigt modig och glidtacklingarna var rent ögongodis.
Hade gärna sett att han fick sin sista chans som backup i dagens usla backlinje. Eller åtminstone en utlåning till ett spanskt lag..
Riktigt tråkigt att skador ska sätta stop för honom och andra talanger.
Barcelona Baronen
2013-11-27 19:18
1-3 nu. Vilken match. Har spelat på 1-3. Skapligt grym man är ändå. Vi får se.
Barcelona Bentley King
2013-11-27 19:12
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Precis! Barca har de bästa spelarna på nästan alla positioner. Problemet är att vi inte spelar som ett lag längre. Innan fick man gåshud när man såg hur laget förflyttade bollen med omänskligt tempo och hur de som ett lag tog tillbaka bollen när de förlorade den
2013-11-27 19:10
Ajax - Juvenil A står 0-1 och målet gjordes i 3" minuten av El Ouiachi.
Annons: